استاندارد AC در لمینیت چیست؟

استاندارد AC در لمینیت چیست؟

امروزه لمینیت‌ها را میشود جزء یکی از پر‌طرفدار‌ترین کف‌پوش‌ها با توجه به زیبایی، قیمت و دوام به حساب آورد. بیشترین استفاده از آن توسط علاقه‌مندان به سطح‌های چوبی یا سنگی مانند انجام میشود. اما ‌نکات و توضیحاتی هستند که حتما باید در هنگام خرید لمینیت بدان توجه فرمائید. شاید برای شما هم پیش آمده که در خرید لمینیت‌ها به استاندارد‌هایی برخورد کرده باشید که از آنها اطلاعی ندارید و نمی‌دانید کاربرد این استاندارد‌ها چیست و یا اصلا لمینیت با چه ضخامت و استانداردی مناسب خانه شما است؟ آیا لمینیتی که در خانه استفاده می‌شود با همان ضخامت برای محل کار شما نیز مناسب است؟ ما امروز قصد داریم مطلبی را به شما ارائه دهیم و یکی از این استاندارد‌های پر‌کاربرد را در انتخاب لمینیت سازگار با محیطی که شما در نظر دارید  به شما معرفی کنیم.

معرفی کلمه AC

حرف AC کوچک شده کلمه (Abrasion Ariteria)  است که در واقع این کلمه استاندارد تولید‌کنندگان اروپایی کف‌پوش‌های لمینیت است. حال باید ببینیم که این استاندارد نشان‌دهنده چیست؟ و در محصول چه چیزی را برای ما مشخص میکند؟

در کل باید بگوییم که این کلمه استاندارد مقاومت و ظرفیت لمینیت‌ها را در برابر خط‌ و خش، سایش، چرخش‌های پایه‌های مبل یا میز و لک و آتش سیگار و ... را نشان میدهد. با در نظر گرفتن مواردی که بیان کردیم هنگام کسب استاندارد AC این موارد ذکر شده روی لمینیت‌ها تست می‌شود و اگر تنها در یکی از این موارد ضعیف عمل کند استاندارد AC آن کاهش پیدا میکند. پس شما عزیزان قبل از انتخاب حتما به این موارد توجه فرمائید و بعد از آن به سراغ انتخاب و خرید بروید تا خریدی که انجام میدهید خریدی امن و مطمئن باشد.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوئیم در بعضی مکان‌ها با توجه به کارایی آن از استانداردهای Ac استفاده میشود بدین صورت که هر ‌مکان از لحاظ رفت و آمد و تردد یکی از این ‌استانداردهای Ac را مورد استفاده قرار میدهند. در واقع این استاندارد امکان این‌ را برای شما فراهم ‌می‌آورد که لمینیتی که انتخاب میکنید سازگار با محیط مورد نظر شما با توجه به میزان تردد و رفت و آمد باشد.

 

 

حال ما در اینجا توضیح‌ مختصری درباره انواع AC خدمت شما ارائه خواهیم داد:

در ابتدا باید بگوئیم که استاندارد لمینیت ها به ۵ دسته تقسیم میشوند که عبارتند از:

  1. استاندارد AC1: این استاندارد فقط مناسب مکان‌های کم رفت و آمد است. این استاندارد بسیار ضعیف است و بهتر است از آن استفاده نکنید.
  2. استاندارد AC2: این استاندارد قابل استفاده در مکان‌هایی مسکونی با رفت‌و‌آمد و تردد متوسط، جایی مانند سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و مکان‌هایی از این قبیل است. البته این استاندارد هم به دلیل ضعفی که مانند گزینه قبلی در آن وجود دارد توصیه نمیشود و امکان وجود آن در بازار‌های ایران هم بسیار کم است.
  3. استاندارد AC3: لمینیت‌هایی که دارای این استاندارد هستند سازگار با مکان‌های پررفت و آمدتر در منزل شما هستند و جزء پر‌کاربرد‌ترین‌ها در این زمینه به حساب می‌آیند و در مکانی‌هایی مانند راه پله‌ها، راهرو ها، آشپزخانه و ... استفاده میشوند. نکته: همچنین لمینیت با استاندارد AC3 برای مکان‌های تجاری که رفت و آمد آن نسبت به بقیه کمتر است نیز استفاده میشود مانند دفاتر کار شما .
  4. استاندارد AC4: حال اگر در مکان مدنظر شما رفت و آمد و تردد نسبتا بالا است، لمینیت‌هایی با این استاندارد مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. همچنین این استاندارد از لمینیت مانند گزینه قبل برای مکا‌های تجاری کم رفت و آمد نیز  بسیار مناسب است. برای مثال برای مکان‌هایی چون کافه‌ها، بوتیک‌ها، مغازه‌ها و ... .
  5. استاندارد AC5: لمینیت با این استاندارد مناسب برای مکان‌های تجاری پر رفت و آمد است مکان‌هایی از جمله : هتل‌ها، سینماها، شرکت‌ها، مراکز همایش و سخنرانی، آمفی تئاتر‌ها، فروشگاه‌های بزرگ. البته این درجه به دلیل داشتن بافت و جنسی سخت و همچنین هزینه بالایی که دارد برای استفاده در‌ منازل توصیه نمیشود.

در نتیجه لمینیت با استاندارد Ac2 و AC3 بیشترین استفاد از آن در منازل مسکونی می‌باشد و استاندارد‌های AC4 بیشترین استفاده از آن در مراکز تجاری و اداری و در بعضی منازل پر تردد است.

استاندارد AC5 نیز در مراکز پر‌تردد مورد استفاده قرار میگیرد اما با توجه به این که استاندارد AC4  دارای مقاومت مناسبی است خیلی کم‌ اتفاق می افتد که از  استاندارد AC5 استفاده شود. اما پر‌کاربرترین استاندارد در این 5 مورد را میشود استاندارد AC3 در مکان‌های شلوغ و پر‌تردد خانگی دانست.

توجه فرمائید اگر هنگام امتحان کردن، لمینیت دچار نقص شد این محصول بدون استاندارد است و انتخاب و خرید لمینیت بدون استاندارد به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.

و همچنین نکته‌ای که گفتن آن خالی از لطف نیست این است که لمینیت با استاندارد AC3 بیشتر برای منازلی که  با کفش در آن رفت و آمد نمی‌کنند مناسب است و اگر در مکان مورد نظر شما  با کفش رفت و آمد میشود بهترین انتخاب لمینیت با استاندارد AC4 است.

نتیجه‌گیری

همانطور که در این مطلب خدمت شما عرض کردیم توجه به  استاندارد AC  بسیار مهم است و این استاندارد نشان‌دهنده این است که این محصول در برابر خش و ضربه و در کل از لحاظ مقاومت تا چه حد مقاوم است که البته مقاومتی که برای هر مکان در نظر گرفته شده متغیر است.  شما باید ببینید که مکانی که شما میخواهید در آن از لمینیت استفاده کنید به چه سطحی از این استاندارد‌ها احتیاج دارند.

حالا با خواندن این مطلب شما با علم بر اینکه AC ها کیفیت و مقاومت کف‌پوش‌ها را نشان میدهد. قبل از خرید به استاندارد AC لمینیت بر روی بسته‌بندی آن دقت حاصل فرمایید و باید با توجه به فضا و بخشی که قصد دارید از لمینیت استفاده کنید، AC توصیه شده متناسب آن فضا را باید خریداری کنید.

 

 

البته علاوه‌بر AC که بر روی بسته‌بندی پارکت لمینیت درج شده است، علائم‌اختصاری دیگری نیز وجود دارد که هر کدام ‌از آنها نیز نشان‌دهنده ویژگی یا آپشنی بر روی لمینیت‌ها هستند.

در ادامه باید بگوئیم اگر به فکر‌ تغییری جدید و منحصر به فرد در منزل یا محل‌کارتان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از لمینیت‌ها است و حال شما با واقف‌شدن کامل بر کیفیت و استاندارد لمینیت‌ها میتوانید خریدی مناسب را برای خانه یا محل کار خود ‌انجام دهید و تغییری زیبا ایجاد کنید. شما با انتخاب لمینیت‌ها علاوه بر کیفیت و مقاومت و طول عمر آن زیبایی را نیز به منزل و محیط کارتان هدیه خواهید داد. چشمان شما لایق این ‌هستند که بهترین‌ها در معرض دیدتان قرار بگیرند و‌ همچنین علاوه بر زیبایی کیفیتی عالی در اختیار شما قرار گیرد و شما با انتخاب لمینیت‌ها صاحب همه ویژگی‌های خوب خواهید شد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات