palaz پالاز

نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت

نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت

امروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند. 
زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.


 
چرا از موکت استفاده کنیم؟

در گذشته موکت یکی از رایج‌ترین کف‌پوش‌ها برای زیر فرش بود. بعد از کف‌پوش‌های سنگی، کف¬پوش¬های چوبی، سرامیکی و... جایگزین موکت شد. اما به دلیل اینکه موکت‌ها در طرح و رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد همچنان بسیار مورد استقبال عموم قرار دارد. علاوه بر این موکت دارای مزایای بسیاری نسبت دیگر کف‌پوش‌ها دارد.
شما می‌توانید موکت را با توجه به دکوراسیون انتخاب کنید و حتی با رنگ کابینت‌های منزل هماهنگ کنید. همچنین موکت عایق صوتی برای مکان‌هایی که سر و صدا زیاد است بسیار مناسب است. شما می‌توانید در فصل زمستان از موکت برای گرم‌تر شدن خانه استفاده کنید چون موکت یک عایق حرارتی محسوب می‌شود. 

ویژگی‌های یک موکت با کیفیت

مهمترین ویژگی‌های یک موکت خوب و باکیفیت عبارتند از:

•    مقاوم و بادوام بودن موکت: یک موکت خوب باید در برابر جابجایی، رفت و آمد، قرار گرفتن وسایل و مبل روی موکت مقاوم باشد حداقل آسیب پذیری و ساییدگی را داشته باشد.

•    مقاوم بودن در برابر لکه: دومین ویژگی یک موکت باکیفیت این است که در برابر لکه‌های غذایی، نوشیدنی و... مقاوم باشند.

•    به راحتی تمیز شود: موکت با به گونه‌ای باشد که به راحتی و با حداقل تلاش تمیز و پاک شود.

•    انتقال احساس آرامش و راحتی: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک موکت خوب این است که نرم و لطیف باشد و وقتی فرد روی آن راه می‌رود حس آرامش و راحتی به فرد انتقال دهد.

•    مناسب بودن با محیط از نظر جنس: موکتی که باکیفیت باشد به محیط آسیب نمی‌رساند و باید از نظر جنس و سایز با محیط سازگار باشد. 


 
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت

در هنگام خرید موکت باید چند نکته مهم برای تشخیص بهترین موکت را در نظر بگیرید.

1.    تشخیص بهترین موکت براساس تراکم

شما باید موکتی انتخاب کنید که از نظر تراکم و تعداد الیاف بیشتر باشد تا مقاوم‌تر و بادوام‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد. زمانی که تراکم یک موکت بالاتر باشد باعث می‌شود در برابر پارگی و فرسایش مقاوم‌تر باشد و با خیال راحت در مناطق پر تردد استفاده کرد. موکت هایی که تراکم بالایی دارند تا حدی در برابر آتش مقاوم هستند چون هوای کمتری بین پرزهای موکت نفوذ می‌کند.

2.    تشخیص بهترین موکت براساس لایه زیرین

همانطور که می‌دانید موکت از الیاف ریزی ساخته شده است یک لایه زیر این الیاف قرار گرفته است تا پرزها را نگه دارد. این لایه زیرین باید ضخامت مناسبی داشته باشد تا موکت بادوام باشد. 

3.    تشخیص بهترین موکت براساس جنس الیاف

پرز یا الیاف موکت نقش مهمی در کیفیت موکت دارد. الیاف موکت ممکن است از جنس پلی‌استر، پشمی و نایلونی باشد. هر کدام ازاین جنس الیاف ها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال در امکان عمومی و اداری بهتر است از موکتی با الیاف پلی استر یا نایلونی استفاده شود. به این دلیل که هم مقاوم‌ترند هم دیرتر کثیف می‌شوند و ضد رطوبت هستند.

4.    تشخیص بهترین موکت براساس برند

موکت‌ها هم برند داخلی دارند هم برند خارجی. اما باید بدانید ممکن است موکتی با کیفیت باید اما برند نباشد بنابراین همه چیز به برند بستگی ندارد.


 
سخن پایانی

امروزه استفاده از موکت در اتاق خواب، راهروها،اتاق نشینمن و... بسیار رواج پیدا کرده‌است. در هنگام خرید موکت علاوه بر اینکه به طرح و رنگ آن باید توجه داشته باشید، باید به کیفیت موکت هم دقت کنید. موکت‌ها باید مقاومت بالایی در برابر شستشو، لکه شدن و... داشته باشند. برای اینکه موکتی مناسب با دکوراسیون منزل و باکیفیت داشته باشید می‌توانید از طریق سایت و با راهنمایی‌های لازم که در اختیارتان قرار می‌دهیم بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.


 

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات