ایجادخطای دید برای افزایش ارتفاع و عرض دیوار با انتخاب کاغذ دیواری مناسب

ایجادخطای دید برای افزایش ارتفاع و عرض دیوار با انتخاب کاغذ دیواری مناسب

امروزه اکثر خانه‌ها دارای سقف کوتاهی هستند و عرض دیوار‌ها کوتاه میباشند؛ اما با استفاده از خطای دید در استفاده از وسایل دکوراسیون مانند کاغذدیواری، شما میتوانید ارتفاع سقف و عرض دیوارها را بیشتر و یا کمتر نشان بدهید. ارتفاع سقف، یکی از نماد‌های مهم در طراحی داخلی منزل‌ها است که در بیشتر واحدهای مسکونی مسئله مهمی است. بیشتر سازندگان آپارتمان‌ها برای داشتن واحد‌های بیشتر علاوه بر کم کردن متراژ، ارتفاع سقف را نیز کم میکنند. کاهش ارتفاع سقف آپارتمان‌ها تا جایی پیش می‌رود که حتی از سطح استاندار نیز پایین می‌آید؛ اما جای نگرانی نیست شما می‌توانید با بهره‌گیری از دکوراسیون داخلی خوب و مناسب سقف خانه را از آنچه که هست بلندتر نشان بدهید. شما با استفاده از خطای دید می‌توانید این مشکل را حل کنید.

سقف خانه من کوتاه است؟

شاید این سوال برای شما مهم  باشد که سقف خانه‌تان کوتاه است یا در حد استاندارد خود قرار دارد. ارتفاع سقف در خانه‌های قدیمی بیشتر بوده است. در گذشته ارتفاع استاندارد در خانه به 4 متر می‌رسیده است؛ اما  با گذشت زمان سقف استاندارد به 3 متر می‌رسد. امروزه به 2 متر و 80 سانت رسیده است. اگر سقف خانه شما از این حد کم‌تر است باید گفت که خانه شما کم ارتفاع  است.

خطای دید در دکوراسیون

در تعریف این جمله باید گفت که خطای دید در تعریف همان توهم دیداری می‌باشد که امکان دارد بسیاری از اشخاص در طول زندگی با آن روبه‌رو شده باشند. در این حالت بیشتر تفاوت‌ها طوری در کنار یکدیگر قرار میگیرند که با مشاهده چشم، خطایی ایجاد میشود.

این نکته نیز قابل به ذکر است که این علم وابسته به پخش عکس‌های جذاب در شبکه‌های اینترنتی نمی‌باشد. در واقع این علم بررسی و شناخت سیستم بینایی و تحلیل آن به منظور  نتیجه‌گیری مناسب از تفاوت‌ها  است که به جهت حذف و پاکسازی آنها صورت می‌گیرد.

 

 

نکاتی مهم برای افزایش فضای منزل

اگر تمایل به کوچک نشان دادن بعضی از اتاق‌های بزرگ منزل خود را دارید بهتر است که از کاغذدیواری با رنگ‌های تند استفاده کنید. استفاده از سبک‌های دکوراسیون شلوغ نیز هم باعث کوچک نشان دادن فضای منزل و ایجاد خطای دید در دکوراسیون منزل شما می‌شود.

یکی از مهم‌ترین قانون‌ها در دکوراسیون برای مبلمان منزل، فاصله دادن مبلمان از دیوارها  می‌باشد؛ زیرا با گذاشتن فاصله میان مبلمان و دیوار میتوانید فضای بیشتری را در چشم خود و عزیزانتان ایجاد کنید. بهتر است بدانید که با خالی گذاشتن جلوی پنجره‌ها می‌توانید فضای منزل خود را زیبا و گیراتر از قبل نشان بدهید.

روش‌هایی برای ایجاد خطای دیداری در دکوراسیون

  • استفاده از کاغذدیواری با خط‌های عمودی که باعث می‌شود چشم‌ها به سمت بالا کشیده شوند و همچنین ارتفاع فضا بیشتر به نظر شخص برسد.
  • استفاده از کاغذدیواری‌هایی با خط‌های افقی در دیزاین داخلی منزل باعث می‌شود تا پهنا و یا عرض منزل شما بیشتر به نظر برسد.
  • اگر دیوار منزل شما دارای عرض کوتاهی است، می‌توانید از کاغذدیواری با رنگ‌های تند برای آن  استفاده  کنید؛ زیرا که این گونه رنگ‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر این عمق  محل مورد نظر را کاهش می‌دهد.
  • برای دیوارهایی با عرض طولانی نیز از رنگ روشن استفاده کنید؛ زیرا راهرو را بهتر نشان میدهد.
  • بهتر است از رنگ‌های روشن در کاغذدیواری برای سقف استفاده کنید؛ زیرا که اگر رنگ سقف یا کفپوش اتاق تیره باشد، ارتفاع محل مورد نظر کمتر به نظر می‌رسد.
  • از آینه استفاده کنید؛ زیرا که استفاده از آینه در دکوراسیون باعث می‌شود که فضای داخلی منزل بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد.
  • از یک تصویر تیره بزرگ در مرکز دیوار منزل استفاده نمایید تا که محل کوچک شما بزرگ‌تر از قبل نشان داده شود. در این صورت توجه از گوشه‌های اتاق گرفته می‌شود و به تصویری که در مرکز دیوار قرار گرفته است جلب می‌شود.
  • از نور حتما استفاده کنید؛ زیرا که استفاده از نور زیاد باعث می‌شود که فضای دکوراسیون منزل بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد.
  • در انتخاب رنگ محتاط باشید؛ بعنوان مثال استفاده از رنگ‌های تند باعث می‌شود تا فضای شما کوچک به نظر برسد.
  • از شلوغی زیاد بپرهیزید؛ زیرا که شلوغی و درهم ریختگی زیاد باعث می‌شود تا فضا کوچک نشان داده شود .

 

 

استفاده از کاغذ دیواری راه‌راه برای ایجاد خطای دید

در دکوراسیون منزل یکی از مناسب‌ترین کاغذ دیواری‌های مدرن و کلاسیک می‌توان به کاغذ دیواری‌های راه‌راه اشاره کرد. این کاغذدیواری‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند تا در اکثر فضاها طرح‌های کاغذ دیواری‌ها یک هماهنگی و هارمونی زیبا داشته باشند. کاغذ دیواری‌های راه‌راه مشکلات زیادی را در دیزاین  داخلی برطرف کرده است.

طراحان حرفه‌ای و کار بلد برای ایجاد  فضاهای خاص و متفاوت این طرح را با ترکیب کاغذ‌های ساده و یا گلدار وکمی شلوغ استفاده میکنند. راه‌راه‌های ریز تا راه‌راه‌های درشت را می‌توان به صورت عمودی و یا افقی نصب کرد و بر جذابیت فضا مورد نظر خود افزود. این نوع از طرح‌ها با ایجاد خطای دید در اتاق‌هایی که سقفی کوتاه دارند، باعث افزایش ارتفاع و یا بزرگ‌تر نشان دادن محیط میشود.

کاغذ دیواری‌های سه بعدی

کاغذ دیواری‌های سه بعدی تصاویر چاپ شده‌ای هستند که در میان خانواده‌ها و جوانان جا باز کرده‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کاغذدیواری‌های سه بعدی، کاغذ دیواری‌هایی هستند که چشم‌ها را فریب می‌دهند. کاغذ دیواری‌های سه بعدی دارای درجه‌بندی می‌باشند.

نتیجه‌گیری

همان  طور که در ابتدای مقاله گفته شد هدف از خطای دید این است که فضای مورد نظر را با  استفاده از طرح و رنگ‌ها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان بدهید. قبل از استفاده از خطای دید در دکوراسیون، اول باید تمام بخش‌های فضای مورد نظر مانند ارتفاع سقف، عرض دیوارها، کوچک یا بزرگ بودن و ... را بررسی کنید، سپس با توجه به نتایج بررسی و همچنین چیدمان مکان مدنظر، کاغذدیواری مناسب را تهیه میکنید که علاوه بر ست شدن با دکور خانه، خطای دید مناسبی را با توجه به نیاز آن فضا ایجاد کند.

در ادامه مقاله ما برای شما چند روش ساده اما کاربردی برای ایجاد خطای دید معرفی کردیم که  این روش‌ها بسیار کاربردی و مهم هستند. از اینکه مقاله ما را با دقت مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مقاله برایتان کاربردی بوده باشد.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات