استفاده از موکت بعنوان حفاظ دیوار پارکینگ

استفاده از موکت بعنوان حفاظ دیوار پارکینگ

نصب کفپوش و دیوارپوش از مزایای آن در جهت حفاظ از اشیا و وسایل است‌. در نظر بگیرد که وقتی کف سالن شما سنگ یا سرامیک باشد، چقدر می‌تواند برای افراد و اشیا خطرناک باشد، بخصوص در اماکن مسکونی. برای مثال وقتی شیئ در اثر افتادن، به زمین برخورد کند، در صورت نرم نبودن حتما خواهد شکست، یا اینکه احتمال سر خودرن افراد روی کفپوشی مثل سرامیک بیشتر خواهد بود. بیایید تا موضوع را کمی برایتان روشن کنیم. این مسئله وقتی پررنگ‌تر می‌شود که شما بخواهید ماشین چند صد میلیونی خود را پارک کنید. آیا ترجیح می‌دهید در محیطی زبر و خشن این کار را انجام دهید و اتومبیل عزیزتان صدمه ببیند؟! پاسخ منفی است. هر انسان عاقل و بالغی دوست دارد در هر شرایط از وسایل خود به نحو احسنت محافظت نماید و دوست ندارد برای خسارات پیش‌بینی شده ریالی بپردازد. در جامعه‌ی کنونی که دارد در جهت اسایش هرچه بیشتر حرکت می‌کند، ما سعی داریم بدیهیات را عمل کنیم، استفاده‌ از کفپوشی مانند موکت و دیوارپوش با کیفیت، کمترین کاری است که در حق خود می‌توانیم انجام دهیم.

موکت‌ها پارچه‌هایی مقرون به صرفه هستند که به حداقل تعمیر و نگهداری احتیاج داشته و طول عمر بالایی دارند. شرکت‌ها تولیدات رنگی و طراحی خاصی را ایجاد میکنند که در زمستان گرم، در تابستان خنک است و به مبارزه با خرابکاری کمک میکند.

 

 

یکی از مکان‌های پرترددی که روزانه چندین بار به آنجا مراجعه میکنیم، پارکینگ است. بعلت افزایش خودرو در سراسر جهان، اهمیت پارکینگ به شدت خودنمایی می‌کند. پارکینگ بستر محافظتی برای خودروی شماست، چه بسا بتواند بیشترین کارآمدی را بروز دهد و امکان این مهم با زیباسازی و دیوارپوش مناسب برای آن فراهم می‌شود. معماران فراوانی هستند که به پارکینگ اهمیت چندانی نمی‌دهند و فقط به جنبه کاربردی ان می‌اندیشند، درصورتی ‌که طراحی و دیزاین آن امری حائز اهمیت است که بر کسی پوشیده نیست‌.

البته پارکینگ به تنهایی برایمان حائز اهمیت نیست، انچه مهم است رنگ و طرحی است که روزانه ما آنرا میبینیم و در خلقیات و روحیات ما اثر میگذارد. دود نشسته روی دیوارها، کف ساییده شده با لاستیک ماشین‌ها، مایعات نشت کرده روی کف و نبودن سیستم تهویه مناسب، عدم امنیت پارکینگ مثل نبود سنسور عبورماشین ونداشتن کنترل ریموت سبب فرسوده شدن پارکینگ می‌شوند. و روحیه‌مان را خسته و کسل میکند. راهکارهای فراوانی برای تغییر چهره پارکینگ که حداقل روزی یکبار به آن، آمدوشد می‌کنید، در دست داریم. برای این کار شما ابتدا به هزینه‌ها و بودجه‌تان و سپس به کیفیت و کارایی محصول مورد نظرتان بیندیشید.

تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام ورود وخروج از پارکینگ به هنگام عبور از کنار دیوارها دچار معضل شده باشید و به  این فکر کنید که ای کاش به دیوار نمالید؟ ما یک ایده‌ی خوب برای رفع مشکلتان داریم و آن موکت کردن دیوارهای پارکینگ است. موکت سپر دیوارهای اصلی است که امتحان شده، آزمایش شده و بادوام است. با استفاده از پانل‌های دیواری زیبای ما برای پارکینگ خود سبک نوینی ایجاد کنید.. میتوانید از تلفیق چوب و آینه کاری و نورپردازی مناسب درکنار طرح‌های جذاب موکت بهره مند شوید‌. آنچه که با سبک مدرن ایجاد میکنید اثری هنری و خارق العاده خواهد بود‌. اگر دوست دارید که علاوه بر حفاظت، روح و رنگ تازه‌ای به پارکینگ خود ببخشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

 

نحوه نصب موکت دیواری

  1. از آن جایی که موکت قابلیت نصب بر روی هر سطحی را دارد نیازی به برداشتن کاشی، سرامیک، سنگ، بتن، سیمان یا کفپوش قبلی نیست. البته قبل از شروع به نصب، دقت کنید که جاهایی از دیوار خیس و یا مرطوب ونم‌زده نباشد. در صورت مشاهده هرگونه ناصافی باید آن را برطرف کنید. ترکیب سیمان، پودر سنگ، چسب بتون و آب بهترین گزینه برای مسطح کردن کف است.
  2. این مخلوط را با استفاده از یک کاردک پهن روی سطح خود بکشید.
  3. سپس با استفاده از یک کاردک و یا قلم موی صنعتی چسب موکت را روی دیوار پخش کنید. از آن جایی که در ترکیبات این چسب تینر و بنزین وجود دارد، به دلیل احتمال آتش سوزی موارد ایمنی را رعایت کنید.
  4. پس از آن نوبت به برش میرسد که کاتر بهترین وسیله است.  برخی از افراد به اشتباه از قیچی خیاطی، برای برش زدن موکت استفاده میکنند. از آن جایی که قیچی قدرت لازم برای برش ندارد در اغلب موارد نه تنها موکت به اندازه درست بریده نمیشود بلکه در نهایت قیچی نیز از کار می‌افتد.

نکته بسیار مهم در آموزش نصب موکت این است که برش باید از پشت موکت زده شود. زیرا پرز و پشم در پشت موکت وجود ندارد و بریدن آن راحت تر است.

 

 

موکت‌ها انواع گوناگونی دارند که شامل: پرزبلند، پرزکوتاه، کبریتی، پلی‌پروپیلن، پلی‌استر و پلی امید می‌باشند. با پیشرفت علم و تکنولوژی روز دنیا و هماهنگ با صنعت مد و تزیینات، موکت‌ها در طرح و رنگ و باکیفیت‌های گوناگون تولید شدند که میتوانیم بگوییم ویژگی بالقوه تمامی محصولات پالاز ضد حریق، ضد لک، ضد الکتریسته، عایق سرو صدا، ضد گردو غبار بوده و برخی از تولیدات شاخص  ضد آب وضد آلرژی،  ضد ضربه و کوبیدگی ‌و با خاصیت ارتجاعی بالا هستند.

با توجه به اینکه شما قصد دارید از موکت بعنوان دیوارپوش پارکینگ استفاده کنید، پس نوع پرزبلند وپشمی و موکت‌های مرتجع وضدآب برایتان کارایی ندارند. اما ضد حریق بودن و عایق سروصدا بودن، ضد الرژن‌ها و ضد گردوغبار و الودگی مطمئنا درفضایی مثل پارکینگ نیز کارامد خواهد بود. پیشنهاد ما موکت‌های با قیمت متوسط رو به پایین است، چرا که طراحی و دیزاین خاصی را برای پارکینگ لازم نیست اعمال کنید. تنها یک پوشش نرم بر روی سطح زبر دیوار ایجاد کنید تا از صدمه و خط وخش بر بدنه‌ی اتومبیل خود جلوگیری کنید، کافی است. رنگ و طرح موکت هم بهتر است نسبتا تیره ( رنگ تیره فضای پارکینگ را خفه و بسته میکند) و ساده باشد، چون مجبور نباشید در فواصل زمانی کم آنرا شستشو کنید. بهتر است رنگ انتخابی با رنگ کف و سقف پارکینگ تاحدودی همخوانی داشته باشد. با توجه به آنچه گفته شد، برای بهره بردن از حداقل فضا برای کاربرد بهینه، به پوشش کف و سقف و البته دیوار‌ها اهمیت دهید.

در این مقاله سعی شد اهمیت موکت در پارکینگ‌ها بیان گردد. مطمئنا اکثر شما اطلاع نداشتید که از موکت نیز میتوان روی دیوارهای پارکینگ بعنوان حفاظ برای اتومبیل‌ها استفاده کرد.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات