برای پوشش زیر فرش موکت‌های کات پایل مناسب‌تر هستند یا لوپ پایل؟

برای پوشش زیر فرش موکت‌های کات پایل مناسب‌تر هستند یا لوپ پایل؟

در حال حاضر هر یک از خانواده‌ها بر اساس سلیقه، هزینه و قابلیت‌هایی که به دنبال آن هستند، از بین فرش یا موکت دست به انتخاب می‌زنند، با وجود طرح‌های جدید و موکت‌های پرزبلند یا تافتینگ که بیشترین شباهت را از لحاظ ظاهری به فرش‌های ماشینی دارند، هنوز انتخاب بسیاری از افراد خرید فرش است. بسیاری از افراد برای پوشش زمین، سطح ساختمان و منزل خود از فرش استفاده می‌کنند. فرش‌ها در تنوع و طراحی‌های مختلف با توجه به سلیقه، دکوراسیون و دیگر لوازم منزل انتخاب می‌شوند. آن‌ها در قالب دست‌بافت و ماشینی به بازار عرضه می‌شوند و افراد متناسب با هزینه، فضای مورد استفاده، کارایی و کیفیتی که از یک فرش انتظار دارند؛ دست به انتخاب می‌زنند.

بسیاری از افراد، معتقدند که در زیر فرش خود باید از موکت استفاده شود؛ امروز می‌خواهیم این عقیده را مورد بررسی قرار دهیم و به این آگاهی برسیم که چه موکت‌هایی برای استفاده در زیر فرش مناسب هستند و بهتر است در چه مواردی، برای زیر فرش از موکت استفاده کنیم.

اگر سطح زمین خانه شما سرامیک است و تنها قسمتی از خانه با فرش پوشانده شده و بقیه آن خالی است، از طرف دیگر شما دارای فرزند کوچکی هستید که تازه راه افتاده  و اصطلاحا نوپاست؛ پیشنهاد ما به شما این است که تمام سطح خانه را موکت کنید، تا کودک شما کمترین آسیب را متحمل شود؛ چرا که افتادن بر روی سطح سرامیک آسیب زیادی به فرزند شما وارد می‌کند.

 

 

استفاده از موکت مانع سر خوردن، لیز خوردن، لغزندگی و تغیر جهت فرش‌ها می‌شود. در ادامه‌‌ می‌توان اشاره کرد که؛ بعضی از فرش ها، با قدم زدن جابجا می‌شوند و بسیار ظریف اند؛ بنابراین استفاده از این موکت‌ها در زیر فرش، آن را ثابت نگه داشته و از جابجایی جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر، موکت‌ها به نوعی باعث فیکس شدن فرش در جای خود می‌شوند.

کدام موکت مناسب برای زیر فرش است؟

اگر می‌خواهید از موکت‌ها برای زیر فرش استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌هایی استفاده کنید که با یکدیگر مطابقت داشته باشند؛ مثلاً رنگ گل فرش و یا رنگ غالب به کار رفته در آن، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب رنگ موکت باشد. به عبارت دیگر بین رنگ‌های فرش و موکتی که برای زیر آن استفاده می‌شود، باید تناسب کافی وجود داشته باشد.

چه موکت‌هایی برای استفاده در زیر فرش مناسب نیستند؟

موکت‌های پرز بلند یا تافتینگ، اصلا گزینه مناسبی برای استفاده بعنوان زیر فرش نیستند؛ چرا که پرزهای بلند در این موکت ها، باعث چین خوردن و جمع شدن فرش میشوند و از زیبایی آن می‌کاهند. همچین فرش را از حالت استاندارد خود خارج می‌کند.

ویژگی‌های موکت، کات پایل و لوپ‌ پایل

در ادامه می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های موکت، کات پایل و لوپ‌ پایل بپردازیم: کات پایل: در رابطه با نوع بافت این موکت، باید گفت که الیاف مورد استفاده در آن، پس از بافت بریده می‌شوند،  الیاف مورد استفاده در این موکت پلی استر و پشم است.

این نوع از موکت با طراحی پیچ و تاب دار، در برابر آلودگی مقاوم بوده و به طور کلی استحکام بالایی دارد. لوپ پایل: با رنگ‌های متنوع و جنس های مختلف در بازار عرضه می‌شود؛ در رابطه با بافت این نوع موکت باید گفت که بافت لوپ، به صورت حلقه‌ای بوده و الیاف آن برش نخورده است.

جنس این موکت پشم و نایلون است؛ این موکت با ضخامت و وزن‌های مختلف، در بازار عرضه میشود و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و وزن دارد. همچنین، این موکت در مکان‌های پر تردد و پر رفت و آمد، واکنش بسیار خوبی دارد و مقاومت  بالایی از خود نشان می‌دهد.

در ادامه ویژگی‌های مطلوب این موکت به تمیز شدن آسان آن می‌توان اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان عدم حالت پذیری را نام برد؛ این موکت در طول زمان به اصطلاح با پا خوردن تغییر حالت نمی‌دهد و بافت اصلی خود را حفظ می‌کند.

انواع موکت‌های کات پایل

همانطور که اشاره شد موکت‌ها در دو دسته کات پایل و لوپ پایل هستند. موکت‌های کات پایل در انواع پایل کوتاه، پایل متوسط و پایل بلند عرضه میشوند. برای مثال، ما به توضیح مدل موکت کات پایل که دارای پایل متوسط است، می‌پردازیم. این موکت با بافت فشرده و تراکم بسیار بالا، به میزان قابل توجهی نرم و لطیف بوده و احساس خوبی را به شما القا می‌کند.

  • ارتفاع متوسط پرزهای این موکت، باعث می‌شود تا از حرکت و جابجایی فرش جلوگیری شود.
  • همچنین  برای تمیزی کردن و جارو کشیدن، بسیار راحت است؛
  • این نوع از موکت آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌کند پس برای اتاق کودکان نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • همچنین برای کسانی که مدام به دنبال تغییر دکوراسیون و جابه جایی لوازمات در منزل خود هستند به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که حرکت دادن وسایل روی این موکت‌ها به راحتی انجام می‌شود.

قبل از خرید و انتخاب هر موکت، باید توجه داشته باشید که کدام قابلیت و ویژگی برای شما اهمیت بیشتری دارد و از موکتی که می‌خواهید خریداری کنید، چه انتظارات و توقعاتی دارید؟

اگر دقیقاً بدانید که برای کدام بخش از ساختمان خود موکت می‌خواهید، انتخاب شما به مراتب راحت‌تر است؛ اینگونه شما می‌توانید ویژگی موکت در هر بخش از ساختمان را جویا شده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

ناگفته نماند که عدم اطلاع دقیق شما از قسمتی که می‌خواهید موکت کنید، کار را برای برش و نصب نیز به مراتب راحت می‌کند. موکت ها در اندازه‌های مختلف برش زده می‌شوند و در محیط مورد نظر شما قرار می‌گیرند. به عنوان جمع بندی، اگر به دنبال آن هستید که فرش شما به صورت فیکس بر سر جای خود بماند و از لغزندگی و جا به جایی آن جلوگیری شود، می‌توانید از موکت‌های زیر فرشی مناسب استفاده کنید و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آن ها بهره مند شوید.

توجه کنید که موکتی با قابلیت‌های مناسب انتخاب کنید تا مبادا به زیبایی و شکل واقعی فرش شما آسیبی وارد شود‌. کسب آگاهی و اطلاعات در این مورد، خرید بدون پشیمانی و با کارایی، برای شما ارمغان می‌آورد. کسب آگاهی به شما این امکان را می‌دهد تا به تناسب محیط مورد نظر خود، بهترین گزینه را بررسی، مقایسه و انتخاب کنید و از ویژگی مهم طول عمر و ماندگاری یک ‌محصول، که برای همگان یک قابلیت مهم به شمار می‌رود، بهره‌مند شوید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات