تاثیر رنگ‌های گرم و سرد در فضاهای مختلف

تاثیر رنگ‌های گرم و سرد در فضاهای مختلف

رنگ‌هایی که ما در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنیم، تاثیر مستقیمی بر روی خلق و خوی و روحیات ما دارند. همین موضوع دلیلی است تا به این نکته توجه داشته باشیم که رنگ‌ها در زندگی ما نقش موثری را ایفا می‌کنند. اگر شما قصد خرید کاغذ دیواری را دارید باید علاوه بر انتخاب طرح و جنس، در انتخاب رنگ کاغذ دیواری نیز توجه لازم را داشته باشید. اگر شما برای انتخاب کاغذدیواری منزل به رنگ توجه نداشته باشید باعث می‌شود که بعد از مدتی دچار دلزدگی شوید و همچنین تعادل محیط خانه شما به هم بریزد. برای انتخاب صحیح، درست و هوشمندانه علاوه بر توجه به سلیقه شخصی باید توجه لازم را بر رنگ و تاثیری که بر محیط شما می‌گذارد را داشته باشید.

دسته بندی رنگ‌ها

اثر رنگ‌ها ممکن است در برخی فردی و در دیدگاه اشخاص مختلف، متفاوت باشد. در حالت کلی اگر بخواهیم تاثیر رنگ‌ها را یک معنای واحد جهان بیان کنیم به سه دسته رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح هر کدام از این دسته‌ها می‌پردازیم.

رنگ‌های گرم

اصولا رنگ گرم به رنگ‌هایی از طبیعت گفته می‌شود که بتوانند حس گرما را انتقال دهند. این طیف از رنگ‌ها، گرمای خورشید و آتش را به خوبی یادآوری می‌کنند که این یادآوری باعث می‌شود که حس جنب و جوش، شادابی و سر زندگی به خوبی منتقل شود.

رنگ‌های گرم رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای را در بر می‌گیرد. در حالت کلی می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که رنگ‌هایی که طیفی از رنگ قرمز باشند جز دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. خصوصیتی که رنگ‌های گرم دارند این است که نشاط و شادابی و حس پویایی را به خوبی القا می‌کنند همین باعث می‌شود که استفاده از این رنگ‌ها در کاغذ دیواری، چشمان زیادی را به خود جلب کند. لازم به ذکر است .که این نکته را نیز بیان کنیم که به رنگ‌های گرم، رنگ‌های پیشرو نیز می‌گویند.

استفاده از رنگ قرمز برای کاغذدیواری

میتوان گفت رنگ قرمز یکی از رنگ‌هایی بحساب می‌آید که انرژی زیادی را منتقل میکند. استفاده از این رنگ برای کاغذ دیواری باعث می‌شود فضا کوچک‌تر و صمیمی‌تر به نظر رسد. این به معنای این است که باید در انتخاب کاغذ دیواری رنگ قرمز در فضاهای کوچک احتیاط کنید. رنگ قرمز باعث زیاد شدن اشتها و افزایش انرژی می‌شود، پس بهتر است کاغذ دیواری رنگ قرمز را برای اتاق نشیمن و یا آشپزخانه استفاده کنید.

 

 

رنگ نارنجی

این رنگ تمام خصوصیت رنگ قرمز را داراست علاوه بر آن حس ماجراجویی و جنب و جوش و هیجان را نیز در خود جای داده است. رنگ نارنجی حس جوانی و سرزندگی را در فرد بیدار می‌کنند به همین دلیل استفاده از این رنگ کاغذ دیواری در مکان‌هایی مانند باشگاه و محیط‌های خلاقانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ نارنجی نیز محرک خوبی برای اشتها به شمار می‌رود به همین دلیل استفاده از آن در آشپزخانه و رستوران نیز موثر است.

لازم است که این نکته را خاطر نشان کنیم که کاغذ دیواری‌های رنگ قرمز و نارنجی به دلیل ایجاد حس پویایی و هیجان مناسب برای استفاده در اتاق خواب نیستند. در انتخاب رنگ کاغذدیواری اتاق خود، سعی کنید از رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده نکنید.

 

 

رنگ زرد

رنگ زرد به رنگ زندگی معروف است. این رنگ باعث می‌شود که به محیط گرمای خورشید را ببخشد و بسسیار نشاط آور باشد. رنگ زرد را نیز به عنوان رنگ اعتماد به نفس نیز شناخته می‌شود. انتخاب کاغذ دیواری‌های زرد رنگ برای محیط‌هایی مانند راهرو و ورودی‌ها که از نور کمتری بهره میبرند، مناسب است.

رنگ‌های سرد

رنگ‌های سرد به رنگ‌هایی گفته می‌شود که از طیف آبی برخوردار هستند. رنگ‌های سرد رنگ‌های آبی، سبز، بنفش و سرمه‌ای هستند. اثری که این رنگ‌ها بر جا می‌گذارند دقیقا نقطه مقابل رنگ‌های گرم است. رنگ‌های گرم به محیط آرامش و حس آسودگی می‌بخشد و  فعالیت متابولیسمی را کند می‌کند.

به کار بردن رنگ آبی در کاغذ دیواری

رنگ آبی ما را به یاد دریا و آسمان می‌اندازد و باعث می‌شود که حس تسکین و آرامش در ما شعله‌ور شود.  برای انتخاب کاغذ دیواری در اتاق خواب، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ آبی است؛ زیرا رنگ آبی باعث ایجاد آرامش می‌شود. همچنین رنگ آبی برای مکان‌های کاری که به تمرکز زیادی نیاز دارند مناسب است. رنگ آبی کاهش دهنده اشتها است و برای مکان‌هایی از جمله آشپزخانه و رستوران مناسب نیست.

رنگ سبز

رنگ سبز که بیشترین رنگ موجود در طبیعت است، به ما حس تازگی و نشاط میبخشد و انژی طبیعت را به ما القا می‌کند. این رنگ را به رنگی که دارای حس طراوت، پاکیزگی و رویش است شناخته می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری رنگ  سبز برای مکان‌هایی مانند اتاق مطالعه و اتاق خواب مناسب است.

 

 

رنگ بنفش

رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی به شمار می‌آید و باعث به وجود آمدن حس غرور و تجمل گرایی می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری‌های بنفش رنگ برای فضاهای تجملاتی بسیار مناسب است. طیف‌های مختلف رنگ بنفش به دلیل وجود رنگ‌های قرمز و آبی دارای درجات گرمی و سردی مختلفی می‌باشد.

رنگ خنثی

بر خلاف نظریه برخی افراد که رنگ خنثی را رنگی بی‌روح برای دکوراسیون خود می‌دانند، گزینه مناسبی برای استفاده از دکوراسیون منزل است. مزیت استتفاده از رنگ‌های خنثی این است که اجازه این را به شما می‌دهند که در کنار آنها از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند سفید، خاکستری، بژ، طوسی و نقره‌ای در دسته رنگ خنثی هستند. ملایمتی که در این رنگ‌ها وجود دارد باعث می‌شود که کمترین تاثیر را بر محیط داشته باشند و امکان تطبیق آنها با سایر اجزای دکوراسیون منزل نیز وجود دارد. رنگ‌های خنثی جز آن دسته از رنگ‌هایی هستند که هیچگاه قدیمی نمی‌شوند. کاغذ دیواری‌های رنگ خنثی برای تمامی مکان‌های منزل مناسب هستند. در کنار رنگ‌های خنثی می‌توانید از رنگ‌های دیگر برای جلوه بیشتر نیز استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کرده‌ایم رنگ‌های سرد، گرم و خنثی را برای شما توضیح دهیم. هر کدام از این رنگ‌ها برای مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا استفاده از رنگ قرمز برای اتاق خواب پیشنهاد نمی‌شود. همچنین رنگ بنفش و سبز برای آشپزخانه و رستوران مناسب نیستند. بهترین گزینه برای انتخاب کاغذ دیواری که بتوان  آن را با هر رنگی تطابق داد، استفاده از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون خانه است. دانستن اینکه چه رنگ‌هایی سرد، گرم یا خنثی هستند برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری بسیار مهم است. پس قبل از انتخاب رنگ کاغذ دیواری به نکات گفته شده توجه لازم و کافی را داشته باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات