آیا لمینیت‌ها احتیاج به زیرسازی دارند؟

آیا لمینیت‌ها احتیاج به زیرسازی دارند؟

اگر می‌خواهید برای نصب لمینیت اقدام کنید این مقاله را تا پایان دنبال کنید. امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که زیر سازی لمینیت به چه معناست؟ تا چه اندازه حائز اهمیت است؟ به چه شکلی انجام می‌شود؟ دارای چه مراحل و نیازمند چه وسایلی است؟ پس مطالعه‌ی این نوشته را از دست ندهید تا به پاسخ بسیاری از پرسش های خود دسترسی پیدا کنید.

آیا تا به حال پیش آمده است که بر روی سطح لمینیتی قدم بردارید و احساس کنید که درست در جای خود قرار نگرفته و لق میزند و یا در مورد دیگر، تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام راه رفتن، لمینیت زیر پایتان صدا کند و قدم برداشتن مطمئن و آرام را از شما سلب کند؟ تمام این موارد همه نشانه‌ هایی از عدم زیر سازی صحیح و نصب نامناسب لمینیت است.

ما برای نصب لمینیت نیازمند یک سطح صاف و متوازن هستیم. لمینیت بر روی سطوح برآمده یا فرورفته به خوبی نصب نمی‌شود و نمی‌تواند به طور صحیح در جای خود قرار گیرد؛ بنابراین لق می‌زند و شما هنگام راه رفتن احساس می‌کنید زیر پایتان خالی است و از آن رضایت نخواهید داشت. نصب غیر اصولی، در نهایت ایمنی و سلامتي شما را به مخاطره می‌اندازد و ایجاد مشکل می‌کند. اگر زیرسازی لمینیت درست انجام شود، سطح زیر پای شما لق نمی‌زند و به هنگام راه رفتن سر و صدا تولید نمی‌شود. پس زیرسازی مرغوب، لازمه‌ی نصب صحیح و مطلوب است.

حالا می‌خواهیم به این سوال، جواب بدهیم که زیرسازی‌ لمینیت به چه شکلی انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد، قبل از نصب کفپوش لمینیتی باید زیر سازی را به خوبی انجام دهیم؛ این زیر سازی به وسیله‌ی نصب سرامیک، موزاییک، بتن و در بهترین حالت ملاتی از سیمان انجام می‌شود. به وسیله‌ی مواد گفته شده باید قسمت‌های ناهموار از بین برود و در نهایت یک سطح یک دست و هماهنگ ایجاد شود. بعد از استفاده از یکی از موارد بالا، در مرحله‌ی دوم باید به نصب فوم ها پردازیم.

 

 

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که  اساسا فوم چیست‌، از چه جنسی تشکیل شده و چه کارآیی دارد؟

بیشتر فوم‌ها از جنس پلی اتیلن و پلی پروپلین هستند و در نقش یک عایق حرارتی و صوتی قرار می‌گیرند. بعد از مرحله زیر سازی با نصب کردن فوم‌ های حرارت و سایلنت، در واقع عایقی حرارتی و صوتی را در زیر قطعات لمینیت ایجاد می‌کنیم. این فوم‌ها در واقع حد فاصل قطعات اصلی با مواد زیرسازی به حساب می‌آیند. نکته‌ای که در این‌ جا وجود دارد این است که: اگر برای زیر سازی خود از بتن استفاده کرده‌اید، حتماً یک لایه پلاستیک را بر روی آن قرار دهید تا مانع از نفوذ رطوبت و حمله حشرات به سطح اصلی لمینیت‌ها شود.

بین هر مرحله از زیر سازی چقدر فاصله زمانی ایجاد کنیم؟

  • سعی کنید فاصله زمانی مناسب را در هر مرحله از عمليات زیر سازی را در نظر بگیرید و بین هر مرحله فاصله بیندازید. مثلاً بگذارید که مواد زیر سازی کاملاً خشک شود و بعد از آن فوم‌ها را نصب کنید.
  • توصیه می‌شود که بلافاصله بعد از نصب قطعات‌ اصلی لمینیت، وسیله‌های خود را بر روی آن قرار ندهید و حدالامکان، یک شبانه روز صبر کنید تا در صورت بروز نصب مشکل در قطعات، بتوان به راحتی آنها را تعمیر و تغییر داد.

آیا برای نصب قطعه های لمینیت به چسب و یا گیره نیاز داریم؟

پاسخ به این سوال منفی است چرا که این قطعات دارای زبانه هستند و به صورت کلیکلی در یکدیگر قفل میشوند (حالت‌ چفت و بست دارند) بنابراین نیازی به چسب زدن نیست و این یک امتیاز مثبت برای کفپوش لمینیتی به حساب می‌آید. چرا که زمان نصب آن سریع بوده و به ابزار‌های مختلف نیاز ندارد؛ بنابراین بسیاری از افراد این نوع کفپوش را گزینه‌ی مناسبی برای محیط اطراف خود می‌دانند.

پس به طور کلی:

زیر سازی لمینیت مسئله‌ی بسیار حائز اهمیتی ست و اگر به آن توجه نشود، کفپوش نهایی با مشکلات عمده‌ای روبه رو خواهد شد.

تمام مرحله‌های زیر سازی حائز اهمیت فراوان است و اگر یک مرحله به خوبی انجام نگیرد نتیجه‌ی کلی نا‌مطلوب خواهد شد. بنابراین سعی کنید از اولین مرحله که متوازن و هم سطح کردن سطح مورد نظر است، دقت و حوصله‌ی کافی به خرج دهید تا نتیجه‌ی نهایی ایمن، استاندارد و زیبا شود. نکته‌ی مهم دیگری که در رابطه با نصب قطعات لمینیت وجود دارد؛ این است که باید از چفت و بست این قطعات اطمینان کافی حاصل شود. مطمئن شوید که قطعات به خوبی جا گیری شده، محکم است، لق نمی‌زند و با راه رفتن تغییر جهت نمی دهد؛ در این صورت شما می‌توانید با خیال راحت قدم بردارید و از ایمنی سطح لمینیت ها مطمئن باشید.

 

 

به طور خلاصه ترتیب مراحل زیرسازی لمینیت به این صورت است:

  1. زیرسازی از طریق ملات سیمان، سرامیک و یا موزاییک
  2. نصب فوم ‌های سایلنت و حرارتی
  3. و در نهایت نصب قطعات لمینیت.

دقت داشته باشید که در هر مرحله، زمان مناسب برای عدم داشتن رطوبت را ایجاد کنید تا این مسئله به بافت اصلی لمینیت شما آسیب وارد نکند. نصب ساده، آسان و سریع از جمله ویژگی‌های مثبت این نوع کف‌پوش است که همین مسئله باعث جذب افراد زیادی به استفاده از آن شده است.
برای خرید یک لمینیت مناسب و استاندارد، بهترین راه و آسان‌ترین مسیر، مراجعه به سایت پالاز آنلاین است. این سایت با علم به اینکه این کفپوش، طرفداران زیادی دارد، به طور مداوم به ارائه‌ی طرح‌ها و نقش‌های جدید آن می‌پردازد و سلیقه‌ی منحصر به فرد مشتریان را در راس کار خود قرار می‌دهد.

پالاز آنلاین، با عرضه ی نسلی جدید از کفپوش‌ها که دارای قابلیت‌های نوین هستند؛ رفاه حال شما عزیزان را مد نظر گرفته است. از جمله قابلیت‌های این کفپوش‌ها، می‌توان به آنتی باکتریال بودن، افزایش مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، تنوع بی‌نظیر در طرح و رنگ اشاره کرد. شما می‌توانید برای قسمت‌های مختلف منزل، ساختمان های اداری و... از این نوع کفپوش استفاده کنید و از زیبایی بصری آن  لذت ببرید. مجموعه‌ی معتبر پالاز، آماده پاسخ دهی به سوالات شماست و با ارائه‌ی به‌روز‌ترین‌ها یک انتخاب هوشمندانه را برایتان به ارمغان می‌اورد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات