انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که قصد خرید کاغذدیواری برای اتاق خواب خودتان را دارید، باید به شما گفت که خوشبختانه با مراجعه به سایت ها و فروشگاه های مختلف می توانید طرح ها و مدل های مختلف کاغذ دیواری را از نزدیک مشاهده کنید و آپشن انتخاب های متنوع در دسترس شما وجود خواهد داشت. اما پیش از اقدام برای خرید هر گونه کاغذ دیواری برای اتاق خواب، لازم است که به یک سری از نکات توجه کنید که در این مقاله به تمامی این نکات اشاره شده است.

پیش از معرفی نکات انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب، اشاره به این موضوع ضرورت دارد که به طور کلی انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب هر فرد، بستگی به علاقه و ساختار اتاق او دارد. البته توجه به رنگ و طرح کاغذ دیواری می تواند نه تنها فضای اتاق شما را زیباتر کند بلکه می تواند فضایی آرام و دلچسب تری برای شما ایجاد کند. در ادامه به بررسی رنگ و طرح کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب پرداخته می شود.

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب

مطمئنا از این موضوع آگاهی دارید که رنگ ها به شدت بر احساسات، هیجانات و رفتار شما تاثیر می گذارند. به طور مثال در رستوران ها به این علت از رنگ قرمز استفاده می کنند تا اشتهای افراد بیشتر شود و بیشتر غذا بخورند. از طرفی دیگر باید به این موضوع دقت کنید که شما پس از یک روز پر مشغله و شلوغ برای خواب و استراحت کافی به اتاق خوابتان می روید، پس نیاز است که رنگ کاغذ دیواری ها را به گونه ای انتخاب کنید که این چنین فضای آرامی را برای شما ایجاد کنند.

با توجه به تمامی این نکات که در بالا مطرح شد، توصیه این مقاله به شما این است که از رنگ های خنثی و سرد برای کاغذدیواری اتاق خوابتان انتخاب کنید. در ادامه نیز باید به این نکته توجه شود که نباید از رنگ های گرم مانند قرمز، زرد یا نارنجی برای اتاق خواب استفاده کنید چرا که این رنگ ها به جای احساس آرامش در شما احساس هیجان ایجاد می کنند.

 

 

در صورتی که علاقه خیلی زیادی به رنگ های گرم دارید و دوست دارید که حتما از آن ها در کاغذ دیواری اتاق خوابتان استفاده کنید، توصیه این مقاله این است که از این رنگ در دیوار پشت تخت خواب استفاده شود.

طرح مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب

همان طور که از این موضوع اطلاع دارید، طرح ها و الگوهای موجود در کاغذ دیواری می توانند بر فضا و چشم شما تاثیر بگذارند. برخی از این کاغذ دیواری ها می توانند سبکی مدرن و برخی دیگر می توانند سبکی کلاسیک ایجاد کنند. برخی می توانند فضای اتاق را کوچیکتر نشان دهند و برخی دیگر می توانند فضا را بزرگتر جلوه دهند. با این حال این مقاله طرح های مختلف کاغذ دیواری برای اتاق خواب را برای شما معرفی می کند و انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به خودتان دارد.

طرح ها و شکل های ذهنی (انتزاعی)

اگر وسایل موجود در اتاق خواب شما به سبک مدرن طراحی شده است، شما می توانید از کاغذ دیواری با طرح های انتزاعی استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که این طرح ها می توانند به راحتی توجه چشم های شما را به خودشان جلب کنند و این گونه در خواب شما اختلال ایجاد شود.

اگر همچنان اصرار دارید تا از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید، توصیه مقاله این است که از این کاغذ دیواری برای پشت تخت خواب استفاده کنید و دیگر دیوارها را با رنگ ساده پوشش دهید.

طرح های گل و طبیعت

کاغذ دیواری با طرح های گل و یا طبیعت می تواند یک نمای زیبا و شیک برای اتاق خواب شما ایجاد کنند. این نوع از کاغذ دیواری ها را معمولا تمام افراد می پسندند و یک فضای راحت و غیر رسمی در اتاق ایجاد می کنند.

 

 

طرح کلاسیک

کاغذ دیواری با طرح کلاسیک یکی از کاغذ دیواری هایی است که می تواند یک فضای لوکس و رسمی در اتاق خوابتان ایجاد کند. البته این طرح بخاطر همین ویژگی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

طرح هندسی

کاغذ دیواری با طرح هندسی فضایی مدرن و امروزی برای اتاق خواب شما ایجاد می کند. به عبارتی دیگر در سبک مدرن طراحی دکوراسیون، افراد تاکید بیشتری بر خطوط و اشکال هندسی دارند و از طرح های طبیعت دوری می کنند.

الگوهای مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب

پس از این که طرح کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب کردید، زمان آن فرا می رسد که اندازه الگو و طرح موجود در کاغذ دیواری را انتخاب کنید. در واقع همان طور که می دانید طرح های موجود در کاغذ دیواری در دو اندازه بزرگ و کوچک وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیرات متفاوتی در اتاق خواب شما ایجاد کنند.

الگو های بزرگ کاغذ دیواری

اگر اتاق خواب شما بزرگ است، می توانید از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید چرا که این نوع کاغذ دیواری فضای شما را کوچکتر جلوه می دهد ولی در عین حال جذابیت زیادی به اتاق خواب شما می دهد. با توجه به اینکه این چنین الگوهایی فضای اتاق خواب شما را کوچک می کند، پس بهتر است از آن برای اتاق خواب های کوچک استفاده نکنید.

الگوهای کوچک کاغذ دیواری

اگر اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح های کوچک و ظریف استفاده کنید تا نه تنها فضای اتاق را بزرگتر نشان دهد بلکه بتوانید نمایی لطیف و زیبا در اتاق خوابتان ایجاد کنید.

همچنین خوب است که به این نکته توجه کنید که طرح های ریز توجه چشمان شما را به خودشان جلب نمی کنند و این گونه می توانید یک خواب راحت داشته باشید.

 

 

عمودی یا افقی بودن الگوها

اگر کاغذ دیواری انتخاب کردید که طرح های آن به صورت عمودی تکرار می شوند، باعث می شود که سقف اتاق خواب شما بلندتر دیده شود و اگر کاغذ دیواری انتخاب کردید که طرح های آن به صورت افقی تکرار می شوند، باعث می شود که عرض اتاق خواب شما بزرگتر دیده شود.

جنس کاغذ دیواری

با توجه به میزان هزینه ای که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید، جنس و کیفیت مورد نظر را نیز دریافت می کنید. فقط باید به این نکته توجه کنید که در هنگام خرید کاغذ دیواری از کاغذ دیواری هایی که نور را منعکس می کنند دوری کنید چرا که این گونه کاغذ دیواری ها نه تنها نمی گذارند خواب آسوده ای داشته باشید بلکه چشمان شما درگیر نور هم می شود.

در این مقاله به این موضوع اشاره شد که هر فردی سلیقه مخصوص به خودش را دارد و می تواند بر اساس علاقه و شخصیت خودش کاغذ دیواری مناسب با اتاق خوابش را در نظر بگیرد. اما به طور کلی اگر شما به دنبال ایجاد یک فضای آرام و دست یافتن به خوابی دلنشین هستید، بهتر است از رنگ های سرد و خنثی با ترکیبی از طرح های ریز برای کاغذ دیواری اتاق خوابتان استفاده کنید. امیدوار هستم که مطالب این سایت برای شما مفید واقع شده باشد.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات