رنگ‌های زنده جزء کاغذدیواری‌های مدرن و کلاسیک

رنگ‌های زنده جزء کاغذدیواری‌های مدرن و کلاسیک

همه شما هنگام خرید پوشش برای دیوارهای محل کار یا منازل خود به دنبال یک پوشش خوب و زیبا هستید که بیشتر انتخاب‌های شما کاغذ دیواری است. کاغذدیواری‌ها، پوشش دیواری محبوبی نزد مردم هستند و طرفداران زیادی دارند. با انتخاب کاغذدیواری می‌توانید به منزل خود رنگی  جدید و تازه بدهید. شما با استفاده از رنگ‌های زنده می‌توانید جانی دوباره به منزل خود بدهید.  برای آشنایی با رنگ‌های زنده کاغذ دیواری تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب درست رنگ‌های کاغذ دیواری و تاثیر آن بر ذهن انسان

  • شما می‌توانید از کاغذ‌دیواری رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده کنی.
  • همچنین از رنگ زرد برای تحریک اعصاب استفاده کنید.
  • رنگ نارنجی را برای بالا بردن سطح انرژی استفاده میشود.
  • از رنگ آبی برای کاهش درد بیمار استفاده کنید .
  • همچنین رنگ نیلی برای ناراحتی‌های پوستی بسیار مفید است .

اغلب روان‌شناس‌ها به رنگ درمانی شک دارند اما استفاده از رنگ‌های شاد و زنده را پیشنهاد میکنند. به همین علت استفاده از رنگ‌ های شاد و زنده در منزل و محیطی که با آن سر کار دارید بسیار مفید است. بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده است که استفاده از رنگ مناسب در فضا باعث  بهبود روح و جسم می‌شود و همچنین باعث افزایش انرژی میشود.

 

 

روانشناسی رنگ‌ها برای کاغذ دیواری

  1. از رنگ نارنجی در اتاق خواب خود استفاده نکنید؛ زیرا آرامش را از اتاق می‌گیرد و به جای اینکه  در اتاق خواب از این رنگ استفاده کنید، آن را برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری استفاده کنید؛ زیرا اشتها را زیاد‌تر می‌کند و حس صمیمیت فوق‌العاده‌ای به فضا می‌بخشد.
  2. اگر دوست دارید فضای گرمی داشته باشید شما می‌توانید کاغذ دیواری رنگ نارنجی را با لوازم خانگی به رنگ قهوه‌ای ست کنید و همچنین اگر به دنبال فضایی سرزنده هستید ترکیب نارنجی با آبی را حتما امتحان کنید و سر زنده بودن را احساس کنید.
  3. شما همچنین می‌توانید از رنگ قهوه‌ای برای کاغذدیواری‌های مدرن در آشپزخانه خود استفاده کنید؛ زیرا که استفاده از این رنگ در فضا باعث میشود محیط شما عمق‌دار نشان داده شود .
  4. اگر از وسایل چوبی استفاده می‌کنید و فضای کلاسیکی دارید، یکی از دیوارها را با کاغذ رنگ قهوه‌ای زیباتر کنید. این کار می‌تواند زیبایی اتاق نشیمن را چندین برابر کند.
  5. بهترین گزینه برای استفاده از رنگ صورتی، اتاق دختر بچه‌ها است. در انتخاب رنگ‌های زنده  برای مکان‌های مورد نظر خود دقت کافی را داشته باشید. رنگ صورتی جزء رنگ‌های زنده و پرانرژی برای سبک مدرن کاغذدیواری به حساب می‌آید.

رنگ‌های زنده برای کاغذدیواری

  • استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود تا دیوارها نزدیک‌تر به نظر برسند و فضا کوچک‌تر از قبل دیده شود. اگر در آپارتمان و یا اتاق خود یک ناهمواری می‌بینید بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. ناهمواری تا اندازه‌ای با انتخاب رنگ صحیح پنهان می‌شود.
  • اگر سقف خانه شما بلند است، برای کوتاه به نظر آمدن سقف از رنگ‌های تیره کاغذ‌دیواری در فضا استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های تیره در یک فضای کلاسیک و قدیمی، معایب و کمبودهای آن فضا را می‌پوشاند اما به طور کلی حس خوبی را القا نمی‌کند.

 

 

کاغذ دیواری مدرن

با وارد شدن سبک مدرن و کلاسیک به دنیای، دکوراسیون نسلی جدید از کاغذ دیواری‌های جذاب با طرح و رنگ‌های بسیار زیبا، وارد بازار شد. طرح‌های جدید تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌ها ایجاد کرده‌است. کاغذ دیواری‌های مدرن در یک مدت زمان کم جای خودشان را در دل جوان‌ها و نوجوان‌ها باز کرده و طرفداران زیادی در هر دهه سنی پیدا کرده‌است.

در کاغذ دیواری‌های مدرن می‌توان از رنگ‌های شاد و زنده یا حتی خنثی با زمینه‌ای خلوت و یا زمینه‌ای شلوغ استفاده کرد. همچنین در کاغذیواری‌های مدرن از طرح‌های برجسته استفاده نمی‌شود.

انواع طرح‌های مدرن کاغذ دیواری

در ادامه به انواع کاغذدیواری‌های طرح مدرن پرداخته‌ایم:

طرح‌های هندسی و گرافیکی

کاغذ دیواری با طرح چاپی و یا متقارن هندسی باعث به وجود آمدن فضایی آرام و مدرن می‌شود. ترکیب رنگ‌های سبز و نارنجی در این طرح جلوه‌ای خاص و جدیدی را به فضای مورد نظر شما می‌دهد.

استفاده ازطرح پرنده

شما می‌توانید در اتاق‌هایتان از طرح و نقش پرنده مانند فلامینگو استفاده کنید و عمق به فضای منزل‌تان بدهید و یا اینکه طبیعت را به خانه خود بیاورید. این طرح نیز برای ورودی‌های منزل و یا یک قسمت دیوار منزل مناسب است. رنگ‌های انتخابی برای این طرح زرد، آبی و سرخ آبی است.

استفاده از طرح شخصیت‌ها

یکی دیگر از طرح‌های کاغذ دیواری مدرن باید اشاره به چهره شخصیت‌های معروف یا چهر‌های شاد کرد. این نوع از طرح‌ها ساده‌ترین فضاها را هم نیز پر از انرژی می‌کنند.

استفاده از طرح راه راه

استفاده از کاغذ دیواری های راه‌راه می‌تواند با هر سبک از مبلمان شما تنظیم شود. اگر اتاق شما  نیز کوچک است با استفاده از کاغذ دیواری‌های راه‌راه افقی می‌توانید توهمی در فضا ایجاد کرده که همه فکر کنند اتاق بزرگ است.  البته راه‌راه سفید و مشکی کمی فضا را دلگیر می‌کند. شما میتوانید برای این نو طرح‌ها از ترکیب رنگ‌های شاد مثل بنفش و یا صورتی با سفید استفاده کنید.

استفاده ازطرح‌های آسیایی

ممکن است که هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری مدرن سبک‌های آسیای شرقی و چین نظر شما را جلب کند. این طرح‌ها در اوایل دهه 90 محبوبیت زیادی نداشتند اما با ترکیب المان‌های سنتی و مدرن این طرح نیز به صنعت مد پا گذاشت. انتخاب این طرح در  قسمت پشت میز غذاخوری منازل یک ایده‌ای هوشمندانه است.

استفاده از طرح باتیک

ملافه و کاغذ دیواری‌های باتیک، در سال‌های گذشته به علت احساس زنده‌ای که به فضا القا میکنند و با ایجاد ترکیب غنی اما ظریف از الگوهای مختلف باتیک، طراحی جالب و مدرنی را به محیط خود هدیه کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک

طبیعی است که با شنیدن نام کاغذ دیواری کلاسیک، این سوال برای شما ایجاد میشود که کاغذدیواری کلاسیک چیست؟

 

 

بی شک کاغذ دیواری کلاسیک مثل دیگر کاغذ دیواری‌های موجود در بازار یک پوشش تزئینی برای سطح دیوارها است. کاغذ دیواری کلاسیک یک پوشش تزئینی است که امروزه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم در دکوراسیون‌های داخلی منازل، ادارات، سالن‌ها و یا تالارها است و به طور کلی برای فضاهای سر بسته مورد استفاده می‌باشد.

همان طور که می‌دانید گذر زمان نه تنها موجب پیدا شدن ایده‌های جدید و تاثیر‌گذار در صنعت   دکوراسیون می‌شود، بلکه باعث گرفته شدن ایجاد حالتی یکنواخت و خسته کننده در محیط و افراد آن مکان خواهدشد. به همین علت توجه به نکات جزئی و کلیدی و ایجاد تغییرات جزئی نه تنها احساس دلگرمی و دلنشینی را برای محیط و افراد آن مکان به همراه دارد بلکه باعث ایجاد تنوعی در فضای شما می‌شود.

نتیجه‌گیری

همان طور که در مقاله گفتیم رنگ‌ها بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر بسزایی دارند. پس استفاده از رنگ‌های شاد و زنده باعث شاد بودن و پر انرژی شدن می‌شود. شما می‌توانید در انتخاب کاغذدیواری‌های مدرن و کلاسیک از طرح‌ها و رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید و رنگی تازه به منزل و یا محل کار خود بدهید. رنگ‌های زنده را برای تمامی طرح‌های مدرن و کلاسیک می‌دانیم و نمی‌توان گفت که مختص یکی از این‌ها است. هر کدام در طرح و سبک خودش می‌تواند به محل مورد نظر شما انرژی لازم را بدهد .

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات