آیا تایل‌های لمینیت قابل تعمیر هستند؟

آیا تایل‌های لمینیت قابل تعمیر هستند؟

از آنجایی که اکثر ادم‌ها ذاتاً به دنبال آرامش هستند همواره در تلاش‌ند که در محیط‌هایی خود را قرار دهند که به آن‌ها آرامش را هدیه دهد. از آن جهت که انسان‌ها بیشتر زمان خود را در منزل یا محیط کار می‌گذرانند و انرژی از دست رفته خود را در این مکان‌ها باز می‌گردانند از این رو فضای داخل خانه و محیط کار باید به گونه‌ای باشد که به ما حس آرامش و امنیت را منتقل کند و در نتیجه موضوع دکوراسیون داخلی محیط‌های این چنینی، بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد. یکی از عناصری که میتوان به وسیله آ« تغییری در محیط ایجاد کرد، کفپوش‌ها میباشند که یکی از انواع آن‌ها کفپوش لمینیت میباشد.

بنابراین طراحی کردن و ایجاد فضایی با انعطاف‌پذیری بالا و متنوع از لحاظ ارایش سطوح می‌تواند تأثیر به سزایی در روند شکل‌گیری احساس آرامش بیشتری در فضا را ایجاد کند. اساسی‌ترین نکته در جلوه هر فضا را در واقع میتوان تمیز و مرتب بودن آن محیط دانست که همانطور که خودتان می‌دانید برنامه‌ریزی برای ایجاد زیبایی و ساخت بهترین بنا‌ها و حتی بهره‌گیری از طرح‌های فوق‌العاده به روز نیز بدون داشتن نظم، به چشم نمی‌ایند.

با وجود این مسأله که امکان تغییر تمام وسایل و طرح‌های استفاده شده در خانه نمی‌باشد، اکثریت به سراغ فضایی در خانه یا محیط کار ‌می‌روند که تغییر و تعویض آن بیشترین جلوه را به محیط هدیه بدهد و به کلی فضا را دگرگون سازد. به نظر شما تعویض در کدام بخش از خانه و محیط کار بیشترین تغییر را ایجاد خواهد کرد؟ البته که با در نظر گرفتن این مسأله که دیوار‌ها و سطح کف بیشترین سطح از خانه را به خود اختصاص داده‌اند، عوض کردن‌ طرح و مدل ان‌ها تغییر به سزایی در محیط مورد نظر ایجاد می‌کند.

هدف ما از ارائه این مطلب شرح دادن یکی از مزایای پارکت لمینیت کف نسبت به سایر کفپوش‌ها می‌باشد که آن قابل تعمیر بودن و حتی قابل تعویض شدن آن است‌ که که با دارا بودن این ویژگی توانسته است نسبت به سایر کفپوش‌ها مشتریان و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

 

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طول عمر لمینیت‌ها تاثیر دارد، تعمیر پارکت لمینیت است. دارا بودن همین قابلیت، نکته‌ای محسوب می‌شود که قطعاً برای افرادی که قصد خرید کفپوش لمینیت جهت بکارگیری در محیط کار و یا منزل خود دارند، بسیار موجب دلگرمی و احساس رضایت می‌باشد. در ابتدای کار باید به این موضوع بپردازیم که با توجه به کیفیت و مقاومت لمینیت‌ها (با در نظر گرفتن نوع، استاندارد، شرکت تولید‌کننده) این محصول تا چه حدی در برابر خطرات و اسیب‌ها مقاوم می‌باشد.

پس با در نظر گرفتن این موضوع که هرچه کیفیت کفپوش پارکت لمینیت بهتر باشد احتمال آسیب دیدگی در آن نیز به وضوح کاهش پیدا می‌کند، باید به این نکته توجه کنید که در همان ابتدای خرید، سراغ محصولی بروید که در برابر اسیبات مقاوم‌تر باشد. در ادامه به بیان چند مورد از عواملی که در آسیب وارد کردن به پارکت لمینیت تاثیر دارند می‌پردازیم.

چند مورد از عوامل آسیب زننده به لمینیت

  • قرار دادن لمینیت‌ها در درجه حرارت بسیار بالا
  • نصب نادرست تایل‌ها
  • شست و شوی نادرست و بی‌توجهی به خیس بودن لمینیت‌ها
  • نادیده گرفتن خراش‌های سطحی ایجاد شده بر روی پارکت لمینیت
  • ریختن مواد چسبنده قوی بر روی سطح لمینیت‌ها

در هر یک از موارد ذکر شده کفپوش پارکت لمینیت ممکن است دچار آسیب‌های کوچک و یا بزرگ شوند ولی در صورت بروز هرگونه آسیبی خوشبختانه اصلاً جای نگرانی نیست زیرا که تعمیر سریع و ساده تایل‌های لمینیت‌ به وسیله ابزار و تجهیزاتی که بیشتر ان‌ها در هر خانه موجود می‌باشد صورت می‌پذیرد. طبق گفته‌های فوق این مورد یکی از اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از پارکت لمینیت می‌باشد.

آیا تایل‌های لمینیت قابل تعمیر هستند؟

یکی از نکات اساسی که در استفاده از لمینیت‌ها باید به آن توجه داشته باشید این‌است که زمانی‌ که احساس کردید به هر دلیلی به لمینیت‌های شما آسیب وارد شده است و نیاز به برطرف کردن آسیب و ایراد سطحی در آن می‌باشد، دو روش کلی در حل این‌ مشکل موجود می‌باشد‌ که اعم از؛

  • تعمیر سطح تایل‌ها و برطرف کردن خط و خش‌های ایجاد شده
  • تعویض تایل‌ها (در صورت وارد شدن‌ آسیبات جدی)

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت برطرف شدن مشکل، نیازی به تعویض تایل‌ها دیگر نمی‌باشد و با به کاربستن چند نکته و تکنیک ساده به راحتی می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

 

 

چند تکنیک ساده جهت تعمیر تایل‌ها

  1. ابتدا برای رفع مشکلات جزئی بر روی تایل‌ها، با دقت آن‌ها را تمیز و پاکسازی کنید. سپس از خشک بودن تایل‌ها اطمینان حاصل فرمایید و بعد از آن سطحی که دچار آسیب شده را به وسیله سمباده با دیگر سطح تایل هماهنگ کنید.
  2. سپس با استفاده از لاک پارکت لمینیت، سعی کنید تا به آرامی با مالش سطح کفپوش، کاری کنید که سطح تا حد امکان، مجدداً یکرنگ و یکدست بشود.
  3. در مرحله بعد با به‌کار‌گیری از لاک مخصوص پارکت لمینیت با لطافت و آرامی به سطح کفپوش بمالید و این‌کار را تا یکدست و‌ یکرنگ شدن سطح‌اسیب دیده با سطوح دیگر تایل ادامه دهید. در آخر جهت پاک کردن لکه‌های ایجاد شده کافیست با استفاده از حوله و یا دستمال‌های نرم پارچه‌ای آغشته به آب گرم و مواد شوینده مخصوص، اقدام به پاکسازی سطح تایل کنید.
  4. در صورت ایجاد آسیب جدی به تایل‌های لمینیت باید با استفاده از ابزاری چون کاردک‌های تیز و یا آچار و یا پیچ گوشتی دوسو به سادگی هر یک از تایل‌ها را از سمتی مشخص بیرون بیاورید و پس از پایان این‌کار و بیرون آوردن تایل‌های آسیب دیده کار نصب تایل‌های سالم و جایگزین کردن ان‌ها را آغاز کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه لمینیت‌ها محصولی پر‌طرفدار در مبحث دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند اما ممکن است هنگام‌ خرید این محصول این سؤال برای اکثر مشتریان پیش بیاید که در صورت آسیب دیدن بخشی از لمینیت آیا امکان تعمیر و حتی تعویض ان بخش می‌باشد؟

باید در پاسخ به این سؤال بگوییم بله زیرا که یکی از اساسی‌ترین مزایای لمینیت‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها همین قابلیت تعمیر تایل‌های آن می‌باشد. امیدواریم که توانسته باشیم در این مطلب با ارائه راهکاری جهت تعمیر تایل، شما‌ را در پاسخ این سؤال راهنمایی کرده باشیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده اقدام به خرید کفپوش لمینیت بکنید و از خرید خود لذت ببرید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات