نکات قابل توجه برای انتخاب موکت هتلی

نکات قابل توجه برای انتخاب موکت هتلی

همانطور که میدانیم هتل‌ها یکی از پر رفت و آمد‌ترین مکان‌های اقامتی در سطح شهرها هستند و اکثر مسافران بر اساس زیبایی هتل‌ها، آن‌ها را انتخاب میکنند، پس دکوراسیون داخلی هتل‌ها که شامل کفپوش‌ها مانند موکت و .. میباشند، یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در جلوه‌ی آن است که باید بیشترین توجه را به آن کرد، زیرا اولین و مهم‌ترین چیزی که در دید مسافر می‌آید زیبایی وسایل داخل هتل است که باید دارای هماهنگی و هارمونی باشد. هتل‌ها یکی از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها محسوب می‌شوند که می‌توانند تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته باشد. بنابراین هتل‌ها باید چشم انداز زیبا، شیک و متناسب با مد روز را دارا باشند که مسافران از اقامت در آن لذت ببرند.

یکی از عناصر اصلی این زیبایی پوشش زمین و راه پله‌ها و اتاق‌ها است که باید توجه فراوان به آن شود. هتل‌ها از موکت‌ها برای پوشش زمین‌ها استفاده می‌کنند که موجود در انواع سبک‌ها، طرح‌ها و جنس‌ها است و مناسب برای ست کردن با هر وسیله‌ای میباشد. حال با توجه به این موضوع باید از چه جنسی و طرحی استفاده کنیم که باعث زیبایی هتل شود؟ این متن به شما کمک می‌کند که انتخابی صحیح و درست را در این راستا انجام دهید.

موکتها از مزیت‌های بالایی برخوردار هستند از جمله ایجاد امنیت برای سالمندان و کودکان دلبند شما. همچنین این کفپوش‌ها سر و صدای محیط را به خود جذب می‌کنند و باعث گرمای محیط می‌شوند که برای انتخاب موکت در این مکان دلایل بسیار مفیدی هستند.

 

 

نکته‌های زیادی در انتخاب موکت وجود دارد که بسیار مهم و موثر هستند:

  1. یک اینکه با توجه به اینکه موکتها در همه بخش‌های هتل مورد استفاده قرار میگیرند باید این را در نظر داشته باشیم که از چند رنگ و چند نوع موکت استفاده کنیم.
  2. دو اینکه هتل‌ها از مراکز عمومی و پر رفت و آمدی به شمار می‌روند که روزانه جمعیت بسیار زیادی به آن‌ها مراجعه می کنند؛ بنابراین موکت‌هایی که در هتل استفاده می شود باید از قابلیت های ویژه ای برخوردار باشند‌.
  3. این موکت‌ها باید در برابر فشار و کشیده شدن وسایل، مثل چمدان‌ها مقاوم باشند و کمترین آسیب را متحمل شوند.
  4. همچنین باید قدرت نظافت و لکه بری سریع داشته باشند تا در صورت کثیف شدن احتمالی، به راحتی بتوان آن‌ها را به سرعت تمیز کرد؛
  5. از دیگر ویژگی‌های موکت‌های هتلی، باید به تناسب با دکوراسیون کلی اشاره کرد؛ موکت‌های هتلی از رنگ بندی و طراحی‌های متنوع برخوردار هستند؛ از آنجا که رنگ‌بندی و طراحی نقش‌ها ، تاثیر عمده‌ای بر نمای اصلی ساختمان هتل دارند، پیشنهاد می‌شود تا بیشترین هماهنگی را با مابقی ساختمان شما داشته باشند تا افرادی که به این مکان‌ها رفت و آمد دارند از محیط، لذت بصری بیشتری دریافت کنند.

 ضدحریق بودن موکت‌های هتلی

در ادامه لازم است تا به یکی دیگر از قابلیت مهم و لازم برای موکت‌های هتلی اشاره کنیم که آن قابلیت ضد حریق بودن است . این قابلیت برای مکان‌های پر تردد بسیار لازم و ضروریست؛ چرا که شعله‌ور شدن و آتش سوزی حادثه‌ای کاملا اتفاقی بوده که باید برای بروز احتمالی آن، تدابیر و راه حل‌های مناسبی اندیشید. ضد حریق بودن یعنی اینکه موکت شما در برابر پراکنده کردن و گسترش شعله‌های آتش کمترین واکنش را نشان می‌دهد و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند. این ویژگی ایمنی و سلامتی محیط شما را دو چندان می‌کند. بنابراین با انتخاب موکت استاندارد و ایمن، سلامت افراد و محیط اطراف خود را تامین کنید و آسیب را به حداقل برسانید.

پس به عنوان جمع بندی باید گفت که یکی از راه‌های زیبایی و ایجاد جلوه در هتل‌ها، استفاده از موکت متناسب با دکوراسیون شماست. همانطور که می‌دانید موکت‌ها با رنگ بندی و تنوع در نقش می‌توانند محیط شما را تغییر دهند و اطراف تان را زیباتر کنند. موکت این قابلیت را دارد که با برش خوردن به میزان دلخواه شما و در فضای مورد نظر‌تان تغییرات عمده ایجاد کند و به محیط شما روحی تازه ببخشد؛ و چیزی که ما به شما پیشنهاد میکنیم این است که قبل از انتخاب موکت در رابطه با فضای مورد نظر خود،  جنس، رنگ و طرح مورد نظر خود را هماهنگ با فضا انتخاب کنید، چرا که هر قسمت از ساختمان هتل شما نیازمند به طراحی و برنامه ریزی خاص خود  است. مثلا در فضاهای کوچک رنگ‌های آرام و سرد و طرح‌های ساده‌تر جلوه‌ای بهتر ایجاد میکند و فضای هتل شما بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان میدهد؛ و با توجه به علم روانشناسی طرح‌ها و رنگ‌ها در کوچک و یا بزرگ نمایی محیط هتل تاثیر عمده‌‌ای دارند.

 

 

مقاومت بالای موکت‌های هتلی

موکت‌های هتلی باید مقاومت نسبتا بالاتری نسبت به سایر موکت‌ها داشته باشند؛ بنابراین جنس این موکت‌ها متفاوت‌تر از بقیه است و مقاومت بالاتری دارد. موکت‌های هتلی، باید تراکم بالاتری داشته باشند تا در زمانی که جمعیت زیاد و رفت و آمد بالا ایجاد می‌شود؛ بتوانند حالت خود را حفظ کنند و بافت خود را از دست ندهند.

پس مقاومت از قابلیت‌های مهم برای هتل‌هاست. در ادامه می توان اشاره کرد که این موکت‌ها باید در برابر اشعه‌های خورشید مقاومت بالایی داشته باشند و تغییر رنگ ندهند؛ از آنجا که ممکن است موکت‌های هتل، در معرض اشعه‌های خورشید قرار بگیرند و دچار رنگ پریدگی بشوند، موکت‌های هتلی باید جنس خاصی داشته باشند تا بتوانند رنگ خود را در مواجهه با نور خورشید حفظ کنند و آن را ثابت نگه دارند.

هتل‌دار‌ها باید بدانند که هر بخش از ساختمان هتل آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارد و افزودن چه ترکیب رنگی، آن را تکمیل کرده و به محیط زیبایی دوچندان میدهد؛ شناسایی و آگاهی درست در مورد رنگ‌ها به ایجاد جلوه‌های ویژه، متفاوت نشان دادن متراژ ساختمان و ایجاد جلوه‌های بصری کمک شایانی می‌کند؛ و یکی از جاهای مهم که بیشتر در معرض دید همگان قرار میگیرد لابی هتل است که باید توجه فراوانی به آن شود. بنابرین در انتخاب موکت این بخش باید طبق مد روز و طرحی که عامه پسند است استفاده شود بنابرین کافیست کمی آگاهی و دقت نظر و سلیقه به خرج دهید تا هتل شما یکی از زیبا‌ترین هتل‌های شهرتان شود و هر کسی که وارد آن میشود از این همه زیبایی تعجب زده شده و فضای بصری زیبایی ایجاد شود و البته توجه به دیگر ویژگی‌ها مثل ضد حریق بودن هم بسیار موثر است.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات