ضخامت لمینیت ها

ضخامت لمینیت ها

ضخامت لمینیت‌ها مهم‌تر از طرح و رنگ آن هاست. کفپوش لمینیت در انواع طرح‌های چوب های درختان تولید میشوند. ضخامت لمینیت‌های که در بازار جهانی موجود هستند عبارتند از: ۷میلی متر، ۸ میلی متر، ۱۰ میلی متر، ۱۲ میلی متر و ۱۵ میلی متر. شاید برای شما سوالی به وجود بیاید که این تفاوت ضخامت‌‌ها به چه دلیل است؟ ساخت و تولید لمینیت‌ها یک فرایند چهار لایه است که شامل: لایه هسته، لایه زیرین، لایه دکور و لایه پوششی.

  • لایه هسته یا مرکزی نقش اساسی و تعیین‌کننده در مقاومت و استحکام این لمینیت‌ها را دارد. در اصل به عنوان قلب لمینیت عمل می‌‌کند. نقش لایه زیرین نگهداری و حفاظت از لمینیت‌ها است و به عنوان پایه عمل می‌کند این لایه نسبت به آب مقاومت بسیار زیادی دارد و از رسیدن رطوبت به لایه‌های دیگر جلوگیری می‌کند در بعضی از کفپوش‌های لمینیت این لایه یعنی لایه زیرین خود از سه لایه تشکیل می‌شود.
  • نقش لایه دکور در طرح و ظاهر لمینیت‌ها هست که نقشی تعیین‌کننده دارد، همچنین وقتی بخواهیم کفپوش لمینیت را خریداری کنیم اولین چیزی که ناخوداگاه تاثیرگذار است لایه دکور میباشد زیرا نقش اساسی در ظاهر لمینیت‌ها را دارد.
  • نقش لایه پوششی بعنوان یک لایه محافظ است که نقش مهمی در حفاظت از لمینیت‌ها ایفا میکند، بعنوان مثال در مواقعی که بر روی آنها راه می‌رویم. همچنین موجب می‌شود که نظافت کفپوش‌ها به راحتی انجام شود. این چهار لایه در کنار هم اختلاف قیمت و ضخامت را به وجود می‌آورد.

آیا لمینیت روشن بهتر است یا تیره؟

باید بگویم که این مورد بستگی به شرایط متعددی دارد. از جمله :

آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، فضای خانه و از همه مهم‌تر سلیقه فردی هر شخص و مواردی از این قبیل.

  • یک نکته مهم که در انتخاب ضخامت لمینیت‌ها باید توجه کرد این است که صاف بودن کف سطحی که برروی آن لمینیت نصب می‌شود را باید در نظر گرفت و همچنین مسئله عایق صدا بودن در مکان‌های شلوغ و آپارتمان‌ها.

 

 

به این نکته توجه کنید که اگر کف ساختمان شما ناهموار باشد باید از لمینیت‌های ضخیم‌تر استفاده شود. همچنین اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و می‌خواهید از انتقال صدا به طبقه‌های دیگر ساختمان جلوگیری کنید می‌توانید لمینیت با ضخامت ۱۲ یا ۱۵ میلی متر استفاده کنید. در غیر این صورت اگر هیچ مشکلی با کف ساختمان و انتقال صدا ندارید، لمینیت با ضخامت ۸ میلی متر را میتوان استفاده کرد.

البته این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت لمینیت‌ها وابسته به ضخامت آنها نیست. معمولا تایل‌های نازک‌تر قیمت پایینی دارند ولی دوام و ماندگاری آنها در بیشتر موارد مشابه است در نتیجه مسئله کیفیت و دوام لمینیت‌ها تحت تاثیر ضخامت آنها قرار نمی‌گیرد. معمولا فروشندگان لمینیت‌ها ضخامت ۸  یا ۱۲ میلی متر را پیشنهاد می‌‌کنند. هرچه که ضخامت لمینیت‌ها بیشتر باشد قیمت آن هم افزایش می‌یابد ولی به این معنی نیست که کیفیت آن بهتر است.

مزایای لمینیت ضخیم‌تر

هر چه تایل‌های لمینیت ضخیم ‌تر باشد مزایایی آن هم بیشتر است. لمینیت ضخیم می‌تواند در هنگام تردد سنگین بهتر مقاومت کند و آسیب نمی‌بیند و عایق صوتی بهتری نیز میباشد.

به این نکته توجه کنید که اگر در مکانی زندگی می‌کنید که شلوغ است بهتر است از لمینیت ۱۲ میلی متر استفاده کنید.

هر چه کف‌سازی ساختمان شما با کیفیت بهتری همراه باشد نیاز به لمینیت ضخیم‌تر کمتر خواهد شد. صاف بودن کف ساختمان نقش مهمی در نصب لمینیت دارد. کفپوش‌ها علاوه بر زیبایی و طرح آنها از نظرعایق‌بندی هم دارای اهمیت هستند، همچنین ضخامت لمینیت در عایق صدا و گرما بودن در آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها موثر است.

پروسه تولید و نحوه ساخت لمینیت

چهار لایه‌ای که در بالا ذکر شد، به دو روش برروی هم قرار می‌گیرند و کفپوشی یکپارچه را به وجود می‌آورند که ذکر کردن این دو روش خالی از لطف نیست:

  • روش DPL

در این روش همه لایه‌ها روی هم قرار می‌گیرند و با دستگاه مخصوص فشرده می‌شوند و کفپوشی با کیفیت به وجود می‌آورد. اکثر کارخانه‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

  • روشHPL

از این روش در شرکت‌های معتبر و برتر استفاده می‌شود به دلیل دو مرحله متفاوت که روی لمینیت‌ها صورت می‌گیرد. در این روش دو لایه رویی با چسب متصل می‌شوند و بعد با لایه زیرین در اثر فشار زیاد بهم می‌چسبند.

به طور دقیق نمی‌توان گفت که یک لمینیت ۱۲ میلی متری بهتر از لمینیت ۸ میلی متری است چون نحوه ساخت‌، آب هوای منقطه، چگونگی استفاده از لمینیت و عواملی دیگر بر طول عمر لمینیت‌ها موثر هستند به این ترتیب ضخامت لمینیت شاخص خوبی برای کیفیت و دوام لمینیت نیست.

انتخاب پارکت‌‌ها براساس ضخامت آن‌ها

آیا می‌دانید که شما چرا باید به شاخص‌ AC در انتخاب پارکت لمینیت توجه کنید؟ هنگامی که شما قصد خرید پارکت لمینیت را دارید ابتدا باید ضخامت آن را مشخص کنید. شما چند گزینه انتخاب دارید.

  • 7 میلیمتر
  • یا 8 ملیمتر
  • یا 10میلیمتر
  • یا 12میلیمتر
  • و یا بیشتر

آیا می‌دانستید که تاثیر همین یک میلی متر بسیار زیاد است و همچنین قیمت هر پارکت نسبت به ضخامت بالاتر می‌رود یعنی متناسب با میزان ضخامت، قیمت هم بالاتر می‌رود. این سوال برای شما پیش می‌آید که اصلا چرا ضخامت مهم است؟ یا اینکه شما به چه ضخامتی از لمینیت نیاز‌مند هستید؟ و یا اینکه تفاوت این ضخامت ها در چیست؟

 

 

چرا ضخامت مهم است؟

آیا می‌دانستید که ضخامت لمینیت مهم‌تر از زیبایی لمینیت می‌باشد. زیرا که هر چه ضخامت بالا‌تر باشد مقاومت نیز بالاتر است. پس هرچه ضخامت بالاتر باشد مقاومت نیز در برابر ضربه بالاتر است. شما می‌توانید با نصب لمینیت ضخیم‌تر نواقص و عیب‌های زیرکف را نیز پوشش بدهید.

لمینیت چقدر باید ضخیم باشد؟

ضخامت لمینیت باید بین 6 میلی متر تا 12 میلی متر باشد. اگر شما خواهان بیشترین کیفیت هستید باید 10 میلی متری یا 12 میلی متر را انتخاب کنید زیرا که دارای کیفیت بالایی است. اما اگر که قیمت برای شما مهم‌تر است شما باید به سراغ پارکت 7 میلی متر یا 8 میلی متر بروید.

نتیجه‌گیری

در نتیجه می‌‌توان به صورت کلی گفت که برای استفاده بهتراز لمینیت باید از صاف بودن کف ساختمان و عایق بودن لمینیت‌ها برای جلوگیری از سرو صدا اطمینان حاصل کرد. همچنین ضخامت کفپوش‌های لمینیت ضروری است. معمولا کفپوش‌های ۸ یا ۱۲ میلی متری بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات