آیا لمینیت موریانه می‌زند؟

آیا لمینیت موریانه می‌زند؟

‌پر تکرار‌ترین سوالی که ممکن است درباره کفپوش‌های چوبی و طرح چوب به ذهن ما برسد این است که آیا موریانه می‌زنند؟ موضوعی که امروز می‌خواهیم درباره آن مطالبی در اختیار شما قرار دهیم این است که ایا کفپوش‌های لمینیت‌ موریانه می‌زنند؟ امروزه با توجه به مسئله مد و دکوراسیون داخلی لمینیت‌ها بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته‌اند و مزایای ‌فوق‌العاده‌ای که این محصول دارد من ‌جمله؛ کیفیت، تنوع، قیمت به صرفه، دوام بالا و... سبب گردیده است که این کفپوش نسبت به سایر کفپوش ‌‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نگرانی رایجی که در خرید این محصول ممکن است برای مشتریان پیش بیاید این است که آیا لمینیت‌ها هم مانند سایر اجناس چوبی موریانه می‌زند؟ پس با ما همراه باشید تا با بهره‌گیری از مطالب این مقاله نگرانی شما رفع شود و بتوانید با خیال راحت درباره خرید کفپوش پارکت لمینیت تصمیم ‌بگیرید. در ابتدا قصد داریم که توضیح مختصری درباره حشره موریانه و راه‌های جلوگیری از این حشره را در اختیار شما قرار دهیم.

موریانه‌ها چه نوع حشراتی هستند؟

موریانه‌ها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با مورچه‌ها دارند؛ البته رنگ موریانه‌ها با مورچه‌ها کمی تفاوت دارد اغلب موریانه‌ها به رنگ زرد، شیری یا قهوه‌ای روشن می‌باشند. این حشره سه نوع متفاوت دارد:

موریانه‌های چوب خشک، موریانه‌های چوب ‌تر و موریانه ‌هایی که زیر خاک‌ می‌باشند.

دو دسته اول از چوب تغذیه می‌کنند و کاملا برای اجناسی که از جنس چوب هستند خطر محسوب می‌شوند و اگر کنترل نشوند یا دیر متوجه این قضیه شویم ممکن است آسیب جدی به چوب بزند. این حشرات خود را از طریق راه‌های زیر زمینی نیز می‌توانند به منازل و وسایل چوبی شما برسانند. نکته جالب درباره این حشره این است که به صورت گروهی زندگی می‌کنند و بیشتر در مناطق گرم و مرطوب وجود دارند.

 

 

برخی از این حشرات حتی می‌توانند آسیب‌های جدی به دیوار‌‌ها یا سقف‌ هایی که از چوب ساخته شده است، بزنند. جای نگرانی نیست و امروز برای جلو‌گیری ازخسارت‌هایی که موریانه‌ها به اجناس چوبی می‌زنند امکانات و ایده‌ هایی در اختیار ما قرار دارد که سبب جلوگیری نفوذ و راهیابی موریانه‌ها به زندگی ما می‌شود. اگر آن‌ها را هر چه زود‌تر از بین نبرید روز به روز بر تعداد و آسیب‌هایی که به اجناس چوبی می‌زنند اضافه شده و ممکن است سبب اسیبات جبران ناپذیری شوند. نکته مهم این که موریانه‌ها به همه نوع جنس چوبی نمی‌توانند آسیب برسانند و این موضوع میتواند اتفاق خوبی باشد.

چند روش برای از بین بردن موریانه‌ها

  • سم پاشی خاک و گوشه و کنار منز‌تان.
  • جهت حرکت موریانه‌ها را پیدا کنید و از بین ببرید.
  • اگر بیشتر وسایل یا حتی بخش هایی از ساختمان خانه شما از چوب ساخته شده حتما در تاریخ‌های مشخصی، از سم موریانه در تمام محیط خانه استفاده کنید.
  • جلوگیری از رطوبت در منزل
  • تا جایی که ممکن است در صورت خیس بودن سطوح چوبی سریعا اقدام به خشک کردن ان کنید.
  • بستن تمام سوراخ‌ هایی که امکان نفوذ موریانه‌ها در ان وجود دارد.

لمینیت و موریانه

ابتدا باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که با اینکه تغذیه موریانه‌ها از سلولز می‌باشد اما در واقع توان آسیب رساندن به همه مدل چوب درختی را ندارند علی الخصوص در رابطه با درختانی که مواد مغذی آنها نسبت به سایر درختان کمتر می‌باشد. به خاطر همین موضوع  کفپوش هایی مانند کفپوش لمینیت‌ از چوب درختانی از این قبیل مانند سرو، گیلاس، گردو، سدار و ...ساخته می‌شوند و دیگر جای نگرانی برای موریانه زدن باقی نمی‌ماند. اما اگر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دارای رطوبت بالایی می‌باشد برای احتیاط بیشتر لازم است که به طور ماهیانه و حتی سالیانه آن را با سم موریانه سم پاشی کنید تا مانع از بین رفتن پارکت‌ها در مقابل موریانه‌ها شوید.

البته لمینیت‌ها با مقاومت و دوام ‌زیادی که در برابر عوامل طبیعی دارند و همچنین ترکیبی که در ساخت این محصول بکار رفته است، نسبت به سایر کفپوش‌ ها در مقابل موریانه‌ها مقاومت بیشتری دارند. البته با در نظر گرفتن این نکته که زیر‌سازی و نصب این محصول به خوبی صورت پذیرفته باشد، انجام این‌ کار می‌تواند لمینیت‌ ها را در مناطق بسیار مرطوب نیز از خطر موریانه دور نگه دارد.

خوشبختانه در چند دهه اخیر با بهره‌گیری از تکنولوژی و فن اوری‌های فوق پیشرفته در تولید اجناس و اشیاء چوبی با بستن منفذ‌ها و سوراخ‌های محصول یا پر کردن این منفذ‌ها با مواد شیمیایی دوام‌ و مقاومت این محصولات را در برابر هجوم و وارد شدن خسارت توسط موریانه‌ها را به حد زیادی افزایش می‌دهند.

پس حتی در مناطق مرطوب و شرجی نیز دیگر هیچگونه نگرانی بابت موریانه زدن لمینیت‌ها وجود ندارد و در صورت افتادن این اتفاق کافی است کمی با استفاده از سم موریانه ان فضا را سمپاشی کنید تا تمام این حشرات از بین بروند و از خسارت و آسیب که ‌ممکن بوده به این اجناس برسد، جلوگیری شود.

 

 

نتیجه گیری

سوالی که در این مقاله مطرح بود این بود که آیا موریانه ‌ها به لمینیت آسیب وارد می‌کنند یا خیر؟

با توجه به مسائل و نکاتی که مطرح کردیم پاسخ به این سوال خیر است زیرا لمینیت‌ها با ترکیب مقاوم و با دوامی که دارند و همچنین جنس چوبی که در ساخت لمینیت‌ ها به کار رفته است، مانع از نفوذ موریانه ها خواهد شد. همچنین همانطور که گفته شد اگر لمینیت‌ها به شکل صحیح زیر‌سازی شده باشند و نصب و زیرسازی با به کار‌گیری فوم سایلنت صورت پذیرد، دیگر امکان ندارد خطری لمینیت‌ها را تهدید کند. البته با اشاره به این ‌نکته که لمینیت‌ها قبل از عرضه به بازار، منافذ و سوراخ های آنها با مواد شیمیایی پر می‌شود، ‌این عمل سبب میگردد امکان نفوذ موریانه‌ها به لمینیت‌ها به صفر درصد برسد.

پیشنهاد متخصصان و طراحان داخلی ما به شما این است که تا حد امکان از پارکت‌هایی که با چوب طبیعی ساخته شده‌اند استفاده نکنید؛ زیرا که پس از گذشت زمان امکان رو به زوال رفتن آنها بسیار زیاد می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید با جایگزین کردن لمینیت‌ ها نگرانی تخریب سریع پارکت‌ها را از بین ببرید و انتخابی بی‌دغدغه و ساده را تجربه کنید. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات