بهترین کفپوش برای فضاهای اداری و تجاری

بهترین کفپوش برای فضاهای اداری و تجاری

کفپوش‌ها در دکوراسیون خانه اهمیتی بالا دارند چنانچه کف در دکوراسیون داخلی پایه اصلی محیط و فضا شناخته میشود. دکوراسیون محیط‌های تجاری و اداری به مراتب دشوار‌‌تر از منازل مسکونی است از طرفی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن کف و استفاده از کفپوش‌هایی مانند لمینیت، موکت، سرامیک و ... است. محیط‌های تجاری و اداری از جمله دفتر کار باید طبق قوانین زیبا شناسی دکور شوند. کفپوش‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و در اداره‌ها و ساختمان‌ها می‌توان از انواع مختلفی استفاده کرد.

انتخاب‌های زیادی برای کفپوش‌ها وجود دارد و باید با نوع فضای ساختمان متناسب باشد، از آن جایی که در مکان‌های تجاری و اداری بسیار شلوغ است. طراحان و مهندسان کفپوش‌ها به این نکته توجه می‌کنند که کفپوش‌ها در هنگام تردد صدا ایجاد نکنند و همچنین دوام بسیار زیادی داشته باشند. در کل برای انتخاب کفپوش‌های اداری و تجاری حساسیت بیشتری باید به خرج داد. باید در انتخاب کفپوش‌ها بسیار دقت کرد و با توجه به تردد در مکان تجاری و اداری کفپوشی مناسب انتخاب کرد.

ویژگی کفپوش‌های اداری

  • کفپوش‌های اداری باید دوام بسیار زیادی در مقابل تردد داشته باشند.
  • با توجه با شلوغی و رفت و آمد زیادی که در محیط‌های اداری و تجاری دیده می‌شود باید نظافت آن آسان و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. به این نکته توجه کنید که باید از کفپوش‌هایی استفاده شود که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.
  • زیبا بودن کفپوش‌ها بسیار مهم است و روی روحیه کارکنان و کیفیت کار آنها تاثیر می‌گذارد.
  • باید برای کفپوش‌های اداری کفپوشی انتخاب کرد که ارزان‌تر و با دوام‌تر باشد که از بودجه مورد نظر فراتر نرود و همین کار انتخاب کفپوش‌ها را کمی مشکل کرده است.

 

 

انواع کفپوش‌ها

کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند از جمله: کفپوش‌ موکت، کاشی، سرامیک، لمینیت کفپوش‌های متناسب با محیط اداری و تجاری هستند.

عواملی که در انتخاب کفپوش موثر است:

  • نوع زیرسازی
  • هزینه ساخت و نگهداری
  • نمای مناسب
  • ایمنی
  • مقاومت
  • سلیقه شخصی

انواع کفپوش‌های بادوام و مقاوم

کفپوش‌های اداری چوبی

این کفپوش در مقایسه با کفپوش‌های دیگر گران‌تر است. در همه دفتر‌ها با توجه به میزان رفت و آمد می‌توان از این کفپوش استفاده کرد. در مقابل ضربه مقاومت می‌کند و به راحتی تمیز می‌شود.

کفپوش اداری PVC

این نوع کفپوش از کفپوش‌های محبوبی است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این کفپوش به دلیل استفاده از کفپوش‌های عایق می‌تواند گزینه خوبی در مکان پر تردد باشد و دارای دوام و عملکرد خوبی هستند. جنس کفپوش PVC از پلاستیک‌های با دوام است و حالتی منعطف دارد و همین باعث شده که کارکنان هنگام فعالیت احساس خستگی کمتری در ناحیه پا داشته باشند.

این کفپوش در برابر ساییدگی و ترک مقاومت زیادی دارد و همچنین ضد لغزندگی است به همین دلیل قابلیت شستشو دارد و ضد آب است. این نوع کفپوش بخاطر ضد صدا بودن در بیمارستان، آزمایشگاه و باشگاه انتخابی مناسب است و همچنین به دلیل ضد آب بودن می‌توان در آشپزخانه و سرویس بهداشتی از آن استفاده کرد.

کفپوش اداری اپوکسی

این نوع کفپوش کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد و در مکان‌های اداری و تجاری، انبار‌ها و ... قابلیت نصب این کفپوش وجود دارد. در کل می‌توان گفت در همه مکان‌ها می‌توانیم از این نوع کفپوش استفاده کنیم و معمولا روی کف بتنی انجام می‌شود. این نوع کفپوش در برابر ساییدگی و ترک خوردن در مکان‌های پر تردد مقاوم است و همچنین جزء یکی از کفپوش‌های ارزان قیمت و بادوام و مقاوم محسوب میشود.

کفپوش‌های سرامیکی

کفپوش‌های سرامیکی یا کاشی هم می‌تواند گزینه خوبی برای مکان‌های اداری و تجاری و دفتر کار باشد نگهداری از این نوع کفپوش و همچنین تمیز کردن آن کار راحتی است. کفپوش‌های سرامیکی مقاومت بالایی دارند و زمان زیادی طول می‌کشد تا دچار آسیب دیدگی شوند و نسبت به سایر کفپوش‌ها به صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

موکت‌ها

موکت‌ها یکی از بهترین کفپوش‌های نرم برای مکان‌های شلوغ هستند اما به این نکته توجه کنید که موکت‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند چون سریع رطوبت را به خود جذب می‌کنند. برخی از موکت‌ها عایق صدا و حرارت خوبی هستند و برای محیط های اداری و تجاری میتوانند انتخاب خوبی باشند زیرا علاوه بر ایمن بودنشان، می‌توانند حس راحتی و اعتماد در مشتری ایجاد کنند.  

عواملی که طول عمر تایل‌های موکتی را بیشتر می‌کند:

  • رنگ ثابت
  • پاکسازی
  • وزن مناسب
  • ابعاد
  • تعادل بین محکم بودن
  • انعطاف پذیری

باید در نظر گرفت که در یک اداره می‌توان از انواع مختلفی کفپوش با توجه به رفت و آمد انتخاب کرد مثلا کفپوش اتاق مدیر با کفپوش آشپزخانه متفاوت میباشد.

 

 

پارکت‌های لمینیت و چگونگی استفاده از آن

همان طور که می‌دانید پارکت‌های لمینیت را می‌توان برای تمامی مکان‌ها استفاده کرد. از مکان‌های سرد گرفته تا مکان‌های گرم، از مکان‌های کوچک گرفته تا مکان‌های بزرگ و همچنین از مکان‌های پر رفت و آمد تا مکان‌های کم تردد. لمینیت‌ها در درجه های متفاوتی از مقاومت و استحکام تولید میشوند که هر کدام از این درجه‌ها مختص به فضای خاصی است. لازم است بدانید که برای مکان‌های پر رفت وآمد باید از پارکت‌های لمینیت با درجه سایش بالا استفاده کنید و همچنین شما می‌توانید مکان‌های کوچک را با استفاده از رنگ‌های مناسب بزرگ‌تر از قبل نشان دهید. دقت داشته باشید که شما می‌توانید با انتخاب درست یک منزل شیک و رویایی داشته باشید. همچنین شما با رنگ‌های مناسب می‌توانید حال و هوای فضا و در نتیجه خود را تغییر دهید.

کفپوش لمینیت در دفتر کار اداری

  1. این کفپوش در مقایسه با کفپوش‌های دیگر گران‌تر هست و طراحی کلاسیک دارد اما چون امروزه کفپوش‌های لمینیت‌ جایگزین کفپوش‌های اداری چوبی شده‌اند قیمت به صرفه‌ای دارند.
  2. پارکت لمینیت بادوام است، نیاز به رسیدگی خاصی ندارد و در برابر رطوبت هم مقاوم است اما باید در استفاده از شوینده‌های بسیار قوی بر روی لمینیت‌ها خودداری کرد. پارکت لمینیت نسبت به سایر کفپوش ‌های دیگر سرعت نصب بالاتری دارد.

نکته: بعد از هربار نظافت از خشک بودن کفپوش‌ها مطمئن شوید. درست است که بعضی کفپوش‌ها در برابر رطوبت مقاوم هستند ولی در طی زمان رطوبت به کفپوش‌ها آسیب وارد می‌کند.

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد اگر قصد تغییر دکوراسیون محیط اداری‌ خود را دارید، می‌توانید از مطالب این مقاله استفاده کنید. کفپوش های مناسب فضاهای اداری و تجاری انواع متفاوتی دارند  که باید بر اساس کیفیت و ویژگی‌هایی که دارند، انتخاب گردند. در آخر این شما هستید که باید بهترین کفپوش را نسبت به محیط ادارای و یا تجاری خود انتخاب کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات