موکت‌های بدون دوردوزی دارای عمر کمتری هستند؟

موکت‌های بدون دوردوزی دارای عمر کمتری هستند؟

هر کدام از خریداران برای خرید موکت، به ویژگی خاصی توجه می‌کنند و قابلیت‌های منحصر به فردی را مدنظر دارند؛ یکی از ویژگی‌های مهم برای خریداران، کسب اطلاع و آگاهی از طول عمر موکتی است که می‌خواهند خریداری کنند؛ مشتریان به طور معمول به دنبال خرید محصولی هستند که دارای طول عمر و ماندگاری نسبتا بالایی باشد. در این راستا، سوالی که گاها برای شما عزیزان مطرح میشود این است که چه عواملی مشخص کننده‌ی طول عمر یک موکت است؟ آیا می‌شود با رعایت کردن مواردی طول عمر موکت را افزایش داد؟ آیا دور دوزی موکت‌ها در طول عمر و ماندگاری آن‌ها نقشی دارند؟ و آیا موکت‌های بدون دور دوزی دارای عمر کمتری هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که از عواملی که طول عمر یک موکت را مشخص میکند می‌توان به جنس آن اشاره کرد. موکت‌ها با کیفیت و جنس‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند، این که شما با توجه به میزان رفت و آمد و تردد محدوده‌ی مورد نظر خود و اینکه موکت را برای کدام قسمت از منزل خود می‌خواهید، دست به انتخاب بزنید، نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی است؛ چرا‌ که اگر جنس مناسب را در مکان نامناسب قرار بدهید، کارآیی و کیفیت آن به حداقل می‌رسد، زیرا مناسب آن فضا و مکان نبوده و گزینه‌ی نامناسبی برای انتخاب بوده است؛ بنابراین، جنس مرغوب، عاملی است که ارتباط مستقیم با طول عمر موکت شما دارد.

 

 

شستشوی اصولی یکی از عوامل افزایش طول عمر موکت

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد چگونگی مواجهه شما با لکه و کثیفی‌ها است؛ برای افزایش طول عمر موکت خود نگذارید که لکه‌ها به مدت طولانی باقی بمانند. حدالمقدور سعی کنید تا لکه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید، تا وارد اعماق و بافت موکت شما نشوند و طول عمر آن را به خطر نیندازند. برای از بین بردن لکه‌ها میتوانید از راهکار‌های مختلفی استفاده کنید؛ سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب کنید، تا کمترین آسیب به بافت موکت شما وارد شود.‌ اگر لکه و کثیفی که روی موکت شما ایجاد شده بسیار عمیق است، بهتر است که خودتان لکه بری را انجام ندهید و آن را به دست متخصص بسپارید تا بتواند آن را به صورت تخصصی برطرف کند.

شامپو زدن زیاد برای از بین بردن لکه‌ها، شاید آن‌ها را از بین ببرد اما اگر نتوانید کف‌های شامپو را از موکت به خوبی خارج کنید، می‌تواند به بافت آن آسیب جدی وارد کند. موکت را بیش از حد خیس نکنید و اگر آن را شستید تا زمانی که خشک نشده روی آن وسیله قرار ندهید؛ اگر روی موکت خیس وسیله بگذارید، به بافت آن آسیب وارد می کند؛ مثلاً پایه های مبل شما اگر بر روی موکت خیس قرار بگیرد، رد و اثر خود را بر روی آن باقی می‌گذارد و بر روی موکت شما، فرورفتگی ایجاد می‌کند. برای خشک کردن موکت، آن را در مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید نگذارید، چرا که این کار می‌تواند باعث رنگ پریدگی و یا تغییر رنگ در موکت شما شود.

در نهایت استفاده از بخارشو، می‌تواند کمک شایانی برای بهتر به نظر رسیدن موکت شما انجام دهد. بخارشو، لایه سطحی موکت شما را تمیز میکند، گرد و غبار، آلودگی و خاک را از بین میبرد؛ اما استفاده مداوم از بخارشو، می‌تواند به بافت موکت شما آسیب بزند. بنابراین بهتر است، با فاصله زمانی متناسب، از بخارشو استفاده کنید؛ در نهایت، با توجه به لکه ایجاد شده راه‌های استاندارد و صحیح از بین بردن آن را پیدا کنید و بعد از اطمینان حاصل کردن از استاندارد بودن راه حل، آن را عملیاتی کنید.

نقش دور دوزی در طول عمر موکت‌ها

دور دوزی موکت و اهمیت آن در رابطه با طول عمر موکت شما، تا اندازه بسیار زیادی به جنس و نوع آن موکت، مرتبط است. موکت‌هایی وجود دارند که دور دوزی به زیبایی آن‌ها آسیب وارد می کند و اصلاً نیازی به دور دوزی ندارد.

مدل‌های لوپ حتما نیاز به دوردوزی دارند

در مورد طرح‌های لوپ، قبل از اینکه برای اولین بار آنها را بشویید، پیشنهاد می‌شود که برای افزایش طول عمر، آنها را دور دوزی کنید؛ تا به بافت اصلی آن صدمه ای وارد نشود و از ایجاد آسیب پیشگیری شود.

چرا دوردوزی موکت‌های باعث افزایش طول عمر آنها میشود؟

حالا می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که در چه مواردی دور دوزی موکت لازم و ضروری است؟ اگر قرار است موکت را در قسمت وسط سالن و ساختمان خود قرار دهید، بهتر است تا برای آن دور دوزی انجام شود، تا به طول عمر موکت شما آسیبی وارد نشود.

اگر قرار است تا موکت، تمام سطح ساختمان یا منزل شما را بپوشاند، اصلاً نیازی به انجام دادن دور دوزی نیست. نکته جالب توجه و حائز اهمیتی که باید به آن اشاره کرد، قسمت حساس برش و نصب موکت است. اگر این کار را به شخص متخصص و نصابان ماهر می‌سپارید، نیازی به دور دوزی نیست. اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید، امکان دارد برش‌های نامنظم و ناهموار را ایجاد کنید، بنابراین، بهتر است تا دور دوزی انجام دهید، تا هم زیبایی بصری ایجاد شود و هم سلامت موکت شما تامین شود. در نهایت، با کسب اطلاعات و مهارت‌ها، جهت نحوه صحیح نگهداری از موکت، می‌توانید طول عمر آن را به میزان قابل توجه افزایش دهید و از آن در برابر آسیب‌های احتمالی حفظ کنید.

 

 

موکت‌ها امروزه علاوه بر زیبایی و ایجاد پوشانندگی سطوح، قابلیت‌های زیادی دارند؛ عایق گرما، عایق صوت، جایگزینی برای فرش از جمله‌ی این قابلیت هاست. لازم به ذکر است که موکت‌های دور دوزی شده، به راحتی این قابلیت را دارند تا به جای فرش در منزل شما استفاده شوند.
امروزه فرش‌های ماشینی یا دست بافت قیمت‌های بسیار زیادی را به خود اختصاص دادند؛ بنابراین استفاده از این موکت‌های دوردوزی شده می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرش باشد.

این موکت با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از فرش، همان قابلیت و کار آیی را در اختیار شما قرار می‌دهد. طرح و تنوع موکت‌ها در حال حاضر بسیار زیاد است. اگر تصور شما از تنوع موکت، طرح‌ها و رنگ‌های محدود است، باید نگاهی دوباره به موکت‌های فعلی در بازار بیندازید تا عقیده‌ی شما به طور کلی تغییر کند. موکت‌ها با طیف وسیعی از رنگی و تنوع بالا در طرح، در حال حاضر وجود دارند. کافی است که با کسب آگاهی و اطلاع، موکت مورد نظر با فضای خود را انتخاب کنید و از زیبایی و قابلیت های آن لذت ببرید.

نتیجه گیری:

عواملی زیادی مثل شستشو، نحوه‌ی جارو زدن موکت ، ... و دوردوزی موکت در عمر موکت‌های تاثیر زیادی دارد. موکت‌های پرزبلند حتما باید بعد از برش دادن دوردوزی شوند، زیرا دوردوزی باعث میشود تا در دور تا دور موکت دوخته شود و پرزها و بافت موکت انسجام خودش را حفظ کند و در اثر رفت و آمد به راحتی خراب نشود.

 

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات