عموما روكش سطح فوقانی کاغذدیواری‌ها از نوع وينيل هستند؟

عموما روكش سطح فوقانی کاغذدیواری‌ها از نوع وينيل هستند؟

امروزه بسیاری از افراد برای اینکه به دکوراسیون منزل خود جلوه‌ای ویژه بدهند و تغییرات جالب توجه ایجاد کنند، با نصب کاغذدیواری این مسئله را تحقق می‌بخشند. کاغذ دیواری قابلیت این را دارد که با ما بقیه دکوراسیون شما هماهنگ شود و از لحاظ رنگ و طرح، مطابق با سلیقه شما و دیگر لوازمات منزل، همخوانی لازم را ایجاد کند. شما می‌توانید طرح‌های کلاسیک، فانتزی، شلوغ، خلوت، ساده و موارد بسیار دیگر، با قابلیت‌های بسیار متنوع و طیف رنگی گسترده، انتخاب کنید و با این انتخاب، تغییرات چشم‌گیری در نمای کلی ساختمان و منزل خود ایجاد کنید.
هر کدام از خانوار‌ها بنابر بر قسمتی که می‌خواهند پوشش کاغذ دیواری را انجام دهند، به ویژگی‌های خاصی توجه می‌کنند.

شما هنگام خرید کاغذ دیواری چه مواردی برای شما در اولویت قرار دارد؟ آیا شما به قابلیت شستشو در کاغذ دیواری اهمیت می‌دهید؟ تصور شما از این قابلیت چیست؟ به نظر شما وجود چه ماده ای این قابلیت را در کاغذ دیواری ایجاد می‌کند؟ امروز می‌خواهیم جنس انواع کاغذ دیواری را بررسی کرده و در نهایت به این جمع بندی برسیم که کدام یک از جنس‌های کاغذ دیواری قابلیت شستشو دارند. به طور کلی، کاغذ دیواری در سه نوع عمده با سه جنس متفاوت تولید می‌شود:

 

 

مورد اول: کاغذ دیواری بدون پوشش محافظتی است.

در این نوع از کاغذ دیواری، لایه‌ای جهت محافظت و یا قابلیت شستشو وجود ندارد. این نوع از کاغذ دیواری، در برابر رطوبت بسیار حساس بوده و در مقابل دریافت رطوبت از خود واکنش منفی نشان می‌دهد و در صورت برخورد با رطوبت به بافت اصلی آن آسیب وارد می‌شود. لایه‌ی نمایشی یا تزئینی بدون فاصله و به طور مستقیم روی این کاغذ دیواری نصب می‌شود و در نهایت برای مکان‌هایی که امکان رسیدن رطوبت به ان‌ها زیاد است، از جمله کنار سینک ظرف شویی، استفاده از این کاغذ دیواری توصیه نمی‌شود. اما در مکان‌هایی مثل اتاق خواب یا اتاق کودک استفاده از این نوع کاغذ دیواری بلا مانع است.

مورد دوم: کاغذدیواری با الیاف سلولزی

در این نوع از کاغذ دیواری، الیاف به کار رفته از نوع سلولزی بوده که با طبیعت و محیط زیست سازگاری بسیار بالایی ایجاد می‌کند. این نوع  از کاغذ دیواری، همانند مورد قبل در برابر رطوبت حساس بوده و از قابلیت شستشو برخوردار نیست؛ شما می‌توانید در مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار ندارند با اطمینان خاطر از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید.

مورد سوم: کاغذ دیواری با پوشش سطحی وینیل

از اولین و مهم‌ترین قابلیت‌های این نوع از کاغذدیواری، می‌توان به قابل شست و شو بودن آن اشاره کرد. وینیل از خانواده‌های پلیمر‌ها بوده و در صنعت کاغذ دیواری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که قابلیت شستشو برای اکثر افراد یک ویژگی مهم و اساسی به  شمار می‌رود؛ کاغذ دیواری با پوشش وینیل در بازار به میزان بسیار زیاد و قابل توجهی عرضه می‌شود. این کاغذ دیواری، با فراهم کردن قابلیت شستشو، افزایش ثبات رنگ و مقاومت در برابر لکه پذیری، کاغذدیواری بسیار محبوبی است.

 

 

نوع دیگری از کاغذ دیواری، کاغذدیواری‌های برچسب‌دار هستند که با بهره‌گیری از جنس پی وی سی، در برابر رطوبت مقاوم بوده و دارای قابلیت شستشو میباشند. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این کاغذدیواری، به نصب ساده و آسان می‌توان اشاره کرد. نصب این کاغذدیواری به قدری ساده است که شما بدون داشتن مهارت خاصی می‌توانید آن را انجام دهید.

قابلیت شستشو یک ویژگی لازم و موثر برای هر فضا و مکانی است. شما برای انتخاب کاغذ دیواری در هر بخش از ساختمان و یا منزل خود به این ویژگی نیاز دارید. چرا که امکان ایجاد لکه‌ها و کثیف شدن در همه جا وجود دارد. البته امکان و احتمال ایجاد لکه در اتاق کودک و آشپزخانه به مراتب بیشتر است. در آشپزخانه امکان ایجاد لکه‌های چربی، روغنی و یا به جا ماندن رد غذا بسیار بالاست، همچنین در اتاق کودکان به اقتضای سن آن‌ها، امکان ایجاد لکه های متنوع مثل مداد، خودکار، آبرنگ، گواش و مواردی از این قبیل وجود دارد. نصب کاغذ دیواری با قابلیت شستشو، به نوعی اطمینان خاطر در مواجه با رفع لکه‌ها برای شما ایجاد می‌کند.

لایه وینیل، ثبات رنگ را برای کاغذ دیواری‌های شما به همراه می‌آورد و باعث می‌شود که در برابر انواع لکه‌ها استقامت و استحکام بیشتری داشته باشد. اگر گمان می‌کنید که برای خرید کاغذ دیواری با قابلیت شستشو و دارا بودن سطح وینیل قرار است که هزینه‌های گزاف و اضافه‌تری نسبت به بقیه انواع کاغذ دیواری بپردازید، اکنون زمان آن رسیده که این باور را اصلاح کنید چرا که نصب کاغذ دیواری با این قابلیت، هزینه‌ی بسیار زیادی نداشته و اختلاف قیمت چندانی به دنبال ندارد. علاوه بر موارد گفته شده، امکان لکه بری و شستشو، ماندگاری و طول عمر کاغذ دیواری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا کاغذ دیواری شما تا مدت زمان طولانی‌تری نو و سالم به نظر برسد.

این خود نوعی صرفه جویی در هزینه‌ای آتی و آینده است چرا که برخی از لکه‌ها در قسمت‌های مرکزی و در دیدرس قرار دارند و اگر کاغذ دیواری شما قابلیت شستشو نداشته باشد شما مجبور به تعویض و انتخاب جایگزین می‌شوید؛ که این نوعی دوباره کاری و هزینه مازاد به حساب می‌آید.

 

 

سطح فوقانی کاغذ دیواری با پوشش وینیل

در پایان لازم به ذکر است که در رابطه با سطح فوقانی کاغذ دیواری که با وینیل پوشانده شده بگوئیم: این سطح یک قسمت جداگانه و قابل تفکیک نیست که شما به راحتی بتوانید آن را بر روی کاغذ دیواری مشاهده کرده و یا لمس کنید. این لایه بسیار نازک بوده و به راحتی قابل تشخیص نمی‌باشد. شما برای ایجاد اطمینان می‌توانید به هنگام خرید از فروشنده سوال کنید و از او راهنمایی بخواهید تا کاغذ دیواری با قابلیت شستشو به شما معرفی کند.

در نهایت باید گفت که این قابلیت یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌رود که روزی به کمک شما خواهد آمد و به نوعی برایتان یک دلگرمی ایجاد می‌کند تا در مقابله با لکه های احتمالی، برای رفع آن به مشکل کمتری برخورد کنید. کاغذ دیواری با پوشش وینیل، قابلیت استفاده در فضای مختلف منزل شما مثل پذیرایی، دفتر کار، اتاق خواب را دارد؛ همچنین در طیف وسیعی از رنگ و نقش‌های بسیار متنوع، در بازار عرضه می‌شود. وینیل به طور عمده در صنعت ساختمان و در مقوله ی کاغذ دیواری کارایی بسیار بالایی دارد و قابلیت‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات