قابل اجرا بودن کاغذ دیواری روی سطوح مختلف اعم از کاشی، سرامیک یا چوب

قابل اجرا بودن کاغذ دیواری روی سطوح مختلف اعم از کاشی، سرامیک یا چوب

به دلیل تنوع طرح و رنگ‌های مختلف، کاغذ دیواری از محبوبیت زیادی برخوردار است. کاغذ دیواری از انواع مختلفی مانند کاغذ دیواری سه بعدی، پوستر دیواری، کاغذدیواری نانو و ... برخوردار است که باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل می‌شود. کاغذ دیواری قیمت‌های بالا و پایین مختلفی دارد ولی با این وجود محبوبیت خود را همچنان در بین مردم حفظ کرده است. یکی از دلایل محبوبیت کاغذ دیواری، قابلیت نصب بر روی تمامی سطح‌هاست. نصب کاغذ دیواری بر روی تمامی سطوح امکان پذیر است و در این باره محدودیتی وجود ندارد. قبل از نصب کاغذ دیواری به نکته‌ای که باید توجه داشته باشیم، زیرسازی قبل از نصب است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر زیرسازی به خوبی انجام نشود، ظاهر زیبایی پس از نصب نخواهید داشت.

زیرسازی دیوار

زیرسازی کاغذ دیواری قبل از نصب کردن کاغذ دیواری، توسط نصاب انجام می‌پذیرد. زیرسازی در واقع به معنای گرفتن ایرادهای موجود بر روی سطح دیوار است. ایرادهایی از جمله ترک‌ها، گچ‌های کنده شده، جای میخ موجود بر دیوار و هر ایراد دیگری همانند اینها، که قبل از نصب باید برطرف شود. نصاب‌ها این مشکل‌ها را با استفاده از بتونه و کاردک، سطح دیوار را صاف و بتونه کاری می‌کنند. بعد از انجام بتونه کاری بر روی دیوار به مدت یک ساعت باید صبر کنید تا بتونه‌ها خشک شود. نصب کاغذ دیواری بلافاصله پس از خشک شدن بتونه‌ها، میتوان انجام شود. هزینه پایانی کار  ارتباط مستقیمی با سطح زیرکاری شده دارد. نصب کاغذ دیواری نیز با توجه به سطح زیرکاری انجام می‌پذیرد.

نصب کاغذ دیواری روی گچ و رنگ

نصب کردن کاغذ دیواری بر روی دیوارهای نقاشی شده بسیار آسان است. اگر دیوار منزلتان را رنگ آمیزی کرده‌اید اما پس از مدتی از رنگ آن خسته شده‌اید، به آسانی می‌توانید با نصب کاغذ دیواری بر روی آن، به خانه خود جلوه ببخشید. برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارهای رنگ شده، فقط لازم است که ابتدا همه جای میخ‌ها و ترک‌های ریز را با استفاده از بتونه پر کنید. بعد از انجام این کار شما می‌توانید کاغذدیواری را با استفاده از چسب‌های مخصوص بر روی سطح دیوارهای خود بچسبانید. البته باید دقت داشته باشید که تا زمان خشک شدن بتونه‌ها، نباید کاغذ دیواری را روی دیوار بچسبانید.

 

 

نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری

شاید برای شما پیش آمده باشد که قبلا برای دکوراسیون منزل خود از کاغذ دیواری استفاده کرده‌اید و مجدد قصد تعویض کاغذ دیواری خود را دارید. باید این نکته را به شما خاطر نشان کنم که نصب کاغذ دیواری بر روی کاغذ دیواری ممکن نیست. در ظاهر این موضوع ممکن است اما پس از مدت کوتاه، همه کاغذ دیواری از روی سطح دیوار کنده می‌شود. برای حل این مشکل لازم است ابتدا تمام کاغذ دیواری‌ها را از دیوار جدا کنید. جدا کردن کاغذ دیواری از سطح دیوار با استفاده از آب و کاردک انجام پذیر است. ابتدا یک اسفنج را خیس کنید و بر روی کاغذ دیواری بکشید و از درز کاغذ دیواری با استفاده از کاردک ان را به آرامی جدا کنید. بعد از اینکار لازم است مجدد عملیات زیرسازی را انجام دهید که نسبتا این کار زمان بر است.

نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کاغذ دیواری، قابلیت نصب بر روی کاشی و سرامیک را دارد. اولین کار برای نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی یا سرامیک این است که ابتدا نصاب باید با استفاده از بتونه و کاردک تمام شیارهای بین کاشی‌ها را پر کند. زمانیکه تمام شیارهای بین کاشی‌ها پر شد و با سطح کاشی‌ها یکسان شد، می‌توانیم اقدام به نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی کنیم. برای انجام این کار باید صبر کنیم تا تمام بتونه‌ها خشک شده و سپس عملیات نصب کاغذ دیواری را انجام دهیم.

نصب کاغذ دیواری بر روی مولتی کالر

یکی از زیباترین متریال برای پوشش دیوارهای داخلی ساختمان، مولتی کالر است. این دیوارپوش به خاطر مدرن و نسبتا جدید بودن، توانسته است محبوبیت زیادی را در بین مردم ایجاد کند. در حالت معمولی بر روی مولتی کالر کاغذ دیواری نصب نمی‌شود زیرا خود مولتی کالر از زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار است. ممکن است که گاهی با تغییر دکوراسیون نیاز باشد تا به جای استفاده از مولتی کالر از کاغذ دیواری استفاده شود. نصب کاغذ دیواری بر روی مولتی کالر به علت برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های زیاد در مولتی کالر، ممکن است کمی زمان بر باشد.  در نصب کاغذ دیواری بر روی مولتی کالر نیز، ابتدا باید سطح روی دیوار کاملا صاف و یک دست  شود. در اینجا زیرسازی ممکن است وقت زیادی را از ما بگیرد. پس از انجام زیرسازی مناسب و خشک شدن زیرسازی، میتوان اقدام به نصب کاغذ دیواری نمود. لازم به ذکر است که بیان کنیم هزینه این کار نسبت به سایر موارد بیشتر است.

 

 

نصب کاغذ دیواری بر سطوح چوبی

جالب است که بدانید که نصب کاغذ دیواری بر رویسطوح چوبی بدون نیاز به زیرسازی انجام می‌شود. البته اگر سطح چوبی مورد نظر شما مانند در کمد شکسته باشد و یا MDF روی درب کنده شده باشد در این صورت نیاز است که ابتدا این قسمت‌های آسیب دیده تعمیر شود، سپس اقدام به نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح چوبی کنید.

نصب کاغذ دیواری بر سطوح فلزی

نصب کردن کاغذ دیواری بر روی فلزات نیز مانند سطوح چوبی نیاز به زیرسازی ندارد. از معایبی هم که میتوان به آن اشاره کرد این است که در صورت وجود برآمدگی روی سطوح فلزات، نمیتوانید آن‌ها را صاف و ترمیم کنید. اگر شما بر روی سطحی که دارای برآمدگی باشد کاغذ دیواری نصب کنید، برآمدگی آن کاملا مشخص بوده و جلوه خوبی را نخواهد داشت.

نصب کاغذ دیواری بر دیوار نم‌دار

نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار مرطوب و دارای نم را پیشنهاد نمی‌کنیم. البته کاغذ دیوارهایی نیز وجود دارد که بسیار با کیفیت بوده و در برابر مرطوب یا نم دار بودن دیوار، مقاومت خوبی دارند و کنده یا خراب نمی‌شوند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که خیسی دیوار از روی کاغذ دیواری کاملا مشخص می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بخشی از کاغذ دیواری تیره‌تر به نظر آید. قبل از اینکه دیوار مرطوب یا نمدار خود را کاغذ دیواری کنید، منشا رطوبت دیوار خود را پیدا کنید. مشکلاتی از قبیل خراب شدن ایزوگام پشت بام، نشت لوله آب و یا مشکل در لوله شوفاژ می‌تواند باعث رطوبت دیوار شود. بعد از آنکه علت رطوبت دیوار را پیدا کردید اقدام به تعمیر آن کنید و پس از خشک شدن کامل دیوار می‌توانید اقدام به کاغذدیواری کردن دیوار کنید.

 

 

کلام آخر

کاغذ دیواری را برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید. پس لازم است که قبل از انجام این کار تمامی آسیب‌های موجود بر سطح را برطرف کنید. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم که به شما آموزش‌های لازم را برای نصب کاغذ دیواری بر روی تمامی سطوح بدهیم. زیرسازی مهمترین اقدام قبل از نصب کاغذ دیواری به شمار می‌رود. به زیرسازی دیوار خود قبل از نصب دقت کافی را داشته باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات