نکات قابل توجه برای اتاق کودک در انتخاب موکت

نکات قابل توجه برای اتاق کودک در انتخاب موکت

همانطور که می‌دانید هر قسمت از خانه، بنا به ویژگی‌های خاص خود، نیازمند طراحی و لوازم متفاوتی است. در این قسمت می‌خواهیم مطالبی در مورد ویژگی‌های کفپوش و موکت مناسب، برای اتاق کودک به شما ارائه دهیم‌. در ابتدا باید گفت که انتخاب موکت و یا فرش مناسب برای اتاق کودک شما، به میزان قابل توجهی، به سبک، سلیقه، چیدمان و نوع دکوراسیون شما مربوط می‌شود. شاید به نظر برسد که انتخاب موکت یا فرش اتاق کودک شما، انقدر ها مهم نباشد اما اصلا اینطور نیست، موکت اتاق کودک شما به دلایل زیادی قابل اهمیت است، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جنس الیاف موکت

‌مورد اولی که در انتخاب موکت یا فرش اتاق کودک شما اهمیت زیادی دارد، استاندارد بودن جنس و مواد به کار گرفته شده در بافت موکت است. کودکان سیستم ایمنی متفاوت‌تر و حساسیت بیشتری نسبت به مواد شیمیایی دارند؛ بنابراین باید دقت کافی داشته باشید تا جنس و مواد به کار گرفته شده چیزی نباشد که برای کودک شما، ایجاد حساسیت و یا آلرژی داشته باشد. حدالامکان سعی بر یک انتخاب صحیح و اصولی داشته باشید، تا ایمنی و سلامتی فرزند شما به مخاطره نیفتد.

شستشوی راحت موکت

مورد بعدی که در انتخاب موکت اتاق کودک حائز اهمیت است، تمیز کردن و نظافت آسان است. کودکان در سن جست و جو و اکتشاف هستند، آنان به دنبال ماجراجویی و آزمون و خطای بسیار میروند، در هنگام بازی‌های کودکانه ممکن است آبرنگ، گواش و موارد دیگر روی موکت اتاق کودک شما بریزد. اگر موکت با قابلیت شست و شو انتخاب کرده باشید نگرانی شما برای رفع لکه و کثیفی‌ها به حداقل می‌رسد. موکت با قابلیت شست و شو این امکان را برای شما فراهم میکند تا به جنگ لکه‌ها بروید و دل نگران ماندگاری آن‌ها نباشید. پس این قابلیت برای اتاق کودک بسیار حیاتی و قابل توجه است، چرا که کثیف‌شدن موکت اتاق کودکان اتفاقی با احتمال بسیار بالایی ست.

 

 

طرح مناسب موکت

طراحی مناسب، مورد دیگری ست که باید به آن توجه کرد. کودکان اهمیت بسیار زیادی به طرح‌ها و نقش‌ها می دهند، آن‌ها از روی تصاویر و جزئیات طرح‌ها، به موارد بسیار زیادی پی می‌برند؛ سعی کنید از انتخاب طرح‌های بسیار شلوغ و یا خیلی ساده اجتناب کنید؛ از کودک خود مشورت بخواهید تا بدانید بیشتر به چه طرح‌هایی علاقه مند است. نقش بندی و طرح‌های کارتونی، عروسکی و یا ماشین و شخصیت‌های تلویزیونی، مواردی ست که بیشتر کودکان برای انتخاب خود، به آن تمایل دارند.

رنگ مناسب موکت برای اتاق کودک

مورد بعدی و بسیار مهم در انتخاب موکت اتاق کودک، رنگ‌ها هستند. کودکان ارتباط چشمی بسیار قوی با رنگ‌ها برقرار می کنند و احساس هیجان و یا متقابلا آرامش را از آن‌ها دریافت میکنند. حدالمقدور سعی کنید رنگ‌ها را برای کودکان خود جنسیتی نکنید؛ بگذارید نظر و سلیقه‌ی آن‌ها در انتخاب موکت اتاق خودشان دخیل باشد. اما به این نکته توجه کنید که رنگ‌های جیغ مثل قرمز خیلی تند و یا نارنجی خیلی پر‌رنگ بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهند و چشم‌ها را اذیت می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید از رنگ بندی‌های متنوع و ملیح استفاده کنید تا زمان بیشتری به شما احساس لذت و آرامش را هدیه دهند.

لطافت موکت

مسئله‌ی مهم و قابل توجه دیگر در این انتخاب، داشتن سطح نرم و لطیف موکت، برای کودک است. کودک شما زمان زیادی را در اتاق خود صرف میکند، بنابراین لطافت و نرمی مسئله ایست که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. به خصوص اگر کودک شما نوپاست و تازه راه افتاده، باید موکت اتاق او دارای سطح نرم باشد تا هنگامی که او می‌افتد پایش زخم نشود و آسیب نبیند. بنابراین خرید موکت‌هایی که حالت زبر و خشک دارند، اصلا برای اتاق کودکان توصیه نمی‌شود. ترجیحا موکت اتاق کودک باید از دوام و ضخامت بالایی برخوردار باشد تا در صورت افتادن کودک، کم‌ترین آسیب ممکن به او برسد.

 

 

در خصوص انتخاب کف‌پوش برای اتاق کودک، سوال متداولی که مطرح می‌شود این است که خرید فرش بهتر است یا موکت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هنوز تصور عده‌ای از افراد در رابطه با موکت‌ها، بافتی بسیار زبر و خشک، یا طرح‌هایی ساده، با ترکیب رنگ‌های بسیار محدود است. این تصور به سال های خیلی دور بر میگردد نه دنیای مدرن امروز.

امروزه موکت‌ها با طراحی‌های بسیار متنوع، (ساده، شلوغ، کلاسیک، کودکانه و...) و رنگ بندی‌های بی‌نظیر، (تم‌های متفاوت رنگی، طیف‌های رنگی جیغ، سرد، گرم، خنثی) با لطافت و نرمی بسیار بالا و جنس‌های متنوع (کبریتی، پرزبلند، مخمل و...) در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند. از طرف دیگر فرش‌های ماشینی در دنیای امروز، از هزینه‌های بسیار بالا برخوردار هستند که بسیاری از افراد توانایی خرید آن ها را ندارند. موکت‌هایی مثل تافتینگ، با شباهت بسیار زیادی که به فرش‌های ماشینی موجود در بازار دارند، میتوانند جایگزین مناسبی برای این فرش‌ها باشند.

موکت‌های تافتینگ برای اتاق کودک

موکت‌های تافتینگ، از ضخامت بالایی برخوردار هستند و با داشتن پرز های بلند، حرارت را تا مدت زمان بیشتری در محیط نگه می‌دارند که این ویژگی از کودک شما در برابر سرما محافظت میکند. مورد بعدی لطافت و نرمی بسیار زیاد این نوع موکت است که، آسایش و راحتی را به کودک شما هدیه می‌دهد. دوام و ماندگاری بسیار زیاد موکت‌های پرز بلند قابلیتی است که برای اتاق کودکان کاربرد بسیار زیادی دارد؛ از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت این نوع موکت، قابلیت شست و شو و محافظت در برابر گرد و غبار است.

 

 

امکان شست و شو برای محیط اتاق کودکان بسیار لازم و ضروری ست چرا که احتمال ایجاد لکه و کثیف شدن در اتاق آن‌ها بسیار بالاست. از آنجا که موکت‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل برش هستند، می‌توانند همه‌ی سطح اتاق کودک شما را پوشش دهند و سطح خالی را باقی نگذارند. این قابل برش بودن، مزیتی است که موکت، نسبت به فرش دارد.

در مجموع موکت تافتینگ قابلیتی مشابه با هزینه‌ای کمتر و مقرون و به صرفه تر نسبت به فرش‌های ماشینی موجود دارد و میتواند جلوه‌ای مشابه فرش را به اتاق کودک شما هدیه دهد. تافتینگ، میتواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب اتاق کودک شما باشد‌. شما عزیزان میتوانید با کسب آگاهی و شناخت ویژگی‌های نام برده شده، بهترین و استاندارترین انتخاب را برای اتاق فرزندان دلبندتان داشته باشید؛ تا کیفیت و کارایی توام با زیبایی و سلامتی را دریافت کنید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات