عرض کاغذ دیواری‌ها تاثیری در تمیزی کار نصب دارد؟

عرض کاغذ دیواری‌ها تاثیری در تمیزی کار نصب دارد؟

شاید هنگام خرید کاغذدیواری برای منزل‌تان این سوال برایتان پیش بیاید که آیا کم عرض بودن  کاغذدیواری در تمیز نصب شدن آن تاثیری دارد؟ در پاسخ باید گفت که اندازه مکان و کاغذدیواری متناسب با آن نکته‌‌ای است که می‌تواند تمیز نصب شدن را تحت تاثیر قرار بدهد. همه چیز بستگی به نحوه نصب و جنس و انتخاب صحیح کاغذدیواری دارد. ما قبل از هر چیز باید این نکات را بدانیم و آنها را به خوبی رعایت کنیم.

انتخاب هوشمندانه

شما باید در انتخاب رنگ و نوع طرح برای هر مکان وقت و دقت کافی را داشته باشید. مثلا برای اتاق‌هایی که دارای نور کم هستند از کاغذدیواری‌های روشن باید استفاده کرد و استفاده از رنگ‌های تیره اصلا پیشنهاد نمیشود. یا اینکه در مکان‌هایی که با آن سروکار زیادی داریم بهتر  است که از رنگ‌های سرزنده و شاد استفاده کنیم.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که در مکان‌هایی که نور کافی دارند و یا اینکه نور زیادی دارند نمی‌شود از رنگ‌های شاد استفاده کرد. برای مکان‌هایی مثل اتاق خواب کودک باید از رنگ‌های آرامش دهنده مانند آبی و یا صورتی استفاده کنید.  

پس انتخاب مناسب طرح و یا رنگ کاغذ دیواری نیز در تمیز نصب شدن و تمیز دیده شدن آن نقش بسزایی دارد. ما باید  این نکته را به خوبی رعایت کنیم؛ زیرا که در صورت استفاده نادرست از طرح و رنگ پوشش ما خوب دیده نمی‌شود و کار ما یک کار تمیز نخواهد بود.  بهتر است که قبل از خرید و انتخاب طرح و رنگ تمامی موارد را بررسی کنید و سپس طرح مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

نصب صحیح  کاغذ دیواری و تاثیر آن در تمیز نصب  شدن

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم نصب صحیح کاغذدیواری نقش مهمی در تمیز نصب شدن دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر خودتان مهارت کافی را در نصب کاغذدیواری ندارید از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید که نصبی تمیز و مرتب را تجربه کنید.

 

 

خرابی یا ایجاد چروک باعث میشود تا کار شما تمیز نشان داده نشود. پس هنگام نصب کاغذدیواری دقت کافی را داشته باشید. برای یاد گرفتن نصب صحیح کاغذدیواری و دانستن نکات لازم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

نصب صحیح کاغذ دیواری

  1. ابتدا قبل از نصب مطمئن باشید که از یک جنس خوب کاغذ دیواری استفاده می‌کنید؛ زیرا که انتخاب جنس درست و مناسب در ماندگاری کاغذدیواری تاثیری مهمی دارد. در انتخاب چسب نیز همین حساسیت را داشته باشید.
  2. بعد از انتخاب صحیح کاغذ دیواری و چسب، دیوار را به خوبی بررسی کنید. اگر دیوار شما  دارای  ترک یا شکاف یا نم بود ابتدا باید آن را ترمیم کنید و سپس به نصب کاغذ دیواری اقدام کنید؛ زیرا ایجاد هر گونه خرابی زیر کاغذدیواری باعث خراب شدن کاغذدیواری میشود.
  3. بعد از بررسی کافی دیوار و ترمیم و تمیز کردن آن، مواد لازم که شامل چسب، میز، نردبان و  کاردک مخصوص کاغذ دیواری و یک قلم مو است را تهیه کنید و بعد به نصب کاغذدیواری  بپردازید.
  4. در ابتدا با استفاده از روغن تمامی سطح دیوار را تمیز کنید، بعد با ساخت مایعی رقیق با چسب  کل دیوار را پوشش دهید.
  5. بعد کاغذ دیواری‌ها را به صورت عمودی شروع به نصب میکنیم. این نکته را در نظر داشته باشید  که بعد از زدن چسب بر روی کاغذ دیواری آن را تا کنید و چند دقیقه به آن مهلت خشک شدن  بدهید و سپس به ادامه کار بپردازید. با رعایت تمامی مراحل شما یک نصب تمیز را تجربه خواهید  کرد.

 

 

نکاتی مهم برای تمیز دیده شدن کاغذ دیواری

  • از کاغذ دیواری و چسب مرغوب استفاده کنید.
  • اگر مهارت کافی در نصب را ندارید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.
  • قبل از نصب کاغذ دیواری حتما دیوار را بررسی کنید.
  • دیوار را از هر گونه گرد و غبار پاک کنید.
  • از کاردک مخصوص کاغذ دیواری برای نصب کاغذ دیواری استفاده کنید.
  • انتخابی عاقلانه در انتخاب رنگ و طرح برای مکان مورد نظرتان داشته باشید.
  • دقت و حوصله کافی را برای نصب کردن کاغذ دیواری داشته باشید؛ زیرا این کار نیاز به دقت و حوصله بالا دارد.
  • اندازه‌گیری دیوار باید با دقت کافی همراه باشد؛ زیرا کوتاه یا بلند اندازه گرفتن باعث هم‌پوشانی کاغذ دیواری میشود و دید مناسبی را ایجاد نمیکند.
  • تمامی نکات را قبل از نصب بررسی کنید مانند اندازه، نور، اتاق و... .
  • اگر خودتان قصد نصب کاغذ دیواری را دارید قبل از نصب تمامی مراحل را به خوبی به یاد داشته باشید و تمامی نکات را رعایت کنید .
  • داشتن آرامش و دقت کافی بسیار مهم است.

 

 

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نصب این پوشش نیاز به صرف وقت بالایی ندارد؛ اما توصیه ما این است که شما با آرامش و با دقت بالایی این پوشش را نصب کنید؛ زیرا برای داشتن  کاری تمیز باید برای آن نصبی همراه با دقت بالا داشت.

در صورت عدم توجه و نصب سریع و نداشتن کافی یا کاغذ دیواری چروک می‌افتد و یا اینکه زیر کاغذدیواری حباب ایجاد می‌شود و باعث زشت دیده شدن دیوار میشود. پس در نصب کاغذ دیواری آرامش و دقت کافی و همچنین داشتن مهارت لازم بسیار مهم است و باید این نکته را  به خوبی رعایت کرد.

نتیجه گیری

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم عرض کاغذدیواری در تمیز بودن نصب تاثیر بسزایی ندارد و بسیاری از نکات دیگر است که باید به آنها توجه بیشتری کرد، مثلا نصب صحیح و انتخاب درست. همان طور که می‌دانید کاغذدیواری‌ها طرفداران زیادی دارند و در بیشتر خانه‌ها، هتل‌ها، مکان‌های عمومی و... مورد استفاده قرار میگیرند.

استفاده زیاد از این پوشش باعث شده است که نگاه‌های زیادی به آن جلب شده باشد. هم چنین انتخاب صحیح طرح و نقش را جدی بگیرید؛ زیرا که هر مکان طرح و رنگ خاص خودش را دارد.  این نکته را فراموش نکنید که اگر خودتان مهارت لازم را برای نصب کاغذ دیواری‌ها ندارید؛ از یک فرد حرفه‌ای برای نصب کمک بگیرید. پس نصب صحیح و تمیز نصب شدن آن نیز نکته بسیار مهمی است. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات