null

مقاومت در برابر رنگ پریدگی موکت ها با مواد پلی پرو پیلن

انواع موکت‌ پارچه‌های بسیار بادوام هستند و حتی در معرض فواصل تمیز کردن عمق آن یا افزایش سایش با شوینده‌ها همچنان عالی عمل می کنند و فقط درهفته چند بار به جاروبرقی نیاز دارند. امروزه، تنوع بسیار بیشتری در یک ظاهر طراحی برش خورده و حلقه‌ای وجود دارد و بیشتر آن‌ها از شکل قدیمی دور شده و به طرح‌های هندسی وجدید بیشتری رسیده است.

ویژگی‌های کفپوش موکت

موکت‌های پالاز در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها موجود هستند. کل مجموعه‌ از نظر عایق صدا، عایق حرارت، ضد الکتریسیته ساکن، رنگ ثابت، ضد سایش و ضد اشتعال آزمایش شده است. با توجه به ماهیت این محصول، نصب این موکت‌ها در جهات مختلف به شما امکان ایجاد بی‌نهایت طرح را میدهد. درضمن در هر دو کاربرد مسکونی و تجاری عملکرد بالایی دارند. یک موکت خوب، در سطح خود برش‌هایی دارد که دارای چندین حلقه محکم است که در فواصل کم به هم چسبیده اند.

رنگ‌های خنثی، تیره یا حتی شاد و الگوهای هندسی و غیرمتقارن و غیر معمول در کنار پرزهای بلند، موکت مدرن را تداعی می‌کنند. فرش و موکت‌های مدرن با طرح‌های متفاوت و انتزاعی‌شان در کنار سایر محصولات این حوزه، می‌توانید سبک ابداعی خودتان را داشته باشید. سبک‌های فعلی موکت شامل الگوهای کوچک مربع یا الماس شکل است که با داشتن طرح کلی از شکل محیط در تضاد با رنگ چیدمان یا سبک مدرن ساخته شده است. شکل ظاهری آن این است که الگوهای برش و حلقه‌ای، بافت خوب و علاقه بصری را در شباهت به یک فرش ایجاد می کند. و یک امر شخصی ترجیحی است ... برخی افراد آن را ترجیح می دهند، برخی دیگر نه!

 

 

موکت‌های پروپیلن

تولیدات پالاز با افزایش تقاضای بازار برای محصول موکت، اکنون درصد زیادی از این بازار کنهسالِ توسعه یافته را به خود اختصاص داده است. نمایشگاه‌های ما گسترده‌ترین تنوع موکت پلی پروپیلن و نایلون را در سطح بین الملل دارند. نوع کم‌نظیری از تولیدات موکت‌ها، انواع موکت‌های پلی پروپیلن هستند که یک ویژگی جذاب دارند: مقاوم در برابر رنگ پریدگی!

بیایید کمی درباره ماده پایه‌ی سازنده آن یعنی اتیلن بدایند. اتیلن گازی بیرنگ و آتش‌گیر به‌شمار می‌رود و در ترکیب نفت و گاز طبیعی یافت می‌شوداتیلن به صورت گسترده در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد ودر سال ۱۷۹۵، اتیلن را گاز اولین ‌نامیدند. به ‌همین علت نام دیگر موکت پلی‌پروپیلن، اولفین می‌باشد.

ویژگی پروپلین‌ها

پلی‌پروپیلن‌ها از الیاف مصنوعی ‌و بهتر بگوییم پلاستیکی  که به‌دلیل قیمت پایین‌شان بسیار از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند و شباهت زیادی به موکت پشمی دارند که بدون لمس کردن قابل فهمیدن نیست‌.

مرتجع نبودن پروپلین‌ها

موکت مذکور به‌دلیل مرتجع نبودن مناسب فضاهای پرتردد نیست، این موکت به‌روش لوپ یا حلقوی بافته میشود تا خیلی سریع شکل و شمایل خود را از دست ندهد و این به‌خاطر ساختار آن است که برخی ویژگیها را داراست و برخی را نه. البته باید بدانید که تعداد محدودی از موکت‌ها با خاصیت ارتجاعی وجود دارند که طی مدت زمان طولانی شکل اولیه خود را حفظ میکنند که پلی‌پروپیلن جزء آن دسته نیست.

مقاومت در برابر رنگ پریدگی

برترین خاصیت این موکت، مقاومت در برابر رنگ پریدگی است. این موکت به‌روش  محلول رنگی (ترکیب رنگ دانه‌ها با ماده‌ی اصلی ) رنگرزی شده و بسادگی رنگ خود را از دست نمی‌دهد. البته این روش رنگرزی سبب شده تا این موکت براحتی از محیط پیرامونش نیز رنگ نپذیرد. به‌علاوه در برابر اشعه UV خوشید، شوینده‌های قوی حتی سفیدکننده، لکه‌های محیط بغیر از روغنی‌ و چرب، بهترین عملکرد را دارند و این فوق العاده است! دربرابر قیمت پایین آن مزایای فراوانی را به محیط ارائه می‌دهد. با توجه به جذب بالای گردوخاک و عدم جذب آب، شاید بتوان گفت بی‌نقص‌ترین انتخاب برای محیط‌های مرطوب، پادری، انبار، زیرزمین و فضای باز است. پس دریافتیم که با ناتوانی در جذب آب، سریع خشک شده ومناسب محیط‌های شرجی ومرطوب است.

 

 

دیگر ویژگی ‌های منحصر بفرد پروپلین‌ها

ویژگی‌های پررنگش این است که الکتریسته ساکن، حریق و  الرژی ‌و تاحدودی آب را از خود دفع می‌کند که بر جذابیت آن می‌افزاید. ولی حواسمان به محدودیت‌هایش نیز باشد.

روش‌های استاندارد تمیز کردن موکت پروپلین

اگر شما یک خانواده جوان دارید، میتواند به خوبی در برابر لکه‌ها مقاومت کند و تمیز کردن آن آسان است. شما میتوانید موکت پلی پروپیلن خود را با روش‌های استاندارد تمیز کنید:

  • جاروبرقی: برای تمیز کردن منظم
  •  محلول سفید: برای از بین بردن لکه‌ها
  •  بخار: برای تمیز کردن عمیق

مرحله اول

حفظ موکت خود بطور هفتگی باعث میشود گرد وغبار به الیاف نچسبد. اگر چیزی را روی فرش ریخته اید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که سریع روی آن جارو برقی بکشید.

لکه را بخراشید

اگر میتوانید لکه را قبل از خشک شدن بگیرید، با یک حوله خشک و تمیز لکه‌ها را پاک کنید. هرگز لکه را مالش ندهید زیرا میتواند آن را در الیاف خرد کند. اگر تکه های غذایی وجود دارد، از یک چاقوی تیز برای خراشیدن آن استفاده کنید. در صورت لزوم دوباره جارو برقی بزنید.

لکه را تمیز کنید

مقدار کمی مواد شوینده مایع را با یک فنجان آب سرد مخلوط کنید. با یک اسفنج مرطوب لکه را با آب صابون مالش دهید. سپس ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه تمیز و خشک از لکه کاملا محو کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

مرحله نهایی

برای اطمینان از تمیز کردن همه چیز، به موکت خود جاروبرقی دیگری بزنید.

اگر یک فرش 100٪ پلی پروپیلن دارید، نمیتوانید لکه‌های سخت مانند جوهر و گل را پاک کنید.زیرا به دلیل نحوه رنگ‌آمیزی فرش، محو نخواهد شد. از محلول 10٪ سفید کننده خانگی نازک و 90٪ آب شیر استفاده کنید در یک بطری اسپری بریزید لکه را کاملاً بپوشانید 30-60 دقیقه بگذارید بماند و کاملاً با آب بشویید و هرگونه آلودگی سرسخت را با جاروبرقی پاک کنید.

 

 

چگونه میتوان چین‌های تاشو را از روی فرش پلی پروپیلن پاک کرد؟

از بین بردن چین‌های تاشو از هر نوع فرش میتواند سخت باشد. با این وجود، دو روش برای مقابله با چین‌های تاشو روی فرش پلی پروپیلن وجود دارد:

  • منتظر بمانید تا به خودی خود برطرف شود. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما چین و چروک‌ها باید پس از عبور از بین بروند. این ایمن‌ترین گزینه برای جلوگیری از صدمه جدی به فرش شماست.
  • مبلمان یا وزنه‌های سنگین را روی چین قرار دهید. این میتواند چین‌ها را به سرعت از بین ببرد. با این حال، مراقب باشید که آن را خیلی طولانی ترک نکنید زیرا میتواند الیاف را برای همیشه خورد کند..
  • پلی پروپیلن در نهایت به دلیل سنگینی پا یا اجسام بزرگ میتواند خورد شود. بخار و تمیز کردن مکرر باعث ضخیم شدن پلی پروپیلن میشود.

بیایید ابتدا اطلاعات کافی درباره نوع محیطی که قصد موکت کردن آن را دارید، بدست اورید؛ سپس با مشورت کردن با متخصصین در این زمینه دست به انتخاب بهینه بزنید و خرید کنید که منجر به رضایت شود.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات