آیا لمینیت‌ها احتیاج به ساب و لاک دارند؟

آیا لمینیت‌ها احتیاج به ساب و لاک دارند؟

پیرو سوال مکرر شما عزیزان در رابطه با ایجاد درخشش و جلا در سطح کفپوش، امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که چطور می‌شود زیبایی و جلا را به کفپوش لمینیتی که چند وقت مورد استفاده قرار گرفته برگرداند؟ در ابتدا باید گفت که کفپوش لمینیت به دلیل داشتن خصوصیات ویژه به راحتی دچار آسیب و مشکل نمی‌شود؛ نسل جدید لمینیت‌ها با مقاومت در برابر نور خورشید، ویژگی آنتی باکتریال بودن (عدم ایجاد قارچ و حشره) مقاومت بیشتر در برابر اشیا تیز و برنده، مقاومت در برابر حرارت سیگار و دیگر خصوصیات مثبت، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نهایت باید گفت که لیمنیت‌ها نیز از خراب شدن مصون نیستند و طبیعتاً با گذر زمان دچار آسیب و مشکل خواهند شد.

بسیاری از افراد می‌گویند با وجود تی کشیدن مدام و تمیز کردن روزانه‌ی کفپوش‌ها، سطح آن‌ها درخشش سابق را ندارد و دیگر تازه و نو به نظر نمی رسد. باید گفت که این امر بسیار طبیعی ست و کفپوش همانند دیگر لوازمات خانه به مرور زمان از زیبایی ابتدایی و جلای اولیه خود فاصله می‌گیرد.

آلودگی‌ها بر روی لمینیت

آلودگی، گرد و خاک، راه رفتن مداوم، ایجاد ناخواسته‌ی لکه‌ها، خراشیدگی در اثر اصابت و برخورد اشیای تیز و مواردی‌ از این قبیل همه و همه می تواند از جلوه‌ی کفپوش منزل شما بکاهد و آن را از درخشش اولیه فاصله دهد.

عوامل نام برده شده غير قابل پیشگیری بوده و با گذر زمان این تغییرات ناخوشایند بر روی سطح لمینیت ایجاد خواهد شد. سعی کنید در انتخاب جنس لمینیت خود دقت کافی داشته باشید؛ چرا که در صورت نصب لمینیت‌های نامرغوب، آلودگی و گرد و غبار احتمالی بیشتر جذب شده و در نتیجه درخشندگی لمینیت شما سریع تر کاهش می‌‌یابد. بنابراین اگر در هنگام انتخاب، توجه ویژه‌ای به کیفیت و جنس لمینیت داشته باشید، درخشش و زیبایی آن تا مدت زمان طولانی تری پا بر جا خواهند ماند.

 

 

ساب چیست؟

ساب یک دستگاه مخصوص سمباده کشیدن است و دارای چند تیغه ی مختلف برای هموار، صاف و هم تراز کردن سطوح مختلف کفپوش می‌باشد. اگر سطح کفپوش شما در اثر رطوبت باد کرده باشد، آسیب دیده باشد، فرو رفته و یا برآمده شده باشد؛ این دستگاه به وسیله‌ی تیغه‌های مخصوص خود انقدر عمل سمباده کشیدن را تکرار می‌کند که سطحی هم تراز و یکدست ایجاد شود. در نتیجه‌ی این کار، ظاهر نا زیبای کفپوش شما به میزان قابل توجهی تغییر می‌کند و دوباره به حالتی متوازن و متعادل بر می‌گردد.

لاک چیست؟

لاک یک ماده‌ی بی‌رنگ با حالتی روغنی است که در برابر آب و نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارد. این مایع با قدرت نفوذ به عمق کفپوش، به آن جلا می‌دهد و در آن درخشش ایجاد می‌کند.

برای استفاده از لاک، ابتدا آن را روی سطح کفپوش می‌ریزیم و بعد از آن به وسیله‌ی تی، بر روی سطح همه‌ی کفپوش پخش می‌کنیم و بعد می‌گذاریم که کامل خشک شود. (مدت زمان تقریبی ۱ الی ۲ ساعت) بعد از آن یک بار دیگر این کار تکرار می‌کنیم؛ یعنی از مایع لاک روی سطح کفپوش می‌ریزم و به وسیله‌ی تی مجددا آن را پخش می‌کنیم. این بار حدالامکان ۲۴ ساعت روی کفپوش راه نمی رویم تا لاک به خوبی جذب سطح آن شود و در عمق آن نفوذ کند. بعد از پایان یافتن عملیات لاک، بهتر است که تا مدت زمان حدودی ۱ هفته کفپوش‌ها را نشویید و بگذارید که در همان حالت باقی بماند. تا لاک به خوبی در عمق و بطن کفپوش شما تاثیر بگذارد. لاک با داشتن حالت روغنی شکل، براقی و درخشندگی را مجددا به سطح کفپوش شما بر می‌گرداند، به طوری که شما جلا و درخشش آن را به خوبی حس خواهید کرد.

 

 

اگر احساس می‌کنید که کفپوش منزل‌تان به این عملیات (یعنی ساب و لاک) نیاز دارد، هر چه سریع‌تر اقدام کنید چرا که اهمیت ندادن به این موضوع ممکن است که هزینه‌ای دو چندان برای شما داشته باشد. مثلا ممکن است قطعه پارکتی که به وسیله‌ ساب هم تراز و مساعد شود، در صورت به تعویق انداختن به طور کلی نیازمند تغییر باشد و کلا عوض شود که در نتیجه این تعویض برای شما هزینه‌ای دوچندان خواهد داشت. اگر چندیدن سال از نصب کفپوش منزلتان می‌گذرد و احساس می‌کنید که از حالت زیبا و شکیل اولیه فاصله گرفته، وقت آن رسیده که این عملیات را انجام دهید.

نسل جدید لمینیت‌ها

نسل جدید کفپوش‌های لمینیتی در مقایسه با پارکت بسیار توانمندتر عمل کرده است. افزایش مقاومت در برابر اب (البته عملکرد صحیح آن است که چه بر روی کفپوش لمینیتی و چه پارکت، آب فورا خشک شود تا به لایه‌های زیرین راه پیدا نکند)، رطوبت، گرما، نور خورشید، اصابت اشیای نوک تیز و علاوه بر این امکان جا به جایی و انتقال از یک محیط به محیط دیگر از ویژگی‌ها و مزیت‌های کفپوش لمینیت به شمار می‌‌رود.

نکته‌ مهم و مزیت بسیار اساسی لمینیت در مقایسه با پارکت این است که، در صورت آسیب و نقص در هر قطعه از کفپوش لمینیتی، تعمیر و یا تعویض همان قطعه، کفایت می‌کند در صورتی که پارکت اینگونه نیست و چون به وسیله چسب به زمین متصل شده است‌؛ باید همه‌ی آن تعویض شود.

آیا لمینیت ها به عملیات ساب و لاک نیاز دارند؟

بر خلاف کفپوش‌های پارکتی که امکان استفاده از عملیات ساب و لاک را دارند، برای کفپوش لمینیتی نمی توانید از این عملیات استفاده کنید. اگر قصد دارید جلا و درخشش را به لمینیت‌های خود برگردانيد، از روغن جلا‌های مخصوص، مواد شوینده متناسب با لمینیت، پاک کننده‌های دارای پولیش، تی کشیدن اصولی با فواصل زمانی درست استفاده کنید. جهت دریافت راهنمایی تخصصی در این خصوص می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت پالاز تماس حاصل فرمایید.

 

 

با ثبت سفارش از لمینیت‌های شرکت پالاز،  مدت زمان طولانی‌تری از زیبایی و درخشش کفپوش خود بهره‌مند شوید. این شرکت با عرضه‌ نسل جدید از کفپوش‌های لمینیتی و با قابلیت‌های منحصر به فرد، رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. از پالاز آنلاین دیدن کنید و کفپوش لمینیتی مورد نظر و مطابق با دکوراسیون ‌و محیط اطراف خود را انتخاب کنید. طرح بندی و طیف وسیع رنگ، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید آزادانه هر آنچه را با محیط و سلیقه‌تان انطباق دارد، انتخاب ‌کنید.

جمع‌بندی

همان طور که در این نوشته اشاره شد، عملیات ساب و لاک مناسب برای کفپوش پارکتی است و برای کفپوش لمینیتی کاربردی ندارد. مراقبت صحیح از جمله مواردی است که می‌تواند زیبایی و طول عمر هر نوع کفپوشی را افزایش دهد. شما عزیزان می‌توانيد با تمیز کردن صحیح و اصولی، همچنین استفاده از مواد مناسب برای این نوع کفپوش، درخشش و جلایی دوباره به آن ببخشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات