ابزارهای مورد نیاز برای نصب موکت

ابزارهای مورد نیاز برای نصب موکت

اگر به تازگی موکت خریداری کرده‌اید و یا قصد دارید به اطرافیان‌‌تان جهت نصب موکت راهنمایی کنید، لازم است تا در ابتدا وسایل و لوازم مورد نیاز نصب موکت را فراهم کنید. این وسایل، ابزار ناآشنایی نیستند، مسئله‌‌ی اساسی در نصب موکت، جدا از داشتن ابزار، نیازمند تجربه و مهارت‌ چگونگی استفاده از این ابزار است. با ما همراه باشید تا ابزارهای لازم برای نصب موکت را به شما معرفی کنیم.

معرفی ابزار اولیه‌ی جهت نصب موکت

برای نصب موکت به وسیله‌هایی مثل گچ، لبه‌گیر، چکش، کاردک، کاتر، قلم موی صنعتی، اتو، میخ، چکش، گیره نیاز دارید؛ این احتمال وجود دارد که همه‌ی این وسایل مورد استفاده‌ی شما قرار نگیرند اما سعی کنید تا هنگام نصب موکت، همه‌ی وسایل مورد نیاز را در کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز هر مشکلی، بتوانید فورا آن را بر طرف کنید.
 

برای نصب موکت، از گچ یا سیمان چه استفاده‌ای می‌شود؟

اگر سطحی که قصد دارید آن را موکت کنید‌، دچار ناهمواری باشد، ابتدا باید آن را هم سطح و متوازن کنید؛ چرا که نصب موکت بر روی سطوح ناهموار، علاوه بر ظاهری نازیبا و ناخوشایند، ایمنی در گام برداشتن را پایین می‌آورد و برای شما مشکل‌ساز خواهد شد. علاوه بر آن وجود ناهمواری باعث می‌شود شما برای تمیز کردن سطح موکت دچار مشکل شوید.

عدم تعادل سطح مورد نظر، نصب موکت را نیز با مشکل روبه‌رو می‌کند و مانع از دقت نظر کافی به هنگام برش زدن خواهد شد. پس زیر سازی اصولی از موارد حیاتی و مهم برای ایمنی، استاندارد، زیبایی و نصب آسان موکت به شمار می‌‌رود.

 

 

این زیرسازی از طریق ملات گچ یا سیمان، مخلوط پودر سنگ و بتن، بنابر محل مورد نظر و نوع آسیب دیدگی استفاده می‌شود. دقت عمل و مهارت‌ بالا در زیر سازی به نوعی ضامن نصب استاندارد و صحیح موکت است؛ همچنین زیر سازی به حدی حائز اهمیت است که طول عمر و سلامت موکت را به میزان زیادی تامین خواهد کرد. گام برداشتن بر سطوح برآمده و یا فرورفته، موجب پارگی و آسیب به بافت اصلی موکت خواهد شد. بنابراین از زیر سازی غافل نشوید.

نکته‌ی مهم: سطح زمینی که قصد چسباندن موکت را بر روی آن را دارید، نباید مرطوب و یا حتی نمناک باشد چرا که هر گونه رطوبت مانع از نصب اصولی و صحیح موکت خواهد شد؛ پس حتما قبل از اقدام به نصب باید سطح زمین کاملا خشک باشد تا عملیات نصب موکت با مشکل مواجهه نشود به ایمنی و سلامتی شما آسیبی وارد نکند.

کارآیی کاردک در نصب موکت چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

کاردک وسیله‌ای است که شما از طریق آن، چسب را بر روی سطح مورد نظر پخش می‌کنید و بعد از آن، اقدام به چسب زدن لایه‌های موکت می‌کنید. برای اطمینان از چسب شدن موکت یک فشار تقریبی بر سطح وارد کنید تا از چسبیدن موکت اطمینان خاطر حاصل شود.

علاوه بر استفاده از چسب، می‌توانید از گیره‌های فلزی برای ثابت نگه داشتن موکت استفاده کنید، این گیره‌ها با ضربه و توسط چکش بر روی سطح موکت فرود می‌ایند و بدون آسیب زدن به سطح مورد نظر شما، باعث ثبات و عدم جا به جایی موکت به هنگام گام برداشتن می‌شوند. استفاده از گیره برای مکان‌های پر رفت و آمد مثل ورودی هتل و مسافرخانه‌ها، راه رو و راه پله ها و دیگر مکان‌های پر تردد بسیار مناسب است و باعث عدم تحرک موکت می‌شود. با استفاده از این گیره‌ها با خیال راحت و بدون نگرانی از بروز آسیب می توانید گام بردارید.

 

 

کاربرد کاتر در نصب موکت

کاتر برای نصب موکت چه کاربردی دارد؟ آیا می‌توان به عنوان جایگزین از چاقو و یا قیچی کمک گرفت؟

اگر می‌خواهید موکت شما با کمترین میزان خطا و نا هماهنگی برش بخورد استفاده از کاتر بهترین گزینه است. کاتر با داشتن لبه‌ی تیز سطح موکت را به شکیل‌ترین حالت ممکن برش می‌دهد و زیبایی قابل توجهی را به همراه می‌اورد. برای برش مناسب و آسان‌تر پیشنهاد ما این است که از قسمت پشت موکت اقدام به برش زدن کنید که پرز‌ها و پشم‌های موکت مانع دقت نظر شما نشود و سطح صاف و یکدست برای برش در مقابل شما قرار گیرد.

نکته: استفاده از چاقو‌های تیز و یا قیچی‌های مختلف پیشنهاد نمی‌شود و کاتر بهترین گزینه برای برش دادن است؛ چرا که دقت نظر و تیز بودن کاتر برای اینکار بسیار مناسب است و امکان گیر کردن و آسیب به موکت در این وسیله بسیار کم است. برخی از موکت‌های ضخیم نه تنها با چاقو و قیچی برش داده نمی‌شوند بلکه باعث از کار افتادن آن‌ها می‌شوند. گاها چاقو و قیچی علاوه بر اینکه نمی‌توانند موکت را درست برش دهند با ایجاد خطوطی موجب پارگی و آسیب رساندن به آن نیز می‌شوند؛ بنابراین کاتر، این امکان برا برای شما فراهم می‌کند تا به راحتی برای کناره‌ی دیوارها، سطح‌های منقطع، پله‌ها، در شکل و ابعاد گوناگون، موکت را بدون دردسر برش دهید. برای چسباندن موکت به خصوص در قسمت های کناری، سعی کنید کمی بیشتر برش بدهید. توجه داشته باشید که اضافه موکت را می‌توان برش زد اما برای کم بودن آن نمی‌توان کاری انجام داد؛ پس برای رعایت جوانب احتیاط بهتر است کمی اضافه‌تر برش دهید.

در این مقاله سعی شد درباره ابزارهایی که برای نصب موکت مورد استفاده قرار میگیرند، صحبت شود. هرکدام از این ابزارها کارایی خاص خود را دارند و استفاده از آن‌ها نیاز به تجربه داشته و بدون آن استفاده از آن‌ها کار را برای شما سخت خواهدکرد.

 

 

در صورتی که از تجربه و یا مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستید، می‌توانید از مشاوران و نصابان حرفه‌ای شرکت پالاز موکت راهنمایی بگیرید؛ این شرکت با در اختیار داشتن انواع موکت، با طرح، رنگ و جنس مختلف، به همه‌ی سلیقه‌ها پاسخ در خور و مناسبی می‌دهد. این شرکت جهت نصب موکت، با در اختیار داشتن نیروهای متبحر و با تجربه، نصبی با کیفیت، آسان، ارزان و مطابق با ایمنی و استاندارد را به شما عزیزان ارائه خواهد داد. برای کسب اطلاعات جامع‌تر، می‌توانید به سایت پالاز آنلاین مراجعه کنید و به طور دقیق و گسترده‌تر با امکانات این مجموعه‌ی با سابقه آشنا شوید از آن‌ها بهره بگیرید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات