برای محیط مرطوب استفاده از لمینیت صحیح است؟

برای محیط مرطوب استفاده از لمینیت صحیح است؟

در حال حاضر لمینیت یکی از کفپوش‌های مورد علاقه و محبوب، برای بسیاری از افراد است که البته زیبایی، جذابیت و نصب سریع و آسان در ایجاد محبوبیت این کفپوش بی‌تاثیر نیست. به همین منظور امروز می‌خواهیم به یک سوال پرتکرار در رابطه با نصب لمینیت پاسخ دهیم تا شما عزیزان با آگاهی هر چه بیشتر دست به انتخاب و خرید بزنید و در قبال‌ هزینه‌ای که انجام می‌دهید کارآیی و کیفیت مناسب دریافت کنید.

آیا نصب لمینیت برای محیط های مرطوب مناسب است؟

از آنجا که لمینیت از چوب طبیعی ساخته نشده است نسبت به پارکت از مقاومت بالاتری در مواجهه با رطوبت برخوردار است. اما این مقاومت دوامی محدود دارد و با گذر زمان در مقابله با رطوبت از دست خواهد رفت. به طور کلی نصب لمینیت برای محیط هایی با رطوبت بالا توصیه نمی شود. چرا که رطوبت با نفوذ در بافت اصلی قطعه‌های لمینیت میتواند باعث آسیب و تغيير شکل ظاهری این کفپوش شود و آن را متورم کند. بنابراین در وهله‌ی اول صحیح‌تر این است که در محیط‌های مرطوب، اقدام به نصب این نوع کفپوش نکنید‌. اما اگر سلیقه، شرایط و موقعیت شما به نصب این کفپوش تاکید دارد با رعایت یکسری از نکات کلی می‌توانید آسیب را به حداقل برسانید و عمر کفپوش را افزایش دهید.

آیا راه حلی برای نصب لمینیت در محیط‌های مرطوب وجود دارد؟

مطمئنا اکثر شماها برای زیباتر شدن منزلتان تلاش میکنید که بهترین دکوراسیون را داشته باشید. یکی از المان‌هایی که میتواند زیبایی دکوراسیون مکان مورد نظر شما را چندبرابر کند، کفپوش لمینیت میباشد. استفاده از کفپوش لمینیت در محیط‌های مرطوب همانطور که اشاره شد میتواند چالش‌برانگیز باشد اما میتوان آن را تا حدودی حل کرد.

از آنجایی که سیمان رطوبت را به درون خود میکشد، به همین دلیل بهتر است کف مکان موردنظرتان را که میخواهید لمینیت کنید، با سیمان زیرسازی نکنید. برای زیرسازی کف محیط قبل از نصب لمینیت، خوب است که از سرامیک استفاده شده باشد. حتی میتوانید کف محیط را اول به‌وسیله پلاستیک بپوشانید و سپس نصب لمینیت را آغاز نمایید.

 

 

نکاتی جهت نصب لمینیت در مکان‌های مرطوب:

اگر قصد نصب کفپوش در محیطی مثل آشپزخانه را دارید، حدالامکان کابینت‌ها را روی کفپوش نصب نکنید و با فاصله به نصب کابینت‌ها اقدام کنید. سعی کنید آب حاصل از ظرف شستن، روی سطح لمینیت‌ها ریخته نشود و یا اگر ریخته شد فورا برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای پاک کردن آب از سطح کفپوش لمینیتی مسئله‌ای که بسیار مهم است سرعت عمل است. شما باید سریعا از نفوذ آب به قطعات زیرین جلوگیری کنید؛ به همین منظور ابتدا به وسیله‌ی یک تی و یا دستمال آب موجود بر سطح کفپوش لمینیت را بگیرید و نگذارید که به درزها نفوذ کند؛ وارد شدن آب به درزهای لمینیت، می‌تواند منجر به ایجاد کپک و یا تولید قارچ شود؛ چرا که علاوه بر رطوبت، میزان زیادی آلودگی در زیر این قطعات باقی می‌ماند که محل مناسبی برای تولید این باکتری‌ها خواهد بود !

اگر احساس کردید که آب به داخل قطعات لمینیت وارد شده، حتما آن قطعه را جدا کنید و آب زیر آن را خارج کنید. برای خشک کردن باقی مانده آب می‌توانید از پنکه کمک بگیرید که سریع‌تر انجام شود.

خلاصه‌ی کلام اینکه: خارج کردن آب از قطعات لمینیت باید به سرعت انجام شود ؛ تا آسیب احتمالی به حداقل برسد.

برای نصب لمینیت در مناطق با رطوبت بالا و شرجی زیاد مثل ناحیه‌ی شمال کشور، سعی کنید از مارک‌های مرغوب و باکیفیت‌تر استفاده کنید و هزینه‌ی بیشتری بپردازید تا کفپوش لمینیتی شما طول عمر بیشتری داشته باشد‌ و دیرتر دچار آسیب شود. همچنین در هنگام نصب، فاصله‌ی اصولی بین درزها و قطعات لمینیت را به درستی رعایت کنید تا از خطرات احتمالی و ناشی از رطوبت جلوگیری کرده باشید.

سعی کنید لمینیتی که انتخابی می‌کنید، دارای شاخصه‌های فنی بالا باشد و مغزی آن از جنس مناسبی تهیه شده باشد. چرا که مغزی لمینیت نقش بسیار مهمی در استحکام و ماندگاری آن ایفا میکند.

آغشته کردن چفت و بست‌های قطعات لمینیتی به پارافين

آغشته کردن چفت و بست‌های قطعات لمینیتی به پارافين تا حدی می‌تواند در مقابله با رطوبت به شما کمک کند و طول عمر این کفپوش را افزایش دهد.

نکته‌ی اساسی و مهم دیگر برای نصب لمینیت، رعایت اصول اصلی و اساسی زیرسازی است؛ که در مقاله‌ی چگونگی زیرسازی لمینیت به طور گسترده توضیح داده شده است. بعد از انجام زیرسازی حتما در زیر قطعات اصلی، فوم سایلنت آلمینیوم و یا نایلون استفاده کنید تا به میزان قابل توجهی، از نفوذ رطوبت و ایجاد سرو صدا در کفپوش لمینیتی جلوگیری شود.

 

 

رطوبت قابل تحمل برای کفپوش لمینیتی

به طور کلی رطوبت قابل تحمل برای سطح کفپوش لمینیتی، نهایتا ۶۰ درصد است. اگر رطوبت بیش از این به بافت اصلی لمینیت نفوذ کند، به دلیل تحت فشار قرار گرفتن تایل‌ها، قطعات کفپوش حالت انبساط پیدا کرده و متورم می‌شوند. برعکس این حالت نیز امکان پذیر است؛ اگر رطوبت محیط کمتر از ۳۰ درصد باشد قطعات‌ لمینیت دچار انقباض شده و تایل‌ها از یک دیگر فاصله می‌گیرند و در نتیجه بین درز‌های قطعات فاصله ایجاد می‌شود. توصیه‌ی نصابان حرفه‌ای و افراد باتجربه در زمینه‌ی نصب لمینیت، این است که حداقل فاصله نصب لمینیت با دیوار  حدوداً ۱ سانتی متر باشد تا فضای کافی برای انقباض و انبساط وجود داشته باشد‌.

به عنوان جمع بندی باید گفت که:

بهتر آن است که برای محیط‌های مرطوب از کفپوش لمینیتی استفاده نشود و با این هزینه یک کفپوش مرغوب و با طول عمر بالا نصب شود‌. اما روی هم رفته شما می‌توانید با توجه نکات گفته شده در مقاله، ماندگاری این کفپوش را به میزان زیادی افزایش دهید. کفپوش لمینیتی با ظاهری زیبا و شکیل در محیط‌هایی که رطوبت زیادی وجود ندارد مثل اتاق خواب، سالن و ... انتخاب بسیار مناسب و درستی است. این کفپوش با قابلیت‌هایی مثل تمیز کردن اسان، نصب سریع و راحت و... می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پوشش سطح محیط منزل و یا محل کار شما باشد.

شرکت پالاز، یک شرکت معتبر در زمینه‌ی عرضه‌ی کفپوش‌های لمینیتی فوق العاده باکیفیت و زیبا است. این شرکت با ایجاد سایت پالاز آنلاین، خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بدون مراجعه حضوری بتوانید هر آنچه که لازم دارید تهیه و ثبت سفارش کنید. شما در سایت پالاز آنلاین این امکان را دارید که جزئیات دقیق و کامل کالای مورد نظرتان را مورد بررسی قرار داده، مقایسه کرده و بعد خریدی مطمئن و ایمن را تجربه کنید. رضایت مشتریان هدف اصلی شرکت پالاز است، بنابراین از کيفيت و کارایی این مجموعه‌ آسوده خاطر باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات