ایا به راحتی پاره نشدن جز مزایای کاغذ دیواری میباشد؟

ایا به راحتی پاره نشدن جز مزایای کاغذ دیواری میباشد؟

اگر برای انتخاب کاغذدیواری در میان انبوه تبلیغات سردرگم هستید و نمی‌دانید که به کدام یک از آن‌ها اطمینان کنید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. ما قصد داریم در این مطلب، به بررسی میزان مقاومت برخی از کاغذ دیواری ها بپردازیم و ببینیم که قابلیت عدم پاره شدن کاغذ دیواری تا چه اندازه صحت دارد؟

در ابتدا باید بگوئیم که کاغذ دیواری مرغوب و مستحکم به راحتی آسیب نمی‌بیند و خراش بر نمی‌دارد. پاره نشدن انواعی از کاغذددیواری‌ها از مزایای بسیار مهم آن‌ها بسمار میرود. بسیاری از افراد، به دنبال کاغذ دیواری‌های ضخیم هستند تا ترک و ناهمواری‌های دیوار منزل خود را به وسیله‌ی آن بپوشانند‌. در ادامه به معرفی برخی از این کاغذ دیواری های ضخیم می‌پردازیم.

کاغذ دیواری الیافی

همانطور که از اسم این کاغذ دیواری مشخص است، جنس آن تلفیقی از الیاف مصنوعی و طبیعی بوده و بافتی شبیه به پارچه دارد. طیف رنگ و تنوع نقش بسیار گسترده و همخوانی با محیط زیست، از دیگر ویژگی‌های مثبت در این کاغذ دیواری به شمار می‌رود. در رابطه با اینکه چرا این کاغذ دیواری را همخوان با محیط زیست می‌دانند باید گفت که، بافت سلولزی این کاغذ دیواری باعث عدم تولید گاز سمی می‌شود؛ همچنین این کاغذ دیواری حساسیت‌زا نبوده و آلرژی ندارد. بافت ضخیم این کاغذ دیواری، گزینه‌ی مناسبی برای پوشاندن ترک و ناهمواری دیوار‌های منزل شما بوده و ضخامت آن باعث می‌شود تا بر روی کاغذ دیواری به راحتی خراش و پارگی ایجاد نشود‌.

 

 

در ادامه به دو نکته ی دیگر در رابطه با این کاغذ دیواری می‌پردازیم:

قیمت نسبتا بالا و عدم مقاومت در برابر حرارت، از دیگر ویژگی های این کاغذ دیواری است‌. ضخامت بافت و مجموعه‌ی دیگر از ویژگی‌های گفته شده باعث شده تا این نوع از کاغذ دیواری، قیمت نسبتا بالاتری را به خود اختصاص دهد. همچنین بافت سلولزی به کار رفته  شده، باعث عدم مقاومت در برابر حریق و حرارت شده است.

مورد دیگر، آسترها هستند؛ این نوع از کاغذ دیواری، به رنگ سفید بوده و بدون طرح یا بسیار ساده است. عموما افراد این کاغذ دیواری را به عنوان کاغذ دیواری اصلی استفاده نمی‌کنند؛ بلکه آن را به عنوان پوششی که کاغذ دیواری اصلی بر روی آن نصب شود به کار می‌گیرند.

این عمل باعث می‌شود تا سطح زیرین کاغذ دیواری، هماهنگ و یکدست شود و کاغذ دیواری اصلی به خوبی نصب شود. ضخامت این نوع کاغذ دیواری از ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌رود که احتمال خراش و پارگی آن را تا حدی کاهش می‌دهد. ناگفته نماند که بعضی از افراد، گاها از این نوع کاغذ دیواری به عنوان کاغذدیواری اصلی نیز استفاده می‌کنند.

کاغذ دیواری‌های سه بعدی

این نوع از کاغذ دیواری‌ها در انواع مختلف، با رنگ بندی بسیار گسترده و طرح‌های زیبا در بازار عرضه می‌شوند. سطح فوقانی این نوع از کاغذ دیواری با پوشش پی وی سی، فایبر گلاس، وینیل و یا کاغذهای معمولی و چاپ شده پوشانده شده است. به عنوان مثال وینیل، پلیمری است که قابلیت شستشو را برای کاغذ دیواری فراهم می‌کند. وینیل به صورت ورقی بسیار نازک، سطح روی کاغذدیواری را می‌پوشاند و مانع رسیدن رطوبت به بافت اصلی کاغذ دیواری شما می‌شود. طرح‌های سه بعدی به کاغذ دیواری عمق و کنتراست می‌بخشند؛ این نقش‌ها جلوه‌ای ویژه به منزل شما می‌دهند و زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کنند.

 

 

طرح‌های هندسی کاغذدیواری

طرح‌های هندسی متفاوت و اشکال گوناگون متناسب با فضای شما، در قالب این کاغذ دیواری در بازار عرضه می‌شود. این کاغذدیواری از ضخامت بافت مناسبی برخوردار بوده و به راحتی خراشیده نمی‌شود.

با همه‌ی موارد گفته شده احتمال به وجود آمدن پارگی و خراش بر روی کاغذ دیواری وجود دارد؛ شاید به هنگام جا به جا کردن وسایل، شطینت های کودکانه به هنگام بازی و مواردی دیگر، کاغذ دیواری شما دچار پارگی و خراش بشود.‌

راه حل‌های مناسب برای رفع و یا بهبود آسیب‌دیدگی در کاغذ دیواری

حدالامکان سعی کنید تا وسایلی که لبه تیز و برّنده دارند را، از کاغذ دیواری فاصله دهید، تا امکان کشیده شدن و ایجاد خراش را به حداقل برسانید. در مواردی کاغذ دیواری شما پاره نشده و فقط از قسمت اصلی خود بلند شده است، در این صورت شما باید آن را بچسبانید. دقت کنید که هر نوع از کاغذ دیواری، چسب مخصوص به خود را دارد و استفاده از چسب‌های نامناسب، می‌تواند به بافت اصلی کاغذ دیواری شما آسیب وارد کند.

  • توجه داشته باشید که هنگام چسب زدن هواگیری به خوبی انجام شود تا در زیر کاغذ دیواری شما حباب‌های هوا ایجاد نشود.

گاهی اوقات یک تکه از کاغذ دیواری، به طور کامل کنده شده است. در این صورت با اندازه‌گیری دقیق و برش منظم به اندازه تکه آسیب دیده برش دهید و با دقت، مطابق آنچه در بالا گفته شد بچسبانید. همیشه  برای عملیات چسباندن، یک اسفنج نرم در کنار خود داشته باشید تا اگر چسب از اطراف کاغذ دیواری بیرون زد سریعا ان را پاک کنید.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر کاغذ دیواری شما طرح‌دار است، در هنگام برش زدن برای چسباندن تکه کنده شده، توجه کنید تا به فرم و طرح اصلی کاغذدیواری لطمه وارد نشود، یا به نوعی طرح  اصلی آسیب نبیند. لکه‌هایی که به شدت عمیق است و مدت زمان طولانی از ایجاد شدن آن می‌گذرد؛ به احتمال بسیار قوی به طور کامل پاک نشده و از بین نمی‌رود.

در مورد دیگر اگر کاغذ دیواری مدت زمان بسیار طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرد و یا در معرض غبار و گرد و خاک باشد، از رنگ اصلی خود فاصله گرفته و دچار رنگ ‌پریدگی می‌شود. در این صورت، احتمالا شما تصمیم می‌گیرید همه و یا بخش آسیب دیده در کاغذ دیواری را تعویض کنید؛ بنابراین بهتر است تا همان ابتدا، چند رول اضافه‌تر از کاغذ دیواری خریداری کنید، تا در صورت بروز مشکلات این‌چنینی به دردسر و زحمت کمتری بیفتید .

در هر صورت برای نصب کاغذ دیواری جدید، باید کاغذ دیواری قبلی را از دیوار جدا کنید. برای این کار، با آب داغ و مایع نرم از جهت پایین به بالا، روی کاغذ دیواری بکشید و بگذارید که خیس شود. وقتی که رطوبت به بافت اصلی نفوذ پیدا کند، جدا شدن راحت تر اتفاق می‌افتد.
در نهایت، قسمت هایی که کنده نشده و باقی مانده است را با کاردک جدا کنید؛ و پس از طی کردن این مراحل به نصب کاغذ دیواری جدید بپردازید.

 

 

به طور کلی مراقبت از کاغذ دیواری احتیاط شما را می‌طلبد؛ اما استفاده از کاغذ دیواری های ضخیم، احتمال خراش و پارگی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. کاغذ دیواری‌ها در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع می‌توانند به زیبایی هر چه بیشتر منزل شما کمک کنند؛ به عنوان مثال،  برای انتخاب طرح و رنگ، پیشنهاد ما به شما این است که اگر دکوراسیون و لوازمات منزل شما ساده است و مبلمان، پرده و یا فرش شما از طرح‌های خلوت و ساده تشکیل شده، برای جلوه بخشی بیشتر از کاغذ دیواری های شلوغ استفاده کنید.

در مقابل، اگر شما دکوراسیون شلوغ و با ترکیب رنگ وسیع دارید بهترین گزینه برای انتخاب، کاغذ دیواری ساده است. همچنین اگر محیط شما کوچک است و می‌خواهید که، تا حدی بزرگتر نشان داده شود، کاغذ دیواری ساده می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد. در پایان، برای اینکه همخوانی و هماهنگی اصولی و استانداردتری داشته ‌باشید، می‌توانید از مشاور و طراح دکوراسیون کمک بگیرید، تا به شما راهنمایی کند و نهایتا بهترین انتخاب صورت گیرد‌.

 

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات