تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

سالیان متمادی است که مجموعه‌ی پالاز با در دست داشتن علم روز دنیا و ماشین آلات پیشرفته صنعتی، روزانه نیاز مردم کشور‌و جهان را با کفپوش‌های نرم‌ و خوش طرح موکت برطرف می‌کند. ما درصدد هستیم بتوانیم با تولید محصولات بی‌نظیر و باکیفیت جلوه‌ای خاص به محیط شما ببخشیم.

برای انتخاب موکت برای فضای در دسترس نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. میزان تردد در محیط
  2.  میزان سایش موکت
  3.  وسایل ونوع چیدمان موجود
  4.  میزان آلودگی محیط
  5. آلرژی داشتن یا نداشتن افراد
  6.  احتمال احتراق محیط
  7.  گرمسیر یا سردسیر بودن منطقه
  8.  نوع لک‌های وارده بر کف
  9.  مرطوب ‌و نمدار بودن محیط
  10.  نوع پاکسازی وشستشوی انتخابی
  11.  نوع فضا
  12.  ابعاد محیط
  13. سبک دکوراسیون
  14.  راحتی تعویض وجابجایی

موکت‌های هتلی

صنعت هتل‌داری از جمله مشاغلی است که باید در آن به‌گونه‌ای عمل کرد که هم دیزاین مناسب، هم آسایش برای مهمانان، هم نظم و امنیت افراد در نظر گرفته شود، تا مسافران در دفعات بعد نیز به آنجا مراجعت نمایند. به‌علاوه باید برای ایجاد تجربه عالی و محبوبیت بیشتر نزد مشتریان، موکت‌ها ونمای کفپوش از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تنوع در هزاران رنگ ‌و مدل موکت به معماران و دکوراتیوها در این عرصه کمک شایانی کرده تا هارمونی کفپوش با سایر پارامترهای موجود در فضا را به بهترین شکل ممکن کنار هم بچینند؛ بطوریکه حقیقتا در این محدودیتی نداشته و با خیال آسوده، فرآیند طراحی تا نصب را طی کنند.

هتل یکی از اماکن عمومی پرترافیک محسوب میشود، به همین دیلیل موکت آن باید با توجه به محیط، هم رنگ مناسب وهم ویژگی‌های مطلوبی را دارا باشد. وقتی خسته از سفر به هتلی برای اقامت چند روزه مراجعه میکنیم، اولین آیتم مهمی که به چشممان می‌آید، رنگ‌بندی آنجاست. ترجیح میدهیم رنگی باشد که حس آرامش را به ما تلقین کرده ‌و احساس رضایت‌مندی از انتخاب به ‌ما دهد.

 

 

بر همین اساس، متخصصان و روانشناسان رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و بنفش که القاکننده‌ی حس آرامش هستند، را پیشنهاد میکنند. همچنین تلفیق رنگ‌‌های بالا با رنگ خنثی مانند خاکستری، آرامشی دو چندان را عرضه می‌کند. رنگ قهوه‌ای نیز رنگی است که حس رضایت را بهمراه دارد و سبب میشود تا مسافران دوباره برای تجربه این حس خوب، به آنجا برای استراحت‌ و سکنی برگردند.

تجربه اثبات کرده که برای محیط‌های پرآمد‌و شد باید از موکت‌های کات پایل با خاصیت ارتجاعی‌ و دوام بالا بهره برد. بدین منظور شرکت پالاز موکت‌هایی با الیاف مصنوعی مانند پلی‌امید را برای مکانهای پرتردد همچون هتل ارائه می‌دهد.  علاوه بر این موکت مورد استفاده میبایست ضد گردو غبار، ضدحریق، ضدحساسیت و عایق صدا و رطوبت باشد، تا برای مسافران امنیت خاطر بیاورد. با عایق‌بندی کف، یک محیط کم‌استرس و عاری از هرگونه هیجانات اضافی را برای مهمانان فراهم آورید.

موکت‌های اداری

ادارات نیز از جمله محیط‌های بسیار رفت‌و آمدی هستند که باید در انتخاب کفپوش حساسیت به خرج داد. موکت‌های تایل بدلیل راحتی در تعویض برای ادارات مناسب هستند. موکت‌های تایل را می‌توانید گاهی که از ان دلزده و خسته شدید، به شکل جدیدی بچینید. موکت تایل پالاز نیز در انواع طرح، رنگ و جنس با ویژگی‌های: وزن مناسب، تراکم بالا، پیچیدگی الیاف، بافت و روش تولید متفاوت با داشتن ضمانت تعویض و گارانتی کیفیت رابه شما مشتریان عزیز ارزانی می‌دارد. موکت رولی نیز از نوع لوپ (حلقوی) در ادارات بکار میرود که مقاومت زیادی در برابر ساییدگی دارند. بدلیل ارزانتر بودن موکت‌های رولی نسبت به تایل برای استفاده در سالن‌ها ومتراژ بالا مقرون به صرفه‌تر است. موکت در محیط اداری حس اعتماد وصمیمیت میدهد و راه رفتن روی سطح نرم فشار کمتری را به کارمندان وارد می‌آورد. هماهنگ شدن موکت با هر دکوراسیونی از ویژگی‌هایی بارز موکت‌های پالاز است.

 

 

موکت‌ها بخاطر شستشوی مداوم رنگ ودوام خود را ازدست میدهند، پس رنگی چرک تاب برای محیط‌های شلوغ به شما پیشنهاد می‌شود تا تعویض موکت در کوتاه مدت به شما تحمیل نشود. سعی کنید از خاصیت ضدلک بودن موکت‌های پلی‌آمید و نایلونی برای کاهش شستشو بهره‌مند شوید. البته کیفیت این موکت‌ها دراثر استفاده با بخارشوی افزایش می‌یابد، چون بخار موجب ضخامت بافت نایلون و پلاستیکی آن‌ها می‌شود. هیچ‌گاه موکت‌های شگ ‌و پرزبلند که براحتی براثر فشار کفش صدمه می‌بینند، را برای دفاترو ادارات خریداری نکنید. بعلاوه چون وجود محیطی ارام وداشتن سکوت از لازمه‌های تمرکز وتفکر است، موکتی که عایق سروصدا باشد، ضروری است. از طرف دیگر وجود دستگاه‌های الکترونیکی، فضا را با حجم زیادی الکتریسته ساکن روبرو می‌کنند، در اینجا کفپوشی ضدالکتریسیته ساکن نیازتان را رفع می‌کند. چرخ‌های صندلی‌های مدیریتی نیز در کوبیدگی و آسیبب بافت موکت نقش دارند. موکت کبریتی هم با قیمتی ارزان ‌و دوامی خوب میتواند کارتان را، راه بیندازد.

موکت‌های خانگی

در این زیر مجموعه دست شما باز است، میتوانید سلیقه شخصی خود را درکنار طرح‌های کلاسیک یا مدرن اعمال کنید. هنگامیکه تصمیم میگیرید برای اتاق خواب، پذیرایی، راهرو، پلکان‌ و یا آشپزخانه موکت مناسب خریداری کنید، باید شرایط افراد و فضا را هم زمان بسنجید.

اتاق خواب کودکان برای آنکه محل بازی و تخلیه هیجانات آنهاست، باید کفپوشی نرم مثل نوع پرزبلند و پشمی انتخاب گردد تا بتواند بیشترین حفاظت را از کودک شما بعمل بیاورد و ضد حساسیت نیز باشد. بسته به جنسیت فرزند خود از رنگ‌های شاد وخلاقانه برای اتاقش استفاده کنید.

اتاق خواب افراد بزرگسال چون مامن خوبی برای رفع خستگی‌های روزمره است، بهتر است از رنگ‌های ارامش بخش مثل ابی ‌و سبز و یا رنگ‌های خنثی مثل خاکستری استفاده شود؛ از رنگ‌های تند وهیجان اور مثل قرمز و نارنجی برای اتاق خواب پرهیز کنید. به علاوه کفپوش‌های شگ و پرزبلند چون زود کوبیده می‌شوند برای زیر تخت خواب مناسب نیستند، درعوض موکت‌های نایلونی که خاصیت ارتجاعی دارند را جایگزین کنید. برای آشپزخانه که در معرض لک‌های روغن‌ و چربی است، استفاده از موکت‌های تیره رنگ ضدلک  وضدحریق برای جلوگیری از خطرات احتمالی پیشنهاد میشود.

 

 

برای هال و پذیرایی از رنگ‌های خنثی و موکت‌های مجلل پرزبلند برای داشتن بهترین دکوراسیون بهره بگیرید تا چیدمان جالبی حاصل آید. هم چنین برای راهروها و پلکان که رفت وآمد در آنجا زیاد است، میتوانید موکت‌های نایلونی را خریداری کنید که در برابر سایش مقاوم اند. اگر کسی از اعضای خانواده‌تان آلرژی دارد، از موکت‌های ضدحساسیت پشمی پالاز بعنوان کفپوش استفاده کنید. همچنین در اتاق کارتان اگر مانیتور ولپ‌تاپ دارید، موکت‌های ضدالکتریسیته ساکن، عالی هستند. همه اینها را گفتیم ولی اگر خانه‌ای کوچک دارید حتما و حتما  رنگ‌های روشن را برای بزرگتر جلوه‌ دادن منزل، بکار ببندید.

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات