کاغذ دیواری و خاصیت رنگ‌ پذیری آن

کاغذ دیواری و خاصیت رنگ‌ پذیری آن

همان طور که می‌دانید کاغذ دیواری‌ها محبوبیت زیادی نسبت به سایر پوشش‌‌ها دارند. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر اینکه از جهت زیبایی بکار گرفته میشوند، یک محافظ خیلی خوب برای دیوار‌ها هستند و از آسیب دیدن دیوار‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین این پوشش‌ها علاوه بر اینکه مقاوم هستند، قابل شستشو می‌باشند. اما حالا می‌خواهیم از یک ویژگی رنگ پذیر بودن کاغذدیواری‌ برای شما  بگوئیم. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر مقاوم بودن و قابل شستشو بودن، خاصیت رنگ پذیری  را نیز دارند.

آشنایی با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از عناصر دکوراسیون است که برای پوشش دادن سطح دیوار در اداره‌ها، خانه‌ها و دیگر فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر اینکه یکی از جنبه‌های طراحی داخلی به شمار می‌آیند یک محافظ مطمئن برای دیوار است. این پوشش به صورت رول و یا به صورت متری به فروش می‌رود و با چسباندن بر روی دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاغذ دیواری‌ها به صورت ساده و یا به صورت بافته شده با طرح‌های گرافیکی ساخته شده اند. همانطور که می‌دانید همه انسان‌ها دوست دارند در خانه‌ای زیبا زندگی کنند. اگر دکوراسیون قدیمی شما را خسته کرده است و دوست دارید به سمت چیزهای جدید بروید انتخاب این پوشش عالی است.

یکی از بهترین تغییرات منزل و دکوراسیون، کاغذ دیواری‌ها هستند. شما می‌توانید کاغذ دیواری را به گونه‌ای بر روی دیوار بچسبانید که هوایی زیر آن باقی نماند. اگر خودتان  نصب را وارد باشید، خوب است؛ اما در صورتی که شما نمی‌توانید این کار را به درستی و با اطمینان بالا انجام دهید و احتمال این را می‌دهید که این کار باعث آسیب رساندن به کاغذ دیواری و یا دیوار می‌شود و یا  اینکه سبب میشود کاغذدیواری نصب شده زیبا نشان داده نشود، باید کار را به یک فرد حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.

 

 

خاصیت رنگ پذیری کاغذدیواری‌های چگونه است؟

الیاف استفاده شده در کاغذدیواری بسیار خاص و ویژه است. به همین دلیل قدرت جذب رنگ خوبی دارند. شما میتوانید کاغذدیواری را در هر رنگ و طرحی که می‌خواهید سفارش دهید و هیچ نگرانی از بابت اینکه رنگ این دیوار پوش کاغذی دقیقا مثل رنگ دلخواه شما نشود، نخواهید داشت.  از طرفی این خاصیت رنگ پذیری کاغذدیواری باعث شده است تا تمامی طرح‌ها از جمله دو یا سه بعدی، بر روی آن بدون کوچک‌ترین نقصی کشیده شود.

کاغذ دیواری و تاثیر رنگ‌ها آنها بر روی زندگی

رنگ‌ها را به سه قسمت اساسی تقسیم می‌کنند. اولین گروه قرمز، زرد، آبی و دومین گروه رنگ‌هایی که از ترکیب رنگ‌های اصلی به وجود می‌آیند و گروه سوم ترکیب رنگهای اصلی با رنگ‌های گروه دوم هستند.

گفته شده است که برای مبارزه با ناراحتی‌ها و بیماری‌ها از رنگ‌ها کمک می‌گیرند. با اینکه  استفاده از رنگ‌ها در علم پزشکی تاثیر بسزایی ندارد اما در کنار یکدیگر می‌توانند بسیار موثر بوده و بهبودی را هرچه زودتر برای ما به ارمغان بیاورد. در ادامه ما با کمی از رنگ ها و تاثیر آنها آشنا می شویم.

رنگ سفید

سفید در تمامی تیپ‌ها پنهان است و وجود دارد. سفید تظاهر کننده احساسات و استعدادهای بالقوه فرد و یکرنگی است. توانایی فرد را تقویت می‌کند. استفاده از این رنگ در کاغذ دیواری‌ها می‌تواند آرامش را نیز به شما هدیه کند. برای درمان با استفاده از رنگ‌ها بهتر است که با رنگ سفید شروع کنید و با همین رنگ نیز به پایان برسانید. ذکر این نکته الزامی است که رنگ سفید بهتر از هر رنگ دیگری دیگری روی کاغذدیواری خودنمایی میکند و کاغذدیواری این رنگ را جذب خود می‌کند و اصلا نمایی مصنوعی و غیر طبیعی به شما نخواهد داد.

 

 

رنگ قرمز

قرمز انرژی زیادی را به محیط میبخشد. این رنگ برای سرماخوردگی و ناراحتیهای گردش خون و نیز وجود عفونت در ریه‌ها بسیار مفید می باشد. استفاده از رنگ قرمز در کاغذ دیواری‌ها می‌تواند در درمان این بیماری ها مفید باشد. بهتر است که در استفاده از این رنگ محتاط باشید؛ زیرا که استفاده زیاد از این رنگ باعث  ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌شود. همچنین در برخی از مورد‌ها باعث افزایش فشار خون در انسان میشود. در مورد رنگ پذیری رنگ قرمز روی کاغذدیواری باید این چنین گفت که تقریبا کاغذدیواری‌ها تمامی رنگ‌ها را به خوبی در خود جذب می‌کنند و جلوه‌ای زیبا از خود نشان می‌دهند. رنگ قرمز نیز از این قائده مستثنا نیست.

رنگ آبی

رنگ آبی یک رنگ آرام بخش و استراحت دهنده است. همچنین  این رنگ انرژی‌های موجود در بدن را متعادل می‌کند. رنگ آبی باعث می‌شود تا فشار خون بالا، کاهش پیدا کند و در اثر بیماری‌ها و ناراحتی‌های گلو و حنجره نیز مفید است. این رنگ مناسب برای تمامی اتاق کودکان است؛ زیرا که حالت آرام بخشی دارد.

رنگ سیاه

رنگ سیاه مانند رنگ سفید در تمامی طیف‌های نوری وجود دارد. اگر از رنگ سیاه زیاد استفاده کنید باعث افسردگی و آشفتگی روحی می‌شود. بهتر است که برای استفاده منطقه کوچکی را برای آن اختصاص دهید و یا منطقه‌ای باشد که نور کافی را داشته باشد. برای رنگ سیاه بهترین ترکیب سفید است و می‌توان با آن طرحی زیبا ایجاد کنید. توجه داشته باشید که کیفیت رنگ پذیری کاغذدیواری در مقابل رنگ مشکی، کمی پایین‌تر است. البته این مورد با هم به جنس کاغذدیواری بر می‌گردد.

تاثیر کاغذ دیواری و دکوراسیون منزل

برای اینکه دکوراسیون زیبا و چشم‌گیر داشته باشید راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما ما اینجا به این مبحث یعنی تاثیر کاغذ دیواری‌ها در دیزاین منزل میپردازیم. اگر بخواهیم در خصوص موضوعات متفاوت کاغذدیواری صحبت کنیم؛ باید بگوییم که کاغذ دیواری‌ها یکی از بهترین متریال‌های موجود در بازار هستند؛ زیرا که زیبایی را به همراه دارند و همچنین عایق صدا هستند.

 

 

برای انتخاب صحیح کاغذ دیواری‌ها و تاثیر مثبت آن بر دیزاین منزل خود به رنگ‌بندی موجود در منزل و مبلمان و دیگر وسایل منزل و همچنین معماری منزلتان بسیار توجه کنید. برای درک بهتر این گفتگو باید تصاویر زیبا و فوق‌العاده در خصوص کاغذ دیواری‌ها و دکوراسیون منزل تماشا را کنید‌. کاغذ دیواری‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی و بزرگ‌تر نشان دادن مکان‌های کوچک دارند.

چند نکته جالب برای استفاده از کاغذ دیواری

  1. رنگ کاغذ دیواری‌ها را متناسب با روحیه افراد انتخاب کنید و نگران این نباشید که دقیقا شبیه به رنگ دلخواهتان تولید نشود.
  2. هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با طرح معماری منزلتان و وسایل و همچنین سبک  دیزاین  شما بسیار مهم است.
  3. از نمونه کاغذ دیواری‌های قابل شستشو خریداری کنید و دقت کنید که نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و مرغوب باشد.

نتیجه گیری

همان طور که در ابتدای مقاله  گفتیم کاغذدیواری علاوه بر مزایایی چون مستحکم بودن و زیبا بودن خاصیت رنگ پذیری را  نیز دارند. شما می‌توانید به راحتی رنگی را که مورد سلیقه‌تان است را انتخاب کنید و آن را برای کاغذ دیواری خود استفاده کنید. کاغذ دیواری‌ها و رنگ آنها تاثیر بسزایی در روحیه و احساسات انسان‌ها دارند، پس انتخاب درست رنگ و طرح مناسب بسیار مهم است. پس قبل از خرید و انتخاب طرح به رنگ آن توجه کنید و نکات گفته شده را رعایت کنید. از اینکه تا آخر مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات