تاخوردگی موکت چگونه برطرف می‌شود؟

تاخوردگی موکت چگونه برطرف می‌شود؟

در بین کفپوش‌هایی که در مکان‌های مختلف کاربرد دارند، شاید با اطمینان بتوان گفت موکت از محبوب‌ترین آن‌ها است که در انواع واقسام طرح ‌و رنگ در دسترس است. موکتی که به‌ دنبال آن هستید باید ضدحریق، ضدآب، ضدالکتریسیته ساکن، عایق صدا و رطوبت، ضد آلرژی و با خاصیت ارتجاعی باشد تا بتواند با نیازهای شما مطابق باشد. موکت پالاز جزء منسوجاتی است که هم برای مکان‌های ساده و هم تجملاتی، با دکوراسیون به راحتی ست می‌شود و شما یک کفپوش نرم ‌و راحت‌ و لطیف با تمام ویژگی‌های عالی در اختیار دارید. در خانه‌هایی که کفپوش آن‌ها سنگ یا سرامیک است شما می‌توانید از یک موکت پشمی فاخر برای تزیین کف بهره ببرید. اما در خانه‌هایی که کفپوش آن‌ها بتنی یا سیمان است، بهتر است موکت بطور سرتاسری برای سالن استفاده شود.

برای فضاهای بزرگ از موکت‌های طرح‌دار ودر فضاهای کوچک از موکت‌های روشن و بدون طرح استفاده کنید. این را بدانید که رنگ‌های تیره فضا را کوچک و دنج و رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر نمایش می‌دهند. از مزایای موکت این است که عمر مفید آن بسته به جنس موکت و محیط شما بین ۱۲ تا ۱۵ سال است و با گذشت سال‌ها و بارها شستشو رنگ و لطافت خود را حفظ می‌کند.

موکت‌های پلی‌پرو‌پیلن که (بر پایه نفت و پلاستیک هستند) از جمله موکت‌های مقاوم در برابر رنگ پریدگی‌‌اند که با قیمت بسیار پایین نسبت به کارایی بالایش عرضه می‌شود. البته این موکت نیز مانند موکت‌های پشمی هنگامی که از محیط رنگ دریافت کنند بسختی پاک می‌شوند. موکت پلی‌آمید نیز الیاف نایلونی دارد که از جمله ویژگی‌های بارز آن: طول عمر زیاد، قابلیت ارتجاعی، حداقل پرزدهی، سادگی شستشو، ضد لک و آلودگی‌ و چرک، مقاومت در برابر تردد و فرسایش می‌باشد که قیمت بالاتر اما کیفیت بهتری نسبت به پلی‌پروپیلن‌ها دارد. اگر می‌خواهید یک بار هزینه کنید و موکتی بسیار بادوام بخرید، محصولات پالاز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. موکت‌های تولید شرکت پالاز در سالن‌ها ومحیط‌های مختلف همچون آمفی تئاتر، سینما، نمایشگاه، قطار و... جلوه‌ای بی‌نظیر به مکان می‌دهند.

 

 

اگر موکت مورد استفاده شما برای محیط کم ترافیک و کم تردد بوده و نیز بهترین نوع کفپوش موکت باشد، مجبورید هر از چند گاهی آن‌ها را با شوینده‌های رایج بشویید. اگر فضای مناسبی برای خشک کردن موکت‌تان نداشته باشید و آن‌ها دچار شکستگی و کشیدگی الیاف بشوند، ما راهکارهایی برای برگرداندن آن‌ها به‌شکل اول به‌ شما ارائه می‌دهیم.

تاخوردگی موکت‌ها

تاخوردگی و چین و چروک‌ها نتیجه کشیده نشدن موکت شما به اندازه کافی و محکم برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک به مرور زمان است.

استفاده از ابزارها

  • استفاده از یک ابزار مکانیکی به نام " Power Stretcher " میتواند حلال مشکلات باشد. این ابزار از اهرم به جای نیروی زانو استفاده میکند.
  • ابزاری هم موجود هست که هنگام نصب باید به زانو در آمده که از یک زانو برای فشار دادن یا حرکت دادن موکت به جای خود استفاده می کند. در اینجا عکس یک ضربه زننده زانو در حال استفاده است.

 

 

وقتی چین و چروکی ایجاد میشود باید دلیل اصلی ایجاد زنگ خطر باشد. در صورت عدم برخورد سریع، میتواند موکت شما را برای همیشه خراب کند. اگر موکت شما هنوز تحت گارانتی است، ممکن است بتوانید با خرده فروش موکت که آن را خریداری کرده‌اید تماس بگیرید و امیدوارم موکت خود را بدون هیچ هزینه‌ای دوباره تهیه کنید. با این حال اگر ضمانت موکت جدید شما منقضی شده است ممکن است مجبور باشید یک فرد ماهر استخدام کنید تا به خانه شما بیاید وموکت خود را با پرداخت هزینه گزاف دوباره صاف کند. یک کشش مجدد ساده، ممکن است مشکل تاخوردگی موکت شما را برای همیشه حل کند و امیدوارم از آسیب دائمی موکت شما جلوگیری کند.

بکار گیری روش‌ها

مراحل زیر را برای مسطح کردن قسمت تا خورده بکار ببرید.

قرار دادن جسم سنگین

در این حالت جسمی سنگین را چندین ساعت روی محل تاخورده بگذارید و رهایش کنید، البته جسم شما نباید تیزی داشته باشد، چون اسیب دیگری به موکت وارد می‌کند.

استفاده از چسب قالی یا ترمز فرش

در این روش میبایست پشت موکت خود را با چسب به زمین بچسبانید ‌و تا زمان باز شدن چین خوردگی‌ها چسب را از محل اتصال جدا نکنید. موکت را کاملا پهن کنید و 2 ترمز در ابتدا و 2 ترمز در انتهای آن قرار دهید.

 

 

قرار دادن در معرض نور خورشید

بهتر است بگذارید مدت زمانی نور خورشید به موکت شما بتابد، گرم شدن موکت با نور خورشید، سبب باز شدن بافت‌های ان میشود.

رول برعکس

در این حالت، موکت رو برعکس کرده و رول نمایید به‌طوری که قسمت رو و نرم موکت، زیر دستتان باشد. البته اگر بافت پشت موکت شما ضخیم است، بسیار دقت کنید که صدایی از آن به گوشتان نرسد چون کاملا میشکند.

 

 

اسپری یا بخار آب

روش مناسب دیگری که کمترین آسیب را دارد، استفاده از دستگاه بخارشوی و یا اسپری کردن مقداری آب پشت قسمت تاخورده است. پس از انجام این کار، کافیست مقداری روی آن قسمت راه بروید تا سطح چین خورده صاف شود.

اتو کردن

برای این کار بهتر است یک پارچه ترجیحا سفید را روی بافت اسیب دیده گذاشته و با اتو و حرارت ملایم انرا صاف کنید، البته اگر جنس موکت‌تان پلی استر، پلی‌پروپیلن یا از مشتقات نایلون است، بهتر است ازاین روش کمک نگیرید، زیرا موجب ذوب شدن موکت میگردد.

چه موکت‌هایی بیشتر مستعد تاخوردگی و شکستگی‌اند؟

  • موکت‌های خشک و کم انعطاف
  • موکت‌های پلاستیکی‌ برپایه نفت همچون پلی‌پروپیلن
  • موکت‌های فاقد استحکام و آهار که به مراتب شسته شدند.
  •  موکت‌هایی که بین بافت و تراکم آن‌ها تناسب برقرار نیست.

میتوان با اطمینان گفت که جنس موکت نقش مهمی در تاخوردگی آن‌ها دارد. هرچه جنس موکت از الیاف طبیعی و گیاهی بافته شده باشد، امکان شکستگی و تاخوردگیشان کمتر است، وهرچه جنس موکت از الیاف مصنوعی  و پلاستیکی باشد، مسلما در اثر خشک کردن نامناسب براحتی شکل محیط را گرفته و تغییر شکل می‌دهد. پس همیشه اصل را بر مبنای کیفیت واستاندارد بگذارید. موکت‌های پشمی و پنبه‌ای و کتانی از جمله موکت با الیاف طبیعی هستند وموکت‌های پلی‌پروپیلن، اکریلیک، پلی‌استر، تریکستا و نایلونی در زمره‌ی موکت‌های مصنوعی قرار می‌گیرند. شما میتوانید بسته به نوع محیط و بودجه‌ی خودتان ببینید که از یک موکت چه کارایی را انتظار دارید. یک انتخاب خوب همیشه صدر نشین است.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات