آیا اختلاف ضخامت لمینیت بر روی انتقال صدا تاثیر گذار است؟

آیا اختلاف ضخامت لمینیت بر روی انتقال صدا تاثیر گذار است؟

مسئله شفافی که بر انواع کفپوش‌ها صدق می‌کند این است که همه کفپوش‌ها در اقسام مختلف دارای ضخامت یکسانی نمی‌باشند. بدیهی است که این امر در مورد پارکت لمینیت نیز صدق می‌کند. به طور تقریبی می‌توان گفت که ضخامت پارکت لمینیت در بازار از 7 میلی متر تا حدود تقریبا 15 میلیمتر در تغییر است. ضخامت کفپوش لمینیت از 7 میلیمتری آغاز می‌شود و پس از آن در ضخامت‌های 8 میلیمتری، 10 میلیمتری، 12 میلیمتری و درموارد بسیار کمی تا حدود 15 میلیمتری نیز به‌ مرحله تولید می‌رسد.

اما ‌نکته مهم در این باره این است که برخی از مردم تصور می‌کنند که هر چقدر ضخامت پارکت لمینیت بیشتر باشید دوام و مقاومت او بیشتر می‌شود اما در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست و ضخامت پارکت لمینیت تاثیری بر دوام و مقاومت آن ندارد بلکه ‌ضخامت لمینیت‌ها از جهات دیگری قابل بررسی می‌باشند. ممکن است برای برخی از شما این سوال پیش بیاید که ضخامت لمینیت بر روی چه چیزی تاثیر گذار می‌باشد؟ یا ا‌یا ضخامت لمینیت ربطی به کاهش انتقال صدا در ساختمان‌ها دارد؟ در ابتدای کار ما به ذکر لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت می‌پردازیم.

لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت‌ها

لایه دکور یا décor layer

در واقع اولین لایه که سبب جذب مشتری می‌شود همین لایه دکور میباشد که بیشتر نشان دهنده ظاهر و زیبایی پارکت لمینیت می‌باشد. این لایه در واقع جزء لایه‌ای محسوب می‌شود که آن را به آسانی و با در نظر نگرفتن دانش فنی توسط خریدار قابل ارزیابی می‌باشد. در واقع انتخاب لمینیت بر اساس طرح و رنگ وابسته به سلیقه شخصی می‌باشد.

 

 

لایه زیرین یا backing layer

 در واقع این لایه زیرین پارکت لمینیت است که تعیین‌کننده دوام، مقاومت و ماندگاری لمینیت می‌باشد و از لحاظ نگهداری و پشتیبانی از پارکت لمینیت در نظر گرفته شده است.

لایه هسته (core layer)

اساسی‌ترین لایه در کفپوش‌های پارکت لمینیت لایه مرکزی یا هسته آن به حساب می‌آید که در اصطلاحی دیگر به آن لایه هسته نیز می‌گویند. موادی که در این لایه به کار رفته است، نشان دهنده استحکام و دوام پارکت لمینیت می‌باشد.

لایه پوششی (wear layer)

باید گفت که این لایه، پارکت‌ لمینیت‌ را در مقابل آسیب‌ها و خطرات طبیعی حفظ خواهد کرد. لایه ‌پوششی در واقع چهارمین‌ لایه در پارکت لمینیت به حساب می آید که‌ تاثیرگذار‌ترین لایه در بهداشت و پاکسازی پارکت لمینیت به شمار می‌رود‌. در واقع لایه‌های ذکر شده در میزان ضخامت لمینیت‌ها موثر هستند‌ و ضخامت لمینیت‌ها بستگی به ضخامت هر‌کدام‌ از این لایه‌ها که در بر دارنده چند ویژگی‌ پارکت لمینیت هستند، دارند.

ضخامت پارکت لمینیت

ضخامت پارکت لمینیت معیاری اساسی به حساب می‌اید که در انتخاب این محصول نقش به سزایی دارد. هر کدام از چهار لایه‌ای که در فوق به ذکر و شرح آنها پرداختیم بر روی دوام و ماندگاری پارکت ‌لمینیت تاثیر‌گذار می‌باشد و طول عمر پارکت لمینیت ‌را افزایش خواهد داد. انتخاب ضخامت پارکت لمینیت بر خلاف طرح و رنگ این محصول که به سلیقه‌ی خریدار وابسته است، کاری سلیقه‌ای نیست و خریدار باید بنا بر استفاده و کاربردی که پارکت لمینیت دارد و بر اساس محیط مورد نظر،  ضخامت ان را انتخاب کند. در ادامه به ذکر عواملی که در انتخاب ضخامت پارکت لمینیت مهم و اساسی هستند می‌پردازیم.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب ضخامت لمینیت‌ها

هموار یا ناهموار بودن سطح محل نصب لمینیت:

اگر محلی که قصد نصب لمینیت را بر روی آن را دارید‌ دارای سطح ناهموار به ‌همراه کمی پستی بلندی می‌باشد حتما باید برای هماهنگ‌ کردن آنها از پارکت لمینیت‌هایی که ضخامت بیشتری نسبت به سایر لمینیت‌ها دارند استفاده کنید تا بتوانید به آسانی مشکل ناهمواری سطح کف آن فضا را برطرف کنید و از ایجاد مشکل در آینده خودداری فرمایید. پارکت‌های لمینیت با ضخامت 12 میلیمتری همراه با فوم و یا بدون فوم دربازار عرضه می‌شوند که گزینه مناسبی برای اقسام مختلف سطوح و با هر کیفیتی می‌باشند و‌همچنین مشکل سطوح‌های ناهموار را نیز حل می‌کند و آنها را به‌طور کامل پوشش خواهند داد‌.

 

 

کاهش انتقال سرو صدا

اگر احیانا محل زندگی شما در ساختمان‌ها یا مجتمع‌های مسکونی می‌باشد بهتر است حتما به این مورد توجه فرمایید که پارکت لمینیت در ضخامت‌های بالا مانع از انتقال صدا از طبقات بالا به طبقات زیر می‌شود و در واقع یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در ساختمان‌نشینی وجود دارد همین انتقال صدا از طبقه‌ای به طبقه دیگر می‌باشد به همین‌منظور برای رفع این مشکل استفاده از پارکت لمینیت با ضخامت بالا یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال صدا در ساختمان‌ها می‌باشد و بدین ترتیب شما علاوه بر اینکه کفپوش مناسبی را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید بلکه از انتقال صدا به طبقات زیرین خود نیز جلوگیری می‌کنید.

امروز اکثر کسانی که در عرصه ساختمان‌سازی فعالیت می‌کنند از پارکت لمینیت با ضخامت بالا در ساختمان استفاده می‌کنند و این کار به منظور جلوگیری از انتقال صدا از طبقات می‌باشد. پس در نتیجه این مورد می‌توانیم بگوییم که هر چه ضخامت پارکت لمینیت کمتر باشد صدایی که از ان عبور می‌کند افزایش پیدا می‌کند و بالعکس. بنابراین در منازل ویلایی و در کل، خانه‌هایی که سروصدای زیادی ندارند لازم به استفاده لمینیت با ضخامت بالا نمی‌باشد بلکه می‌توان از پارکت لمینیت 8 تا 12 میلی متری نیز برای نصب در این منازل بهره جست.

نتیجه‌گیری:

به طور خلاصه و با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می‌توان گفت که اگر سطح فضای مورد نظر شما برای نصب پارکت لمینیت صاف و هموار می‌باشد یا اینکه صاحب منزلی ویلایی و مستقل هستید می‌توانید پارکت لمینیتی که ضخامت کمتری را دارند نیز برای نصب در فضای مورد نظر خود انتخاب کنید که البته برای راهنمایی بیشتر بهتر است که شرایط فضای مورد نظر خود را با فروشنده‌ی پارکت لمینیت در میان بگذارید. همان طور که گفته شد موضوع ضخامت لمینیت‌ها تاثیر بسزایی در انتقال صدا دارد و هر چه لمینیت ضخامت بیشتری داشته باشد و از لایه‌های بیشتری تشکیل شده باشد، انتقال‌دهنده‌ی کم‌تر صدا خواهد بود.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات