تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی

تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی

یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.

کاغذ دیواری فانتزی

یکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود آرامش بخشیده و رویایی را در منزل خود ایجاد کنید.

لغت فانتزی، بیشتر شما را به یاد طرح‌هایی می‌اندازد که مختص اتاق خواب کودک است اما در بین آلبوم‌های کاغذ دیواری فانتزی، شما می‌توانید طرح فانتزی و زیبای مورد سلیقه خود را، برای اتاق خواب، حال و پذیرایی پیدا کنید. طرح‌هایی که در کاغذ دیواری فانتزی استفاده می‌شود، می‌تواند تصویری سه بعدی از منظره و یا نقوش مدرن باشد. انتخاب تصویر روی کاغذ دیواری کاملا سلیقه‌ای و با توجه به چیدمان منزل انتخاب می‌شود. متریالی که در این نوع کاغذ دیواری نیز استفاده شده است، بسیار با کیفیت و قابل شستشو است به همین دلیل هنگام تمیز کردن این نوع کاغذ دیواری دچار مشکل نمی‌شوید. لازم به ذکر است که بگوییم نصب این نوع از کاغذ دیواری بسیار آسان است. پس می‌توانید در بخش‌های مختلفی از خانه مانند اتاق خواب و اتاق پذیرایی استفاده کنید.

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق پذیرایی

برای ایجاد یک تحول زیبا در دیوارهای اتاق پذیرایی، استفاده کردن از کاغذ دیواری‌های سه بعدی یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. قیمت این نوع از کاغذ دیواری نسبتا ارزان بوده و نصب آن هم زمان کمتری را نیاز دارد.

نکته‌ای که باید در انتخاب طرح کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق پذیرایی به آن توجه کرد این است که از آن استفاده به جا شود. کاغذ دیواری در اتاق پذیرایی نباید به گونه‌‌ای باشد که فضا، با رنگ و طرح احاطه شود. بهترین راه برای استفاده از کاغذ دیواری این است که یک یا دو دیوار را به عنوان دیوار اصلی در نظر بگیریم که به این کار اکسنت وال نیز می‌گویند. سپس انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارهای انتخابی است. دلیل بیان این موضوع این است که طراحی کاغذ دیواری‌های فانتزی به گونه‌ای است که دارای طرح‌های خاص و جذاب است و استفاده زیاد از این نوع کاغذ دیواری فضا را زیباتر نمی‌کند بلکه فضایی درهم و شلوغی را به رخ می‌کشد.

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق خواب

تمام توضیحاتی که درباره اتاق پذیرایی بیان کرده‌ایم برای اتاق خواب نیز صدق می‌کند. تنها تفاوتی که باید به بیان آن بپردازیم، تفاوت در انتخاب طرح و ابعاد است. اتاق خواب معمولا از فضای کمتری نسبت به اتاق پذیرایی برخوردار است. بنابراین استفاده از طرح‌های بزرگ که بیشتر مناسب فضاهای بزرگ است، پیشنهاد نمی‌شود.

انتخاب طرح مورد نظر برای اتاق خواب، باید گویای هدف ما باشد. اتاق خواب فضایی برای استراحت و آرامش اعصاب است. انتخاب کاغذ دیواری باید به‌گونه‌ای باشد که آرامش را برای ما مهیا سازد و گویای هدف ما باشد.

 

 

قیمت کاغذ دیواری فانتزی

کاغذدیواری فانتزی، طرح‌های زیادی را دارد. همچنین با توجه به جنس و کیفیت کاغذ دیواری قیمت‌های مختلف و متفاوتی را شامل می‌شود.

کاغذ دیواری مدرن

انتخاب کاغذ دیواری مدرن مختص افرادی است که قصد بزرگتر نشان دادن محیط خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک خود را دارند. در این سبک از کاغذ دیواری، از بافت‌های شاخص، فرم‌های هندسی جسورانه، استفاده از رنگ‌های چشمگیر در کنار رنگ‌های خنثی استفاده شده است. این نوع از کاغذ دیواری هزینه کمتری در مقایسه با سایر کاغذ دیواری‌ها دارد. همچنین رنگ‌های استفاده شده در این نوع از کاغذ دیواری، شاد و روشن است و طرح‌هایی ساده دارد.

انواع طرح‌های مدرن

در ادامه به بررسی چند نمونه از طرح‌های موجود در کاغذ دیواری‌های مدرن اشاره می‌کنیم. البته باید توجه داشته باشید که مطالب زیر تنها نمونه‌هایی از طرح‌های موجود هستند و طرح‌های متفاوت‌تری نیز وجود دارد.

طرح پرنده

اگر شما قصد دارید عمق به فضا ببخشید و طبیعت را به خانه بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از طرح و نقش پرنده مانند فلامینگو استفاده کنید. از این طرح می‌توانید برای قسمت ورودی خانه و همچنین یک قسمت دیوار که به عنوان نقطه قانونی در نظر می‌گیرید، استفاده کنید.

طرح هندسه و گرافیکی

برای به وجود آوردن فضای مدرن در خانه ما به شما یک کاغذ دیواری با طرح چاپی و متقارن هندسی پیشنهاد می‌کنیم. انتخاب رنگ‌های کلاسیکی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب است و باعث می‌شود از آن خسته نشوید.

طرح شخصیت‌ها

در کاتالوگ کاغذ دیواری‌های مدرن، طرح شخصیت‌ها نیز وجود دارد. استفاده از چهره افراد معروف و یا حتی چهره‌های شاد و بامزه باعث می‌شود فضای خانه پرانرژی شود.  

طرح راه‌راه

ست کردن این نوع از کاغذ دیواری با هر نوع از سبک و مبلمانی راحت است. همچنین اگر محیط خانه کوچک است با استفاده از راه‌راه‌های افقی باعث می‌شود که اتاق بزرگتر به نظر بیاید.

 

 

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری مدرن با الگوهای ریز، بافتی را در دکوراسیون خانه ایجاد می‌کند که به هیچ‌وجه خانه را شلوغ و بهم ریخته نمایش نمی‌دهد. در دکوراسیون‌های مدرن، طرح‌های انتزاعی پیشنهاد می‌شود.

در طرح‌های جدید کاغذ دیواری‌های مدرن، طرح‌هایی وجود دارد که شبیه به تابلو نقاشی مدرن است. همچنین شما می‌توانید از شکل‌های سه بعدی و دو بعدی برای پشت تلویزیون و مبلمان منزل خود استفاده کنید.

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب

انتخاب این نوع از کاغذ دیواری، برای به وجود آوردن فضای هماهنگ و ست در دکوراسیون اتاق خواب، مناسب است. اگر شما فردی تنوع پذیر هستید می‌توانید از دو طرح متفاوت برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

کلام آخر

در کاغذ دیواری فانتزی اغلب از طرح‌های شلوغ استفاده می‌شود این در حالی است که در کاغذ دیواری‌های مدرن از طرح‌های خلوت استفاده می‌شود. اگر شما قصد دارید کل فضای اتاق پذیرایی خود را کاغذ دیواری کنید، بهتر است از کاغذ دیواری مدرن به جای کاغذ دیواری فانتزی استفاده کنید.

از لحاظ کیفیت نیز باید بگوییم هر دو نوع کاغذدیواری، کاغذ دیواری فانتزی و مدرن، ممکن است جنس عالی، جنس متوسط و جنس خوب داشته باشد پس نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک از کاغذ دیواری از کیفیت بهتری برخوردار است. همچنین در رابطه با هزینه کاغذ دیواری، در هر دو نوع، هم کاغذ دیواری ارزان قیمت وجود دارد، و هم کاغذ دیواری‌های با هزینه بالاتر. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
خصوصیات کاغذ دیواری
خصوصیات کاغذ دیواری
هر فردی انتظار دارد که از وسیله‌ای که استفاده می‌کند چه مواد غذایی و چه پوشاک، از کیفیت عالی و خوب برخوردار باشد. انسان همیشه به دنبال بهترین نوع جنس‌ها است. هر جنس دارای ویژگی خاص و منحصر به فردی می‌باشد که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. کالاهایی که در ساخت ساختمان استفاده می‌شوند، یکی از اقلامی هستند که حتما باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشند. علت اینکه باید کیفیت بالایی داشته باشند این است که به مدت بیشتری باید استفاده شود و نسبت به بقیه کالاها گران قیمت‌تر و تهیه و نصب آنها سخت‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد. کاغذدیواری نیز یکی از اقلام ساختمان به حساب می‌آید که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب و با کیفیت می‌پردازیم...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات