نقش موکت در دکوراسیون منزل

نقش موکت در دکوراسیون منزل

موکت جز کف پوش هایی است که در خانه حس راحتی و آرامش را القا می کند مخصوصا اگر با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. موکت از قدیم تا الان تغییرات زیادی کرده و در طرح های بسیار متفاوتی تولید شده و همیشه مورد استفاده قرار گرفته است؛ همچنین عایق خوبی برای گرما و سرما است. معمولا از موکت در اتاق های خواب، راهرو، راه پله، فضای نشیمن استفاده می شود. مطمئنا هنگام انتخاب کف پوش برای منزل خود نمی توانید چشم از موکت های متنوع موجود بردارید، هرچه باشد موکت می تواند دکوراسیون منزل شما را تکمیل کرده و به آن روح ببخشد. بعضی افراد موکت را در کل خانه نصب می کنند و بعضی ها هم مانند یک قالیچه در وسط اتاق پهن می کنند. این بستگی به سلیقه شما و طرح انتخابی شما دارد.

ایجاد یک فضای راحت با موکت در دکوراسیون خانه

کف پوش ها یکی از مهم ترین مواردی هستند که در فضای دکوراسیون خانه موثر هستند. یکی از این کف پوش ها موکت است که گرما و راحتی را در کف خانه نگه می دارد و باعث می شود حس صمیمت را در فضای خانه حس کنید. شما باید رنگ های موکت ها را متناسب با دکوراسیون خانه انتخاب کنید تا هماهنگی مناسبی را در محیط ایجاد کند. رنگ ها بسیار تاثیر گذار هستند. اگر می خواهید از موکت در فضاهای کوچک استفاده کنید سعی کنید موکت هایی با رنگ های روشن و ساده به کار ببرید زیرا استفاده از رنگ های روشن فضا را دلبازتر نشان می دهد. اگر هم موکت را برای فضایی بزرگ مدنظر گرفتید سعی کنید از رنگ های تیره استفاده کنید که فضا گرم تر و صمیمانه تر به چشم بیاید. همچنین موکت هایی که الیاف طبیعی و طرح های شلوغ دارند معمولا محیط را لوکس تر نشان می دهند. اگر می خواهید موکت را در پذیرایی منزل استفاده کنید تا حس صمیمیت را به افراد انتقال دهد می توانید از موکت هایی که به رنگ قرمز تند یا طلایی هستند استفاده کنید.

 

 

توجه به بافت موکت در دکوراسیون منزل

بافت های موکت به دو شکل هستند. یکی بافت کات پایل که بافت ها به صورت عمودی هستند و دیگری لوپ پایل که بافت ها به صورت حلقه ای می باشند. هرکدام از این بافت ها زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به مزایا و معایبی که دارند در فضاها و دکوراسیون های متفاوت استفاده می شوند. از آن جایی که ماندن گرد و غبار و آلودگی در موکت بعد از مدتی باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود، اگر موکت قرار است در مکانی استفاده شود که در معرض آلودگی بیشتری است، بهتر است از موکت هایی با بافت لوپ پایل استفاده کنید زیرا راحت تر تمیز می شوند. باف کات پایل هم موکتی ایده آل برای دکوراسیون های اداری یا هتل ها می باشد.

نکات مهم دیگری که باید در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرد:

عناصر اصلی دکوراسیون داخلی شامل رنگ، نحوه چیدمان، نور و نوع متریال هایی که در آن فضا به کار برده شده است، می باشد. رنگ ها بیشترین تاثیر را روی دکوراسیون داخلی دارند و باید بیشترین توجه به آن ها شود زیرا روی احساسات و خلق و خوی افراد در آن فضا بسیار تاثیر گذار هستند؛ پس با دقت کافی رنگ های مورد نظرتان را انتخاب نمایید. موکت ها رنگ های بسیار متنوعی دارند. برای انتخاب رنگ مناسب باید به یکسری نکات مهم توجه کنید:

تطابق داشتن رنگ ها با یکدیگر

طراحانی که در قسمت دکوراسیون داخلی کار می کنند برای پیدا کردن رنگ های مکمل یکدیگر، از پالت های رنگی استفاده می کنند. پالت های رنگی رنگ های مکمل را روبروی یکدیگر و رنگ های شبیه به هم را نیز مقابل هم قرار می دهد. در دکوراسیون داخلی باید رنگ ها با یکدیگر تطابق داشته باشند که روح به فضا ببخشد، همچنین زمانی که برای اولین بار شما آن فضا را می بینید حس خوبی را به شما انتقال دهد. رنگ موکت را می توان با توجه به رنگ دیوار یا کاغذ دیواری ها یا حتی سقف انتخاب کرد به طوری که رنگ ها مکمل یکدیگر باشند.

 

 

فراموش نکردن رنگ های گرم در فضا

برخلاف تصور بعضی از افراد که رنگ های گرم جایی در دکوراسیون ندارند، این رنگ ها شادابی به فضا می بخشد. طراحان دکوراسیون داخلی معمولا از رنگ های گرم و شاد به صورت سایه میان رنگ ها استفاده می کنند؛ به عنوان مثال اگر قصد استفاده از رنگ های گرم را در دکوراسیون دارید می توانید با توجه به رنگ موکت خود، مثلا رنگ تابلو را یک رنگ گرم انتخاب کنید.

استفاده از رنگ های خنثی در فضای مورد نظر

رنگ هایی مثل طوسی، کرم، مشکی، بژ، نقره ای جز رنگ های خنثی بوده و به عنوان رنگ های غالب و پس زمینه در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون حس آرامش و راحتی را به شما انتقال می دهند. می توان این طیف از رنگ های موجود در فضا را به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب کرد که زیبایی دکوراسیون فضا را چند برابر خواهد کرد. شما می توانید برای رنگ موکت خود از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید.

 

 

همانطور که اشاره شد رنگ موکت را باید با توجه به نور فضا، رنگ های به کار رفته در محیط، نوع و دمای محیط و سلیقه افراد انتخاب کرد. نور نیز در انتخاب رنگ و جنس موکت بسیار موثر است. رنگ بعضی از موکت ها در مقابل نور مستقیم زودتر کمرنگ می شود یا حتی آسیب می بیند. به همین دلیل اگر موکت شما در معرض نور خورشید قرار دارد باید موکتی را تهیه نمایید که مقاومت  بیشتری داشته باشد. اگر محیط مرطوب باشد ممکن است باعث کپک زدن بافت های موکت شما شود پس بهتر است موکتی را که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنید مناسب با آن محیط نیز باشد.

در این مقاله به مواردی مربوط به موکت که در دکوراسیون اهمیت زیادی دارند اشاره شد از جمله رنگ موکت، بافت موکت، جنس موکت همراه با جزئیاتی دیگر که مطالعه آن ها می تواند در انتخاب موکت مناسب برای دکوراسیون منزل خود، بسیار کمک کند. قابل ذکر است علاوه بر موارد گفته شده باید سلیقه خود را نیز مد نظر بگیرید و بهترین ها را انتخاب نمایید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات