انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل چه اصولی دارد؟

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل چه اصولی دارد؟

کف پوش برای هر خانه ای نیاز است اما نوع کف پوش را باید شما انتخاب کنید. کف پوش ها انواع متفاوتی دارند از جمله کف پوش لمینیت، کف پوش سرامیک، پارکت، موکت یا فرش که سته به چیدمان خانه و سلیقه خود و حتی بودجه ای که مد نظرتان است کف پوش مناسب را انتخاب می کنید. همانطور که اشاره شد فرش هم یکی از کف پوش ها به حساب می آید و انتخاب آن به عنوان کف پوش منزل خود اصولی دارد. با رعایت این اصول می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه راجع به مواردی مربوط به این موضوع بیان شده است.

جنس فرش

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید فرش به آن توجه کنید و در دکوراسیون نیز می تواند موثر باشد جنس فرش است. به طور کلی فرش ها ماشینی یا دستباف هستند که هرکدام در جنس های متفاوتی می باشند و شما باید با توجه به فضای مدنظر خود و اینکه آن فضا پرتردد هست یا خیر یا اینکه فرش شما چقدر به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد، تمام این موارد را در نظر بگیرید و سپس فرش مورد نظر خود را با توجه به جنس آن انتخاب کنید. علاوه بر این موارد شما باید به بودجه خود نیز توجه کنید.

 


 
فرش ها در انواع و طرح های متفاوتی تولید می شوند و شما می توانید با توجه به فضا و دکوراسیون منزل خود بهترین طرح را انتخاب کنید که هماهنگی کافی با محیط را داشته باشد. به عنوان مثال اگر فضای مدرن را مد نظر دارید، فرش های ساده می توانند بهترین انتخاب باشند یا برای فضایی کلاسیک فرش های شلوغ با رنگ های نشاط آور انتخاب خوبی هستند. شما حتی می توانید این دو فضا را با توجه به چیدمان فضا تلفیق کنید که بسیار زیبا خواهند شد. یکی دیگر از مواردی که توجه به آن به دکوراسیون منزل کمک می کند، توجه به کوچک یا بزرگ بودن فضا بوده و رنگی که با توجه به این مورد انتخاب می کنید زیرا بسیار تاثیر گذار است. معمولا برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن و برای فضاهای بزرگ از فرش هایی با رنگ گرم استفاده می شود.

تناسب ابعاد فرش با فضا

یکی دیگر از نکاتی که بسیار در دکوراسیون منزل تاثیر گذار است و زیبایی خاصی به فضا می دهد، انتخاب ابعاد فرش است که باید متناسب با فضا باشد. بعضی افراد هستند که فرش را سرتا سر خانه خود پهن می کنند و تمام کف پوش منزل را می پوشانند در این حالت تمام زیبایی فضا از بین می رود هرچقدر هم که فرش ها گران قیمت باشند یا رنگ های زیبایی داشته باشند.

نکاتی که باید در انتخاب فرش و ابعاد آن به آن ها توجه کنید شامل وسعت کف فضا، مبلمانی که روی فرش یا حتی در اطراف آن قرار می گیرند، هستند که در این حالت باید تعادل فرش و مبلمان را در نظر داشته باشید. قبل از انتخاب و خرید فرش می توانید ابعاد مورد نظر را از طریق کف زمین و همچنین در نظر گرفتن مدل مبلمان مشخص کنید که به صورت تقریبی دستتان باشد چه ابعادی را انتخاب کرده و راحتتر تصمیم بگیرید. نکته ای که می توان به آن توجه کرد این است که بهتر است بین دیوار و فرش فاصله ای گذاشته شود که مقدار آن را می توان حدود 45 تا 50 سانتی متر قرار داد؛ در نشیمن های کوچک هم 20 سانتی متر می تواند مناسب باشد. رعایت کردن این نکته بسیار می تواند به زیباتر شدن دکوراسیون کمک کند.

 

 

برای زیبایی بیشتر محیط و دکوراسیون منزل خود می توانید به وسیله فرش های مورد نظر خود محیط از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال شما به راحتی می توانید با انتخاب فرش های مناسب که با رنگ چیدمان منزل و مبلمان ها هماهنگ است فضای نشیمن، پذیرایی، ناهارخوری و... را از یکدیگر جدا کنید و زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل خود ببخشید. توجه داشته باشید که در فضاهای نسبتا کوچکتر باید حتما طرح و رنگ فرش ها یکسان تهیه شوند و در صورتی که فضا بزرگ بود این امکان وجود دارد که از دو طرح متفاوت استفاده کنید. در ادامه طریقه چیدمان مبلمان روی فرش در اتاق نشیمن به عنوان مثال آورده شده است. شما می توانید از این نکته برای دیگر قسمت های خانه خود مثل پذیرایی یا فضای ناهارخوری استفاده نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که به آن اشاره شد و می تواند در انتخاب ابعاد فرش موثر باشد، طریقه قرار گرفتن پایه مبلمان ها در اتاق نشیمن می باشد. طریقه قرار گرفتن پایه مبل ها می تواند سه مدل باشد:

  • حالت اول اینکه هر چهار پایه روی فرش قرار بگیرند.
  • حالت دوم دو پایه های جلوی مبل روی فرش باشد.
  • حالت سوم هیچ کدام از پایه های مبل روی فرش قرار نگیرند.

حالت اول برای فضاهای کوچک پیشنهاد نمی شود زیرا قرار دادن تمام پایه های مبل روی فرش باعث می شود که فضا شلوغ به چشم بیاید. همچنین فرشتان نیز باید بزرگ باشد که به راحتی بتوانید مبلمان خود را روی آن قرار دهید علاوه بر این سعی کنید برای این حالت، از فرش های نسبتا ساده استفاده کنید و فضای آزاد میان مبل ها را مد نظر داشته باشید.

در حالت دوم بسیار به ابعاد نشیمن شما بستگی دارد و اینکه مدل قرار گرفتن مبلمان به چه شکل باشد. این حالت می تواند فضای زیبایی را در دکوراسیون منزل شما به وجود آورد.

ویژگی ای که حالت سوم دارد این است که فرش شما به خوبی مشخص است و خود را نشان می دهد. این حالت بیشتر برای نشیمن های بزرگ کاربرد دارد. زمان دیگری که می توان از این حالت استفاده کرد زمانی است که فرش از فضای مورد نظر شما کوچک تر بوده و همچنین می خواهید فرش در مرکز قرار بگیرد؛ در این مواقع نیز از این حالت استفاده می شود.

 

 

اگر به وسیله فرش ها فضاها را از یکدیگر جدا کردید، سعی کنید رنگ هایی را برای فرش ها انتخاب کنید که از نظر هارمونی با هم هماهنگ باشند در این صورت نمای زیبایی را به دکوراسیون داخلی می بخشد. علاوه بر این موضوع رنگ کاغذ دیواری ها بسیار می تواند در انتخاب فرش مورد نظر شما موثر واقع گردد. رنگ و طرح کاغذ دیواری و فرش ها باید به گونه ای باشند که روی سایز اتاق تاثیر منفی نگذارند مثلا یک اتاق را کوچک تر نشان دهند. شما می توانید به وسیله انتخاب فرش مناسب، حتی فضا را بزرگتر نیز نشان دهید. پس به این نکته توجه کنید!

دقت در انتخاب رنگ ها

سعی کنید رنگ فرش مورد نظر شما با رنگ چیدمان و دکوراسیون اتاق ها هماهنگی داشته باشد. شما حتی می توانید اول چیدمان خود را انتخاب کنید یا رنگ مبل های خود را مشخص کنید و بعد فرش مناسب با آن ها را انتخاب نمایید. علاوه بر رنگ ها، مدل فرش نیز در دکوراسیون می تواند تفاوت ایجاد کند. همیشه نیازی نیست که از فرش های مستطیلی شکل استفاده نمایید بلکه فرش های دایره ای یا بیضی هم نمای زیبایی می توانند به فضای خانه شما دهند و تنوعی را در آن ایجاد کرده و از یکنواختی در بیاورد.

حتما تا به الان تجربه این مورد را داشته اید که هنگام پهن کردن فرش ممکن است که روی کف پوش تکان بخورد یا سر بخورد. این موضوع ناخوشایند است زیرا باعث می شود آن فضا نامرتب به نظر برسد و از زیبایی آن کم کند. اما راه حل چیست؟ نگرانی ندارد! جالب است بدانید موکت راه حل این مشکل بوده و می تواند از حرکت فرش شما جلوگیری کند. کافیست زیر فرش خود اول موکت بیاندازید و بعد فرش خود را روی آن پهن کنید. این کار علاوه بر اینکه از حرکت فرش جلوگیری می کند، باعث می شود احساس راحتی بیشتری هنگام راه رفتن یا نشستن روی آن داشته باشید زیرا سطح نرم تر خواهد شد.

 

 

نکته دیگری که در دکوراسیون منزل می تواند مهم و مفید باشد این است که سعی کنید بخش هایی که از خانه را که فکر می کنید رفت و آمد بیشتر است حتما از فرش استفاده کنید که افراد منزل یا مهمانان حس راحتی را در منزلتان تجربه کنند.

در این مقاله سعی شد که اصول انتخاب فرش برای داشتن دکوراسیونی شیک تر بررسی شود. شما می توانید به این نکات نیز توجه نمایید اما این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر این ها سلیقه شما نیز مهم می باشد که کدام کفپوش‌ها از جمله موکت، لمینیت و ... را مورد انتخاب قرار دهید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع گردد.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات