عرض موکت

عرض استاندارد موکت

استاندارد یکی از آپشن‌هایی است که موکت انتخابی را از سایرین تمییز می‌دهد. موکتی که واجد شرایط استاندارد است، علاوه بر سلامت مشتریان و کیفیت محصول، ابعاد صحیح آنرا زیر ذره بین قرار می‌دهد. اندازه استاندارد موکت، دشواری‌های خریدار را به‌هنگام برش به حداقل می‌رساند. اگر شما قصد داشته باشید یک فضای محدودی را با موکت بپوشانید طول و عرض موکت چندان برایتان مهم نیست ومیتوانید یک موکت با هر ابعادی را مثلا در فضای بین مبلمان خود قرار دهید. اما اگر قصد داشته باشید که فضای گسترده‌ای را حتی تا کناره‌ی دیوارتان بپوشانید، شما میبایست ابعاد درستی از موکت مدنظرتان را در ‌دست داشته باشید و در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی میشود. ارزش موضوع آنجا مشخص می‌شود که موکت‌های دارای عرض بیشتر سبب میشود تا شما متراژ کمتری از موکت را نیاز داشته باشید. همچنین برش‌های کمتر موکت بر زیبایی آن می‌افزاید.

موکت‌ها بیشتر از هر پارچه‌ای نرم‌ و لطیف هستند چونکه آنها‌ به مراتب می‌توانند لکه‌های آدامس، جوهر خودکار، بریدگی و ساییدگی‌ها و سایر خراب کاری‌ها را پوشش دهند و خسارات ایجاد شده در‌ اثر لوازم جانبی مثل زنجیر و کلید و‌ ناودانی را اصلاح می‌کنند.

عرض موکت‌ها

به‌طور متوسط موکت‌ها در مقایسه با پارچه‌های مشابه تقریباً 30٪ ارزان‌تر هستند. عرض  موکت‌ها به‌طور خاص از 1.5 متر تا 4 متر بافته می‌شوند که اقتصادی‌ترین عرض برای تمام الگوهای استاندارد برای  جلوگیری از هدر رفت موکت و بهترین سایز برای محیط‌های ساختمانی کم متراژ است. در مواردی که عرض  به طور معمول 1.4 متر است، متناسب بودن‌و کارامدی موکت کاهش می‌یابد. چراکه مجبورید تکه‌های زیادی از موکت را درکنار هم قرار دهیدو از جلوه محیط کاسته میشود. البته کارخانه‌ها، موکت‌ها را‌ در ابعاد مختلفی تولید می‌کنند، موکت‌های خارجی با عرض 5 یا 6 متر نیز در بازار یافت می‌شود. طول هر رول موکت 12 متر است که خریدار باید پس از اندازه‌گیری دقیق محیط، آن‌را به فروشنده اعلام نماید.

 

 

ماندگاری موکت‌ها معمولاً بین 50،000 تا 100،000 مالش است که به‌طور کلی حدود 8 سال طول میکشد. به‌طور معمول، قطارهای زیرزمینی موکت به‌طور متوسط حدود 4 و نیم سال دوام می‌آورند زیرا فشار وارده‌ و مالش‌ها از ‌حد معمول بیشتر است‌ و قطارها هرروز حداکثر 18 ساعت کار می‌کنند.

به‌طورکلی، بسیاری از انواع دیگر پارچه‌ها سعی کرده‌اند ویژگی‌های مقرون بصرفه و سخت‌پوش موکت‌ها را در دیزاین تقلید کنند. اما آنها قادر به رسیدن به‌همان عملکردو راحتی نیستند که موکت‌ها در عین زیبایی از چشم محافظت می‌کنند؛ چرا که پاهایتان چشم دوم شماست.
موکت‌ها با استفاده از تار و پود ژاكارد بافندگی، معمولاً از 85٪ پشم با 15٪ نایلون مخلوط ساخته می‌شود.

در مجموع دو مدل موکت داریم؛ موکت رولی که معمولا در عرض 3 متر تولید میشود و موکت تایل که به ‌شکل مربع‌هایی مختلف معمولا به ضلع 48، 50، 60، 96 ارایه میگردند. چیدن موکت تایل مثل پازل است که شما هرگونه که تمایل دارید، طبق سلیقه خود آنرا مانند قطعات موزون در کنار هم قرار می‌دهید. همچنین موکت تایل در شکل‌هایی خاص مانند مستطیل، مثلث، لوزی، شش ضلعی، قطعات پازلی بیشتر برای پروژه‌هاو کارهای خاص به‌صورت سفارشی برای مشتریان حاضر میشود.  برخلاف موکت‌های رولی که در‌صورت آسیب‌دیدگی، شما مجبور به تعویض کل موکت هستید،این ویژگی‌های موکت تایل آنها را منحصربفرد کرده‌است تا در صورت نیاز تنها قسمت اسیب‌دیده را جدا کرده‌و تعویض نمایید.

 

 

هم‌چنین بهترین انتخاب برای محیط‌هایی همچون مهدکودک‌ها، باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، وسایل نقلیه عمومی، فرودگاه‌ها وادارات می‌باشد.  علاوه بر موارد ذکر شده میتوانیم دلایل فراوان دیگری را برای ارجحیت موکت تایل بر رولی برشماریم که عبارتنداز:

  • نصب آسان
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • طول عمر بالا
  • نظافت راحت
  • مقاومت بالا
  • تنوع در رنگ و طرح ونوع چیدمان.
  • حمل‌ونقل آسان.

به‌شکل زیر دقت کنید، این یکی از چیدمان‌های پیشنهاد شده‌ی موکت تایل توسط شرکت است که تنوع در نوع چیدمان مشاهده می‌کنید.

 

 

علاوه برآنچه تاکنون درباره موکت‌ها گفته شد، نوع دیگری از موکت‌ها هستند که عرض بسیار کمی دارند و به موکت کناره معروف‌اند. از انجایی که از اسم آن نیز مشخص است، این موکت‌ها برای پوشاندن کناره دیوار، راهروهای داخل خانه، راهروهای راه‌پله‌ها وانباری، تراس و زیرپله‌ها و هر جای دیگری که عرض کمی دارد، گزینه‌ی عالی به شمار می‌رود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا راه‌پله‌ها و پاگرد را موکت میکنند اما عمده دلیل آن میتواند عوامل زیر باشد:

  • امنیت محیط را افزایش می‌دهد
  • احتمال سر خوردن را به حداقل می‌رساند
  •  از شست و شوی پله‌ها که کاری هزینه بردار و زمان‌بر وخسته کننده است با پوشاندن آن شانه خالی می‌کنید و با جارو کشیدن به‌راحتی هرچه تمام‌تر پله‌ها را تمیز می‌کنید.
  • پله‌هایی که نمای مناسب یا جنس خوبی ندارند، با پوشش موکت جلوه‌دار می‌شوند.

موکت‌های کناره یا رانر در ابعاد زیر برای خرید موجود می‌باشند: 50 در 70 سانتی‌متر، 70 در 70 سانتی متر، 80 در 120 سانتی متر، 1 در 1.5 متر، 1 در 2.25  متر، 1 در 2.5 متر، 1 در 3 متر، 1 در 4 متر، 1 در 6 متر
بهتر است رنگ موکت کناره یا رانر حتی المقدور تیره باشد، زیرا پله ها و راهرو‌ها مکان‌هایی هستند که به اصطلاح پاخور زیادی دارند و افزایش رفت وآمد در آنها کثیفی و تغییر رنگ آنها را موجب می‌شود . از رنگ های روشن برای کناره اتاق کودکان بهره بگیرید .

در مبحث کفپوش مناسب، انواع مدل‌های موکت مانند: موکت رملی، موکت تافتینگ یا پرز بلند، موکت پرز کوتاه، موکت کبریتی و موکت طرح‌دار را به‌سادگی میتوانید بایک کلیک از سایت پالاز آنلاین خریداری کنید.

 

 

نوع دیگر موکت پرزبلند یا تافتینگ نیز وجود دارد که بجای فرش میتوان از آن استفاده کردو به‌هیچ وجه نمی‌توان آنرا برش زدو باید به شدت روی ابعاد انتخابی خود دقت کنید. عرض استاندارد موکت تافتینگ، مضربی از عدد ۳ هست که نهایت مساحت ۳۶ متر مربع است. کارخانه بعد از ثبت سفارش شما ده الی بیست درصد برش‌خور درنظر می‌گیرد. همیشه به هنگام خرید، این نکته مهم را به خود گوشزد کنید ابعادی که اندازه گرفته‌اید، صحیح باشند. تا جای ممکن از یک متخصص در این امر کمک بگیرید تا مشکلات پس از خرید، شما را از خریدی که انجام داده‌اید، دلسرد و دلزده نکند.

اگر در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید یا نمی‌خواهید کف اتاق را با دکوراسیون منزل شلوغ کنید، ممکن است سخت باشد که یک احساس شخصی به فضای خود اضافه کنید. افزودن لوازم جانبی تزئینی را در نظر بگیرید؛ آنها بلافاصله خانه مینیمالیستی شما را دنج می‌کنند، برای تجربه چنین حسی میانه، موکت‌های پالاز را امتحان کنید.

 

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات