آیا لمینیت برای فضای شرجی و مرطوب مناسب است؟

آیا لمینیت برای فضای شرجی و مرطوب مناسب است؟

یکی‌ از کفپوش‌هایی که این روزها در عرصه مد و دکوراسیون داخلی بسیار مطرح و پر‌طرفدار شده است کفپوش لمینیت می‌باشد. لمینیت‌ها به سبب مزایایی که دارند نسبت به دیگر‌ کف‌پوش‌ها بیشتر مورد توجه هستند. مزایایی از جمله؛ قیمت پایین نسبت به سایر کفپوش‌ ها، دوام و مقاومتی که این کفپوش‌ها دارند، قابلیت نظافت و پاکسازی بی‌درد سر آن ها، طول عمر زیاد و ... به همین دلیل است که سالانه بر تعداد طرفداران این محصول اضافه می‌شود و بیش از پیش مورد توجه عوام قرار می‌گیرد.

حال ممکن است به دلیل جنس ‌و شکل شبه چوبی که دارد این ‌نگرانی میان خریداران این محصول پیش بیاید که آیا به کار بردن کفپوش لمینیت‌ در مناطق شرجی که نسبت به سایر مناطق دارای رطوبت بیشتری هستند، مناسب است یا خیر؟ آیا به خاطر جنسی که لمینیت دارد رطوبت و شرجی بودن هوا روی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت؟ ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید تا پاسخ سوال‌ های خود را دریابید و با خیالی آسوده تصمیم ‌خود را برای خرید لمینیت‌ها، بگیرید.

رطوبت و لمینیت

در ابتدا باید به اطلاع شما برسانیم که به کارگیری کفپوش لمینیت برای منطقه و محدودیت خاصی نیست. لمینیت‌ها در هر منطقه‌ آب و هوایی قابل استفاده هستند. اما باید یک سری نکات را رعایت کرد تا طول عمر لمینیت‌ها افزایش پیدا کند. همچنین کفپوش‌های لمینیت‌ باید دارای ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، باشند.

 

 

کیفیت و برند لمینیت

شما عزیزان حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید لمینیتی که خریداری می‌کنید دارای برندی مطرح و معروف باشد زیرا اگر ‌این گونه نباشد لمینیتی ‌که خریداری کرده‌اید پس از گذشت زمانی کوتاه دچار آسیب شده و از بین می‌رود.

استفاده از برند‌های مطرح از آن جهت قابل تذکر است که لایه‌هایی چهارگانه‌ای که در لمینیت‌ها استفاده می‌کنند بسیار با کیفیت و مقاوم هستند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هیچ وجه رطوبت به لایه‌های زیرین نفوذ نکند؛ زیرا که این موضوع سبب تخریب هر چه سریع‌تر لمینیت‌ها می‌شوند.

دقت و صرف وقت فراوان در نصب لمینیت‌ها

همانطور که در مقاله‌های قبلی که در مورد لمینیت بود اشاره کردیم یکی از اساسی‌‌ترین و مهم‌ترین عامل موثر در حفظ و نگهداری لمینیت نصب صحیح و اصولی آن است که در مناطق شرجی و مرطوب علاوه بر رعایت اصول اولیه یک سری نکات مهم دیگر نیز وجود دارد که رعایت آنها سبب می‌شود هیچ‌ گونه آسیبی به لمینیت‌ها در مناطق شرجی و مرطوب وارد نشود. مواردی اعم از اینکه اگر لمینیت را بخواهیم در مناطق شرجی و گرم نصب کنیم حتما قبل از نصب باید حداقل حدود ۴۵ ساعت در فضایی که می‌خواهیم لمینیت را نصب کنیم بماند تا دمای لمینیت با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

دوم این که حتما زیر‌سازی لمینیت را چک کنید و از سیمانی نبودن آن اطمینان حاصل فرمایید. چرا که سیمان بخاطر داشتن جذب فوق‌العاده بالای رطوبت فضا، سبب آسیب رسانددن به لمینیت‌ها می‌شود اما در صورتی که زیر ساز ان سیمان بود و امکان تخریب آن هم وجود نداشت حتما قبل از نصب لمینیت‌ها تمام سطح مورد نظر را با نوار پلاستیکی بپوشانید. همچنین فوم سایلنتی که در این مناطق باید استفاده شود حتما باید ضخیم باشد و مورد آخر در نصب لمینیت در مناطق شرجی این است که فاصله بین دیوار تا لمینیت حدود ۱۳ تا ۱۵ سانتی‌متر باید باشد.

استفاده از لمینیت‌های ضد آب

همانطور که پیش‌تر‌گفتیم در خرید لمینیت حتما سراغ برند‌های مطرح بروید و قبل از خرید حتما از این موضوع آگاهی یابید که آیا لمینیتی که ‌قصد خرید آن را دارید ضد آب است یا خیر!

 

 

خشک کردن لمینیت در صورت خیس بودن

البته که ‌گفتن این موضوع خالی از لطف نیست شما هر‌ گونه لمینیتی با هر کیفیتی و در هر فضایی استفاده کنید باید حتما در نگهداری و حفظ آن کوشا باشید. در غیر این صورت خیلی زود به لمینیت لطمه‌هایی جبران ناپذیر وارد می‌شود که سبب از بین رفتن وقت و هزینه‌ای که بابت خرید و نصب این محصول کرده‌اید خواهید شد؛ پس حتما و در سریع‌ترین زمان ممکن لکه آب یا رطوبتی را که بر حسب اتفاق بر روی لمینیت ‌ها ایجاد می‌شود ‌را به وسیله یک تی خشک یا دستمال تمیزی، خشک کنید تا از باد کردن و اسیب وارد شدن به لمینیت جلوگیری کرده باشید.

همانطور که همه ما بر این موضوع واقف هستیم مقاومت و دوام لمینیت در برابر رطوبت از اساسی‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌باشد. پس حتما در مناطق شرجی رعایت این نکته لازم و ضروری است اگرچه از لحاظ قیمت با پارکت معمولی کمی اختلاف دارد اما بهتر است این کار را برای جلوگیری از تخریب سریع لمینیت‌ها انجام دهید، اینگونه عمر لمینیتی که خریداری کرده‌اید هم‌ به خودی خود افزایش پیدا می‌کند و حتی بعد از ‌چند سال نیز نیازی به صرف هزینه‌هایی از قبیل تعمیر و تعویض نخواهید داشت و چه بهتر که از همان ابتدا با خیالی اسوده به خرید و نصب این محصول بپردازید!

تشخیص و مطمئن شدن از ضد اب بودن لمینیت‌ها

  • روشی ساده و مطمئن در این راه فرو کردن یک تایل کامل به زیر آب است که تغییر شکل و ‌رنگ در او خود گویای مطلب است.
  • روشی دوم قرار دادن یک تایل کامل زیر نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت می‌باشد که اگر در طول این ۱۲ ساعت رنگ ‌یا شکل لمینیت تغییر کرد ما به تقلبی بودن لمینیت پی می‌بریم که البته بهتر ‌است برای روبرو نشدن با چنین مشکلاتی از برندی شناخته لمینیت را خریداری کنیم.

نتیجه‌گیری

در کل باید به اطلاع شما برسانیم که ‌استفاده از لمینیت‌ها در هر فضا و در هر منطقه‌ای با هر اب و هوایی کاری ممکن می‌باشد فقط کافیست بر چند نکته قبل از خرید و قبل از نصب لمینیت بر سطح کف واقف باشیم آنگاه می‌توان با آسودگی خاطر درباره خرید لمینیت در مناطق شرجی و مرطوب تصمیم گرفت. هدف ما در نوشتن این مقاله اطلاع رسانی و راهنمایی شما عزیزانی که در مناطقی شرجی و مرطوب زندگی می‌کنید، می‌باشد. امید ‌بر این ‌است با خواندن این مطلب شما را به پاسخ سوالاتتان رسانده باشید ‌و مطلبی مفید برای شما ارائه کرده باشیم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات