آیا قابليت شستشوی كامل کاغذدیواری‌ها صحت دارد؟

آیا قابليت شستشوی كامل کاغذدیواری‌ها صحت دارد؟

امروز می‌خواهیم یک سوال پر تکرار را بررسی کنیم؛ تا به حال برای بسیاری از شما عزیزان این پرسش مطرح شده که، تا چه اندازه به قابلیت شست و شوی یک کاغذدیواری می‌توان اعتماد کرد؟ آیا این قابلیت صحت دارد یا صرفا یک تبلیغ است؟

قابلیت شستشوی کاغذدیواری

در پاسخ به این سوالات باید گفت که: در حال حاضر سطح کاغذ دیواری‌هایی که با وینیل پوشانده می‌شوند، دارای قابلیت شستشو هستند. وینیل، یک پلیمر بی‌رنگ و بسیار ظریف است که در قالب یک لایه‌ی نازک بر روی کاغذ دیواری نصب می‌شود.

این پلیمر، به میزان کم، متوسط و زیاد بر روی سطح کاغذ دیواری قرار می‌گیرد تا از کاغذ دیواری شما در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت ‌کند. پوشش وینیل، امکان شستشو و لکه بری با آب را برای شما فراهم می‌کند. کاغذ دیواری شما، با داشتن این ویژگی به میزان قابل توجهی در برابر لکه پذیری مقاوم شده و از طرف دیگر این قابلیت، خیال شما را برای لکه بری آسوده می‌کند.

ذهنیت شما در رابطه با قابلیت شستشو چیست؟

ما با توضیح دقیق این قابلیت، سعی داریم تا ذهنیت شما را به حقیقت این موضوع نزدیک‌تر کنیم. قابلیت شستشو به این معنی نیست که شما به طور روزانه و با تماس مستقیم آب، به شستن کاغذ دیواری اقدام نمایید. اینکه شما مداوم و با مقدار بسیار زیادی از آب، به شستن کاغذ دیواری بپردازید یک تصور غلط است. در اینجا سوال دیگری پیش می‌آید:

قابلیت شستشو به چه معناست؟ برای شستن کاغذ دیواری باید چه مراحلی را سپری کنیم؟

بسته به نوع لکه‌ی ایجاد شده روش‌ها و لوازم خاصی برای رفع آن وجود دارد. اکنون به ترتیب مراحل شستشوی استاندارد را بررسی می‌کنیم:
 ابتدا با دستمال نرم و لطیف به آهستگی روی سطح دیوار از بالا به پایین بکشید؛ تا آلودگی‌های سطحی و گرد و غبار اولیه از بین برود.
بعد از آن محلول قابل شستشو و رقیق شده را با آب تلفیق کرده و استفاده کنید تا لکه‌ها از بین برود. سعی کنید با اسفنج نرم روی لکه‌ها بکشید و بدون فشار و با آهستگی این کار را انجام دهید تا به عمق بافت کاغذ دیواری شما آسیبی وارد نشود.

 

 

چرا از اسفنج نرم استفاده کنیم؟

اگر شما برا لکه بری از اسکاچ زبر استفاده کنید چه اتفاقی‌ می افتد؟ اگر به جای اسفنج نرم از جایگزین‌هایی مثل اسکاچ برای لکه بری استفاده کنید؛ رطوبت و آب از لایه‌ی سطحی وینیل عبور می‌کند و به قسمت اصلی کاغذ دیواری آسیب وارد می‌کند. علاوه بر آن، زبری اسکاچ می‌تواند رد خراش و یا ایجاد پارگی بر روی سطح کاغذ دیواری به جا بگذارد.

برای ایجاد اطمینان خاطر از اینکه محلول انتخاب شده برای لکه بری، به تغییر رنگ و یا ساییدگی کاغذدیواری شما منجر نمی‌شود؛ ابتدا از یک گوشه شروع به امتحان کردن کنید تا درصورت آسیب احتمالی یک قسمت کوچک از کاغذ دیواری شما دچار آسیب شود نه سطح وسیعی از آن.
از آب گرم برای شستشوی کاغذدیواری استفاده نکنید

برای شستن کاغذدیواری، به هیچ وجه از آب گرم استفاده نکنید، چرا که آب گرم به بافت اصلی کاغذ دیواری شما صدمه وارد می‌کند؛ بهترین گزینه برای شستشو و لکه بری استفاده از آب ولرم است. پس از انجام مراحل بالا با فاصله زمانی بسیار کم و با یک اسفنج خشک، به رطوبت گیری و رفع خیسی ایجاد شده بپردازید تا به بافت اصلی کاغذ دیواری شما آسیبی وارد نشود. خیس ماندن طولانی مدت کاغذدیواری، می‌تواند به قسمت‌های اصلی آن نفوذ کند و آسیب زننده باشد.

برای انواع لکه‌ها از چه مواردی باید استفاده کرد؟

برای رفع هر لکه باید از موادی خاص و منحصر به فرد استفاده کرد؛ کسب اطلاع و آگاهی درباره‌ی لکه بری به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان رفع لکه‌ها، کم‌ترین آسیب ممکن را به کاغذ دیواری وارد کنید.

در ادامه‌ی این نوشته، به بررسی برخی از لکه‌های پر تکرار می‌پردازیم. لکه‌های پر تکرار به خصوص برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند: لکه‌ی مداد شمعی، خودکار، مداد و چربی هاست. برای لکه بری هر یک از موارد فوق، باید راهکارهای خاصی ارائه شود.

 

 

پاک کردم جای مداد یا خودکار روی کاغذدیواری

  1. مثلا برای پاک کردن لکه‌های خودکار، باید آب را با جوش شیرین و یا آبلیمو تلفیق کرده و پس از آن با اسفنج نرم از بالا به پایین بکشید پس از آن، بلافاصله رطوبت ایجاد شده را با یک اسفنج خشک، از بین ببرید تا به بافت اصلی آسیبی نرسد.
  2. برای از بین بردن لکه‌های مداد، از پاک کن صابونی، استفاده کنید و برای پاک کردن لکه‌های چربی، اب ولرم را با مایع ظرفشویی ترکیب کرده و به ترتیب گفته شده (اسفنج نرم از بالا به پایین و پس از آن اسفنج خشک برای رطوبت گیری ) استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که رفع هر کدام از لکه‌ها، شیوه خاص خود را دارند. حدالامکان سعی کنید که بین زمان ایجاد لکه، تا زمان رفع آن فاصله‌ی طولانی ایجاد نشود.

در مجموع کاغذ دیواری با پوشش وینیل، قابلیت شستشو، ثبات رنگ و لکه بری بسیار بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ تا خیال شما را برای رفع لکه‌های احتمالی به میزان قابل توجهی آسوده می‌کند.

لازم به ذکر است که این کاغذ دیواری تفاوت قیمت چندانی در مقایسه با ما بقیه کاغذ دیواری‌ها ندارد. اما اگر به تفاوت قیمت سطحی برخورد کردید، دلیل آن داشتن مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصر به فرد این کاغذ دیواری است، که در طول این نوشته به آن پرداخته شده است.

پیشنهاد ما به شما

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که کاغذ دیواری با قابلیت شستشو خریداری کنید. چرا که ایجاد لکه‌ها بر روی سطح کاغذ دیواری گریز ناپذیر است. این قابلیت برای شما بسیار کار آمد و لازم است، به خصوص برای اتاق کودک و آشپزخانه. در اتاق کودک و در حین بازی امکان ایجاد لکه‌های گوناگون وجود دارد و در آشپزخانه به هنگام طبخ غذا، لکه‌های چربی ایجاد می‌شود؛ بنابراین داشتن این قابلیت، بسیار ضروری است. همچنین این قابلیت، یعنی امکان شستشو برای فضاهایی مثل حمام، سرویس بهداشتی و درکنار سینک ظرف شویی بسیار مفید و کاربردی است.

در برخی از کاغذ دیواری‌ها، لایه‌ی وینیل ضخیم تر است. در این نوع، این لایه ملموس‌تر به نظر میرسد و گاها نام کاغذ دیواری، همان وینیل گذاشته می‌شود؛ این نام در واقع به این قابلیت(شستشو) اشاره‌ی مستقیم دارد.

 

 

با اینکه این نوع از کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با فاصله زمانی مشخص، به شستشو بپردازید. چرا که رطوبت‌رسانی و خیس شدن زیاد کاغذ دیواری، از کیفیت و کارایی آن می‌کاهد و در طولانی مدت به بافت آن آسیب وارد می‌کند. برای شستن کاغذ دیواری منزل خود زمان بندی مناسب تعیین کنید تا به طول عمر و ماندگاری ان لطمه‌ای وارد نشود. هزینه‌ی اندک اضافه‌تری که احتمالا در قبال این کاغذ دیواری می‌پردازید؛ کیفیت، کارایی و قابلیت های متفاوت‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات