راه‌های جلوگیری از سر خوردن موکت

راه‌های جلوگیری از سر خوردن موکت

برخی افراد از انتخاب رنگ‌های تیره موکت خودداری میکنند چون فکر میکنند که یک رنگ تیره باعث میشود اتاق کدر به نظر بیاید. با این حال، رنگ‌هایی مانند مشکی، آبی سرمه‌ای، سبز تیره، لاجوردی و حتی بنفش در حال حاضر از گزینه‌های مد روز در خانه هستند. این رنگ‌ها میتوانند ظاهری شکیل و زیبا به خصوص در اتاق‌هایی با نور طبیعی فراهم کنند.
در حالی که این‌ها دلیل بسیار خوبی برای انتخاب رنگ تیره برای کفپوش است، شما باید از هر رنگی که انتخاب میکنید خوشحال باشید. به هر حال، شما باید سالها با آنچه‌ که خریده‌اید کنار بیایید. اطمینان حاصل کنید که آنرا دوست دارید و مناسب شرایط شماست.

موکت‌هایی که روی زمین می‌سرند، پیچ می‌خورند و می‌لغزند، خطرناک‌ بوده وباعث اعصاب خردی هستند. این اتفاق ممکن است بیشتر در فضاهایی که دارای کف سرامیکی هستند اتفاق بیفتد حتی بیشتر در آشپزخانه‌ها. با اتکا به گزارش موسسه ملی بهداشت نزدیک به 38000 نفر از مردم 65 ساله در بخش اورژانس در هر سال برای سقوط ناشی از سرخوردن موکت یا فرش به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 

 

راه حل ساده این است که تمام موکت‌ها و فرش‌ها را بردارید و خطرات آن را برطرف کنید. فرش و موکت‌ها به دکوراسیون ما جلوه می‌بخشند، کفپوش‌های سخت را راحت و گرمتر کرده و به جذب صدا کمک می‌کنند. بنابراین، برای جلوگیری از سر خوردن موکت‌ها در کف سطح سخت و ایجاد ظاهری زیبا و راحتی مورد علاقه خود با ما همراه باشید.

راه‌های جلوگیری از سر خوردن موکت

وافلی لاستیکی

لاستیک‌های وافل را میتوان به صورت آنلاین یا در مبلمان منزل یا پلاسکو فروشی‌ها خریداری کرد. آنها لنت‌های نازکی هستند و معمولاً برای اندازه‌های معمولی فرش به صورت تکه‌ای به فروش می رسند. نصب آنها آسان وبه صرفه بوده و به حفظ موکت در کف سطوح سنگی و محکم کمک میکند.

هشدار:

بیشتر پدهای فرش وافلی "لاستیکی" از پلاستیک‌هایی ساخته شده اند که می‌توانند با گذشت زمان با درزگیر کف پلی اورتان پیوند بخورند. هنگامی که پد برداشته میشود، یک شبکه وافل چسبناک بر روی زمین باقی می‌ماند که فقط با شوینده‌های قوی سطح قابل پاکسازی شدن است.

آستر قفسه لاستیکی

در حالی که پد فرش وافل سنگین‌تر است، اما آستر ارزان‌تر و نازک‌تر است. نکته منفی این است که معمولاً فقط در عرض‌های ۳۶ سانتی وجود دارد. برای ایجاد یک پد بزرگتر، نوارهای آستر قفسه را میتوان با نوار چسب، بهم متصل کرد. همانند پد فرش وافل، باید مراقب باشید زیرا آستر قفسه در طولانی مدت میتواند با کفپوش واکنش دهد وسطحی چسبناک ایجاد کرده ‌و آسیب دائمی ایجاد کند.

پدهای لاستیکی طبیعی

پدهای لاستیکی از لاستیک طبیعی ساخته شده اند وبعلت طبیعی بودنشان، گران‌تر از بالشت‌های فرش وافل هستند پس مواد شیمیایی ندارند که آسیب برسانند. در حالی که پدهای لاستیکی برامدگی زیادی ایجاد نمیکنند، اما در برابر لغزش موکت بهترین حفاظت را میکنند.

 

 

پد نمدی

پد‌های نمدی در ضخامت‌های مختلف هستند و بر طبق سفارش‌های شما برش خورده و اندازه میشوند. بالشتک نمدی بیشترین برامدگی را به یک موکت اضافه میکنند و به جلوگیری از سایش الیاف کمک میکنند. با این حال، آنها نمی‌توانند از لیز خوردن زیاد حفاظت کنند مگر اینکه موکت سطح وسیعی را بپوشاند. بالشتک‌های سطح نمد را با چسب طبیعی ترکیب میکنند که با گرما به نمد متصل میشود. این کفپوش‌ها برای کف‌های چوب بسیار ایده‌آل اند.

نوار چسبنده

نوار چسبنده بصورت رولی و عرض آن حدود ۱۰ سانتی‌متر است. این نوار مستقیماً به‌صورت شبکه‌ای یا مستقیم روی زمین قرار میگیرد که ارتباط متناسب را با لبه‌های موکت برقرار کند. همچنین برای موکت‌هایی که ۱/۲۰ در ۱/۸۰ متر یا کوچکتر هستند، بهترین عملکرد را دارد. برای تمیز کردن راحت‌تر میبایست ابتدا موکت را برداشته و نوار چسب گیرنده را به راحتی از کف جدا کرد و جای آن را تغییر داد.

نوار فرش دو طرفه

نوار فرش دو رو به صورت رول یا مربع‌های برش خورده در بازار موجود است. نوارهای موکت را میتوان در ضخامت‌های مختلف و کیفیت‌های گوناگون یافت. با دوام‌ترین نوار دارای چسب اکریلیک است و برای موکت‌های ساخته شده از مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن به خوبی کاربرد دارند. قبل از استفاده از نوار فرش، دستورالعمل‌هایش را بخوانید تا مطمئن شوید نوع صحیح نوار را برای چسباندن موکت برگزیدید.

چسب ولکرو

چسب ولکرو با نام تجاری (Velcro) مانند چسب مورد استفاده برای کفش‌های بچه‌ها، دارای یک پوشش چسب است که هم به کف و هم به فرش اتصال ایجاد میکند و پیوند محکمی ایجاد میکنند که موکت را در جای خود فیکس نگه می‌دارد.

درزبندی سیلیکونی

نقاط کوچک گیرنده روی جوراب‌های کودکان که به استوک معروفند و از سیلیکون ساخته شده اند، دیده اید؟ از همین روش میتوان برای نگه داشتن موکت سر جایشان بهره برد. درزگیر سیلیکونی را برای استفاده، به راحتی و به صورت مشبک در پشت موکت قرار دهید. قبل از قرار دادن سیلیکون روی زمین یا موکت و فرش، صبر کنید تا سیلیکون کاملا خشک شود.

 

 

چسب گرم

گرچه به اندازه درزگیر سیلیکون پایدار نیست، ولی میتوان از چسب حرارتی نیز در پشت موکت استفاده کرد تا از سر خوردن جلوگیری کند. سریعتر از سیلیکون خشک خواهد شد، اما ابتدا آن را چک کنید تا درجه حرارت بالای چسب الیاف فرش شما را ذوب نکند.

نوار فرش و پد فرش

درست مانند بستن کمربند برای حفظ شلوار در جای خود، باعث میشود که موکت شما در کف سخت دو برابر مستحکم شود. نوار را به پشت موکت بچسبانید و لنت را به روی نوار بچسبانید. حتی میتوانید با استفاده از نوار فرش، یک لایه امن دیگر برای محکم نگه داشتن پد روی زمین اضافه کنید.

پین‌های فرش

میتوانید از سنجاق‌های فرش برای محکم نگه داشتن لبه‌های موکت استفاده کنید تا ثابت بمانند. سنجاق‌ها به گونه‌ای زاویه‌دار هستند که موکت را بدون سوراخ شدن کف، به سطح زیرین محکم کنند. قسمت بالای پین صاف و شفاف است تا پس از استفاده کمتر دیده شوند.

در این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری از سر خوردن موکت بررسی شدند. ممکن است تجربه استفاده هر یک از این راه‌حل‌ها را داشته باشید اما اگر هم ندارید در این مقاله به راه‌هایی اشاره شده است که میتوانید این مشکل را حل کنید.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات