مزایای استفاده از کاغذ دیواری نسبت به رنگ

مزایای استفاده از کاغذ دیواری نسبت به رنگ

از گذشته تا اکنون از دیوار‌پوش‌های مختلفی جهت پوشش سطوح دکوراسیون داخلی استفاده شده است که یکی از این آن‌ها که از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است، استفاده از رنگ می‌باشد. علاوه بر رنگ کاغذدیواری نیز در سالیان اخیر مورد توجه قرار گرفته که دارای پوشش مدرن‌تری نسبت به بقیه موارد می‌باشد. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا مزایا و معایب هر کدام را به شما شرح دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فضای دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید.

کاغذ‌دیواری بهتر است یا رنگ ؟

هر کدام از این دو نوع دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند و ویژگی‌های خود را دارند. امروزه استفاده از رنگ به دلیل گرفتار شدن فرد برای حداقل چند روز جهت رنگ‌آمیزی، تحمل بوی نامطبوع آن و لزوم استفاده از طراحی ساده‌تر نسبت به کاغذ دیواری بسیار کمتر از گذشته شده است.
از طرف دیگر با معرفی شدن گسترده کاغذ‌دیواری که از دردسر کمتری برخوردار است و همچنین دارای طراحی زیبا‌تری می‌باشد محبوبیت استفاده از رنگ برای پوشش سطوح را به کمترین حد خود رسانده است. در زیر به بررسی هر چه بیشتر ویژگی‌های این دو نوع پوشش دیواری میپردازیم.

تنوع در طراحی در کاغذ‌دیواری و رنگ

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه در استفاده از دیوار پوش‌ها اهمیت فراوانی دارد طراحی زیبا و متنوع آن می‌باشد تا بتواند جلوه هر چه بهتری را به فضای دکوراسیون داخلی منزل ما ببخشد. بخض طراحی یکی از مواردی است که برتری استفاده از کاغذ‌دیواری نسبت به رنگ را به ما نشان می‌دهد، زیرا طراحی کاغذ‌دیواری آنقدر متنوع و مختلف می‌باشد که جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته است. در استفاده از کاغذ‌دیواری به دلیل وجود طرح ها و نقش‌های بسیار زیاد و متنوع امکان انتخاب بر اساس هر سلیقه‌ای وجود دارد.

اما بر خلاف کاغذ دیواری در استفاده از رنگ برای پوشش فضای دکوراسیون داخلی شما گزینه‌های زیادی را روی میز خود ندارید زیرا رنگ دارای تنوع بسیار زیادی همچون کاغذ‌دیواری نیست و شما می‌بایست طراحی‌های ساده‌ای را انتخاب کنید که ممکن است نتوانید بهترین جلوه را به منزل مسکونی یا محل کار خود ببخشید.

 

 

همچنین شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود از کاغذ‌دیواری استفاده کنید و یک هماهنگی را میان دکوراسیون داخلی و پوشش دیوار‌ها بوجود آورید اما این امکان در استفاده از رنگ به عنوان پوشش دیوار‌ها میسر نمی‌باشد زیرا امکان استفاده از طراحی‌های خلاقانه در رنگ وجود ندارد و شما نهایتا میتوانید از ترکیب چند رنگ برای پوشش دیوار‌های استفاده کنید که زیاد بصرفه به نظر نمیرسد.

عمر و ماندگاری کاغذ‌دیواری و رنگ

یکی دیگر از نکاتی که دارای اهمیت بالایی برای انتخاب دیوار‌پوش مناسب می‌باشد داشتن عمر طولانی و ماندگاری با کیفیت بیشتر دیوار‌پوش است. از دیگر نکاتی که کاغذ‌دیواری را یه یک گزینه بسیار عالی برای استفاده در فضاهای دکوراسیون داخلی بویژه دکوراسیون داخلی منازل تبدیل کرده است عمر طولانی و ماندگاری بسیار عالی کاغذ‌دیواری می‌باشد. حتما خود شما نیز بارها مشاهده نموده اید که رنگ‌ استفاده شده برای پوشش دیوار‌ها در منازل یا محیط کار شما به مرور زمان به علت گرد و غبار و یا تابش آفتاب پس از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و دچار تغییر شکل می‌شوند و یا به اصطلاح ورقه ورقه می‌شوند. این اتفاق ظاهر ناخوشایندی را به دکوراسیون داخلی خانه شما می‌بخشد و شما را مجبور به تعویض یا ترمیم رنگ دیوار منزل خود می‌نماید.

اما در استفاده از کاغذ دیواری دیگر این مشکلات وجود نداشته و شما می‌توانید برای مدت طولانی‌تری نسبت به رنگ از آن‌ها استفاده کنید و تا حد زیادی خیالتان از بابت تعویض و ترمیم دیوار‌پوش‌های منزلتان راحت می‌باشد.

هزینه استفاده از کاغذ‌دیواری یا رنگ

هم رنگ و هم کاغذ‌دیواری دارای انواع مختلفی با کیفیت‌ها و انواع متفاوتی می‌باشند که شما برای استفاده از هر کدام باید هزینه متفاوتی را در نظر بگیرید اما به طور کلی هزینه استفاده از رنگ برای پوشش دیوار‌های دکوراسیون داخلی کمتر از استفاده از کاغذ‌دیواری می‌باشد. البته باید این را نیز در نظر گرفت که با توجه به ماندگاری و طول عمر بیشتر کاغذ‌دیواری که در مقابل رنگ نیاز به ترمیم و یا تجدید ندارد باعث می‌شود تا با گذشت زمان کافی این هزینه بیشتر جبران شده و حتی در مواردی به صرفه‌تر از رنگ شود.

قابلیت شستشو در کاغذ‌دیواری

یکی دیگر از مواردی که کاغذ‌دیواری را به انتخاب بهتری برای استفاده در دکوراسیون داخلی منازل تبدیل کرده است، قابلیت شستشو کاغذ‌دیواری می‌باشد. کاغذ‌دیواری این امکان را دارد که با ساده‌ترین روش قادر به تمیر کردن آن باشید. این ویژگی این مزیت را دارد که در صورت کثیف شدن کاغذ‌دیواری توسط گرد و غبار و یا لکه شدن آن را به راحت ترین شکل ممکن به ظاهر روز اول در بیاورید که در مقایسه با زحمتی که برای تمیز کردن و برگرداندن ظاهر اولیه رنگ نیاز است بسیار مناسب به نظر میرسد.

 

 

تغییر رنگ به مرور زمان در کاغذ‌دیواری و رنگ

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کاغذ‌دیواری نسبت به استفاده از رنگ برای دکوراسیون داخلی منازل یا محل کار، ثبات رنگ و عدم تغییر آن طی زمان است. حتی بهترین انواع رنگ نیز پس از گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند که باعث می‌شود جلوه و زیبایی روز اول خود را نداشته ‌باشند و رو به زرد و کدر شدن می‌روند.

مشکل ذکر شده به هیچ وجه در استفاده از کاغذ‌دیواری وجود ندارد. اگر کاغذ دیواری انتخاب شده توسط شما دارای کیفیت مناسب باشد و از انواع مرغوب کاغذ‌دیواری باشد، تا سال‌های طولانی کیفیت و رنگ خود را حفظ میکند. کاغذ دیواری با کیفیت بالا به راحتی رنگ و ظاهر زیبای اولیه خود را از دست نمیدهد و مدت طولانی‌تری فضای داخلی منزل یا محل مار شما را زیبا نگه می‌دارد. عدم تغییر رنگ یکی از دلایل مهمی است که میتواند انتخاب کاغذ‌دیواری برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل شما را در اولویت قرار دهد.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با مزایا و معایب به کار بردن کاغذ‌دیواری و یا رنگ را برای شما بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با دکوراسیون داخلی محل مورد نظر خود داشته باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات