چرا لمینیت صدا می دهد؟

چرا لمینیت صدا می دهد؟

قطعا تا کنون درباره‌یِ صدا دادن پارکت‌های چوبی یا لمینیت‌ها شنیده‌اید و در خرید آن‌ها دچار دودلی شده‌اید. به نظر شما علت اصلی صدا دادن لمینیت‌ها در چیست؟ آیا همه کفپوش‌های لمینیت‌ بعد از مدتی دچار این مشکل می‌شوند؟ سوالاتی از این قبیل که مطرح‌ شد ممکن است سوال خیلی از شما‌ها باشد؛ اما اگر تا به حال به سراغ پاسخ این سوالات نرفته اید پس بهتر است تا پایان مقاله با ما‌ همراه باشید که تا حدودی ابهامات شما در این باره حل شود.

ویژگی لمینیت‌ها

در ابتدا باید بگوییم با افزایش طرفداران کفپوش لمینیت‌ در عرصه بازار، رفته رفته بر طرح‌‌ها، سبک‌ها و رنگ‌‌های این محصول اضافه شد و امروزه لمینیت‌ها در نزد طراحان دکوراسیون داخلی محصولی پر کاربرد و پر‌طرفدار می‌باشد. همچنین از آن جهت که لمینیت‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای نیز می‌باشند تقاضای آن نیز نسبت به سایر کفپوش‌ها بیشتر می‌باشد‌.

قابلیت‌هایی از جمله ضد آب بودن، مقاوم در برابر حرارت ‌و استانداردهای متغیر برای هر مکان متناسب با تردد و رفت و آمد، این کفپوش را نسبت به دیگر کفپوش‌ها برتر کرده است. اما همانطور که گفته شد ممکن است برای شما عزیزان در خرید و انتخاب این محصول نگرانی‌هایی پیش بیاید. ما اینجا هستیم تا بتوانیم با پاسخ به سوالات و ابهامات شما درباره این محصول را حل کرده و بتوانید با خیالی آسوده تصمیم‌گیری نهایی خود را انجام دهید. در ادامه به دلایل صدا دادن لمینیت‌ها می‌پردازیم.

علت صدا دادن لمینیت

این موضوع ممکن است دلایل مختلفی از جمله؛ باد کردن و بالا امدن سطح لمینیت یا حتی باز شدن درز‌های آن می‌باشد که ابتدا باید آنها را ریشه‌یابی کنیم و سپس در رفع آن‌ها بکوشیم ولی آیا دلیل مورد‌های گفته شده چه چیزی میتواند باشد؟

 

 

شما باید سریعا بعد از پیدا کردن علت موارد یاد شده اقدام به به رفع و تعمیر ان بخش از لمینیتی که دچار این مشکل شده است، کنید تا از آسیب رسیدن به سایر لمینیت‌ها جلوگیری کرده و مانع از کاهش طول عمر لمینیت‌ها شوید.

نکته بسیار مهم درباره این جلوگیری از این موضوع این است که در همان ابتدا از برند‌ها و شرکت‌ها معتبر لمینیت را خریداری کنید و برای نصب آن حتما از نصاب و افراد با تجربه کمک بگیرید زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل صدا دادن لمینیت‌ها، نصب اشتباه ان می‌باشد‌.

چند مورد تاثیر گذار در صدا دادن لمینیت‌ها

تغییرات هوا و دمای ساختمان

همانطور که‌ اکثر شما عزیزان می‌دانید تغییر کردن دمای و هوای فضای مورد نظر ممکن است که سبب تحت فشار قرار گرفتن و ‌فشرده شدن کلیک لایه میانی پارکت در فصول گرم سال و به حرکت درآمدن آن به طور آزادانه و سیال وار در فصول سرد سال شود. به حرکت درآمدن کلیک لایه میانی لمینیت ممکن‌ است در ساعات مختلفی از روز سبب ایجاد صدا در لمینیت‌ها شود.

تغییرات رطوبت فضا

همانطور که ‌می‌دانید چوب‌ها و حتی بریده‌های چوب دارای جذب و دفع فوق‌العاده بالایی در رطوبت دارند و کفپوش‌هایی که از چوب ساخته شده‌اند مانند پارکت‌های چوبی که دارای سطحی ساخته شده از چوب می‌باشند و همچنین کفپوش لمینیت نیز که  مغز آن جمع آوری شده از اچ دی اف ( براده چوب فشرده) است، هنگام تغییر رطوبت فضا دچار این جذب و دفع رطوبت میشوند. البته جذب رطوبت توسط کفپوش‌های چوبی بستگی به منطقه‌ و ‌محیط دارد و متناسب با هر منطقه ای میزان‌ اینکار متغیر میباشد.

نکته: جذب و دفع رطوبت در کفپوش‌های لمینیت یکی از دلایل عمده ایجاد صدا در ان‌ها می‌باشد.

بی‌توجهی به نصب ‌کفپوش‌ها

نصب غلط کفپوش لمینیت از نخستین مواردی محسوب می‌شود که حتما باید هنگام ‌متوجه شدن صدای لمینیت آن را چک‌ کرد. پس با کمک‌ گرفتن از افراد با تجربه و خبره در این‌ کار خیال خود را بابت این یک مورد راحت کنید.

توجه نکردن به جنس و کیفیت کفپوش

ممکن است که گمان کنید جنس و کیفیت همه لمینیت‌ها با هر برندی در نهایت، یکسان می‌باشد اما این باوری غلط است؛ زیرا که لمینیت‌ها نیز مانند سایر اجناس دارای کیفیت خوب و بد هستند و خریداری کردن آن‌ها فقط موجب پشیمانی خواهد شد. همانطور که می‌دانید با افزایش تولید کنندگان در این عرصه ممکن است برخی از این تولید کنندها برای سود بیشتر از مواد نامرغوب در ساخت لمینیت‌ها استفاده کنند و در نتیجه سبب ضرر شما عزیزان ‌شوند.

به کارگیری لمینیت و پارکت از شرکت ها و برندهای مطرح  و شناخته شده احتمال صدا دادن لمینیت ها را به صفر میرساند. اما نگران نباشید ما در این مطلب چند راهکار برای رفع این مشکل را با شما به اشتراک میگذاریم که در صورت مواجه شدن با این مشکل به راحتی بتوانید ان را حل کنید.

 

 

راهکارهایی برای رفع صدای لمینیت‌ها

  • رفع مشکل زیرسازی و هماهنگ کردن سطح‌هایی که لمینیت را روی ان نصب کرده‌اید تا حدود زیادی این ‌مشکل را حل خواهد کرد.
  • همانطور که گفته شد ممکن است سرو صدا‌ها بر اساس مشکلاتی باشد که در کلیک‌های لمینیت در اثر ایجاد درز اتفاق افتاده باشد. شما با ریشه‌یابی و تعمیر ان می‌توانید مشکل صدا دادن  لمینیت را رفع کنید .
  • مورد اخری که ممکن است سبب ایجاد صدا در لمینیت‌ها شده باشد همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم به کارگیری فوم‌ها و وسایل نامرغوب که لمینیت‌ها روی ان نصب شده است، باشد که با تعویض ان‌ها این مشکل تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

نتیجه‌‌گیری

همانطور که خدمت شما عرض کردیم اگر لمینیت‌ها را به صورت نامناسب نصب کرده باشید امکان ایجاد صدای لمینیت بسیار زیاد میباشد و در نتیجه توصیه ما به شما این است که  حتما در زمینه نصب لمینیت‌ها از نصابی با تجربه راهنمایی و‌ کمک بگیرید که تا حدود زیادی از رخ دادن این اتفاق جلو‌گیری کنید. ‌همچنین با خرید از فروشگاه‌های ارائه دهنده لمینیت مرغوب و چک‌ کردن برند و شرکت تولیدی لمینیت از کیفیت لمینیت ها مطلع شوید تا سبب مشکلاتی از این قبیل نشوید.

با علم بر این موارد امید است که خریدی مطمئن را انجام دهید و دیگر در خرید این محصول دچار دو دلی و عدم اطمینان نشوید. هدف ما از ارائه این مطلب راهنمایی و دادن مشاوره به شما عزیزان در این باره بوده است. امید بر ان است مقاله‌ای که خدمت شما ارائه شد توانسته باشد تا حدود زیادی ابهامات شما را در این زمینه برطرف کند.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات