تفاوت موکت تایل و موکت رول

تفاوت موکت تایل و موکت رول

با وجود این همه کفپوش‌های متفاوت‌ با متریال وجنس ورنگ‌های گوناگون هنوز هم موکت جزء اولین انتخاب‌های افراد برای کفپوش است. کفپوش‌هایی همچون پارکت، پی‌وی‌سی، سنگی، بتن، موزاییک‌، اپوکسی وموکت در دسترس همگان است. حالا نوبت به راحت‌ترین نوع خرید، نصب واجرای کفپوش یعنی کفپوش موکت میرسد. کفپوشی که از دیرباز مورد استقبال بوده وهست. همچنان که در طی زمان به پیش می‌رویم، کفپوش‌های موکت هم خود را با تکنولوژی جهان، بروز ساخته وتامین کننده نیاز‌های افراد در انواع محیط‌ها میباشند. هرکسی دلیلی برای استفاده از موکت در دکوراسیونش دارد. با توجه به محیط هایی که میتوانیم در آن‌ها از موکت بهره ببریم، انتخاب کفپوشی که همه نیازهای ما را پاسخگو باشد، بسیار مهم است.

هر نوع موکت ویژگی‌های خاصی دارد که باتوجه به شرایط و روحیات افراد، شما میبایست انتخاب درستی داشته باشید‌. خیلی اِلِمان‌های متفاوتی وجود دارد که باید بسنجید که موکت مناسب محیط باشد. مثلا موکتی که برای پذیرائی استفاده کردید، هرگز مناسب اشپزخانه یا اتاق نیست. یا موکت خانگی را نمیتوان در مجتمع تجاری بکار برد. حتی رنگ‌ها هم در دیزاین موثرند که باید مدنظر بگیرید، مثلا رنگ موکت سالن غذاخوری با رنگ موکت نمایشگاه کاملا متفاوت است.

 

 

کفپوش‌های ارائه شده در عصر حاضر، با وارد شدن به محیط شما ضمن ایجاد فضای وصف ناپذیر وزیبا، همچون عنصری پایدار از کف ساختمان حفاظت میکنند. انتخاب نوع کفپوش با توجه به اینکه شرایط رقابت برای کارخانه‌ها بسیار تنگاتنگ ونزدیک است، هر شرکتی سعی دارد تا با بهترین متریال وفناوری ورنگ‌بندی، مشتریان را به سمت خود بکشاند وآنها را با ارائه کیفیت مداوم زیرگروه خود نگه دارد.

ویژگی‌های عمومی مو‌کت‌ها

  • عایق صدا و کاهش آلودگی‌های صوتی هستند.
  • عایق حرارت و کاهش سرمای کف ساختمان
  • ضربه گیر عالی و کاهش صدمات ناشی از سقوط کودکان و کنهسالان میباشند.
  • سهولت نظافت و قابلیت شستشوی راحت با انواع شوینده‌ها را دارند.
  • با همه سبک‌های دکوراسیون داخلی ست می‌شوند.
  • قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارند.
  • قابلت ارتجاعی داشته و کوبیده نمی‌شوند.
  • ضدآب هستند و برای محیط‌های نمناک مثل پادری مناسبند.
  • قیمت‌های مقرون به صرفه با استفاده صحیح در برابر طول عمر بالایشان دارند.
  • ضدحریق و غیرقابل اشتعال هستند.
  • در انواع طبیعی ‌و مصنوعی تولید می‌شوند که بسته به کاراییشان میتوانید خریداری کنید.

در واقع موکت با کاهش سروصدا و از طرف دیگر حفظ دمای محیط، خیلی خوب به وظیفه‌اش عمل می‌کند. تصور اینکه  هرچه سطح سخت‌تر و ضخیم‌تر باشد، بهتر از ورود صدا جلوگیری میکند، اشتباه است. کفپوش‌های چوبی یا بتنی، سروصداها را خیلی بیشتر رد میکنند‌. این موضوع آن زمان که کسی صحبت کند یاقدم بزند یا شئ‌ای روی زمین بیفتد،یا مبلمان روی سطح کشیده شود، مشهودتر است.

تفاوت‌های موکت تایل و موکت رول

موکت‌ها علاوه بر اینکه در بافت‌ تفاوت دارند، در دو نوع متفاوت نیز تولید میشوند. انواع جنس موکت شامل: پشم، پنبه، کتان، اکریلیک، پلی‌استر، پلی‌امید، پلی‌پروپیلن، تریکستا است‌ و انواع آن در نوع پوشش‌دهی شامل رولی وتایل میباشد. بیایید بدانیم دقیقا تایل و رول چه تفاوت‌هایی دارند.

مزایای موکت رول

این موکت بعلت گرمای مناسب، بهترین انتخاب خصوصا  مناسب مناطق و فصول سرد است.
آنها هرچه متراکم‌تر و فشرده‌تر باشند برای محیط‌های پرتردد مناسب ترند، چون پاخور بهتری دارند.
براحتی با سبک زندگی ‌و سلیقه‌ی شما هماهنگ می‌شوند.
عرض این موکت ۲، ۳و گاهی ۴ متر است و برای سالن‌های بزرگ با قیمت به صرفه تری تمام می‌شود.
برای فضاهای پر زاویه مناسب است.
در محیط‌های مانند راهروهای ساختمان، کف ماشین، هواپیما و ... نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

معایب موکت‌های رولی

  • نوع مخمل بافت رولی بسیار زود کوبیده می‌شوند.
  • وقتی قسمتی از موکت کثیف شود، شما مجبورید تمام موکت را جمع کرده وبشویید.

موکت تایل چیست؟

موکت مدولار یا تایل نوعی از کفپوش های موکتی جدید است که به شکل پازل بکار میرود. از نام این موکت پیداست که از قطعات جدا از هم تشکیل شده است. آنچه آنرا از موکت‌های رول متمایز می‌سازد، همین ویژگی منحصر به فردش است. این کفپوش در اشکال مربعی، مستطیلی، مثلثی، چندگوشه و … قابل ارائه است. موکت تایل همچون تکه‌های  پازل در کنار هم قرار گرفته و سطحی جذاب را در صورت ایجاد تنوع در چیدمان آن خواهید داشت.

مزایای موکت تایل

  • چیدمان خاص و بی نظیری را بعلت نوع ساختارش همراه می‌آورد؛ باخرید دو سه رنگ میتوان تعدد در تنوع ایجاد کنید، بینهایت طرح با چند رنگ تایل میتوانید داشته باشید.
  • در مربع‌های ۵۰× ۵۰  عرضه می‌شود ودور ریز وبرش کار به مراتب کمتر است، نصب واجرایشان راحت است.
  • برای محیط‌هایی که آلودگی در آنها زیاد است، چون بشکل تکه‌ای جدا و شستشو میشوند، بسیار مناسبند.
  • تحمل شرایط هوایی مختلف‌ و وزن بالا را دارند.
  • در فضاهای زیر ۵۰ متر احتیاج به چسب ندارد.
  • دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت است.
  •  پشت آنها کاملا پی‌وی‌سی و ضد حریق است.
  • بسیار انعطاف پذیر‌و با امنیت است ودرصد شکستگی وتاخوردگی‌شان نزدیک به صفر است.
  • تمیزکاری آنها با یک دستمال مرطوب‌و مقداری پاک‌کننده انجام می‌شود.

 

 

معایب موکت تایل

  • مناسب محیط‌های مرطوب ونمدار نیست.
  •  قیمت آنها بالا است.
  • مشخص بودن درز میان تایل‌ها وجابجایی آنها در صورتیکه صحیح نصب نشوند.
  • سطح موکت در اثرتردد فزاینده، یکپارچگی‌اش را از دست می‌دهد.
  • قطعات به شکل چین خوردگی ، شکم دادن و کوچک شدن در اثر فرسودگی تغییر شکل می‌دهند.

موکت‌های تایل که با رنگ‌و تنوع‌و ساختار‌و شکل‌و ابعاد متفاوت بصورت شبکه‌ای کنارهم می‌نشینند، چنان فضای فوق‌العاده‌ای برایتان ایجاد می‌کنند که سال‌ها از داشتن آن دلزده نمی‌شوید. این دلیلی است که بخوبی جای خود را در دکوراسیون‌های مدرن و حتی کلاسیک باز کردند و جایگاه خود را هرروز پررنگ‌تر نیز می‌کنند.

موکت‌های تایل میتواند انتخابی مناسب برای محیط‌های سرباز و سرپوشیده باشند، چون این موکت طول عمر بالایی در برابر عوامل محیطی دارند؛ علی الخصوص مهدهای کودک، اداره‌ها و ... بسیار از موکت تایل برای پوشش کف بهره می‌گیرند.

حال که دریافتیم مزایا و معایب موکت‌های رولی‌ و تایل در چیست، دیگر بستگی به سلیقه شما دارد که کدام یک از انواع انواع موکت‌ها را انتخاب کنید. همیشه این را ملکه ذهن خود کنید که کیفیت را فدای ارزان بودن نکنید و بهترین کیفیت را در هرکدام از انواع موکت‌ها برگزینید‌. گارانتی و ضمانت کیفیت محصولات کارخانه پالاز، مشوق شما به خرید یک موکت باکیفیت و مدام العمر است‌.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات