مزایای لمینیت نسبت به موکت

مزایای لمینیت نسبت به موکت

موکت بهتر است یا پارکت لمینیت؟ چه چیز‌هایی سبب برتری پارکت لمینیت نسبت به موکت‌‌ها شده است؟ این‌ها سوال‌هایی است که ممکن است هنگام انتخاب کفپوش مناسب به ذهنتان خطور کند اما به راستی میان موکت‌ها و پارکت‌های لمینیت کدام یک از کفپوش‌ها مناسب‌تر هستند؟ اگر تا پایان مطلب با ما همراه باشید به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که شما را برای رسیدن به پاسخ این سوالات راهنمایی کنیم. همانطور که می‌دانید هم موکت‌ها و هم پارکت‌‌های لمینیت در انواع و اقسام گوناگونی در سراسر بازار عرضه می‌شوند و‌ در واقع انتخاب را برای کسانی که به دنبال کف‌پوش مناسب هستند سخت‌ می‌کند.

برای انجام انتخابی صحیح و تصمیم‌گیری در این باره که موکت بهتر است یا پارکت لمینیت در قدم اول باید اطلاعات کافی درباره خصوصیت‌های کاربردی هر دو کفپوش داشته باشید؛ زیرا که داشتن آشنایی هر چه بیشتر با انواع و اقسام این دو نوع کفپوش در انتخاب آن‌ها بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

در این مطلب سعی داریم با شناساندن انواع پارکت لمینیت و موکت‌ها و بررسی مزایای هر دو نوع کفپوش شما را تا حدودی در انتخاب کفپوش مناسب راهنمایی کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید. همانطور که گفته شد با بررسی معایب و مزایای هر دو کفپوش می‌توان خیلی راحت‌تر تصمیم به انتخاب گرفت. در ادامه نیز ما قصد داریم که با بیان این مزایا و معایب، کار را برای شما ساده‌تر کنیم. در واقع کفپوش‌ها در انواع و اقسام مختلف هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که انتخاب نهایی افراد بنا بر همین خصوصیات می‌باشد و در ابتدا بهتر است که به بررسی ویژگی هر کدام از این کفپوش‌ها (موکت و لمینیت) به طور جداگانه بپردازیم.

 

 

ویژگی موکت‌ها:

در این بخش باید به بیان نکات مثبت و منفی موکت‌ها بپردازیم‌ که این کار را نخست از خصوصیات موکت آغاز خواهیم کرد.

  1. نکته‌ای که بسیار مهم و اساسی است نرمی و لطافتی که در موکت‌ها می‌باشد سبب می‌شود که ما در هنگام راه رفتن و نشستن به حس بهتری داشته باشیم علی‌الخصوص در منازلی که صاحب فرزند کوچک می‌باشند، انتخاب موکت برای کفپوش می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.
  2. در مورد دیگر خصوصیت آن می‌توان به تاثیر گذاری موکت بر روی دمای خانه اشاره کرد؛ زیرا موکت‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و به صورت عایق گرما در برابر انتقال دمای سرد از سطوح کف خانه به فضای درون خانه جلوگیری می‌کند. عایق عمل کردن موکت‌ها می‌تواند یک بهینه‌سازی خوب در مناطق سردسیر باشد و همچنین خیال شما را بابت سرمای زمستان راحت کند.
  3. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان میان موکت‌ها و پارکت لمینیت، ویژگی مشترکی دانست کاهش انتقال صدا و مانع گردش صدا در خانه اشاره کرد.

معایب موکت‌ها

موکت‌های دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به ذکر آنها به صورت مختصر می‌پردازیم.

موکت‌های اصلا گزینه مناسبی برای کسانی که حیوانات خانگی دارند نیستند؛ زیرا که موی تن این حیوانات بر روی موکت‌ها می‌ریزد و جارو کردن آن‌ها کاری سخت و دشوار است، همچنین ممکن است بر روی موکت‌ها دستشویی کنند و شما مجبور هستید کل موکت را بشویید.

مورد دیگر نیز می‌توان به لک‌پذیری بالای موکت‌ها اشاره کرد. موکت‌ها با ریختن مایعاتی مانند چای و آب هم به مرور زمان‌ بو می‌گیرند و هم شستن آن‌ها کاری بسیار دشوار می‌باشد و همچنین خیلی دیر هم‌ خشک می‌شوند. در مناطقی که از لحاظ آب و‌هوایی معتدل هستند استفاده از موکت کاری اشتباه می‌باشد زیرا که هوای خانه را در طول روز بسیار گرم می‌کند.

موکت‌ها دوام زیادی ندارند و هر چه بر قدمت آن‌ها اضافه شود از کیفیت و زیبایی آن کاسته می‌شود.

ویژگی‌های پارکت لمینیت

با توجه به اینکه پارکت ‌لمینیت تازه وارد بازار شده است در واقع ایده‌ای نو‌تر نسبت به موکت‌ها می‌باشد به همین‌ دلیل اکثر مردم پارکت لمینیت را انتخاب می‌کنند. پارکت لمینیت بخاطر داشتن سبک‌ها و طرح‌های گسترده، نظرات زیادی را توانسته به خود جلب کند.

اگر چه که از لحاظ قیمتی پارکت لمینیت فرق چندانی با موکت ندارد اما از ان جهت که پارکت لمینیت طول عمرش حدودا ۲ الی ۳ برابر موکت‌ها می‌باشد یک دلیل متقاعد‌ کننده برای انتخاب پارکت لمینیت به حساب می‌آید. طول عمر پارکت لمینیت حدود ۱۵ تا ۱۶ سال تخمین خورده است اما طول عمر موکت‌ها به طور خوشبینانه بین ۷ تا ۱۰ سال می‌باشد.

 

 

نصب ساده‌تر پارکت لمینیت

در مورد دیگر می‌توانیم به نصب ساده‌تر پارکت لمینیت نسبت به موکت‌ها نیز اشاره کرد بدین صورت که موکت‌ها را باید بخش‌های مختلف خانه برش دهیم و بسیاری از آن را دور بریزیم اما این مورد به هیچ وجه در مورد پارکت لمینیت صدق نمی‌کند. همچنین پارکت لمینیت از آنجایی که به صورت بسته‌ای در بازار عرضه می‌شود و در واقع بسته‌بندی شده می‌باشد بعد از خرید نگرانی حمل و نقل آن را ندارید، اما از انجایی که موکت‌ها به صورت رولی فروخته می‌شوند بعد از خرید دغدغه انتقال آن را به خانه نیز دارید که کاری زمان بر و هزینه بر به شمار می‌رود.

طرح‌های مختلف لمینیت‌ها

از دیگر ویژگی‌های مثبت پارکت لمینیت این است که در هر اتاق یا در سالن استراحت و غذا‌خوری از طرح‌های متنوع با توجه به دکوراسیون ان فضا استفاده کنید و فضایی چشم‌نواز را به خانه خود ببخشید اما برای به کاربردن موکت اگر بخواهید از چند طرح و رنگ در سراسر خانه استفاده کنید در نهایت نتیجه‌ای که از ان حاصل می‌شود چیز خوشایندی نمی‌باشد و خیلی زود سبب خستگی چشم و دل زدگی می‌شود.

نتیجه‌گیری

نکاتی که در این مطلب به بیان آن‌ها پرداختیم در مورد انتخابی مناسب برای کفپوش و مقایسه‌ای کلی میان پارکت لمینیت یا موکت بوده است تا شما عزیزان با این دو نوع کفپوش و نوع کارایی آنها بیشتر آشنا شوید. باز هم انتخاب نهایی هر یک از این کفپوش‌ها بنا بر نوع ساختمان و شرایط آب و هوایی و سلیقه شخصی افراد به وقوع می‌پیوندد.

به طور کلی از مقاله ارائه شده باید دریافت که اگر قصد خرید یا تعویض کفپوش‌های خود را دارید و بین گزینه‌های پارکت لمینیت و موکت دو دل هستید با در نظر گرفتن معایب و مزایایی که درباره‌ی این دو کفپوش بیان کردیم گزینه‌ی مناسب میان آن بهره‌گیری از پارکت لمینیت می‌باشد که در واقع کارایی و طول عمر بالا‌تری نسب به موکت دارد و می‌توانید در سراسر منزل خود از طرح‌های مختلف آن استفاده کنید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات