نحوه نصب موکت بر روی دیوار

نحوه نصب موکت بر روی دیوار

مزایای دیوارپوش موکت

در دهه‌های پیش موکت‌های پرزبلند  بر صحنه حاکم بودند. در آن روزها، در بسیاری از خانه‌ها موکت‌های شانه نارنجی، قهوه‌ای، قرمز یا سبز چسبیده شده به حداقل یک دیوار، اگر نه یک اتاق کامل، به ویژه در زیرزمین یا اتاق تفریح. انتخاب‌های موکت امروز کمی ظریف‌تر و رنگ‌ها ملایم‌تر هستند. جلوه موکت چسبیده به دیوار هنوز هم باعث ایجاد بافت، گرما و عایق صدا برای یک اتاق دنج و آرام میشود.

آنچه که دنیا و جامعه‌ی امروزکم دارد، سکوت و آرامش است تا کمی از دغدغه‌ی انسان‌هایش بکاهد و به آنها خشنودی و رضایت هرچه بیشتر از زندگی را هدیه کند. در این روزگار نابه سامان که افراد شب ‌و روز خود را گم کرده‌اند، بهتر است تا کمی آنها را به سمت آرامش روح ‌و جسم سوق دهیم. سرو صداهایی که از فضای خارج یا حتی داخل محیط،  تمرکز و یا خواب راحت را از شما ربوده‌اند، میتوانید با پیوست موکت به دیوارهایتان، آنها را به حداقل مقدار ممکن برسانید و یا کلا حذف نمایید. بسته به جنس موکت انتخابی، هرچه ضخیم‌تر باشد، میزان این آلاینده‌های صوتی به صفر میرسد و آرامش را مهمان لحظه‌هایتان میکند.

حال این شمایید که میتوانید آنرا جزء گزینه‌های اولویت خود بگذارید یا خیر! اگر نمی‌توانید سروصدا را آرام کنید، پس خودتان عایق‌بندی فضا را انجام دهید: عایق صدا، حرارت، حریق، گردو غبار. پس با ما برای هموار کردن این راه، همراه شوید.

 

 

مراحل چسباندن موکت به سطح دیوار به شرح زیر است:

  1. پرده‌ها، وسایل روشنایی، صفحات پریز برق و سوئیچ نور یا سایر وسایل دیواری را بردارید. با کشیدن هرگونه میخ، پیچ یا برجستگی دیگر، دیوار را با دقت بازرسی کنید.
  2. هرگونه فرورفتگی یا سوراخ بزرگ را با ترکیب گچ بر پایه سیمان پر کنید. پس از خشک شدن کامل پرکننده، با سمباده اطرافش را صاف کنید. برای پاک کردن هرچیز دیگری مثل کاغذ دیواری، رنگ براق ‌و لاک الکل یا برای صاف کردن مناطق ناهموار، بقیه دیوار را سمباده بزنید.
  3. دیوار را با مخلوط صابون و آب گرم بشویید. برای پاک کردن روغن، چربی، گردوغبار و سایر بقایایی که در پیوند چسب موکت تداخل ایجاد میکند، از یک پارچه یا برس موی نرم استفاده کنید. اجازه دهید دیواره به مدت سی دقیقه تا یک ساعت خشک شود.
  4. موکت‌ها را به طول و ارتفاع دیوار به اضافه 3 یا 4 اینچ اضافی از هر جهت اندازه گیری ‌و برش دهید. موکت را به صورت رو به بالا در بالای یک ورق تخته سه لایه قرار دهید یا از یک سطح سخت مشابه برای محافظت از سطح کف خود در هنگام برش موکت استفاده کنید. پشت موکت را با دقت علامت گذاری کنید. با استفاده از یک لبه برای هدایت چاقوی خود، نواحی چسبنده را با قیچی برش دهید. از جدا شدن و پاره شدن موکت خودداری کنید. اگر قطعات به اندازه کافی بزرگ نباشد که بتواند کل منطقه را پوشش دهد، قطعات اضافی ایجاد کنید، دقیقا شبیه به کاغذ دیواری.
  5. از محصولی سازگار با پشت موکت استفاده کنید.  یک لایه باریک و یکنواخت چسب روی دیوار پخش کنید، از گوشه بالا شروع کنید و تا پایین کار کنید.
  6. پس از مدت زمان مشخص شده توسط سازنده چسب، دیوار را در چند مکان لمس کنید که مطمئن شوید چسبندگی روی آن ایجاد شده است. این زمانی است که چسب مانند آب نبات سفت بعد از مکش چسبناک میشود. اگر چسب به این مرحله نیاز ندارد یا در صورت آماده بودن چسب، به چسباندن موکت روی دیوار ادامه دهید.
  7. موکت را تا دیوار نگه دارید. قبل از فشار دادن آن بر روی دیوار در بالا، آن را دقیقاً در موقعیت ممکن قرار دهید. دو بار بررسی کنید که موکت، لبه‌های کف یا قرنیز و دیوار را لمس میکند. از طریق لبه بالایی، در امتداد سقف، منگنه‌ها، میخ‌ها یا پیچ‌هایی زیر سطح دیوار بزنید. هر گیره را در زیر سطح موکت فرو کنید. این موارد به پشتیبانی موکت در زمان خشک شدن و همچنین جلوگیری از خرابی چسب در آینده کمک میکند.
  8. موکت را از پایین دیوار، از مرکز به طرفین بکشید، بکشید تا چین و چروک‌ها صاف شود، در حالی که آن را محکم به چسب فشار میدهید. به صورت دوره‌ای با وردنه یا تخته چوب کوتاه روی موکت را غلت دهید. فشار دادن هوای باقی مانده در زیر موکت چسبندگی مناسب را تضمین میکند.
  9. در صورت تمایل منگنه‌ها، میخ‌ها یا پیچ‌های اضافی را در امتداد لبه‌های موکت نیز قرار دهید. یک تخته مربع شکل نجاری به شما کمک خواهد کرد. فرآیند، موقعیت، فشار دادن و اطمینان از تکه‌های موکت اضافی مورد نیاز را تا زمانی که دیوار کاملا پوشانده شود، تکرار کنید.
  10. موکت را در اطراف هر روزنه و سوراخ مورد نیاز، مانند پریزهای دیواری، کلیدهای روشنایی یا درها برش دهید. لبه سوراخ را احساس کنید و از وسط سوراخ به لبه آن برش دهید. دور این لبه‌ها را دوباره چسب بزنید و در صورت تمایل با ضمیمه‌هایی مثل میخ، آن را محکم‌تر کنید.
  11. لبه‌های موکت را کوتاه کنید. دور هر درز موکت را چسب اضافی بزنید. صفحات خروجی دیواری و سوئیچ چراغ‌ها را دوباره وصل کرده و وسایل برداشته شده را جایگذاری کنید.

اگر فکر میکنید که به چسباندن موکت به دیوارها نیاز است، مراحلی که ذکر شدند میتوانند به شما کمک کنند که اینکار را انجام دهید. برای اینکار از موکت‌ های خاصی استفاده میشود. شما میتوانید از متخصصان شرکت پالاز در این زمینه کمک گرفته و موکت مناسب را انتخاب نمایید.

 

 

از زمان تاسیس پالاز، ما با مشتریان زیادی در سراسر کشور کار کرده ایم. خدمات عالی با حرفه‌ای‌های باتجربه و دوستانه آغاز میشود و به پایان میرسد، به همین دلیل است که ما در انتخاب تنها بهترین‌ها برای پیوستن به تیم خود بسیار ملاحظه میکنیم. ما پروژه‌ها را به طور کارآمد و طبق برنامه کامل میکنیم و فراتر از آن میرویم تا روابط پایدار با مشتریان خود برقرار کنیم. مفتخریم که به اعضای جامعه، خدمات درجه یک ارائه میدهیم. مشتریان ما کار با ما را دوست دارند، بسیاری از آنها به عنوان مشتریان دائم ما محسوب میشوند. با ما در ارتباط باشید و نظراتتان را به ما عرضه دارید، که بهترین‌ها را برای شما ارائه دهیم.

چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
دلیل بودن فوم زیر موکت چیست؟چه کاربردی دارد
palaz پالاز
آشنایی با وظایف فوم زیر موکتزیرانداز موکت، که با نام فوم زیر موکت نیز شناخته می‌شود، لایه‌ای نرم و ضخیم است که بین کفپوش و موکت قرار می‌گیرد. این لایه به ظاهر ساده، نقش مهمی در زیبایی، دوام و راحتی موکت شما دارد. در این مقاله به بررسی دلایل استفاده از فوم زیر موکت و کاربردهای متنوع آن می‌پردازیم.فوم زیر موکت چیست؟فوم زیر موکت معمولا از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته شده است. این مواد با داشتن خاصیت ارتجاعی بالا، نرمی و راحتی مطلوبی را هنگام راه رفتن روی موکت ایجاد می‌کنند. همچنین، وجود حباب‌های هوا درون فوم، خاصیت عایق صوتی و حرارتی دارد که آسایش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می‌آورد.چرا از فوم زیر موکت استفاده کنیم؟استفاده از فوم زیر موکت مزایای متعددی به همراه دارد که می‌توان به مهم‌...
نظرات