چگونگی برش زدن موکت

چگونگی برش زدن موکت

اگر به دنبال این هستید که‌ تغییری در خانه خود ایجاد کنید، کفپوش‌ها بهترین ایده برای ایجاد تغییر هستند زیرا کف‌پوش موکتی بیشترین جلوه را به خانه و محیط کار شما میدهند .با ما همراه باشید تا چگونگی برش موکت را به شما آموزش دهیم.

چرا موکت‌ها بهترین گزینه برای کف‌پوش هستند؟

شما باید کالایی را انتخاب کنید که مزیت و تنوع بیشتری داشته باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از موکت‌ها هست. زیرا که موکت‌ها انرژی گرما را هدر نمیدهند و سرو صدا را به خود جذب میکنند. شست و شوی آن بسیار آسان است و تنوع بالا در جنس و رنگ و کیفیت، کارِ شما را در انتخاب راحت میکند.

چگونگی هماهنگی موکت با فضای منزل

حال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که موکت‌ها را چگونه با فضای خانه خود انطباق دهید. ما در این متن شما را راهنمایی میکنیم تا با برش مناسب موکت بتوانید آن را در هر سایز و در مکان مورد نظر خود نصب کنید.

اولین قدم در برش موکت‌ها

شما در قدم اول باید طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری کنید. سپس به آن  ۱۵سانتی متر اضافه کنید. بعد موکت را در اندازه‌هایی که به دست اوردید برش دهید. بعد از آن شما موکت را در چهار طرف اتاق نصب کنید و سپس باید تکه‌های اضاف‌ آمده موکت را ببرید و زمانی که می‌خواهید موکت‌ها را نصب کنید آن را به طرف چهار گوشه بکشید تا موکت کاملا صاف بایستد. همچنین از ابزارهایی مانند منگنه و دستگاه منگنه زن میتوانید برا نصب موکت‌ها به دیوار استفاده کنید.

نکته مهم در برش موکت که نباید هرگز فراموش کنید!

نکته‌ای که در این خصوص باید ذکر شود این است که اگر طول و عرض موکت شما یکسان نیست به موکت‌های بیشتری نیاز دارید.

اگر برش‌های موکت دقیق نباشد چه مشکلی پیش می‌آید؟

شما باید به این موضوع توجه داشتید باشید که اگر برش‌های تمیز و دقیق انجام ندهید باعث میشود که فضای ایجاد شده فضایی نامرتب شود. برای اینکار احتیاج است که اندازه‌گیری انجام شده برای برش موکت، بسیار منظم انجام شود. حتی میلیمترها ‌را هم در نظر بگیرید. کوتاهی و سهل انگاری شما در اندازه‌گیری به راحتی در گوشه‌ها دیده  میشود.

 

 

موضوعی که در نصب موکت بسیار حائز اهمیت است این است که راه همه قسمت‌های موکت باید در یک راستا باشد و شما این موضوع را با نگاه کردن به پشت موکت متوجه میشوید. پس از اینکه از خشک شدن زیرسازی کف اطمینان پیدا کردید باید اندازه‌گیری‌های ذکر شده را انجام دهید و محل برش را مشخص کنید و از پشت، موکت را با کاتر برش بزنید و در نهایت با چسب فوری یا صنعتی یا دو طرفه، موکت را نصب کنید.

برش زدن با کاتر از پشت موکت

برش زدن با کاتر از پشت موکت بسیار ساده‌تر است. به این دلیل که الیاف موکت به شکلی بافته شده  است که از رویه پرزها، حالت نرم و قابل انعطاف است. ولی در پشت موکت، نخ‌های بافت و پرز‌ی که روی موکت است، وجود ندارد بهمین دلیل الیاف و نخ و پرز روی موکت مزاحم‌کار نمی‌شوند و در واقع ما با سطحی صاف مواجه ‌هستیم.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که با وجود قابل برش بودن موکت بهتر است باز هم شما برای تمیز در آوردن کار از وسیله‌ای تیز استفاده کنید. اگر قصد دارید در این کار از قیچی استفاده کنید، بهتر است قیچی را ابتدا تیز کنید و البته قیچی بیشتر در متراژ کم توصیه میشود. زیرا کار در متراژ بالا موجب اذیت شدن شما شده و وقت بیشتری میبرد .

بهتربن وسیله برای برش زدن موکت

در اینکار همانطور که قبلا ذکر کردیم کارآمد‌ترین‌ وسیله کاتر است که در استفاده از آن حتما باید نکاتی را رعایت کنید. ما چند مورد ‌از انها را در اینجا برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • اگر برای نخستین بار است که با کاتر کار میکنید و زیاد در گرفتن آن ماهر نیستید بسیار باید به این موضوع دقت کنید که هنگام برش زدن موکت فقط روی قسمت‌هایی که برای برش علامت زدید حرکت کنید و آسیبی به بقیه قسمت‌ها نزنید‌.
  • در این کار شما حتما باید روش درست کاتر دست گرفتن را بلد باشید. به این شکل که کاتر خود را با زاویه برای برش‌های مورد نظر به کار بگیرید. اول نوک تیز کاتر را روی قسمت علامت زده برای برش قرار دهید و دستتان را به مقدار خیلی کمی خم کنید. اینجوری کاتر را با زاویه روی موکت قرار داده‌اید و بقیه قسمت‌ها را نیز به همین روش جلو بروید.
  • قبل از شروع نصب موکت کف باید تمیز باشد و عاری از هر گونه گرد و غبار زیرا که گرد و خاک پودر سیمان از نصب درست و ‌صحیح موکت جلوگیری میکند. پس حتما قبل از شروع به برش و نصب کامل کف سالن را تمیز کنید .

حتما قبل از شروع در را از لولا خارج کنید تا ‌مانع کار شما نشود. به‌خاطر داشته باشید که قبل از شروع به برش حتما قسمت‌هایی که دارای قوس و قناسی است را روی کاغذ اجرا کنید تا به مشکل برخورد نکنید. شما برای راحتی ‌کار بهتر است برش و نصب را از کناره دیوار شروع کنید. شما عزیزان حتما‌ باید این ‌نکته رو رعایت‌کنید‌که در ‌هنگام برش موکت ممکن است بعضی قسمت‌ها دور ریخته‌شود پس حتما زمان خرید یکی‌دومتر اضافه‌تر خریداری کنید که هنگام نصب با کمبود مواجه نشوید.

 

 

برش‌های تمیز موکت

مطمئنا در دیوارهای هرمکانی که دقت کنید، درزها و شکاف‌هایی وجود دارند که در طی زمان ایجاد شده اند. برای دیده نشدنشان هنگام نصب موکت باید لب‌های موکت را 15 سانتیمتر بیشتر در نظر بگیرید. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در یک سمت در پایین دیوار از چسب دو طرفه استفاده کنید. موکت را لبه دیوار قرار دهید به این شکل بقیه قسمت‌ها صاف و بدون چین نصب میشود. هنگامی که کار نصب به اتمام رسید لب‌های اضافی را با کاتر ببرید.

نکته: هنگام به کار بردن کاتر در لبه‌های کناری دیوار مراقب باشید که به دیوار آسیبی وارد نکنید زیرا با اینکه روی موکت نرم است ولی لایه‌ی زیرین به دلیل سفتی برش را سخت‌تر ‌میکند.

قبل از شروع نصب موکت‌ها باید برای جلوگیری از آسیب نزدن ‌به دیوار و‌ موکت، تسلط کافی برای کار با کاتر را داشته باشید. اگر راست دست هستید حتما با دست راست کار کنید و بالعکس اگر چپ دست هستید با دست چپ از کاتر استفاده کنید. برای خریدی آسان و زیبا با مراجعه به سایت ما با ما در تماس باشید .

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات