چه نوع کاغذدیواری برای سقف‌های بلند مناسب است؟

چه نوع کاغذدیواری برای سقف‌های بلند مناسب است؟

با پیشرفت علم و ترکیب آن با هنر، شاهد کاغذ دیواری‌هایی با ویژگی‌های برجسته هستیم. آنها در هزاران طرح ‌و رنگ، عایق صدا و حرارت‌، مقاوم در برابر نور خورشید، ضدحریق ‌و ضدضربه و خراش و با قابلیت شستشو چهره‌ی مکان شما را رنگ‌‌‌ و رویی خاص می‌بخشند. کاغذ دیواری‌ها که امروزه نسبت به سایر دیوارپوش‌ها گوی سبقت را ربوده‌ و در اکثر محیط‌ها، چه اداری، چه تجاری، چه خانگی و چه نمایشگاهی خودنمایی می‌کنند، بهترین کارایی را دارند. وقتی دیوارپوش‌های مدرن مثل لمینیت، پارکت، چوب و ... را کنار گذاشته اید و به سراغ کاغذدیواری آمدید، شما را تحسین میکنیم که در کنار هزینه‌ی کمتر بدنبال جلوه‌ی بیشتر مکانتان هستید. کاغذ دیواری‌ها بعنوان عنصر جداکننده نیز هستند، بطوریکه وقتی قسمت پشت تلویزیون را یک طرح و قسمت هال یک طرح و قسمت غذاخوری را یک طرح خاص میزنید، درواقع آنها را ازهم مجزا ساخته‌اید. این دیوارپوش محبوب نه تنها برای سبک مدرن، بلکه برای بازسازی دیوارهای قدیمی نیز خوش می‌درخشد. کافیست سطح دیوار را با مواد مخصوص صاف ومسطح کنید و سپس اقدام به نصب نمایید.

نوع کاربرد‌، میزان رفت‌وامد، نورمحیط و چیدمان در کنار سایر عوامل موثر بر محیط درانتخاب کاغذ دیواری مناسب، نقش بازی می‌کنند. از مزایای کاغذ دیواری میتوان به سرعت بالای نصب و اجرای آن، صرفه جویی در هزینه، وقت وعمر طولانی آن در صورت استفاده صحیح اشاره کرد.

چیزی که بسیار خودنمایی می‌کند رنگ کاغذ دیواری است که باید با نوع محیط و وسایل موجود همخوانی داشته باشد و ضد ونقیض نباشد. اگر شما یک کاغذدیواری طرح دار را برای خانه‌ای کم متراژ انتخاب کنید، انچه اتفاق می‌افتد کوچکتر به نظر رسیدن خانه است! سعی کنید تمام جوانب را بسنجید‌ و فقط سلیقه‌ای عمل نکنید. آیا علاوه بر متراژ، عامل‌های دیگری چون نوع مکان، بلندی سقف، میزان تردد و الودگی محیط، سرد یا گرم بودن منطقه بر انتخابمان اثر میگذارد؟ پاسخ مثبت است!

 

 

دراین مقاله میخواهیم درباره این موضوع که چه نوع کاغذدیواری برای سقف‌های بلند مناسب است، توضیح دهیم. همانگونه که میدانیم ساختمان‌های مسکونی که اغلب ساخته می‌شوند‌، سقف چندان بلندی ندارند‌ ودستمان را برای گزینش کاغذ دیواری‌های متنوع باز میگذارد. بحث آنجایی شروع می‌شود که بخواهیم بدانیم برای تالار، سینما، نمایشگاه، محیط‌های تجاری که معمولا سقفی بلند دارند، چگونه انتخابی صحیح داشته باشیم.

انتخاب کاغذدیواری برای سقف‌های بلند

  • کاغذ دیواری راه‌راه برای دیوار

اگر مکان موردنظرتان دارای سقف بلندی است و هدف کوتاهتر و در واقع متعادل نشان دادن سقف باشد، کاغذدیواری راه‌راه عمودی باعث میشود که سقف مرتفع‌تر نشان داده شود و مناسب نیست. بهتر است دیوار را با کاغذ دیواری که دارای طرح راه‌راه افقی است، بپوشانید. در این حالت خطای دید ایجاد شده و سبب کوتاهتر نمایاندن سقف میشود. با توجه به هدررفت انرژی در مکان با سقف بلند بهتر است از کاغذ دیواری عایق حرارت استفاده کرد. انتخاب رنگ در چنین شرایطی بستگی به نوع محیط (گرم یا سرد) دارد که از رنگ‌های مخالف محیط برای تعادل فضا بهره برد.

استفاده از رنگ‌های تیره در کاغذ دیواری سبب منحرف شدن دیدگان از بلندی زیاد سقف میگردد، با این کار شما به هدفتان نزدیکتر می‌شوید. با این کار حس آرامش نیز بر محیط غالب می‌شود.

  • استفاده از طرح‌های شلوغ و بزرگ برای کاغذ دیواری

طرح‌های شلوغ و عجیب وغریب نیز یکی از مواردی است که نتیجه‌ی مطلوب یعنی کوتاهتر به نظر رسیدن سقف را ممکن کرده و فضایی جذاب را حاصل می‌آورد. میتوانید از شکل‌های هندسی یا شمایلی از طبیعت یا حتی طرح‌های نامتقارن یا هرچه که فکر میکنید با محیط همخوانی دارد، استفاده کنید و موجب ایجاد احساس صمیمیت در محیط شوید. البته ریز بودن نقش ونگار کاغذ نتیجه معکوس دارد، پس از الگوهای بزرگ استفاده کنید.

  • ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح‌دار

روش دیگری که می‌توانید امتحان کنید، ترکیب کردن تصاویر کاغذ دیواری ساده و طرح‌‌دار است، تازمانی که طرح‌ها و نقش‌ها باهم سازش داشته باشند، میتوانید از این الگو بهره‌مند شوید.

  • ایجاد شکاف یا حائل بین سقف و دیوار

شما نیز میتوانید با ایجاد شکاف یا فاصله بین سقف و دیوار، خطای دید ایجاد کنید. برای این منظورمیتوانید از ابزارهایی همچون چوب، پی‌وی‌سی، سنگ یا حتی ایجاد خط حائل بین سقف و دیوار کمک بگیرید.

  • شلوغ کردن دیوار با اشیا و تابلو متناسب با کاغذ

بعلاوه با تابلو‌ها، کتابخانه ‌و هرچیزی که موجب شلوغ شدن دیوارمی‌شود، شما به کوتاه شدن سقف جامه عمل می‌پوشانید.

  • کاغذ کردن سقف با رنگ‌های تیره

راهکار دیگر این است که سقف را کاغذ دیواری کنید. استفاده از کاغذ دیواری طرح چوب یا طرح‌های شلوغ حلال مشکلات است. حتما توجه کنید که کاغذ سقف از کاغذ دیواری‌ها تیره‌تر باشد. باتوجه به اینکه رنگ‌های روشن فضا را بازتر نمایش می‌دهند، از خرید کاغذ سقفی روشن پرهیز کنید.

 

 

  • استفاده از کاغذ یکسان برای سقف و دیوارها

میتوانید کاغذ سقف هم بشکل و طرح کاغذ دیواری‌ها تهیه کنید تا کوتاهتر دیوار را نشان دهد. البته هماهنگی رنگ و طرح کاغذ سقف و دیوار را فراموش نکنید تا منسجم به نظر بیاید. استفاده از طرح‌های خیلی شلوغ و بزرگ موجب دلزدگی در کوتاه مدت می‌شود، وقتی قرار است کاغذ سقف و دیوار دقیقا از یک نوع باشند.

3 روش چسباندن کاغذ دیواری

  1. در روش اول چسب پشت کاغذ دیواری وجود دارد که با کشیدن اسفنج نمناک آنرا فعال میکند.
  2. روش دوم حالت برچسبی است که یک لایه از پشت کاغد برداشته شده وآنرا براحتی به سطح مورد نظر می‌چسبانند.
  3. روش سوم مالیدن چسب روی دیوار و سپس چسباندن کاغذ دیواری است که پس از نصب باید زواید چسب را از روی درزها پاک نمایید.

قیمت کاغذ دیواری

یکی از عمده مسائلی که همیشه موجب سردرگمی مشتریان می‌شود، رول‌های کاغذ دیواری است. شما قیمت یک رول را باتوجه به عرض‌ آن میپردازید. تولیدکنندگان کاغذ دیواری، رول‌ها را در پک‌های 3 تایی تولید میکنند که رول‌ها از جهات طرح‌، رنگ‌، اشکال هندسی‌، گل ‌و نقش بسیار باهم شبیه هستند‌. این هماهنگی برای آن است که جلوه‌ی بیشتری به محیط ببخشید. شما باخرید یک رول نیازتان مرتفع نمی‌شود، چه بهتر که هنگام خرید، پک رول را تهیه نمایید. کاغذ دیواری‌ها در عرض حدود 50 سانتی متر و طول 10 متر موجودند و سطحی حدود 5 متر مربع را می‌پوشانند. البته کاغذ دیواری‌ها در حدود چند سانت، احتمالا در عرض باهم متفاوت اند. قیمتی که هرکاغذ دیواری دارد بستگی به ویژگی‌های خاصی است که دارد، پس نمی‌توان یک قیمت ثابت را به همه‌ی آنها تعمیم داد. جنس‌، بافت‌، کیفیت‌ هر کاغذ دیواری تضمین کننده دوام وماندگاری آن است که بتواند چند سالی فضای شما را زیبایی ببخشد، نوع مراقبت شما از کاغذتان نیز برمیزان بقای آن موثر است.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات