ایا فرش روی موکت سر میخورد؟

ایا فرش روی موکت سر میخورد؟

تصویر ذهنی شما از پهن کردن فرش روی موکت چیست؟ آیا با این کار نمای محیط را قدیمی وغیر مدرن می‌کنید؟ آیا فرش با چین خوردن و بدشکلی روی موکت همراه است؟ آیا سروصدای حاصل از پایه‌های میز و صندلی و جاروبرقی روی سرامیک برایتان خوشایندتر است؟ آیا سلامتی خود و خانواده‌تان را به چیدمان مدرن ولاکچری ترجیح می‌دهید؟

پاسخ تمامی سوالات بالا از لحاظ منطقی، مسلما منفی است. اگر شما موکتی ضدحریق، ضدالکتریسیته ساکن، عایق صدا ورطوبت، شکیل وخوش رنگ تهیه کنید، مزایای فراوانی خواهد  داشت. حتی میتوانید بعد از اینکه فرش مناسب فضای خود را انتخاب کردید، برای اینکه مطمئن شوید که فرش شما در همان جایی که قرار داده اید، ثابت میماند، از موکت استفاده میکنید! جمع شدن، پیچیدن، لیز خوردن و سر خوردن آزاردهنده و حتی خطرناک است. درک اینکه چرا یک فرش ممکن است در کف‌های سخت و براق جابجا شود، تا حدودی آسان‌تر است، اما فکر اینکه اصطکاک سطح فرش باعث میشود که آن را سر جای خود نگه دارد، درست است؟ متاسفانه نه.

مزایای موکت در زیر فرش

  • با کشیده شدن میزو صندلی بر روی سرامیک، از ایجاد اصوات نابه‌هنجار و گوش خراش جلوگیری میکنید.
  • از خطرات احتمالی سر خوردن اعضای خانواده، بر روی سنگ و سرامیک که صدمات جبران ناپذیری را به همراه میاورد، پیشگیری میکنید.
  • مجبور نیستید هفته‌ای چند بار گردوغبار حاصل از محیط را با دستمال یا تی تمیز کنید.
  • اگر حیوات خانگی دارید، موهای ریخته شده از بدنش را براحتی با پوشش موکت پنهان می‌کنید.
  • خطر آتش سوزی، رطوبت و نم حاصله با موکت‌های پیشرفته با علم دنیا  به حداقل می‌رسد.
  •  از سر خوردن فرش بر روی سطح لیز ممانعت می‌کنید و دیگر مجبور نیستید دائما آنرا سر جایش فیکس کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت

در موارد نادر شاهد سر خوردن فرش بر روی موکت هستیم، در این گونه موارد بهتر است موارد زیر را انجام دهیم:

اشیای سنگین

پایه‌های سنگین میز یا مبلمان را بر روی کناره‌های فرش یا مرکز فرش قرار دهید. این روش معمولا برای فرش موجود در اتاق نشیمن انجام میگیرد.

 

 

پدهای‌ ضدلغزش

وظیفه‌ی این پدها نگه داشتن فرش روی موکت است تا از تحرک و موج‌دار شدن فرش جلوگیری کند. جالب است بدانید این پدها مانع سایش و اصطکاک وخراب شدن موکت زیر فرش نیز میشوند. اگر مکان قرار گرفتن فرش‌هایتان قسمتی که نزدیک به اشیای سنگین مثل مبل نیست، این روش میتواند روش خوبی برای شما باشد.

نوار فرش دو طرفه

یک رول ساده از نوار فرش دو طرفه باعث میشود که فرش شما از خزیدن جلوگیری کند. بهترین چیز در مورد این گزینه، کاربرد آسان آن و مناسب بودن آن برای فرش‌هایی که بیشتر لیز میخورند، در هر اندازه و شکل است. ایده آل بودن این است که اگر فرشی با شکلی غیراستاندارد نیز داشته باشید براحتی میتوانید آن را بچسبانید. نوار فرش نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که هیچگونه ماده چسبنده یا اثری روی فرش شما باقی نگذارد، بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن آن باشید. یک انتهای نوار فرش را در وسط و یکی را به  لبه کناری فرش قرار دهید. بخشی از پشت نوار را جدا کنید. نوار را به پشت فرش فشار دهید. در حین کار قسمت‌های کوچک پشت آن را جدا کنید تا از چسبیدن نوار به دستتان یا سطح کار در هنگام اتصال جلوگیری کنید.

ترمز فرش

همانگونه که از ترمز فرش برای سطوح لغزنده استفاده می‌شود، می‌توان از آن برای مانع شدن در برابر سرخوردگی روی موکت نیز بهره ببرید. این ترمز، ظاهری ژل مانند دارد که کف فرش‌ها قرار گرفته و از لیز خوردن و خزیدن روی موکت جلوگیری میکند. اثر بخشی پشتی ژل، بسته به نوع و ضخامت فرشی که روی آن قرار میگیرد، متفاوت است. اگر یک تکه فرش بسیار ضخیم و مخمل خواب‌دار دارید، ممکن است برای ثابت ماندن، فقط به یک طرف فرش، یک ورق یا نوار زیرین ضد لغزش اضافی کنید. اگر فرش شما نسبتاً نرم نیست، ترمز پشت فرش برای جلوگیری از خزیدن فرش کافی است. جنس این ترمز فرش‌ها، لاستیکی میباشد که مزایایی از جمله آسیب نزدن به بافت فرش، دارای قابلیت شستشو و مقرون بصرفه را نیز به همراه دارد.

 

 

تشک ضد لغزش

قرار دادن یک لایه ضدلغزش مخصوص بین فرش و موکت یک روش بسیار تاثیر گذار برای حفظ فرش در جای خود است. این نیز لایه‌ای انعطاف پذیر است. لایه‌های ضخیم‌تر از این ابزار مزیت‌های بیشتری را به همراه دارد. این تشک‌ها چسب لازم را فراهم کردم و از لیز خوردن جلوگیری میکند.

در اینجا نگاهی اجمالی به انواع موکت می‌اندازیم

موکت‌ها در دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی طبقه بندی می‌شوند‌.

  1. پشم: این موکت ضدحریق و مقاوم در برابر ساییدگی است. ضد آلرژی است وبافت آن بسیار نرم و لطیف می‌باشد.
  2. پلی‌آمید (نایلون): این گروه از موکت‌ها با داشتن خاصیت ارتجاعی ومقاوم در برابر کوبیدگی، خاصیت رنگ‌پذیری خوب، دوام بالا ونگهداری آسان سبب شده در راس قرار گرفته و با داشتن تنوع بالای طرح و رنگ ایده‌آل‌ترین انتخاب باشد.
  3. اکریلیک: این دسته بعلت ضدلک بودن، ضد اکتریسیته ساکن بودن، ضد سایش و ضد رطوبت بودن نیز انتخاب خوبی برای پادری ومحیط‌های نمناک می‌باشد. اما برای محیط‌های پرتردد گزینه‌ی مناسبی نیستند چون مرتجع نبوده و کوبیده می‌شوند.
  4. پلی‌پرو‌پیلن: این موکت‌ها نیز با جدب بالای آب و گردوغبار برای محیط‌های مرطوب و انباری مناسب هستند، همچنین دوام بالایی در برابر رنگ پریدگی دارند.
  5. پلی‌استر: این موکت‌ها از بازیافت بطری‌های یکبار مصرف تولید شده و بسیار درخشنده و شفاف‌ بوده و ضدلک نیز می‌باشند.
  6. تریکستا: ویژگی‌های این دسته بسیار شبیه پلی‌استر است، از اینرو آنها را پلی‌استر ارتقا یافته، می‌نامند. این موکت با خاصیت بازیافت‌پذیری، ارتجاعی، شفافیت و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید ویژگی‌های جذابی را به خود اختصاص داده است.

 

در این مقاله سعی شد راهکارهایی برای شما ذکر شود که از حرکت فرش روی موکت جلوگری کند. ممکن است فرش روی موکت لیز نخورد اما حرکت میکند و حالت چین‌خوردگی و موج‌دار به خود میگیرد. این موضوع علاوه بر اینکه ظاهر آن فضا را زیبا جلوه نمیدهد بلکه ممکن است موجب زمین خوردن افراد نیز شود و آسیب‌های جدی وارد کند. هنگام مشاهده چنین موردی در منزل ساده از آن نگذرید و سعی کنید با یکی از راهکارهای موجود آن را حل نمایید.

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات