palaz پالاز

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.

معرفی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpaper یعنی پوشش تزیینی می‌باشد. کار این محصول در واقع پوشاندن سطوح دیوارهای داخلی می‌باشد. کاغذدیواری ‌ها انواع متفاوتی دارند و در ویژگی های متفاوت تولید میشوند. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد آن ها قابل شستشو بودن آن‌ها میباشد.

از کاغذ دیواری‌ها در ادارات، بخش‌های مختلف خانه مانند اتاق، پذیرایی، راهرو‌ها، آشپزخانه و سایر بخش‌ها در ساختمان استفاده میشود. از کاربرد و تاثیری که کاغذدیواری در محیط دارد میتوان دریافت که این محصول یکی از رکن‌های اصلی طراحی داخلی محسوب می‌شود. فروش کاغذ دیواری‌ها در واقع به دو روش رولی یا متری می‌باشد.

نصب این محصول نیز کاری بسیار ساده و بی‌درد سر است. بدین ‌صورت‌ که کافیست از چسب مخصوص کاغذ دیواری در این ‌راستا استفاده‌ کنید و به ‌کمک چسب، کاغذ دیواری‌ها را به دیوار بچسبانید که البته در این کار حتما وجود فردی با تجربه ضروری می‌باشد.

کاغذ دیواری‌ها در انواع مختلفی مثل طرح‌های ساده و نقاشی شده یا بافته‌ شده یا با به ‌کار بردن الگوهای گرافیکی در بازار عرضه می‌شوند. همچنین روش‌های مختلفی در‌ چاپ طرح‌های کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند که به بیان چند مورد از آنها اکتفا خواهیم کرد. چاپ‌هایی من جمله؛ چاپ سطحی، چاپ به‌ وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی. یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های کاغذ دیواری قابل کنده شدن از روی دیوار می‌باشد که کاری بسیار ساده می‌باشد و آسیبی به سطح دیوار وارد نخواهد کرد.

 

 

معرفی پوستر‌های دیواری

پوستر‌های دیوار را می‌شود یکی از محصولات پر‌طرفدار در دهه‌های اخیر دانست. این محصول به دلیل قابلیت سه بعدی که دارد مورد پسند عوام مردم قرار گرفته است. پوستر دیواری ‌پوششی دیواری می‌باشد که شباهت‌های زیادی با کاغذ دیواری دارد اما این بدین معنی نیست که بین ‌این دو محصول تفاوتی وجود ندارد ( پرداختن به تفاوت این دو پوشش دیواری در ادامه‌ی مطلب می‌باشد). ویژگی منحصر به فرد پوستر‌ها این است که تمام تصاویری که بر روی پوستر دیواری‌ها چاپ شده سه بعدی هستند بر اساس این موضوع به‌ این نوع پوشش دیواری، پوستر دیواری سه بعدی نیز می‌گویند که البته شاید برخی افراد اشتباها آن را کاغذ دیواری سه بعدی نیز خطاب کنند که همانطور که گفته شد غلط می‌باشد.

نصب پوستر‌های دیواری نیز مانند کاغذ‌ دیواری می‌باشد از این جهت که نظیر کاغذ دیواری‌ها به گونه نوار یا رولی در کنار هم قرار می‌گیرند و با استفاده از چسب مخصوص بر روی دیوار چسبیده می‌شوند. اما همانطور که گفته شد در ادامه به تفاوت موجود میان این دو محصول می‌پردازیم.

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری

قیمت متفاوت بین کاغذدیواری و پوستر دیواری

در واقع یکی ‌از اساسی‌ترین تفاوت‌های موجود میان پوستر دیواری و کاغذ‌های دیواری مقدار هزینه‌ای است که هنگام خرید ان‌ها صرف می‌کنیم. از آنجایی که بیشتر مردم همیشه در پی ایجاد تنوع در فضاهایی هستند که در آن حضور دارند، سراغ فضاهایی از خانه می‌روند و محصولاتی را انتخاب می‌کنند که با تغییر ان بیشترین جلوه را ایجاد کند. در واقع راه‌هایی که حتی با وجود سادگی که در آنها هست سبب تغییری چشم نواز در فضای مورد نظر می‌شود. اما در عین رعایت نکات زیبایی، محصولی را انتخاب می‌کنند که هزینه‌ای به صرفه‌تر داشته باشد. بنابراین محصولی که در دهه‌های اخیر به صورت بی‌شمار مورد استفاده در بیشتر دیزاین‌های داخلی منازل، ادارات، دفاتر و شرکت‌ها قرار گرفته است، میتوان به پوستر‌های دیواری اشاره کرد.

تفاوت در طرح کاغذدیواری و پوستر دیواری

تفاوتی دیگری که میان پوستر دیواری و کاغذ‌های دیواری می‌باشد در واقع می‌توان به طرح‌های متنوع و سه بعدی ان اشاره‌ کرد.‌ طرح و سبک و همچنین رنگ‌بندی پوستر‌ها و کاغذدیواری‌ها که‌ شاید امروز نشان دهنده خلق و خوی شخص خریدار نیز باشد، در تنوع زیادی وجود دارند به نحوی که با مراجعه به فروشگاه‌ها و بازار‌های عرضه این دو محصول، شاهد موجود بودن در طرح‌های گوناگون آنها خواهید بود.

فضای استفاده پوستر و کاغذ دیواری

البته که استفاده از این دو محصول بیشتر وابسته به سلیقه شخص خریدار دارد اما با این وجود پوستر‌های دیواری به خاطر داشتن سبک‌های سه بعدی اغلب بر روی یک ‌دیوار از سالن یا اتاق نصب می‌شود. اما کاغذدیواری‌ها برای تمام دیوارها مورد استفاده قرار میگیرند.

ماندگاری و دوام این محصولات

بنابر گفته طراحان و متخصصان داخلی کاغذ‌های دیواری بعد از مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند و در پی آن پوستر‌‌های داخلی از دوام بیشتری برخوردار می‌باشند و ماندگاری بالا‌تری نسبت به کاغذ‌های دیواری دارند. البته این بدین معنا نیست که کاغذ دیواری ‌ها کیفیت پایینی دارند همانطور که بر این موضوع واقف می‌باشید کیفیت و دوام هر محصولی بستگی به برند و شرکتی که این محصول را تولید می‌کند، دارد.

قابلیت چاپ آثار و طرح‌های مورد پسند

همچنین پوستر‌های دیواری با دارا بودن قابلیت چاپ آثار هنری و طرح دلخواه شما که دارای کیفیت بی‌نظیر می‌باشد باعث شده است که خریداران بیشتری را جذب کند.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد هدف از ارائه این مطلب آشنایی شما با پوستر‌های دیوار و کاغذ دیواری‌ها می‌باشد و همچنین مواردی ذکر شد که تفاوت موجود میان این دو محصول از جمله قیمت آن‌ها، تفاوت در طرح‌ها که اغلب پوستر دیواری‌ها طرح‌هایی سه بعدی و برجسته دارند را بیان کرده‌ایم. امیدواریم که با خواندن این مقاله ابهاماتی که در این باره داشتید را رفع کرده باشد و شما را در انتخاب و تصمیم‌گیری درباره خرید پوشش دیواری مناسب راهنمایی کرده باشیم و بتوانید بهترین محصول را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تاثیر رنگ کاغذدیواری بر نور فضا
تاثیر نور کاغذدیواری بر نور فضا
دیوار‌ها جزء مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده در هر ساختمانی محسوب می‌شوند زیرا که تشکیل دهنده قسمت عمده‌‌ای از ساختمان هستند و در نتیجه جلوه و نمایی که به خانه یا محیط‌های اداری و کاری می‌دهند تاثیر به سزایی در سبک و طرح دکوراسیون داخلی خانه دارد‌. اغلب مردم برای دیوار‌ها به دنبال محصولی می‌روند که علاوه بر پوشش دهی و کیفیتی که دارد بتواند نور فضا را کنترل کند و سبب تیرگی خانه نشود و در پی آن به سراغ محصولاتی نظیر کاغذدیواری‌ ها، پوستر‌های دیواری و... می‌روند که امروز مبحث مورد مطالعه ما تاثیر کاغذ دیواری بر نور فضا می‌باشد.تاثیر به کار بردن کاغذ دیواری‌ها در نور محیطاغلب مردم گمان می‌کنند که نور فضا تنها بستگی به این عامل دارد که آن محیط تا چه حدی نور‌گیر باشد یا اینکه چه تعداد پن...
نظرات