تفاوت موکت کات پایل و لوپ پایل

تفاوت موکت کات پایل و لوپ پایل

با توجه به اینکه کف پوش های متفاوتی مانند لمینیت، SPC و... در بازار آمده است با این حال موکت هنوز که هنوزه از پرتقاضاترین کف پوش ها شناخته می شود. موکت به دلیل نرمی و راحتی که دارد بسیار می تواند فضای امنی را برای خانواده هایی که دارای فرزند می باشند فراهم کند. موکت ها در طرح ها و رنگ های بسیاری متنوعی هستند به همین دلیل شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، رنگ موکت مورد نظر خود را تهیه نمایید. موکت ها همانطور که از لحاظ رنگ و طرح متفاوت هستند، از لحاظ نوع بافت نیز متفاوت می باشند. به طور کلی موکت های پالاز از دو نوع بافت تشکیل شده اند که شامل کات پایل و لوپ پایل هستند. در ادامه قصد داریم درباره تفاوت های این دو بافت توضیحات بیشتری دهیم.

پایل موکت

همانطور که می دانید الیافی روی سطح موکت وجود دارند که به این الیاف پایل گفته می شود. معمولا کیفیت و لطافت انواع موکت به وسیله پایل آن ها مشخص می شود. این الیاف در موکت های مختلف ارتفاع  متفاوتی نیز دارند که می توان آن ها را به سه دسته پایل کوتاه، پایل متوسط و پایل بلند تقسیم بندی کرد. هر کدام از این ها یکسری مزایا و معایبی دارند.

 

 

 

پایل کوتاه

موکت هایی که دارای پایل کوتاه هستند، دارای بافت تنگ تر و الیاف متراکم تری هستند. ارتفاع آن تقریبا نیم سانتی متر است. اگر بخواهیم به مزایا و معایب آن اشاره کنیم می توانیم بگوییم که:

  • راحت تر تمیز می شوند مخصوصا اگر دارای آلرژی هستید یا دارای حیوان خانگی می باشید این مدل موکت مناسب است.
  • اگر عادت دارید دائم دکوراسیون منزل را عوض کنید این موکت مناسب است چون به راحتی وسایل روی آن جابه جا می شوند.
  • حتی می توان به راحتی وسایل سنگین را روی آن قرار داد.

با این حال معایبی هم این مدل موکت دارد از جمله زودتر از موکت هایی با الیاف بلند کیفیت خود را از دست می دهند و نیز گرمای کمتری دارند.

 

 

پایل متوسط

 این مدل از پایل موکت ارتفاع آن میان پایل کوتاه و بلند قرار می گیرد. ارتفاع آن تقریبا بین نیم تا یک سانتی متر است.

پایل بلند

الیاف موکت در نرمی موکت تاثیر بسزایی دارند و هرچه آن ها بیشتر و بلندتر باشند مطمئنا موکت نرم تر و راحت تر خواهد بود به همین دلیل موکت هایی با پایل بلند گران تر از انواع دیگر موکت هستند. این مدل از موکت ها تنوع بیشتری دارند و گرمای بیشتری به فضا می بخشند. ارتفاع پایل تقریبا بین 1 سانتی متر تا 2 سانتی متر است. مزایا و معایب این مدل موکت:

  • محافظ بهتری برای سطح است مخصوصا برای کودکان
  • مناسب برای افرادی که عادت دارند روی زمین بنشینند.

از معایب آن نیز می توان گفت قیمت بالایی دارد، تمیز کردن آن به نسبت دو مدل قبل سخت تر است و همچنین برای افرادی که آلرژی دارند ممکن است موجب حساسیت شود.

تا اینجا ما انواع موکت را از نظر ارتفاع الیاف آن بررسی کردیم. موکت ها از لحاظ نوع باف نیز با هم متفاوت هستند. بافت موکت ها به دو دسته کات پایل و لوپ پایل تقسیم می شوند. با معرفی آن ها و بررسی مزایا و معایب هرکدام، تفاوتشان با یکدیگر را نیز متوجه خواهید شد.

تفاوت موکت های کات پایل و موکت های لوپ پایل

موکت های کات پایل

یکی از انواع بافت های موکت، کات پایل می باشد که جز پرطرفدارترین موکت ها شناخته می شوند. اما چرا به این بافت کات پایل گفته می شود؟ همانطور که از اسمش "Cut" مشخص است، الیاف حلقه ای این موکت ها پس از بافته شدن بریده شده و سپس الیاف به صورت عمودی مشاهده خواهند شد. موکت های کات پایل از نظر ضخامت، رنگ ، طول و جنس با هم متفاوت هستند و در طرح های مختلف تولید می شوند. جنس آن معمولا از پلی استر و نایلون است. استفاده از موکت کات پایل ها بیشتر در اتاق خواب و اتاق نشیمن در خانه، فضاهای اداری و اتاق های هتل می باشد. مزایای موکت کات پایل:

  •     دارای مقاومت بالایی است ولی بهتر است در مکان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار نگیرد زیرا زودتر از حد معمول کیفیت خود را از دست می دهد.
  •     دارای نرمی و لطافت بیشتر نسبت به مدل لوپ پایل است و می تواند بهترین انتخاب برای اتاق خواب و کودک باشد.
  •     دارای طرح های متنوعی است به طوری که می توانید برای هر محیطی چه مسکونی چه اداری استفاده کنید.

 

 

تنها مشکلی که می توانیم برای این مدل بافت به آن اشاره کنیم این است که به سختی تمیز می شود زیرا الیافی که در این موکت بریده شده اند باعث می شوند که گرد و غبار بیشتری را به خود جذب کنند. در صورت کثیف شدن آن بهتر است آن را به دست شرکت های شست وشوی فرش دهید یا اگر می خواهید خودتان آن را بشویید از شامپو فرش استفاده کنید.

موکت لوپ پایل

الیاف موکت هنگام بافت به صورت حلقه ای می شود که به آن لوپ "loop" می گویند. این الیاف برعکس الیاف موکت کات بریده نمی شوند و به صورت حلقه ای باقی می مانند به همین علت به آن ها موکت لوپ پایل گفته می شود. این حلقه ها در موکت های مختلف ارتفاع متفاوتی نیز دارند. این مدل از موکت ها از استحکام بالایی برخوردار هستند به همین دلیل به راحتی می توان آن ها را در هر خانه ای استفاده کرد. ضخامت و وزن این موکت ها با هم فرق دارند و معمولا جنس آن ها نایلونی، پشمی و اولفین است. مزایای موکت لوپ پایل:

  • در مقابل موکت کات پایل، این مدل موکت به خاطر مقاومت بالای آن ها در برابر رفت و آمد بسیار، مدت بیشتری سالم می مانند به همین دلیل می توانید از آن در مکان هایی پرتردد مثل پلکان و... بهره ببرید.
  •     رد جاروبرقی و پا روی آن نمی ماند.
  •     برخلاف موکت کات پایل به راحتی قابل تمیز شدن است زیرا ساختار آن ها به گونه ای است که گرد و غبار یا مایعات به لایه های زیرین موکت بسیار کمتر نفوذ می کند. برای شستن آن می توانید از ابر یا اسفنج و شامپوفرش استفاده کنید.

 

 

از معایب آن می توان به مقاوم نبودن آن ها در برابر اشیای تیز اشاره کرد. به همین دلیل موکت لوپ پایل برای کسانی که دارای حیوان خانگی دارند مناسب نمی باشد زیرا امکان اینکه پنجه های حیوانات روی آن کشیده شود و به آن آسیب بزند بسیار می باشد.

در این مقاله سعی شد که موکت های کات پایل و لوپ پایل معرفی شوند و همچنین مزایا و معایب هرکدام گفته شد. شما با خواندن این موارد و سنجیدن شرایط خود و اینکه موکت را برای چه فضایی می خواهید، می توانید به راحتی مدل موکت خود را انتخاب کنید. سایت پالاز انواع موکت های کات پایل و لوپ پایل را در طرح ها و رنگ های متنوع با برندهای خاص ارائه می دهد. در صورت نیاز می توانید از این سایت بهره ببرید.

 

 

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات