اشتباهات رایج در استفاده از لمینیت

اشتباهات رایج در استفاده از لمینیت

همانطور که می‌دانید امروزه کفپوش‌های لمینیت‌ یکی از رکن‌های اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که با توجه به مزایای بسیاری که دارد محصولی پر‌طرفدار محسوب می‌شود. لمینیت‌ها با دوام بالا، کیفیت بالا، قیمتی مناسب و نیز نظافت راحت و آسان آن نسبت به سایر کفپوش‌ها مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند و همچنین طرح‌های چوبی مانند و متنوع آن سبب گردیده که هر نوع سلیقه‌ای این محصول را بپسندد.

این نکات بدین معنی نیست که لمینیت‌ها نیازی به نگه داری ندارند بلکه شما با انتخاب هر کف‌پوشی باید نکاتی را در جهت حفظ و نگهداری آن رعایت کنید تا طول عمر ان حفظ شود. حال سوالاتی پیش می‌آید که در مراقبت از لمینیت‌ها ما مستلزم انجام چه کار‌هایی هستیم و بالعکس چه کار هایی را نباید انجام دهیم ؟

رعایت بایدها و نبایدها در استفاده از لمینیت

ما باید به این ‌نکته بسیار مهم توجه کنیم که نگهداری از لمینیت‌ها به اندازه نصب و زیر سازی آن‌ها مهم است؛ به همین دلیل نباید در حفظ و نگهداری این محصول کوتاهی کنیم. با کوتاهی کردن در این امر به لمینیت‌ها آسیب زده و شما مجبود به تعویض و تعمیر آن می‌شوید.

اما ما امروز قصد داریم که با بیان اشتباهات در نگه داری لمینیت‌ها شما را در این زمینه راهنمایی کنیم تا طول عمر‌ لمینیت‌هایِ منزل یا محیط کارِ شما افزایش یابد. البته این‌ نکات بدین معنی نیست که شما پس از خراب شدن لمینیت‌ها دیگر باید قید تمام آن‌ها را بزنید بلکه لمینیت‌ها این ویژگی را دارند که هنگام تخریب و زمانی که نیاز به تعمیر دارند به راحتی می‌شود آن‌ها را از جای خود در آورد و با تایل زاپاس جایگزین کرد. با این حال دانستن نکاتی برای حفظ و نگهداری لمینیت ها برای طرفداران این محصول خالی از لطف نیست!

 

 

انواع اشتباهات در استفاده از لمینیت

در ادامه چند مورد از اشتباهات رایج را در استفاده از لمینیت‌ها بیان میکنیم که شما باید از انجام دادن آنها امتناع کنید.

اشتباه در شست و شو و تمیز کاری لمینیت‌ها

  1. شاید گمان کنید که لمینیت‌ها را به دلیل طول عمر و مقاومت بالایی که دارند به‌ هر نحوی ‌که ‌تمیز کنید دچار مشکل نمی‌شوند. این تصوری غلط در این باره است. شما حتی با استفاده از لوازم یا مواد شوینده اشتباه هم می‌توانید به لمینیت‌ها آسیبی جدی وارد کنید برای نمونه استفاده از آب در شست و شوی لمینیت‌ها روشی بسیار اشتباه می‌باشد. شما کافیست با تی و شوینده مخصوص لمینیت‌ها، این محصول را تمیز ‌کنید.
  2. در مورد دیگر شاید گمان کنید که استفاده از هر شوینده‌ای در این راستا موردی ندارد. اما همانطور که پیش‌تر گفتیم شما باید از شوینده مخصوص لمینیت‌ها استفاده کنید در غیر این صورت به تایل‌ها اسیب وارد می‌شود.
  3. گزینه اخر استفاده از جاروهایی است که برس آن زبر نباشد؛ زیرا که در صورتی که برس جارویی که از آن استفاده می‌کنید زبر باشد سبب می‌شود که بر روی لمینیت‌های شما خط و خش بیوفتد .

بی‌توجهی به تابش مستقیم آفتاب بر روی لمینیت‌ها

مورد دیگری که عامل تخریب کفپوش‌ها می‌شود گرمای شدید و نور مستقیم آفتاب است. علی‌الخصوص در فصلی مانند تابستان که افتاب شدید‌تر و گرم‌تر است. البته کفپوش‌های لمینیت‌ به سبب داشتن دوام بالایی نسبت به ‌سایر کفپوش‌ها مقاوم‌تر هستند اما باز هم در مقابل عوامل طبیعی نظیر نور خورشید می‌بایست که تا جایی که امکانش است مواظبت‌های لازمه رو انجام دهید. برای اینکه لمینیت‌ها از نور خورشید در امان باشند کافیست در ساعات آفتابی پرده‌ها را کشیده باشید تا از چرخش مستقیم نور افتاب بر روی کفپوش‌ها جلوگیری کنید.

جدی نگرفتن رطوبت لمینیت‌ها

در برابر قطرات آبی که بر روی سطح  کفپوش پارکت لمینیت میریزد نباید بی‌توجه باشید بلکه باید سریعا اقدام به خشک کردن آن ‌کنید؛ زیرا که آب و رطوبت اگر بر روی‌ سطح بیرونی لمینیت در دراز مدت بماند به آن آسیبات جدی وارد می‌کند که در ‌پی آن کیفیت و دوام کفپوش ‌پارکت لمینیت کاهش پیدا خواهدکرد.

 

 

جدی نگرفتن خطر گلدان‌ها

شاید تصور کنید که گلدان‌ها وزن کمی دارند و آسیبی به لمینیت‌ها نمی‌رساند و نیازی به گذاشتن پد‌های پلاستیکی زیر آن نیست. این تصوری است غلط زیرا اگر مانعی بین گلدان‌ها و لمینیت نباشد آب گلدان ممکن است به لمینیت‌ها نفوذ کند و همچنین فشار گلدان روی لمینیت زیاد می‌شود. شما حتما باید از پد‌های پلاستیکی بین آن دو استفاده کنید تا از فشار مستقیم کاسته شود و مانع نفوذ اب به لایه‌های لمینیت شود.

قرار دادن پایه‌های تیز و سنگین اشیاء بر روی لمینیت‌ها

شما باید نهایت دقت را نیز هنگام اسباب کشی داشته باشید و اجسام سنگین را بر روی سطح لمینیت‌ها به هیچ وجه نکشید و همچنین هنگام قرار دادن اجسام سنگینی مانند مبل، کمد، میز تلویزیونون... حتما بین شیء و لمینیت از پد‌های پلاستیکی استفاده کنید تا از فشار ‌مستقیم این اشیاه بر روی لمینیت‌ها جلوگیری کرده باشید. فشار مستقیم بر روی هر نوع کفپوشی سبب تخریب آن می‌شود.

بی‌توجهی به خط و خش‌هایی که بر روی پارکت لمینیت می‌افتد

در واقع خط و خش‌ها به لایه‌های بیرونی لمینیت‌ها آسیب جدی وارد می‌کنند و بر طرف نکردن آن سبب تخریب کامل می‌شود در پی همین منظور بهتر است سریع برای بین بردن خط و خش اقدام کنید و آنها را یا پاک کنید یا همانطور که پیش‌تر گفتیم با تی و مواد شوینده مخصوص لمینیت پاک کنید.

نتیجه‌گیری

نکاتی که در این مقاله آن‌ها را ذکر کردیم برای اطلاع بیشتر شما درباره حفظ و نگهداری لمینیت‌ها است و البته همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم این موارد بدین معنی نیست که کفپوش پارکت لمینیت محصولی کم‌دوام است. بلکه همانطور که خودتان می‌دانید و در دیگر مقاله به آن‌ها اشاره کردیم پارکت لمینیت‌ها در کیفیت و دوام های مختلف موجود می‌باشد که بهترین ‌گزینه برای جایگزین کردن سایر کفپوش‌ها شناخته شده و خوشبختانه با رنگ و تنوع بالایی که دارد مورد پسند بیشتر مردم می‌باشد.

موارد ذکر شده باعث می‌شود که طول عمر این محصول کاهش پیدا کند و هزینه‌ای که شما در قبال کفپوش لمینیت کرده‌اید در زمان کمی از بین برود. بنابرین کافی است از انجام موارد ذکر شده خودداری فرمائید تا کفپوش‌های شما سالم باقی بمانند تا بتوانید طولانی مدت از آن بهره ببرید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات