null

خاصیت ارتجاعی موکت‌ها

خاصیت ارتجاعی موکت به معنای بازگشتن به شکل قبل است. معنی لغوی ارتجاع یعنی بازگشت‌. موکت‌هایی که دارای خاصیت ارتجاعی هستند در واقع خاصیت ضد کوبیدگی ‌و ضدساییدگی نیز دارند. اگر شما بدنبال یک عایق حرارتی و صوتی برای محیط خود هستید، سعی کنید که حتی الامکان مشخصه‎‌های برتری نسبت به گزینه‌های دیگر در دسترس داشته باشد. این موضوع مهم که هرچه موکت متراکم و فشرده‌تر باشد، کیفیت و طول عمر بالاتری دارد را سر تیتر انتخاب خود قرار دهید تا در مدت زمان کوتاه مجبور به تعویض موکت خود نباشید.

کفپوش‌های سنگی، سرامیکی، پارکت و لمینیت محصولاتی با مشخصات خاصی هستند، ولی اگر در منزل خود نوزاد یا فرد مبتلا به بیماری مفاصل یا حساس به الرژن‌ها دارید، حقیقتا پیشنهاد ما به شما کفپوش موکت است، چرا که مشخصه‌های بارز یک محصول عالی در موکت‌های گوناگون پالاز نهفته است‌. شما وقتی به این مهم دست میابید که با آن تجربه‌ی ملموس و نزدیکی داشته باشید و با خرید آن به راحتی و آسایش می‌رسید.

موکت‌های پشمی

پشم از گذشته تاکنون مورد توجه بشر بوده است. موکت پشمی دارای طول عمر زیاد و کیفیت فوق العاده‌ای است، اما قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر موکت‌ها دارد و لکه‌ها به‌سختی از روی آن پاک می‌شوند. موکت پشمی بهترین ترکیب برای مقاومت و بازیابی آن است و خاصیت ارتجاعی بالایی دارد. به همین دلیل به توانایی آن در برابر استفاده سنگین کمک میکند تا ظاهری خوب و در شرایط عالی به رغم سایش زیاد داشته باشد. در نظر داشته باشید که جریان فشار بر سطح موکت چه مدت اعمال می‌شود. موکت پشمی این بستر را فراهم میکند که سال‌های سال وزن اشیای سنگین را تحمل کرده و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند. در اینجا چند خاصیت موکت پشمی را برمی شماریم :

  •  جذب رطوبت
  • عایق دما
  •  دوام‌ و خاصیت مقاومت در برابر گردوغبار و آلودگی
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی
  • پاکسازی راحت لکه‌های سطحی

 

 

بزرگترین نقطه ضعف این سبک موکت این است که تمایل دارد ظاهری فرسوده ایجاد کند، حتی وقتی موکت آنطور که باید کارایی دارد.
با توجه به مزایای فراون این موکت، قیمت بالای آن خیلی هم خارج از عرف ‌و منطق نیست. البته اگر در پی ایجاد سبکی فاخر برای محیط خود هستید حتما از موکت‌های پشمی کمک بگیرید. توجه کنید که هرچه شما بیشتر برای فضای خود هزینه کنید، گارانتی مدت زمان بیشتری محصول شما را ساپورت میکند و این تنها نشان از کیفیت بالا دارد و بس! مارک انتخابی را هم از برندهای مرغوب و نامدار انتخاب کنید که در آنها تقلب کمتر است. شما با استفاده از نوع تایل موکت که چیدمانی به‌شکل پازل دارد البته با جنس پشم، کفپوشی با محسنات بسیار در دکوراسیون مینیمالیستی خود اعمال کنید. دکوراسیون مینیمال، دکوراسیونی ساده است که با طرح‌های مدرن مطابقت دارد.

اگر می‌خواهید یک مینیمالیست واقعی باقی بمانید، فقط بدانید که گزینه‌های زیادی دارید. برخی از محبوب‌ترین لوازم جانبی کاربردی شامل بالش‌های کوسن، آینه‌های دیواری، کاسه‌های تزئینی، کتاب‌ها، شمع‌های معطر و گیاهان داخلی با نگهداری کم است. شما می‌خواهید این موارد را به گونه‌ای قرار دهید که هنوز تعادل ایجاد شده را حفظ کند.

مینیمالیست‌ها تمایل دارند بیشتر وسایل شخصی خود را ذخیره کنند تا از بهم ریختگی فضا جلوگیری کنند. با این وجود یافتن چند شی که واقعاً دوست دارید و قرار دادن آنها در معرض نمایش، کمک زیادی به تزریق گرما به خانه شما می‌کند. اما به یاد داشته باشید: هر قطعه باید هدفی را دنبال کند.

 

 

انواع دیگر موکت‌های ارتجاعی و کاربرد آن‌ها

موکت‌ پلی‌امید یا الیاف نایلون، نوعی از موکت ارتجاعی هستند که با داشتن تمام ویژگی‌های موکت پشمی، ضد الکتریسیته ساکن و ضد سایش نیز می‌باشد. اگر برای نظافت پلی‌امیدها از دستگاه بخارشو استفاده شود، دوام و عمر آنها را بطرز چشم‌گیری می‌افزاید و گزینه خوبی برای مکان‌های پرترافیک است.

نوع دیگری از موکت‌های مرتجع بنام پلی پروپیلن (اولفین) هستند که از الیاف پلیمری تولید شده و ظاهری شبیه پشم دارند. این موکت قیمت بسیار کمتری نسبت به پشم و پلی‌آمید دارد ولی، گزینه‌ی مناسبی برای مکان‌های پرتردد نیست. این موکت‌ها به‌شکل حلقوی تولید شده ‌و خاصیت جذب بالای آب را دارند ‌و میتوان بعنوان پادری مورد استفاده قرار گیرند.

موکت‌هایی با الیاف طبیعی

میتوانیم ویژگی ارتجاعی بودن را به گروه موکت‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند نیز تعمیم دهیم که شامل سه گروه پشم، ابریشم-پشم، سیزال و سیکراس است.

  • سیزال از الیاف گیاهی به نام آگاو به‌دست می‌اید.
  • سیکراس موکت ارتجاعی کفپوش خودرو است.
  • ابریشم_ پشم نیز ترکیب همسان پشم و ابریشم می‌باشد.

اما تمامی آنها را نمیتوانیم بعنوان کفپوش موکت در محیط‌های نسبتا بزرگ استفاده کنیم. درست است که تمامی موکت‌های مذکور خاصیت ارتجاعی دارند، ولی کارایی آنها باهم متفاوت است. مثلا چند قطعه کوچک موکت سیکراس که بعنوان تزیینات خودرو استفاده میشود، نسبت به انواع کفپوش خودرو قیمت  بالاتری را به خود اختصاص داده است. پس هر نوع موکتی را نمیتوان به فضاهای بزرگ تعمیم داد.

 

 

در چندین سال پیش موکت‌های نمدی و کبریتی با قیمت‌های پایین و متراژ بالا در اختیار همگان قرار داشت. در حال حاضر موکت‌های اولفین که بر پایه‌ی نایلون تولید میشوند، ضمن داشتن قیمت پایین، با بهره گیری تکنولوژی روز دنیا در ساخت آنها، از خواص تاپ دیگری نیز بهره می جویند. خاصیت‌هایی مثل ضد آب بودن، ضد حریق بودن، ضد ساییدگی، مقاوم در برابرلکه، پوشانندگی خرابکاری‌ها ونابه سامانی‌های کف برای رفع نیاز شما فراهم آمده است

اضافه کردن منسوجات به هر شکل ‌و برش و با هرنوع بافت‌ و جنسی محرک لامسه و دیدگان شما است. تزئینات را با پارچه‌هایی که چیزی در مورد خود و آنچه شما می‌پسندید، در نظر بگیرید. نه اینکه فقط به دنبال کاری بروید که در تزئینات خانگی رواج دارد. پارچه‌های بافتنی در صنعت تزیینات امتحان شده و شکست خورده اند زیرا خاک و لکه ها با طول عمر کوتاهتر بسیار سریع نشان داده شده است. با این حال، باید بپذیریم که اگر از موکت‌ها به عنوان کار روزمره صنعت استفاده شود، نمی تواند آن جذابیت پارچه‌های بافتنی را داشته باشد ولی مسلما مزایای آن بیشتر است. موکت‌ها به حداقل تعمیر و نگهداری احتیاج دارند و طول عمر بالایی دارند.

در این مقاله سعی شد، خاصیت ارتجاعی موکت‌ها بررسی گردند. مطمئنا با خواندن این مقاله بیشتر با موکت‌ها آشنا خواهید شد و راحت‌تر محصول مد نظر خود راخواهید یافت.

 

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات