دلایل ایجاد و نحوه رفع کردن صدای جیرجیر لمینیت‌ها

دلایل ایجاد و نحوه رفع کردن صدای جیرجیر لمینیت‌ها

همان طور که می‌دانید دلایل زیادی برای جیر‌جیر کردن کفپوش‌های لمینیت‌ وجود دارند و همچنین راه‌حل‌های زیادی برای رفع این صداها وجود دارد. برای اینکه با دلایل این صدا‌ها آشنا شوید و  راه حلی برای رفع آن‌ها پیدا کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

جیر جیر کردن پارکت لمینیت

ممکن است که بعد از نصب یک کفپوش مانند پارکت‌های چوبی و یا پارکت‌های لمینیت سطح کفپوش شما جیر‌جیر کند. جیرجیر کردن سطح کف‌پوش بطور جدی برای افراد ساکن در منزل آزار دهنده است. البته بعضی افراد ممکن است که این عقیده را داشته باشند که این مسئله ایرادی ندارد و وجود صدای جیرجیر کفپوش‌ها نشان دهنده سرزنده بودن فضای خانه است و آن را مشکلی نبیند.

باید توجه داشت که این مسئله به مرور زمان و با گذشت مدتی می‌تواند آزاردهنده شود و تمامی ساکنین را آزار دهد. مخصوصا شب هنگام زمانی که نیمه شب همه اعضای خانواده خواب هستند و یکی از اعضای خانواده  قصد دارد به آشپزخانه و یا اتاقی دیگر برود. جیرجیر کردن کفپوش‌ها هم به نوع کف‌پوش چوبی و یا شیوه نصب آن بر می‌گردد.

وقتی که کف‌پوش لمینیت جیرجیر میکند زمان راه رفتن روی سطح آن قطعه‌های تایل‌ها و تخته‌های چوبی به هم دیگر  فشار می‌آورند. هنگامی که مثلا لمینیت باد کرده است و یا اینکه به طور نادرست در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند صدای جیرجیر از خود تولید می‌کنند. به این نکته نیز  توجه داشته باشید که اگر در محل سکونت خود، از کفپوش‌های قدیمی و پارکت چوبی استفاده کرده‌اید، بیشتر در معرض صدای جیرجیر پارکت‌ها هستید.

 

 

گفته شده است که بیشتر کفپوش‌های چوبی، هنگام راه رفتن بر روی سطح آن‌ها نوعی صداهای اضافی را تولید می‌کنند که در تعدادی از نوع آن‌ها این شدت بسیار کم و در تعدادی بیشتر می‌باشد. البته نگران نباشید زیرا که شما می‌توانید با استفاده از چند راه حل ساده مشکل جیرجیر کردن کفپوش چوبی خود را به راحتی حل کنید.

دلایل جیرجیر کردن کفپوش لمینیت

در ادامه به بررسی دلایل ایجاد این صدا می‌پردازیم:

ناهموار بودن کفپوش‌ها

اولین دلیل برای جیرجیر کردن سطح کفپوش‌ها ناهمواری‌ است. اگر که به تازگی اقدام به نصب کفپوش لمینیت کرده‌اید و شما نیز این مشکل را دارید، ابتدا بررسی کنید که آیا کفپوش اصلی نیز همین مشکل را داشته است یا خیر.

اگر که سطح کف‌پوش را عوض کرده‌اید اما باز هم صدای جیرجیر را میشنوید و مشکل حل نشده است، در این صورت به احتمال زیاد کف اصلی آن فضا مشکل دارد. اما اگر که بعد از نصب کف‌پوش جدید این اتفاق رخ دهد نصب آن اشتباه و یا ضعیف بوده است و به همین علت چنین صداهایی تولید می‌شود.

راه حلی برای مشکل جیرجیر کردن لمینیت‌ها

اگر سطح اصلی کف فضا مشکلی داشته باشد، باید روش‌هایی از جمله افزایش ارتفاع اتاق و یا کندن سطح کف استفاده نمایید حتی اگر نیاز باشد باید صافکاری مجدد کف برای حل این مشکل انجام دهید، تا این مشکل حل شود. از یک نصاب حرفه‌ای کفپوش لمینیت بخواهید قبل از نصب ارزیابی دقیقی از وضعیت کف اصلی مکان انجام بدهد. همچنین لازم است بدانید که یک پارکت لمینیت با کیفیت باید این قابلیت را نیز داشته باشد که هنگام نصب کلیک‌های آن به یکدیگر به آرامی تایل‌های آن را بتوان بلند کرد و هر یک را به راحتی به تایل‌ها وصل کرد.

اگر که کیفیت پارکت لمینیت پایین باشد و کیفیت خوبی نداشته باشد به آسانی نمی‌توان تایل‌ها را برای نصب به یکدیگر بلند کرد و به تایل‌های دیگر وصل کرد تا کلیک‌های آنها نیز به راحتی به یک دیگر وصل شوند زیرا  ممکن است باز موجب ایجاد ناهمواری‌هایی در سطح آن شود و شما مجبور شوید سطح ناهموار پارکت لمینیت را صاف کنید تا صدای جیرجیر آن برطرف شود.

از چسب‌های مخصوص برای چسباندن استفاده کنید. البته باید گفت که وصل کردن همه تایل‌های پارکت لمینیت و صاف نگه داشتن آنها نیز کار آسانی نیست. توصیه می‌کنیم که از همان اول در خرید پارکت لمینیت دقت کافی را داشته باشید و از پارکت لمینیت‌های با کیفیت خرید کنید.

نصب ضعیف لمینیت یکی از دلایل صدای جیرجیر کردن

گفته می‌شود که همه کفپوش‌هایی چوبی که در نواحی بسیار گرم یا مرطوب نصب می‌شوند، بعد از گذشت مدتی سطح آن‌ها شروع به متورم شدن، می‌کند. البته باید گفت که این میزان در کفپوش‌های لمینیت نسبت به پارکت‌های چوبی قدیمی تقریبا بسیار کم و ناچیز می‌باشد. توصیه بیشتر سازندگان و همچنین تولید‌کنندگان پارکت‌های لمینیت این است که باید بین تایل ها حدود 10 میلیمتر فاصله قرار داده شود که اگر دچار انبساط شدند یا کناره‌های آن ها متورم شد، مشکلی ایجاد نشود.

 

 

از جهتی دیگر توصیه می‌شود که جهت هماهنگی با درجه حرارت و رطوبت محیطی که قرار است  پارکت لیمنیت در آن نصب شود، حداقل به مدت زمان 48 ساعت قبل از نصب، قطعه‌های آن در آن مکان گذاشته شود؛ این نکته بسیار مهم است. همچنین نباید در طول مراحل نصب افراد بر روی سطح آن راه بروند و یا اینکه بلافاصله بعد از آن اشیائی سنگین مانند تخت، مبلمان و ... گذاشته بشود. این کار به سطح کفپوش پارکت لمینیت فشار آورده و ممکن است باعث ایجاد ناهمواری‌هایی بین قطعه‌های تایل‌ها شود.

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از دلایل جیرجیر کردن لمینیت‌ها ممکن است فاصله میان تایل‌ها باشد. شما باید فضای خالی بین تایل‌ها را تا جایی امکان دارد، توسعه دهید. اگر دیدید که نصب قسمتی از پارکت لمینیت به درستی انجام نشده است و بعضی از تایل‌ها به صورت  ناهموار روی یکدیگر قرارگرفته‌اند تلاش کنید که آن را درست کنید و تایل‌هایی را که انبساط دارند را بیرون بیاورید. برای این که بعدا فضای خالی بین تایل‌ها را افزایش دهید شما میتوانید از چکش‌های فلزی نیز استفاده کنید اما هنگام استفاده از آن مراقب باشید تا به سطح پارکت آسیبی وارد نشود.

نتیجه‌گیری

همان طور که گفته شد ممکن است که کفپوش‌ها بعد از مدتی شروع به جیرجیر کردن کنند و این صدا بسیار آزار دهنده باشد. ما در ادامه مقاله دلایل و چگونگی رفع این مشکل را بیان کردیم تا شما را از شر این صدا راحت کنیم. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما   سپاسگزاریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات