نحوه هماهنگی کاغذدیواری با دیگر وسایل منزل به چه صورت باید باشد؟

نحوه هماهنگی کاغذدیواری با دیگر وسایل منزل به چه صورت باید باشد؟

همه ما به فکر یک تغییر دکوراسیون هستیم و میخواهیم شیک‌ترین را انتخاب کنیم، اما قبل از تغییر دکوراسیون  باید به بسیاری از نکات توجه کرد مثل  انتخاب صحیح کاغذدیواری و هماهنگ کردن آن با محیط و دیگر وسایل منزل. هر مکان متناسب به خودش نیاز به یک جنس و رنگ از کاغذ دیواری دارد. در دکوراسیون داخلی سه عنصر اصلی پرده، کاغذ دیواری و مبلمان هستند. اگر بین این سه عنصر ناهماهنگی ایجاد شود در زیبایی منزل موثر است و شکل زیبایی را به منزل ما نمیدهد. قبل از هماهنگ کردن کاغذدیواری با وسایل باید سبک خودمان را انتخاب  کنیم و بعد از آن انتخاب صحیح رنگ و طرح مناسب با مبلمان و پرده‌ها است. علاوه بر این باید به اندازه و وسعت  فضا توجه کرد.

انتخاب درست رنگ و طرح کاغذ دیواری بعد از لوکس بودن و شیک بودن، حس آرامش را به عزیزانتان القا میکند. در انتخاب کاغذ دیواری با وسایل باید به نکته نورپردازی هم توجه کرد زیرا در صورت نبود نور کافی و تاریک بودن فضا بهتر است از ست کردن پرده‌های روشن با طرح‌های کاغذ دیواری سفید و کرم استفاده کرد زیرا علاوه بر روشن‌تر کردن خانه، فضا را بزرگ‌تر از قبل نشان می‌دهد. هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به روکش پارچه‌ای رو مبلی نیز توجه کرد، تا کاغذ دیواری با روکش هماهنگ باشد.

اول از همه باید متناسب با مکان یک کاغذ دیواری درست انتخاب کرد، بعد از آن به سراغ انتخاب مبلمان میرویم و باید دید چه رنگی برای مبلمان شما مناسب است. بهتر است که کاغذ دیواری و مبلمان، هردو در یک زمینه رنگی باشند. در انتخاب رنگ دقت داشته باشید و از رنگ‌های آزاردهنده دوری کنید‌. توجه داشته باشید که ست بودن هم به معنی یک رنگ بودن وسایل نیست و حتی میتوان دو رنگ مخالف را که کنار یک یکدیگر زیبا هستند و به انسان آرامش میدهند را کنار هم استفاده کرد.

 

 

با انتخاب صحیح کاغذدیواری میتوانید فضایی تازه و روحی جدید به خانه خود ببخشید. در انتخاب طرح و رنگ و الگوهای کاغذ دیواری و هماهنگ کردنشان با عناصر تزئینی و مبلمان نیز  باید توجه بسیار کرد ؛ زیرا ست نبودن وسایل با هم باعث ناهماهنگی در منزل  میشود. هماهنگ کردن وسایل اتاق خواب نیز با کاغذ دیواری بسیار  مهم است.

در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب را جدا از دیوارها، باید کاغذ دیواری زد و آن را با تمامی وسایل مربوط به تخت هماهنگ کرد. انتخاب رنگ ست روتختی با کاغذ دیواری پشت تخت خواب بسیار مهم است و به اتاق یکپارچگی و هماهنگی را میدهد. شما میتوانید با انتخاب درست کاغذ دیواری از دو نمونه و یا دو رنگ استفاده کنید و فضایی لوکس را به اتاق خواب ببخشید.

در تفاوت بین رنگ‌ها دقت کنید تا منزل خود را آشفته و بی‌نظم نشان ندهید. شما نیز حتی می‌توانید از طرح‌های آجری، سنگی و یا چوبی در کنار کاغذ دیواری استفاده کنید و حتی بصورت ترکیبی با دیگر طرح‌ها بهره ببرید. شما می توانید از قانون رنگ‌ها برای ایجاد تعادل و جلوگیری از بی نظمی استفاده کنید. برای هر نمونه از مبلمان نشیمن و پذیرایی باید متناسب با نوع خودش کاغذ دیواری انتخاب کرد. مثلا برای مبلمان‌های کلاسیک و دکور‌های سنتی می‌توانید از طرح‌های اسلیمی که نماد طرح‌های کلاسیک است، استفاده کنید.

 

 

این نکته را در نظر داشته باشیم که در خانه‌های خیلی بزرگ نباید زیاد از رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ استفاده کرد؛ زیرا علاوه بر شلوغ نشان دادن خانه، حس نا‌آرامی به شما القا میکند. اگر وسایل خانه شما مدرن است و از کلاسیک بودن به دور است باید از طرح‌ها و رنگ‌های مدرن مثل پرده‌ها و کاغذ دیواری‌های ساده با تم رنگی شاد، استفاده کنید. کاغذ دیواری با رنگ سفید با رگه‌های رنگی یکی از مدل‌های مدرن است و نیز میتوانید از این طرح‌ها برای مبلمان و روکش آن‌ها نیز استفاده کنید و منزلی مدرن را تهیه کنید.

در استفاده از کاغذ دیواری برای نشیمن نیز باید دقت زیادی کرد. فضای نشیمن یک فضای مهم است که شما بیشتر  اوقاتتان را در آن سپری میکنید. پس بهتر است از رنگ و طرح روشن برای نشیمن استفاده کنید.  استفاده از رنگ روشن مثل سفید و یا طیف‌های رنگی خنثی، منزل شما را نورانی‌تر نشان  داده و راحتتر ست میشود. برای نشیمن بهتر است که یک دیوار فقط برای کاغذ دیواری استفاده شود و برای باقی دیوارها میتوانید از رنگ‌های متناسب و هماهنگ با مبلمان خود استفاده کنید.

برای اتاق نوزادان بهتر است که متناسب با سن نوزاد از رنگ و طرح‌های کاغذ دیواری استفاده کنید. مثلا اگر تخت کودک سفید باشد بهتر  است از طیف‌های رنگی ساده مثل آبی آسمانی برای ست کردن با وسایل کودک استفاده کنید که علاوه بر آن این رنگ به کودک شما احساس آرامش میدهد.

پس بهتر  است از رنگ‌های تیره و شلوغ برای ست کردن وسایل با کاغذ دیواری برای اتاق کودکان خودداری کنید. برای مکانی مثل آشپزخانه اگر که کابینت‌ها با طرحهای کلاسیک بود بهتر از کاغذ دیواری‌های اسلیمی استفاده  کنید و اما اگر کابینت‌های آشپزخانه شما طرحی ساده و مدرن دارد بهتر است از ساده‌ترین طرح‌ها استفاده کنید و فضای مدرن آن را  بهم نریزید. برای مکان‌هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی بهتر است که از رنگ‌های روشن و ساده استفاده  کنید و طرح‌های  شلوغ و تیره را کنار بگذارید.

 

 

درفضای خانه انتخاب کاغذ دیواری بسیار مهم هست. در فضای کوچک استفاده از رنگ‌های تیره علاوه بر اینکه زیبا نیست؛  باعث کوچک‌تر نشان دادن منزلتان میشود در نتیجه استفاده از رنگ‌های روشن مانند کرمی یا طلایی به روشن‌تر یا بزرگتر نشان دادن مکان موردنظرتان، کمک خواهد کرد. همچنین باید به نورپردازی فضای خانه توجه کنید تا فضا بزرگ‌تر از قبل نشان داده شود. هر طرح و رنگی را نمیتوانید با وسایل منزل خود ست کنید با رعایت نکردن تکنیک‌های تغییر دکوراسیون فضا را  آشفته‌تر از قبل نشان می‌دهید.

پس با انتخاب درست میتوانید یک فضای شیک و منظم را برای خود بسازید و این نکته را که هماهنگ کردن دیوارها با استفاده از کاغذ دیواری با وسایل منزل بسیار مهم است را  فراموش نکنید .امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات