موکت با رنگ های خنثی برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

موکت با رنگ‌های خنثی برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

همان گونه که بر همگان واضح و مبرهن است، رنگ‌ها تاثیر مستقیم بر روحیات وخلقیات افراد دارند. همانطور که رنگ آبی سرشار از آرامش است، رنگ قرمز هم حس هیجان و عشق را در آدمی به غَلَیان می‌اندازد. رنگ زرد برانگیزاننده‌ی اشتها و رنگ نارنجی ضد افسردگی و رنگ بنفش حس خلاقیت و قدرت را به همراه دارند. ما نمیتوانیم نقش اساسی رنگ در چیدمان محیط مانند کفپوش‌ها از جمله موکت یا دیگر عناصر را بی‌اهمیت بپنداریم. نادیده گرفتن این مهم پیامدهای ناخوشایندی را می‌آورد و هرچه خود را به این در و آن در بزنید تا رنگ را دستمایه‌ی تغییر نکنید، تاثیری نخواهد داشت.

معمولا انتخاب رنگ سخت‌ترین تصمیم‌گیری برای افراد است. تجسم کردن رنگ در محیطی بزرگ با تفکر آن در یک محیط کوچک متفاوت است.  رنگ میتواند تأثیر چشمگیری داشته باشد و حتی گاهی اوقات اگرچه یک تغییر مورد نظر است، اما میتواند کمی فراتر از آنچه که هست، باشد.

اتاق نشیمن اغلب به عنوان مرکز اجتماعی یک خانه عمل میکند و اعضای خانواده را برای گفتگو، بازی یا استراحت گرد هم می‌آورد. با این وجود، به دلیل همه این بازی‌ها و آرامش، انتخاب کفپوش ممکن است حتی مهمتر از در آشپزخانه باشد. به هر حال بچه‌ها در هنگام یادگیری، غذا خوردن، تماشای تلویزیون، کار با تبلت، حتی دراز کشیدن یک فضای راحت را ترجیح می‌دهند. بنابراین بسیار مهم است که کف اتاق نشیمن نرم، راحت و دنج باشد. فراتر از این، دوام، سهولت تمیز کردن، ساخت و ساز و حتی رنگ میتواند تأثیر زیادی در انتخاب بهترین کفپوش  بگذارد.

 

 

در اینجا شش عاملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب موکت برای اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید.

  • دوام و ماندگاری
  •  فیبر الیاف
  • سهولت تمیز کاری
  • نوع بافت موکت
  • نرمی الیاف
  • رنگ موکت

انتخاب رنگ یک تصمیم ذهنی است. رنگ فرشی که انتخاب میکنید نه تنها به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد، بلکه به نکاتی مثل

  • در کدام قسمت از اتاق یا منزل میخواهد قرار بگیرد.
  • میزان تابش نور طبیعی در اتاق
  • حتی توجه به رنگ حیوانات خانگی (موکت با رنگی که موی حیوان خانگی را نشان نمیدهد میتواند یک مزیت واقعی باشد).

موکت با رنگ‌های خنثی بر محیط چه تاثیری دارد؟

انتخاب رنگ پررنگ میتواند سرگرم کننده باشد اما اغلب منسوخ و از مدافتاده میشود. موکت‌هایی با رنگ خنثی، از جمله بژ و خاکستری از مد نمی‌افتند. رنگ‌های گرم مانند قرمز، فضایی دنج ایجاد میکنند و لکه‎ها را پنهان میکنند.

رنگ‌های خنثی که شامل سفید، سیاه، بژ، خاکستری، نقره‌ای وشیری هستند، میتوانند با تضادی که با سایر رنگ‌ها ایجاد میکنند، فضا را بزرگتر نمایش دهند. رنگ سفید مظهر سادگی، مشکی مظهر راز آلود بودن، ترس یا ناشناختگی، رنگ خاکستری القا کننده‌ی حس آرامش و کسالت است. بژ، شیری و خاکستری مایل به قهوه‌ای جلوه بی روح‌ و بی‌احساس بودن را تزریق می‌کنند. اگر رنگ‌های مات وخنثی به‌درستی در دیزاین بکار برده شوند، در کنار رنگ‌های مختلف یک فضای عالی خلق می‌شود.

 

 

رنگ مشکی بدلیل کاهندگی محرک‌ها سبب کاهش تحرک‌ و فعالیت می‌شود. رنگ خاکستری گوشه‌گیری، بی‌میلی و بی‌تفاوتی را سبب می‌شود و به‌اصطلاح چشم مجبور نیست فشار زیاد رنگ سیاه و سفید را تحمل کند چرا که از هر دو رنگ به میزان دلخواه استفاده شده است. رنگ سفید افزاینده تحرک سلول‌های بدن و موجب پیشرفت کار و حرفه است. رنگهای خنثی غالباً با یکدیگر مطابقت دارند و وقتی با رنگهای موجود ترکیب شوند برتری ندارند و رنگ محیط به رنگی غیر از خنثی درمی‌آید.

رنگ‌های خنثی بسیارمورد پذیرش سبک مینیمال است، زیرا طراحان مینیمالیستی خیلی اهل ریسک واصول خلاقانه نیستند، پس محتاطانه عمل میکنند و از رنگ‌های خیلی جیغ و براق استفاده نمی‌کنند. رنگ‌های خنثی را بسادگی می‌توان با رنگ‌های هم تناژ یا متضاد در بستری همسان بکار برد.

هنگام انتخاب رنگ، در نظر بگیرید که میخواهید اتاق شما چه حسی داشته باشد و چه حال و هوایی ایجاد میکند. رنگ‌های آبی، سبز، بنفش و صورتی رنگ‌های سرد و رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی در گروه رنگ‌های گرم هستند. بسته به محل زندگیتان که آیا سردسیر است یا گرمسیر، شما باید بطور معکوس (برای محیط‌های گرم از رنگ‌های سرد ومحیط‌های سرد از رنگ‌های گرم استفاده شود) رنگ‌ها را در انتخاب موکت وسایر المان‌ها بکار ببندید.
   
شما هرگز از رنگ‌های خنثی خسته نمی‌شوید و این رنگ‌ها هرگز از مد نمی‌افتند. شما با داشتن یکی از المان‌های محیط به رنگ خنثی، می‌توانید سایر وسایل را بُلد و برجسته سازید. پس دقت کنید کدام وسیله را میخواهید بیشتر از سایرین به چشم بیاورید و از ترکیب رنگ‌ها براحتی در اثربخشی این موضوع کمک بگیرید. رنگ‌های خنثی ایده‌آل برای هر سبک وهر سلیقه‌ای هستند. شما میتوانید سلیقه‌ی خود را در محیط به جریان بیندازید و به‌سادگی هرچه تمامتر یک فضای مینیمالیستی شاهکار داشته باشید. پس همیشه توجه داشته باشید وقتی کفپوش‌تان به رنگ‌های جیغ باشد، دیگر کسی به سایر عناصر موجود در محیط توجهی نخواهد کرد.

 

 

ترکیب رنگ‌ها

  1. بهتر است رنگ‌های زرد، طلایی، قرمز، آبی تیره، سیاه و سفید در ترکیب با خاکستری استفاده شوند.
  2. رنگ‌های سفید، کرمی، خاکستری، صورتی، لاجوردی و زمردی در ترکیب با رنگ مشکی فوق العاده اند و ترکیبشان با رنگ‌های آجری و مبلمان چوبی مناسب می‌شوند.
  3. اگر در بقیه دکوراسیون خود از رنگ مشکی استفاده میکنید، بافت‌های زیادی وجود دارداز جمله برای دکوراسیون مینیمالیستی و مکان‌هایی با نور طبیعی زیاد جالب شده و فضای اتاق خسته کننده به نظر نمیرسد. همچنین گیاهان و سبزه‌ها را برای جلوه‌ی محیط بگذارید.
  4. رنگ‌های خاکستری، جوزهندی و کرم‌ها با بژ تناسب دارند. رنگ بژ را با مبلمان‌های مینیمالیستی و فرش‌های طرح‌دار بکار ببرید.
  5. رنگ‌های سبزآبی، موکا، بژ و کرم‌رنگ را با رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. این رنگ با مبلمان تیره با خطوط واضح و با یک رنگ مورد علاقه‌تان استفاده کنید.
  6. رنگ‌های آبی، خاکستری، زرد، بنفش، کهربایی و پاستیلی گزینه‌های مناسبی برای ترکیب با سفید هستند. رنگ سفید هم با چوب بلوند و هم با چوب تیره ‌و روغنی وفرش‌های لوکس با یک کاغذ دیواری ویژه در دکور، زیبایی را به چشمان هدیه می‌کنند.

هنگام خرید موکت، اطمینان حاصل کنید که بهترین معامله را انجام میدهید. کیفیت نصب را تأیید کنید، زیرا درز ضعیف، کشش نامناسب و یک بالشتک بسیار نازک ظاهر موکت جدید را خراب می کند. سایت پالاز آنلاین انواع کفپوش‌های موکت را با تنوع رنگ‌های بسیار، در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات